جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1081
رهایی از بردگی: تلاش برای الهیات کتاب مقدس در خدمت رهایی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Dick Boer
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Brill ,
النفس ودماغها
نویسنده:
کارل بویر، عادل مصطفی
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
مذهب، هویت ملی و سیاست اعترافات در لبنان: چالش اسلام گرایی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Robert G. Rabil (auth.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan US,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب با پس‌زمینه‌ای از هویت ملی ضعیف و مناقشه‌برانگیز و تعامل هوس‌انگیز بین تعلقات مذهبی و سیاست اعتراف‌آمیز، این پروژه «جامع» اسلام‌گرایی را با توجه به تغییر تکاملی ایدئولوژیک و عملی آن، در تحلیلی دقیق به تصویر می‌کشد.
نقشه برداری ذهن [کتاب انگلیسی]
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: امروزه اسکن مغز افکار، حالات و خاطرات ما را به وضوح آشکار می کند، همانطور که اشعه ایکس استخوان های ما را نشان می دهد. ما در واقع می‌توانیم مغز یک فرد را در حال ثبت یک شوخی یا تجربه یک خاطره دردناک مشاهده کنیم. ریتا کارتر با تکیه بر آخرین فناوری تصویربرداری و تخصص دانشمندان برجسته، جغرافیای مغز انسان را بررسی می کند. نوشته‌های او واضح، در دسترس، شوخ‌آمیز است و 150 تصویر کتاب - که اکثراً رنگی هستند - راهنمای مصور آن توده خاکستری حیرت‌انگیز، به‌اندازه نارگیل و چروک‌شده‌ای است که درون سرمان حمل می‌کنیم. نقشه‌برداری ذهن، نحوه شکل‌گیری رفتار و فرهنگ انسان توسط چشم‌انداز مغز را ترسیم می‌کند. کارتر نشان می‌دهد که چگونه شخصیت‌های ما مکانیسم‌های زیست‌شناختی زیربنای تفکر و احساسات را منعکس می‌کنند و چگونه عجیب‌وغریب‌های رفتاری ممکن است به ناهنجاری‌ها در مغز فردی ردیابی شوند. به نظر می رسد وسواس و اجبار ناشی از یک سوئیچ عصبی گیر کرده در ناحیه ای است که محیط را از نظر خطر زیر نظر دارد. اعتیاد از اختلال در عملکرد سیستم پاداش مغز ناشی می شود. حتی احساس تجربه مذهبی با فعالیت در ناحیه خاصی از مغز مرتبط است. تفاوت‌های مغز زنان و مردان، مسئله «مغز همجنس‌گرا» و شرایطی مانند نارساخوانی، اوتیسم و ​​شیدایی نیز مورد بررسی قرار گرفته است. کارتر می نویسد، با نگاهی به داخل مغز، می بینیم که اعمال از ادراک ما ناشی می شود، که ناشی از فعالیت مغز است که توسط ساختار عصبی ایجاد شده از تعامل بین ژن های ما و محیط ایجاد شده است. بدون نادیده گرفتن مسئله اراده آزاد، کارتر پیشنهاد می کند که نسل های آینده از دانش فزاینده ما در مورد مغز برای "تقویت آن ویژگی های ذهنی که به زندگی ما شیرینی و معنا می بخشد، و برای ریشه کن کردن آن هایی که مخرب هستند" استفاده خواهند کرد.
چرخش هستی شناختی: یک نمایش انسان شناختی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Martin Holbraad, Morten Axel Pedersen
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: یک جهت گیری نظری جدید و اغلب بحث برانگیز که به شدت با تحولات گسترده تر در فلسفه و نظریه اجتماعی معاصر طنین انداز می شود، به اصطلاح «چرخش هستی شناختی» در حال حاضر توجه زیادی را در انسان شناسی و رشته های هم خانواده به خود جلب کرده است. این کتاب اولین توضیح انسان‌شناختی این تحول فکری اخیر را ارائه می‌کند. این کتاب ریشه‌های چرخش هستی‌شناختی را در تاریخ انسان‌شناسی دنبال می‌کند و ظهور آن را به‌عنوان یک جهت‌گیری نظری متمایز در چند دهه گذشته روشن می‌کند، و نشان می‌دهد که چگونه در آثار روی واگنر، مرلین استراترن و ویویروس د کاسترو ظهور کرده است. تعداد دانش پژوهان جوان این کتاب با تمایز این مسیر تفکر از تلاش‌های مرتبط برای قرار دادن پرسش‌های هستی‌شناسی در قلب پژوهش‌های انسان‌شناختی، اصول روش‌شناختی و نظری کلیدی چرخش هستی‌شناختی، پیامدهای معرفت‌شناختی و سیاسی اصلی آن را به صورت انتقادی بیان می‌کند و آن را در چشم‌انداز فکری گسترده‌تر قرار می‌دهد. نظریه اجتماعی معاصر
چرخش انسان شناختی: اندیشه سیاسی فرانسه پس از 1968 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jacob Collins
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University of Pennsylvania Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: نگاهی دقیق به متفکران فرانسوی پس از 1968 رجیس دبره، امانوئل تاد، مارسل گوشه و آلن دوبنویست جاکوب کالینز در چرخش انسان‌شناختی، پیشرفت آنچه را سنت «انسان‌شناسی سیاسی» در فرانسه در طول دهه 1970 می‌خواند، دنبال می‌کند. پس از انقلاب اجتماعی دهه 1960 که توجه جدیدی به هویت ها و گروه هایی که قبلاً در جامعه فرانسه در حاشیه بودند، جلب کرد، کشور وارد دوره ای از رکود شد: اقتصاد کند شد، سیستم سیاسی به بن بست رسید و ایدئولوژی های کمونیسم و کاتولیک جذابیت خود را از دست دادند. . در این دوران عدم تعین سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، انسان‌شناسی سیاسی، همانطور که کالینز آن را تعریف می‌کند، روایت‌های بزرگی را به نظریه‌پردازان اجتماعی ارائه کرد که می‌توانست با تثبیت قوانین و تاریخچه‌های آن در گذشته عمیق و گاهی کهن، تعریف بیشتری از «اجتماعی» بدهد. انسان شناسان سیاسی به دنبال پاسخ به اساسی ترین سؤالات بودند: سیاست چیست و یک جامعه سیاسی چیست؟ کالینز بر چهار متفکر فرانسوی تأثیرگذار و در عین حال معمولاً نادیده گرفته شده تمرکز می کند - رژی دبری، امانوئل تاد، مارسل گوشه و آلن دو بنویست - که از چپ تا راست افراطی، گرایش های سیاسی متفاوتی را در فرانسه نمایندگی می کنند. از طریق مطالعه دقیق و جامع کار آنها، او بررسی می کند که چگونه موضوعات کلیدی مذهب، هویت، شهروندی، و دولت در طیف گسترده ای از نظرات در فرانسه معاصر مفهوم سازی و بحث شده است. کالینز استدلال می کند که مخاطرات از دهه 1970 تغییر نکرده است و تصورات رقیب از جمهوری همچنان برای تسلط رقابت می کنند. مسائل سیاسی و فرهنگی در حال حاضر - برای مثال بورکینی - بزرگ‌تر می‌شوند و خصلت یک تهدید انسان‌شناختی به خود می‌گیرند. از این نظر، او نشان می‌دهد که چگونه چرخش انسان‌شناختی، آن‌طور که در آثار دبره، تاد، گوشه و بنوئیست نشان می‌دهد، لنز مفیدی برای مشاهده مناقشات سیاسی و اجتماعی است که تاریخ فرانسه را در چهل سال گذشته شکل داده‌اند.
ماهیت اقتضایی زندگی: اخلاق زیستی و حدود وجود انسان [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Marcus Duwell
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: زندگی و طبیعت ناقص، غیرقابل کنترل، تا حد زیادی (و شاید همیشه) ناشناخته هستند، یعنی ممکن است. اقتضای زندگی یک چالش مهم برای پزشکی و فناوری است. به نظر می رسد که علوم زیستی امکانات کنترل را تا حدی گسترش می دهند که اقتضای حیات و طبیعت دیگر بدیهی نیست. این تشخیص بسیار گسترده سوالات جدی زیادی را ایجاد می کند. آیا تشخیص معتبر است؟ آیا واقعاً علوم زیستی از احتمال وجود ما سرپیچی می کنند؟ یا فقط با وعده های اتوپیایی دستکاری کردیم؟ و اگر احتمالات واقعاً به چالش کشیده می‌شوند، چرا باید نگران آن باشیم؟ آیا اقتضا برای یک زندگی معنادار و شیوه زندگی ضروری است؟ این جلد به بررسی ابعاد مختلف چگونگی ارتباط احتمالی زندگی، و به ویژه زندگی انسانی، برای بحث‌های اخلاقی و چارچوب‌های هنجاری در اخلاق زیستی می‌پردازد. این موضوع ارتباط مفهوم احتمالی، نیازها و تمایلات را برای استدلال اخلاقی و اخلاق زیستی بررسی می کند. این جلد آن مفاهیم را در منظری فلسفی مورد بحث قرار می‌دهد، اما توجه ویژه‌ای به تأثیر علوم زیستی برای افراد دارای معلولیت و دیدگاه‌های بین‌فرهنگی بر بحث‌های اخلاق زیستی دارد. علاوه بر این، این جلد کمکی به تأمل عمیق تر در مورد مفروضات اساسی فلسفی اخلاق زیستی است.
هوشیار در حالت نباتی؟: نقد مفهوم زندگی نباتی (PVS) [کتاب انگللیسی]
نویسنده:
Peter McCullagh
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: "حالت نباتی پایدار" (PVS) که در ابتدا به عنوان اصطلاحی برای تسهیل بحث در مورد گروه خاصی از بیمارانی که به دنبال کما وارد وضعیت ناآگاهی می شوند معرفی شد، خود را به عنوان یک وضعیت پزشکی ظاهرا گسسته با پیامدهای واضح برای اخلاق مداران و حقوقدانان که فراتر از هر درک مبتنی بر علمی است. به عنوان یک نتیجه از این ارتقاء، نتیجه گیری در مورد وضعیت و در نتیجه مدیریت این وضعیت غیر معمول به طور فزاینده ای به سایر بیماران با اشکال بسیار شایع ناتوانی گسترش یافته است. این کتاب منشأ ادراکات غالب در مورد PVS را دنبال می کند و آنها را به بررسی انتقادی می پردازد. در انجام این کار، به این نتیجه می‌رسد که توجه ناکافی به تصدیق آنچه درباره افراد آسیب‌دیده شناخته نشده است، شده است و فرضیات به‌طور پیوسته به عنوان حقایق معامله می‌شوند. بررسی مجدد اساس PVS و اتخاذ رویکردی علمی‌تر مدت‌هاست که به تعویق افتاده است و مدیون جامعه در سطح وسیع است که عموماً توسط بسیاری از پزشکان با گزارشی «گم‌شده» از این وضعیت ارائه شده است. این کتاب مورد علاقه فیلسوفان، فارغ التحصیلان پزشکی و دانشمندان علوم اعصاب خواهد بود، اما همچنین در نظر گرفته شده است که برای خوانندگان عمومی با علاقه مندی به پیامدهای گسترده تر روندهای تفکر پزشکی برای نگرش نسبت به بسیاری از طبقات بیماران در دسترس باقی بماند. این کتابنامه گسترده ای دارد و برای اخلاق زیستی و وکلایی که علاقه مند به PVS هستند مورد توجه خاص قرار خواهد گرفت.
کمک به خودکشی و اتانازی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Craig Paterson
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Ashgate,
چکیده :
ترجمه ماشینی: از آنجایی که فناوری پزشکی پیشرفت می کند و افراد به شدت مجروح یا بیمار را می توان برای مدت طولانی بیش از آنچه که قبلا از نظر پزشکی ممکن بود زنده نگه داشت و کار کرد، بحث در مورد اخلاق مراقبت از پایان زندگی و مسائل مربوط به کیفیت زندگی ضروری تر شده است. کریگ پترسون در کتاب جدید شفاف و پرشور خودکشی کمکی و اتانازی را از منظر قانون طبیعی سکولار کاملاً درست اما غیر جزمی مورد بحث قرار می دهد. او رویکرد قانون طبیعی به استدلال اخلاقی را با ایجاد یک گزارش کثرت‌گرا از اینکه چرا عقلانیت عملی ما را ملزم به احترام گذاشتن و نقض نکردن خواسته‌های کلیدی ناشی از کالاهای اولیه افراد، به‌ویژه زندگی انسان می‌کند، احیا می‌کند. مسائل مهمی که اخلاقیات را شکل می‌دهند. کیفیت یک عمل تبیین و تحلیل می شود: قصد/آینده نگری. عمل/غفلت؛ عمل / پیامدها؛ کشتن/اجازه دادن به مرگ؛ بی گناهی/بی گناهی; و شخص/غیر شخص. پترسون از این گزاره هنجاری مرکزی دفاع می کند که «کشتن عمدی یک انسان بی گناه، خواه خود یا دیگری، بدون توجه به پیامدها یا انگیزه، همیشه یک اشتباه اخلاقی جدی است».
  • تعداد رکورد ها : 1081