جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
10.سایر شخصیت ها
>
2. به ترتیب میلادی
>
گ:قرن پنجم قبل از میلاد
>
پروتاگوراس
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
تعداد رکورد ها : 23
عنوان :
بررسی و نقد معرفتشناسی سوفسطاییان از دیدگاه افلاطون
نویسنده:
شمس الملوک مصطفوی ، فاطمه حسينی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه آزاد اسلامی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
افلاطون
,
نسبیت انگاری
,
سوفسطایی
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
پروتاگوراس
,
رساله تئتتوس
کلیدواژههای فرعی :
فیلسوف ,
عدالت(فقه) ,
شکاکیت(معرفت شناسی ) ,
حس گرایی (مانع معرفت) ,
آرته ,
لاخس ,
چکیده :
با اهمیت یافتن مباحث معرفتشناسی در دوره جدید، بررسی آراء و دیدگاههای معرفتشناختی سوفسطائیان نیز به عنوان یکی از تأثیرگذارترین جریانات فکری عصر طلایی یونان، اهمیتی روز افزون یافته است. در این مقاله کوشش شده با استناد به نوشتههای افلاطون به موازات ارائه نظریات معروفترین سوفسطاییان در باب معرفت، جنبههای انتقادی آراء آنان مورد بررسی قرار گیرد. سوفسطاییان با بسط دیدگاههای شکگرایانه هراکلیتوس و پارمنیدس و انتقال مُتَعَلّق شناسایی از طبیعت به انسان، معرفت را به دریافتهای حسی و آن را نیز به محدوده «فرد»ی تقلیل دادند. در تقابل با این رأی، افلاطون با نقد نسبیّتانگاری ناشی از «حس»گرایی سوفسطاییان، تلاش خود را بر نشان دادن امکان حصول معرفت حقیقی و از آن طریق نجات باورهای دینی و اخلاقی متمرکز کرد. کوششی که میتواند ما را مجاز کند تا مطابق آن، دستگاه فلسفی افلاطون و از جمله، خلق «جهان ایده»ها را در واقع واکنشی به تعالیم معرفتشناختی سوفسطاییان به حساب آوریم.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 43 تا 66
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
استاد مطهری و نقد ایدئالیسم
نویسنده:
عبدالرزاق حسامی فر
نوع منبع :
مقاله , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علامه طباطبایی
,
مرتضی مطهری
,
فلسفه اسلامی
,
ایدئالیسم (مسائل جدید کلامی)
,
رئالیسم (مسائل جدید کلامی)
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
معرفت شناسی اسلامی
,
معرفت شناسی غربی(مقابل معرفت شناسی شرقی)
کلیدواژههای فرعی :
اصول فلسفه و روش رئالیسم ,
ادراک حسی ,
موناد ,
ایده ,
کاشفیت از خارج ,
شناخت حسی ,
شکاکیت(مسائل جدید کلامی) ,
شکاکیت معرفت شناختی ,
ماتریالیسم دیالکتیک ,
سفسطه (منطق) ,
معرفت ,
نقد عقل محض کانت ,
مارکسیسم ,
خطای ادراک حسی ,
ایدئالیسم ذهنی ,
ایدئالیسم عینی ,
خطای عقلی ,
شرح منظومه سبزواری ,
تصورات مثالی ,
تصورات فرودین ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
مرتضی مطهری
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
شاپا (issn):
2383-0689
چکیده :
از قرن هفدهم در فلسفه غرب تحولی بنیادی در پژوهش فلسفی روی داد و بحث درباره نحوه شکل گیری شناخت و میزان اعتبار آن محور مسائل فلسفی شد. این تحول در قلمرو فلسفه اسلامی به علت نبود ارتباط میان دو عالم فلسفه اسلامی و غرب با سه قرن تاخیر بازتاب یافت. استاد مطهری به عنوان استاد مبرز فلسفه اسلامی کوشید تا ابتدا با آرای فیلسوفان جدید و معاصر آشنا شود، سپس به نقد و بررسی آن ها بپردازد. یکی از مسائل مورد توجه استاد مساله شناخت بود که در آن دو دیدگاه اصلی در برابر هم قرار دارند: یکی رئالیسم که وجود مابازای ادراکات حسی را در خارج می پذیرد و شناخت حسی را کاشف از خارج می داند؛ و دیگری ایده آلیسم ذهنی که منکر این امر است. علامه طباطبایی و استاد مطهری در اصول فلسفه و روش رئالیسم با دفاع از مبانی رئالیستی فلسفه اسلامی به نقد ایدئالیسم ذهنی یا اصالت تصور از یک سو و نقد مبانی ماتریالیسم دیالکتیک از سوی دیگر می پردازند. دیدگاه استاد مطهری در این کتاب، که در دهه سی نوشته شده است، با آنچه در درس های شرح مبسوط منظومه در دهه پنجاه القا کرده اند قدری تفاوت دارد. ایشان در کتاب نخست ایدئالیسم به معنای اصالت تصور را از حیث انکار واقعیت هم تراز سفسطه می گیرد و فیلسوفان ایدئالیستی چون بارکلی و شوپنهاور را به لحاظ انکار جهان خارج از ظرف ذهن، در کنار سوفسطائیانی چون پروتاگوراس و گرگیاس نام می برد، در حالی که در کتاب دوم تحلیل عمیق تری از مساله شناخت و اثبات جهان خارج به دست می دهد. در این مقاله می کوشیم با ارائه تحلیلی جامع از دیدگاه استاد مطهری در باب شناخت و نقد ایشان بر ایدئالیسم، به نقد و بررسی آرای ایشان بپردازیم.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 43 تا 59
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سیر تکوین انسان مدارى در فلسفه غرب
نویسنده:
یارعلی کرد فیروز جایی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه متنی
وضعیت نشر :
قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی قدسسره,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اومانیسم (مسائل جدید کلامی)
,
فلسفه غربی
,
تاریخ فلسفه
کلیدواژههای فرعی :
قرون وسطی ,
ایده آلیسم ,
سوفسطایی ,
کوژیتو ,
فلسفه اخلاق غرب ,
انسان شناسی فلسفی ,
مکتب لذت گرایی ,
فلسفه تجربی ,
فلسفه جدید ,
فلسفه یونان ,
اگزیستانسیالیسم ,
فلسفه پراگماتیسم ,
فلسفه کانت ,
فلسفه تحلیلی ,
پدیدارشناسى و انسان مدارى ,
چکیده :
انسان مدارى (Humanism) در طول تاريخ فلسفه غرب، به شكل هاى گوناگون ظهور يافته است. بيان مصاديق و جلوه هاى گوناگون آن در طول تاريخ حيات فلسفى غرب و بررسى جوانب مختلف آن نيازمند مجال وسيع ديگرى است. اما در اين مقال، فقط به خطوط برجسته انسان مدارى در سير تكوين فلسفه غرب اشاره مى كنيم.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
زیرساخت های قرائت پذیر انگاری دین
نویسنده:
عبدالحسین خسروپناه
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
نسبیت معرفت
,
هرمنوتیک
,
قرائت پذیر انگاری دین
کلیدواژههای فرعی :
فهم متون دینی ,
تعریف دین (مسائل جدید کلامی) ,
برهان تجربه دینی (مسائل جدید کلامی) ,
زبان شناسی ,
زبان دین ,
چکیده :
معرفت و فهم متون دینی و فرایند پیدایش آن و علل و عوامل تفاسیر گوناگون از موضوعات مهمی است که در عصر حاضر چالش برانگیز است. در این نوشتار به تبیین دو رویکرد مختلف در باب قرائتپذیر انگاری دین پرداخته شده و در طلیعه مقال، آبشخور نخستین این مسئله مورد توجه قرار گرفته است و در ادامه آن، زیرساختهای معرفتشناختی، هرمنوتیکی، معناشناختی، کلامی بیان گردیده و مقولههایی چون نسبیگرایی و پدیدارشناسی معرفتی، هرمنوتیک فلسفی، ایهام مفردات دینی، نمادین دانستن گزارههای دینی، تجربه دینی و شخصیسازی ایمان دینی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 10 تا 23
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی مبانی فلسفه تعلیم و تربیت در آراء افلاطون
نویسنده:
یحیی کبیر
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پرديس فارابی دانشگاه تهران ,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
خدا (اسماء ذات الهی)
,
اخلاق
,
روش سقراطی تربیت
,
روح
,
فلسفه افلاطون
,
فلسفة تعلیم و تربیت
کلیدواژههای فرعی :
سوفیست ,
نظریه تذکار ,
خداباوری (دئیسم) ,
دیالکتیک ,
باور به فناناپذیری روح ,
علم ریاضی ,
تربیت جامعه ,
تربیت فرد ,
جنبه زمینی و آسمانی انسان ,
چکیده :
تربیت همانا کشاندن آدمی است به سوی ارزش های والای انسانی، چنان که آن ارزش ها را بفهمد، بپذیرد،دوست بدارد و به کار آورد . انسانی که به این مقام دست یابد چه بسا به گزینش ارزش ها خواهد پرداخت و راهنما و تربیت کننده خویش خواهد شد و این برترین معنای تربیت است که همانا روکردن آزادانه و آگاهانه است به ارزشها. این مقاله به دنبال آن است که مبانی فلسفه دیدگاه افلاطون،در تربیت را به عنوان روکردن به ارزشهای حقیقی نشان دهد؛این رویکرد نه تنها درباره فرد ، بلکه درباره جامعه و تکامل آن نیز درست است ؛ زیرا جامعه نیز تنها آنگاه در راه تکامل خواهد بود که به ارزش های حقیقی رو کند و هرگاه همتش سستی گیرد و از ارزش های راستین روی برتابد و دلبسته ارزشهای دروغین شود به انحطاط می گراید . از همین روست که میتوانیم بگوییم اگرچه در شرایط عادی تنها بخش کوچکی از شرایط اجتماعی را میتوان به فرمان آورد و کنترل و برنامه ریزی کرد ، اما با رویکرد تربیتی افلاطون بزرگ ترین وظیفه زمامداران هر جامعه فراهم آوردن این شرایط به گونه ای است که زمینه ای باشد برای امکان شکوفایی توانایی ها تکامل معنوی جامعه ، یعنی رو کردن به ارزشهای انسانی.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 161 تا 188
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نظریۀ اخلاقشناختی ارسطو؛ سنتزی از آموزههای افلاطون و پروتاگوراس
نویسنده:
فاطمه سیفاللهی، علیاکبر عبدلآبادی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
ارسطو در اخلاق غایتنگر خود، بهمنظور ترسیم فضایی برای عمل و قواعدی برای رفتار، به پژوهش در فضیلتهای انسانی میپردازد. فضیلتهایی که او در اخلاق نیکوماخوس توصیف میکند، خصلتهایی هستند که در جامعۀ آن روز آتن فضیلت به شمار میروند. در این مقاله نشان داده شده است که این مؤلفۀ اخلاق ارسطو تا حد زیادی از اندیشۀ پروتاگوراس تأثیر پذیرفته است. از سوی دیگر، ارسطو با تأثیرپذیری از افلاطون، این فضیلتها را نه از آنرو که آنها را حاصل قرارداد و بهتبع آن نسبی میداند، بلکه چون آنها را حاصل کارکرد عقل برای کشف و ایجاد امور اخلاقی و قوانین میداند، میپذیرد. بدین ترتیب، رویکرد اخلاقی ارسطو را میتوان سنتزی دانست از آموزههای پروتاگوراس که با شعار انسانمعیاری اخلاق را حاصل قرارداد میداند و آموزههای افلاطون که با طرح نظریۀ مُثل مبنای اخلاق را در آسمانها و غیرقراردادی میداند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 124 تا 147
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چشم اندازهای اومانیستی در عرفان ایرانی
نویسنده:
شریفیان مهدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تهران جنوب,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
شناخت نفس
,
اومانیسم روشنگری
,
عرفان اسلامی
,
اومانیسم (مسائل جدید کلامی)
,
اومانیسمِ رنسانس
,
وحدت وجود
,
عارفان (مسلمان)
,
گفتمان اومانیستی
,
اهمیت خودشناسی
,
انواع اومانیسم
,
تاریخچه اومانیسم
,
اومانیسم و دین
,
اومانیسم در اسلام
,
اومانیسم در عرفان
,
یکسان انگاری
کلیدواژههای فرعی :
اراده انسان ,
سوفسطایی ,
انسان شناسی اگزیستانسیالیسم (مسائل جدید کلامی) ,
آیه 171 اعراف ,
حریت ,
وحدت وجود ابن عربی ,
اصطلاحنامه تصوف ,
آیه 72 احزاب ,
اومانیسم مارکسیستی ,
پرسونالیسم ,
شفقت بر خلق ,
چکیده :
«اومانیسم» مکتبی فلسفی و ادبی است که منشا پیدایش آن را یونان قدیم می دانند. این مکتب بر ارزش و مقام انسان ارج نهاده و او را میزان همه چیز قرار می دهد. اوج تجلی اومانیسم در قرون وسطی بود که راهی نو برای تقابل با استبداد کلیساهای قرون وسطی ایجاد کرد. «آزادی»، «خود مختاری»، «خود رهبری»، «خویشتن شناسی» و شناخت ابعاد مختلف استعدادهای انسان از جمله موضوعات مهمی است که در این مکتب مورد تاکید قرار گرفته اند. بی گمان وجه اشتراک عرفان با اومانیسم نیز در همین موضوعات است. پژوهش حاضر به شیوه تحلیلی توصیفی، کوششی است در جهت تطبیق برخی از مسائل عرفانی اسلامی با موضوعات اساسی مورد بحث در مکتب اومانیسم.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 161 تا 198
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
«گزارش و تحلیل دیدگاه آیت الله جوادی آملی در باره نسبی گرایی اخلاقی»
نویسنده:
مصطفی سلاطین، محسن جوادی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: پژوهشگاه علوم وحیانی معارج,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اخلاق دینی
,
دین و اخلاق
,
نسبیت اخلاق
,
نسبیت معرفت شناختی اخلاقی
,
فلسفه اخلاق (عام)
,
آیت اله جوادی آملی
کلیدواژههای فرعی :
علم نفس ,
اهل بیت(ع) ,
اصول اخلاقی ,
گزاره اخلاقی ,
حکم اخلاقی ,
نسبیت گزارههای اخلاقی ,
صدق گزارههای اخلاقی ,
حکمت عملی ,
حکمت نظری ,
حکمت متعالیه ,
حرکت جوهری ,
قرآن ,
نسبی گرایی توصیفی ,
واقعیت اخلاقی ,
واقعیت و ارزش ,
عامگرایی اخلاقی ,
نسبیگرایی هنجاری ,
رابطه باید و هست ,
مصالح عام اجتماعی ,
برهان پذیری اصول اخلاقی ,
نسبی گرایی فرااخلاقی ,
معرفت عام و جهانشمول ,
معیار کلی اخلاقی ,
شک در ماهیت گزاره اخلاقی ,
مادیت علم ,
تجربی بودن احکام اخلاقی ,
کلیت اصول اخلاقی ,
جاودانگی اصول اخلاقی ,
ماهیت گزاره های اخلاقی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
عبدالله جوادی آملی
,
محمدتقی مصباح یزدی
شاپا (issn):
2383-3025
چکیده :
اطلاق و نسبیت اخلاق از مباحث مهم در حوزه فلسفه در طول تاریخ این رشته است. برخی مقهور یافتههایی همچون تفاوت فرهنگها، جوامع، آداب و رسوم و حتی سلایق فردی شده و با نفی هرگونه عامگرایی و اطلاق در حوزه قواعد و احکام اخلاقی، به سوی نسبیگرایی متمایل شدهاند. در مقابل، گروهی نسبیت را نه تنها خلاف یافتههای عقلی دانستهاند، اعتقاد به آن را به ضرر افراد و مصالح عام اجتماعی میدانند. فیلسوفان مسلمان با تکیه بر اعتقادات دینی و دریافتهای عقلی، احکام اخلاقی را کاشف از واقع میدانند و منکر جعلی بودن این اصول هستند. آیت الله جوادی آملی، مفسر حکمت متعالیه و فیلسوف اسلامی، با توجه به علم بشری و نحوه تحصیل آن و نیز کلیت و جاودانگی اصول و احکام اخلاقی، هرگونه نسبیت در اخلاق ـ بلکه در شناخت انسانی ـ را نفی کردهاند و با ارجاع امکان شناخت احکام اخلاقی به تجربه بشری، علمی بودن و برهانپذیری اصول اخلاقی را اثبات کردهاند. این مقاله با ذکر مؤلفههای اصلی نسبیگرایی اخلاقی، دلایل این حکیم متأله را در نقد این مؤلفهها تشریح میکند و با توجه به مبنای واقعی بودن اصول و احکام اخلاقی، مستندات ایشان بر اطلاق و کلیت این اصول را تبیین خواهد کرد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 73 تا 100
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سفسطه، پروتاگوراس و انسان محوری
نویسنده:
مسلم محمدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
معیار حقیقت
,
احساس گرایی
,
ادراک
,
نسبیگرایی
,
بی اعتمادی
,
شکاکیت(مسائل جدید کلامی)
,
اومانیسم (مسائل جدید کلامی)
,
تغیر
,
کفر
,
سفسطه
,
پروتاگوراس
,
حقایق اخلاقی
,
علم(اسماء اول ، عرفان نظری)
,
فردگرایی(اصطلاح وابسته)
,
حس(قوه حاسه)
,
پارادوکس
کلیدواژههای فرعی :
دانش بلاغت ,
یونان باستان ,
پیدایش ,
حواس ,
مقیاس ,
ارزش ها ,
تفاوت های فرهنگی ,
مدرک ,
چکیده :
این نوشتار، در تلاش است آرا و افکار پروتاگوراس، مؤسسّ و نخستین سوفیست را اصطیاد نموده و سپس به تجزیه و تحلیل آنها بپردازد.نویسنده اثبات خواهد کرد که رویکرد انسانگرایانه پروتاگوراس، فردمحورانه خواهد بود؛ افزون بر اینکه نگاه مبتنی بر احساس او نیز در نهایت به محوریت افراد بشر باز خواهد گشت و همچنین آمیخته بودن با تناقض های متعدد، حذف خدا از صحنه زندگی و نسبیّت گرایی در اخلاق از برجسته ترین پیامدهای انسان محوری خواهد بود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فلسفه معاصر: فلسفه پراگما (ریشه های مکتب پراگماتیسم را می توان تا فلسفه پیشاسقراطی و به ویژه دیدگاه های پروتاگوراس پی گرفت)
نویسنده:
نواب مقربی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
کلیدواژههای اصلی :
پراگماتیسم
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
تعداد رکورد ها : 23
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید