جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
صفحه اصلی کتابخانه > جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در برای عبارت
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
 
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
تنها فراداده‌های دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  *برای جستجوی عین عبارت , عبارت مورد نظر را درون گیومه ("") قرار دهید . مانند : "تاریخ ایران"
دین، سلامت، و رفاه در میان مسلمانان و مسیحیان خاورمیانه‌ای/ عرب در آمریکا: مطالعه احساسات مثبت به عنوان یک واسطه [پایان‌نامه انگلیسی]
نویسنده:
First Advisor: Nansook Park؛ Lotus Makram Meshreki
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این مطالعه رابطه بین ابعاد مختلف دینداری و سلامت روان و بهزیستی و نقش میانجی عاطفه مثبت را در یک نمونه از 181 مسیحی و مسلمان خاورمیانه/عرب در ایالات متحده بررسی کرد. نتایج نشان داد که بین دینداری درونی و سلامت روان و بهزیستی مثبت رابطه مثبت وجود دارد که با واسطه عاطفه مثبت بود. دینداری درونی نسبت به دینداری بیرونی رابطه قوی تری با عواطف مثبت داشت. عاطفه مثبت در توم با سلامت روان و بهزیستی بهتر مرتبط بود.
توسعه مقیاس دینداری مسلمانان [پایان‌نامه انگلیسی]
نویسنده:
First Advisor: John F. Stevenson؛ Abdulaziz Abdurrahman Albelaikhi
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: تمرکز اصلی این پژوهش، ساخت مقیاسی جدید برای سنجش دینداری در میان مسلمانان بود. از دو مقیاس موجود دیگر نیز استفاده شد. با استفاده از 169 (108 مرد، 61 زن) دانشجوی مسلمان عربستان سعودی، یک تحلیل مؤلفه های اصلی اکتشافی (PCA) بر روی مجموعه ای از سؤالات پرسشنامه که برای سنجش دینداری اسلامی در نظر گرفته شده بود، استفاده شد. شش مؤلفه استخراج شد که بیانگر ابعاد دینی عمل، ارزش اجتماعی دین، اعتقاد به اصول محوری، نیاز شخصی به دین، تکیه بر هدایت عملی و پذیرش بی چون و چرا بود. پیش بینی های مربوط به چند بعدی بودن دینداری مسلمانان به طور کلی مورد حمایت قرار گرفت. با این حال، مقیاس‌های مبتنی بر PCA که در این مطالعه توسعه یافته‌اند، به کار بیشتری برای ایجاد استحکام روان‌سنجی خود نیاز دارند، به‌ویژه به این دلیل که برچسب‌گذاری برخی از مقیاس‌ها دشوار بود و با انتظارات قبلی مطابقت نداشتند. پیش‌بینی‌های مربوط به تفاوت در سطوح دینداری نیز به طور کلی پشتیبانی می‌شد. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، دانشجویان رشته‌های معارف اسلامی نسبت به دانشجویان رشته‌های هنر و علوم انسانی مذهبی‌تر بودند و زنان به‌طور میانگین مذهبی‌تر از مردان بودند. چالش‌های ویژه در سنجش دینداری اسلامی از جمله: اندازه‌گیری بعد اعتقادی، مشارکت‌کنندگان توهین‌آمیز و جنسیت شرکت‌کنندگان مورد بحث قرار می‌گیرد.
شرّ و سُنَّت آگوستینی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Charles T. Mathewes (چارلز تی. ماتیوز)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: پژوهش‌های اخیر توجه را بر مشکلاتی متمرکز کرده است که درگیری‌های شر، رنج و غم‌انگیز برای باور دینی و زندگی اخلاقی ایجاد می‌کند. متفکران از بسیاری از شخصیت های تاریخی مهم استفاده کرده اند، به استثنای یک استثنای مهم - آگوستین. در همان زمان، آثاری در مورد آگوستین بازسازی شده است، اما بحث کمی در مورد کار او در مورد شر یا تأثیر او بر تفکر معاصر وجود دارد. این کتاب این شکاف ها را پر می کند. این کتاب «زندگی‌نامه خانوادگی» سنت آگوستین را با نگاهی به آثار آگوستین و توسعه آن در نوشته‌های هانا آرنت و راینهولد نیبور بررسی می‌کند. ماتیوس استدلال می‌کند که سنت آگوستینی پیشنهادی قدرتمند، اگرچه معمولاً اشتباه گرفته می‌شود، برای درک و پاسخ به چالش‌های شیطانی به ما ارائه می‌دهد. این کتاب نور تازه‌ای را بر آگوستین، نیبور و آرنت و همچنین به مسئله شر، ماهیت سنت و نقش گفتمان الهیاتی و اخلاقی در تفکر معاصر می‌افکند.   .    استادیار مطالعات دینی در دانشگاه ویرجینیا است که در آنجا الهیات، اخلاق، و دین و فرهنگ تدریس می‌کند. او در مجله اخلاق دینی، الهیات مدرن، مجله دین، نقد الهیات انگلیکن منتشر کرده است.
فراتر از دوگانگی ایمان و عقل: ایده آلیسم آلمانی، فلسفه دین و ایده مدرن دانشگاه [پایان‌نامه انگلیسی]
نویسنده:
.Larson, David B
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این پایان نامه به طور انتقادی دوگانگی ترسیم شده در فلسفه مدرن بین ایمان و عقل را مورد بازنگری قرار می دهد، به ویژه که توسط ایده آلیست های آلمانی رسمیت یافته است. من پیشنهاد می‌کنم که دومی همچنان بر چگونگی درک فلسفه دین و آنچه که آن را می‌تواند انجام دهد، تأثیر می‌گذارد. اگرچه این دوگانگی در ابتدا برای آشتی دادن ایمان دینی با دلیل فلسفی که شکاکیت قاطع را برانگیخته بود استفاده می‌شد، اما این دوگانگی همچنین بر تنش بین مفهوم‌سازی یک کالای عمومی عقلانی و ارزش‌های دینی خصوصی در جوامع کثرت‌گرا تأکید می‌کند. من بر تلاش های کانت، هگل و F.W.J تمرکز می کنم. شلینگ برای توسعه فلسفه ای از دین که عقل فلسفی و ایمان دینی را به عنوان منابع متمایز نظریه متمایز می کند و در عین حال گفت و گوی معناداری بین هر یک برقرار می کند. فصل اول به بررسی فلسفه دین کانت و هگل می پردازد و استدلال می کند که آنها برای حفظ دیگری بودن نسبی ایمان دینی تلاش کردند. به تفسیر فلسفی فصل‌های بعدی هر کدام بر دوره‌ای از رشد فکری شلینگ تمرکز می‌کنند - انتقادات اولیه‌اش از کانت، رد کامل او از متافیزیک ذهنی ایده‌آلیسم آلمانی، و فلسفه متاخر او از دین - در حالی که او رویکردی فلسفی جایگزین برای دین ایجاد کرد. این ابزاری برای بررسی چالش‌هایی فراهم می‌کند که یک فلسفه دین باید از آن عبور کند تا از تقابل مشکل‌ساز ایمان و عقل عبور کند. من با در نظر گرفتن دانشگاه به‌عنوان زمینه‌ای امیدوارکننده برای فرمول‌بندی مجدد این دوگانگی مشکل‌ساز محوری در فلسفه دین نتیجه‌گیری می‌کنم. تقسیم‌بندی تخصصی دانشکده‌ها، تشریح توصیف ایمان و عقل را در بر می‌گیرد و ابعاد اجتماعی و سیاسی چنین تلاش‌های دانشگاهی را نشان می‌دهد. من استدلال می کنم که مشارکت شلینگ در فلسفه دین به ایده دانشگاه به عنوان چارچوبی حیاتی برای بازنگری در تقابل ایمان و عقل و حرکت فراتر از این طرح واره به منظور مفهوم سازی مؤثر درگیری های معاصر بین اقتدار عقلانی و دینی در چارچوب کثرت گرایانه اشاره دارد. جوامع
کاربردهای متافیزیک نو ارسطویی قوا در حوزه فلسفه دین [پایان‌نامه انگلیسی]
نویسنده:
Page, Benjamin Thomas
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این پایان نامه به بررسی برخی کاربردهای متافیزیک نو ارسطویی در فلسفه دین، با تمرکز ویژه بر متافیزیک قدرت ها می پردازد. این امر کاربرد چنین هستی شناسی را در ادبیات معاصر گسترش می دهد، زیرا متافیزیک قدرت در فلسفه دین بسیار نادیده گرفته شده است. این پایان نامه با معرفی هستی شناسی قدرت و بسیاری از سوالاتی که در درون آن بررسی شده اند، شروع می شود، و توجه می کند که چه زمانی این موارد برای آنچه که بعداً در پایان نامه آمده است مرتبط خواهند بود. سپس به کاوش در راه هایی می پردازد که به ادعای من می توان از هستی شناسی قدرت در فلسفه دین استفاده کرد. اولین چیزی که من کشف می کنم تثلیث است، جایی که من ادعا می کنم که قدرت ها قادر به ارائه متافیزیک برای این هستند. فصل بعدی به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه خداوند می‌تواند قوانین طبیعت را خلق کند و چرا فکر می‌کنم که چرا باید جایگاه قدرت را ترجیح داد. سپس بررسی می‌کنم که چگونه قدرت‌ها می‌توانند مبنای اعتراض به استدلال تنظیم دقیق را فراهم کنند، و پس از فرمول‌بندی این پاسخ، میزان موفقیت آن را بررسی می‌کنم. در فصل ماقبل آخر، من بررسی می‌کنم که چگونه قدرت‌ها می‌توانند راه‌حلی برای معضل اوتیفرو در برابر فرااخلاق خداباورانه به ما القا کنند و بر این اساس موضعی را تدوین کنم. سپس در فصل پایانی سعی می‌کنم نشان دهم که چگونه می‌توان آنچه را که در فصل قبل گفتم تنها بر حسب قدرت‌ها در نظر گرفت، به گونه‌ای که قدرت‌ها در ارزش‌شناسی نقشی دارند.
علائم کناره گیری: ساختار سه گانه تفسیر هگل و شوپنهاور از دین و فلسفه هندو [پایان‌نامه انگلیسی]
نویسنده:
Bhatawadekar, Sai
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: رمانتیسم آلمانی و اشتیاق آن نسبت به هند تحقیقات، ترجمه ها و تحلیل های تطبیقی ​​قابل توجهی از متون ادبی، مذهبی و فلسفی هند باستان انجام داد. از میان فیلسوفان آلمانی که به تفسیر و تفسیر این مطالب پرداخته‌اند، این پایان‌نامه به بررسی تفسیر و ساختار دین و فلسفه هندو توسط G.W.F.هگل و آرتور شوپنهاور می‌پردازد. تحلیل تفاسیر آنها نشان می‌دهد که هگل و شوپنهاور ساختار مفهومی سه‌گانه‌ای را تحمیل کرده‌اند که درون آن به دین و فلسفه هندو نزدیک شده، تفسیر و ارائه شده‌اند. هگل و شوپنهاور سه جنبه را به عنوان مفاهیم اساسی و تعیین کننده دین و فلسفه هندو شناسایی و جدا کردند: 1- اصل جهانی متافیزیکی، 2- جهان و موجودات خاص آن، و 3- عدم دوگانگی امر جزئی با اصل جهانی. هر دوی آنها استدلال کردند که اندیشه دینی هندو بر مفهوم برهمن به عنوان یک اصل جهانی پایدار می اندیشد، جهان و موجودات خاص آن را موهوم، موقت و ثانویه می داند و خروج کامل به غیر دوگانگی را با برهمن به عنوان دین مذهبی توصیه می کند. هدف فلسفی این پایان‌نامه همچنین نشان می‌دهد که ساختار سه‌گانه ذاتاً مرتبط است و مستقیماً از فلسفه‌های خود هگل و شوپنهاور نشأت می‌گیرد. این ساختار سه گانه نتیجه تلاش آنها برای ادغام، قرار دادن و تناسب دین و فلسفه هندو در پیش فرض های نظام های خود است. هگل اندیشه دینی هندو را برحسب ساختار دیالکتیکی سه گانه خود تحلیل کرد و آن را بدوی و غیر پیچیده و متعلق به مراحل اولیه رشد روح نقد کرد. شوپنهاور تلاش کرد تا با جستجوی توضیحات مشابه در دین و فلسفه هندو برای مبحث فراگیر خود از نمایندگی، اراده و انکار اراده، خویشاوندی با آن برقرار کند. این تحلیل با مقایسه تفسیر آنها با اطلاعات ارائه شده در منابع خود، مشخص می کند که هگل و شوپنهاور ساختار مفهومی سه گانه را با خواندن گزینشی منابع خود، بازسازی مکاتب فلسفی هندی، جداسازی و باز بافتی کردن نقل قول ها و توضیحات هندو، و پیکربندی مجدد مفاهیم، ​​تحمیل کردند. معانی مفاهیم این پایان نامه بیشتر اختلافات و تنش های مفهومی را در تفاسیر آنها از مذهب و فلسفه هندو نشان می دهد که به طور بالقوه سازگاری سیستم های خود را به چالش می کشد.
پدیدارشناسی روح جلد 2 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
هگل؛ مترجم: آ. وی. میلر
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
New York: Oxford university press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: بنابراین، توالی مراحلی که در پدیدارشناسی مورد مطالعه قرار می‌گیرد، شامل آمیزه‌ای خوب از امر تاریخی و منطقی ضروری است. مراحل متوالی آن، آنچه را که منطقاً در مراحل اولیه آن، به معنای هگلی بازنمایی در یک نظر بینش‌آمیز و مرتبه بالاتر در مورد مطالب قبلی، مستتر است، آشکار می‌کند، اما آنها همچنین تنها مجموعه‌ای از دلالت‌هایی را که در واقع در تاریخ گذشته و در هگل تجسم یافته‌اند، نشان می‌دهند. تاریخ فکری خود
پدیدارشناسی روح جلد 1 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
هگل؛ مترجم: تری پینکارد
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: در مقدمه یک اثر فلسفی، مرسوم است که نویسنده توضیحی ارائه دهد - یعنی توضیحی در مورد هدف خود از نوشتن کتاب، انگیزه های خود در پشت آن، و روابطی که آن با سایر روش های قبلی یا معاصر دارد. همان موضوعات - اما برای یک اثر فلسفی دیگر، این نه تنها غیرضروری است، بلکه با توجه به ماهیت موضوع اصلی، حتی نامناسب و کاملاً معکوس به نظر می رسد. برای هر آنچه که ممکن است مناسب باشد در مورد فلسفه در مقدمه بگوییم - به عنوان مثال، ارائه برخی دستورالعمل های تاریخی در مورد سوگیری ها و دیدگاه متن، یا برخی صحبت های Angabe در مورد محتوای کلی و نتایج همراه با مجموعه ای از ادعاها و اطمینان های پراکنده در مورد حقیقت - هیچ یک از اینها نمی تواند راهی برای ارائه حقیقت فلسفی به حساب آید. - علاوه بر این، زیرا فلسفه اساساً در عنصر جهانشمول وجود دارد که دربرگیرنده sei است.
پدیدارشناسی ذهن [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
هگل؛ ترجمه: جیمز بلک بیلی
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :