جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
1. اصطلاحنامه کلام اسلامی (Kalam (Islamic scholastic theology
>
03. انسان شناسی Human nature
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
تعداد رکورد ها : 1081
عنوان :
انسانشناسی از منظر سهروردی
نویسنده:
علیرضا مرادی گروسی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
کلیدواژههای اصلی :
هستی شناسی(فلسفه)
,
03. انسان شناسی Human nature
,
کمال انسانی
,
حکمت اشراق the School of Illumination
,
هنر و علوم انسانی
,
سهروردی، یحیی بن حبش
,
نفس(فلسفه)
,
هنر و علوم انسانی
,
نفس(فلسفه)
,
سهروردی، یحییبن حبش
,
اشراق (فلسفه)
چکیده :
انسانشناسی سهروردی رابطه عمیقی با هستیشناسی وی دارد بنابراین:اولاً:سهروردی عالم را فیض الهی میداند و مبدأ فیضان موجودات را علم اومعرفی میکند.خدا موجودات را با اضافه اشراقی موجود میکندوتمام علل و عوامل جهان ، معلول انوار مدبرهاندکه در نهایت همه اشراقی از نورالانوارند.ثانیاً:انسان را در پرتو اشراق نورالانوار مورد بررسی قرار میدهد و به راه و روش این تقرب جستن انسان بسیار تأکید میکند وانسان رادر بالاترین جایگاه بین موجودات، تنها موجودی میداند که به عنوان جانشین خدا در زمین مطرح شدهاست. پس بایددر راه تهذیب نفس خود بکوشد و در راه سیر وسلوک گام بردارد تا از اشراق نورالانوار برخوردار گردد.وی شناخت انسان را مقدمهی شناخت نورالانوار میداند.ثالثاً:معتقد است در مرکز هر نفس یک نور اسفهبدی وجود دارد که فعالیتهای او را رهبری میکند و همه انواع بشری روهم رفته تحت رهبری جبرئیل قرار دارند که ربالنوع انسانی نامیده میشود.رابعاً: نفس وتهذیب آن را شرط لازم در شناخت شهودی نور الانوار و رستگاری می دخدا موجودات را با اضافه اشراقی موجود میکندوتمام علل و عوامل جهان ، معلول انوار مدبرهاندکه در نهایت همه اشراقی از نورالانوارند.ثانیاً:انسان را در پرتو اشراق نورالانوار مورد بررسی قرار میدهد و به راه و روش این تقرب جستن انسان بسیار تأکید میکند وانسان رادر بالاترین جایگاه بین موجودات، تنها موجودی میداند. بدین ترتیب مقصدو هدف انسانشناسی شیخ در مجموع به سوی تطهیر نفس و توجه آن برای وصول به انوار عالیه در نهایت نور الانوار پیش میرود و چون تن مانع تحقق این هدف است ،گریز از آن برای رهایی و آزادی تا وصول به هدف لازم است.خامساً:سهروردی اند. بدین ترتیب مقصدو هدف انسانشناسی شیخ در مجموع به سوی تطهیر نفس و توجه آن برای وصول به انوار عالیه در نهایت نور الانوار پیش میرود و چون تن مانع تحقق این هدف است ،گریز از آن برای رهایی و آزادی تا وصول به هدف لازم است.خامساً:سهروردی رابطه نفس و بدن را یک امر اضافی و ضعیفترین امر قلمداد کرده و میگوید: با مرگ و فساد بدن، تنها رابطه مزبور از بین میرود، امّا خود نفس برای همیشه باقی است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی هنرهای مرتبط با چشم زخم در فرهنگ ایران- اسلامی معاصر و ریشه های تاریخی و مردم شناختی آن
نویسنده:
پریوش سیاه
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
باور
,
تکامل تاریخی
,
خرافه
,
03. انسان شناسی Human nature
,
شرّ
,
فرهنگ اسلامی
,
فرهنگ عامه
,
شور چشمی
,
شر
,
رمز
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
پژوهش در هنر
,
جامعه معاصر
,
ایران
,
پژوهش در هنر
,
جامعه معاصر
چکیده :
این پژوهش به بررسی و مطالعه باستانشناسی و مردمشناسی چشمزخمها (بخصوص چشموارههای آبی) و همچنین هنرهای مرتبط با چشمزخم با شناخت فنون شیشهگریکه در ساخت چشموارههای آبی کاربرد دارند پرداخته است. امروزه در جامعه ایرانی-اسلامی چشموارههای آبی شیشهای به عنوان مصنوعات در فرهنگ عامه رواج یافتهاند. با مطالعه دادههای باستانشناسی در مورد چشمزخمها ریشههای شکلگیری و بکارگیری مصنوعاتی که در این زمینه در آداب و رسوم مردمان رایج است، مشخص و روشن میگردد. همچنین مطالعه این مواد در زمینه مردمشناسی دین و آیین، میتواند جنبههایی از آن باورها و اعتقادات وابسته به آن را در فرهنگ عامه بیان کند. پرسش اصلی در این پایاننامه در مورد ریشههای تاریخی این چشموارههای آبی و حضور این مصنوعات در جامعه ایرانی-اسلامی به عنوان کالاهای مربوط به باور و اعتقاد به چشمزخم است. فرضیهای که در راستای این پرسش به وجود آمده غیر ایرانی بودن ریشههای تاریخی و شکلگیری این چشموارههای آبی است. روشهای گردآوری دادهها به دو شیوه کتابخانهای و میدانی انجام گرفته است. دادههای مورد مطالعه در این پژوهش به وسیله منابع بهدست آمده از مطالعات باستانشناسی در دو بخش متون و اشیاء باستانی در مورد چشمزخمها و همچنین مطالعات مردمنگاری که تاکنون در مورد چشمزخم صورت گرفته میباشد. روش گردآوری دادهها بر اساس ماهیت به صورت کیفی وتوصیفی بودهاست. جامعههای مورد مطالعه برای پژوهشهای مردمنگاری شامل روستای پیربالا از توابع شهرستان مرند در آذربایجانشرقی و شهر تبریز میباشد. از نتایج و دستاوردهای این پژوهش آگاهی به جهانشمول بودن پدیده چشمزخم است و اینکه چشمزخم اختصاص به یک فرهنگ خاص ندارد. در متون اسلامی هرچند چشمزخم به مثابه یک امر شرارتبار و آسیبرسان پذیرفته میشود، اما بهعنوان بخشی از روان خود انسان و نه نیرو یا موجودی خارج از وی در نظر میآید. در فنشناسی چشموارههای آبی فنون شیشهگری سنتی مانند شیشه موزائیکی و روش هزارگل در اکثر مهرههای چشمی مورد مطالعه از باستان تا کنون استفاده شدهاست. در باور به چشمزخم و آداب و رسوم مرتبط با آن در میان مردم روستای پیربالا و شهر تبریز با گونهای تلفیق میان عناصر دینی و غیر دینی مواجه هستیم که در ساحتهای گوناگون زندگی روزمرهاشان نمایان است. مشاهده شد که چشموارههای آبی با مدرن شدن جامعه تبریز وارد عرصههای زندگی مردمان این شهر شدهاست و در روستای پیربالا به عنوان جامعه سنتی ایرانی-اسلامی چشموارههای آبی حضور ندارند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مبانی انسان شناختی کرامت انسان از دیدگاه اسلام با نگاه به مبانی حقوق بشر غرب
نویسنده:
ابجد کریمی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
کلیدواژههای اصلی :
خردورزی
,
اختیار
,
03. انسان شناسی Human nature
,
اختیار
,
نگرش دینی
,
معارف اسلامی
,
حقوق بشر (مسائل جدید کلامی)
,
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته)
,
جامعه غربی
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
شان انسانی
,
جامعه غربی
,
جامعه غربی
,
شان انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
شان انسانی
,
عملگرایی
چکیده :
از دیدگاه اسلام، انسان از کرامت و شرافت ویژهای برخوردار است. کرامت انسان به لحاظ انسانشناختی، بر یک سری مبانی استوار است که از حیثیت والای انسان در هستی حکایت میکند. انسان کریم در اسلام برترین مخلوق خداوند معرفی شده است مخلوقی که به جهت داشتن روح الهی، خرد و برخورداری از نعمتهای مادی ومعنوی، در جهت قرب الهی سیر میکند. انسانِ با شرافت و کرامت، در این سیر به هدف والا میاندیشد؛ خود را اسیر دنیای محدود و فانی نمیسازد؛ اکتفا به لذتهای وهمی را ظلم به رسالت انسانی خویش میداند و از هرگونه غرور و خودخواهی میگریزد؛ همت خویش را با ارزشهای الهی همگون نموده و کرامتی بالاتر از کرامت ذاتی یعنی کرامت ارزشی را کسب میکند. اما حقوق بشر غرب، مبانی متفاوتی با آنچه برای کرامت انسان از دیدگاه اسلام دارد را تعریف میکند. در مبانی حقوق بشر غرب، که زیر بنای فکری آن را اندیشههایی از قبیل اومانیسم، حقوق طبیعی، پوزیتویسم و پراگماتیسم، تشکیل میدهد؛ همه انسانها به واسطه قدرت عقل و اختیاری که دارند، از یک نوع کرامت ذاتی و سلب نشدنی برخوردارند. انسان در اندیشه غرب موجودی مستقل، متکی بهخود و دارای موجودیتی از آنِ خود تلقی شده است که به هیچ قدرتی وابسته نبوده و از هیچ نیروی مافوق استمداد نمیجوید. در این پایان نامه، ضمن بررسی مبانی انسان شناختی کرامت انسان، به ارزیابی مبانی حقوق بشر غرب میپردازیم که براساس دیدگاه اسلام، مبانی همچون اومانیسم، پوزیتویسم و پراگماتیسم که مبنای فرهنگ غرب در حقوق بشر شده است، مورد نقد قرار میگیرد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تطبیقی انسان شناسی در نهج البلاغه و اگزیستانسیالیسم غیر الحادی(مارسل و یاسپرس)
نویسنده:
فاطمه عرب گورچویی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
کلیدواژههای اصلی :
علوم انسانی
,
03. انسان شناسی Human nature
,
انتخاب(امامت)
,
انسان شناسی اگزیستانسیالیسم (مسائل جدید کلامی)
,
آزادی
,
وجودگرایی
,
correspondence analysis
,
وجود (اسماء اول عرفان نظری)
,
Anthropology
,
philosophy
,
الهیات و معارف اسلامی
,
Existentialism
,
freedom
,
Existence
چکیده :
چکیده ندارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی مبانی فلسفی (انسانشناسی اسلامی) آموزش فنی و حرفهای ایران
نویسنده:
فاطمه جمشیدی کیهان
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
03. انسان شناسی Human nature
,
مبانی فلسفی مدیریت
,
آموزش فنی و حرفه ای
,
آموزه دینی
,
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته)
,
آموزش و پرورش و تحقیقات تربیتی
,
آموزش و پرورش و تحقیقات تربیتی
,
آموزش و پرورش و تحقیقات تربیتی
چکیده :
روش این تحقیق توصیفی -تحلیلی، و از نوع کتابخانهای است. هدف این پژوهش بررسی ویژگی-های انسان از دیدگاه اسلام و استخراج دلالتهای آموزش فنی و حرفهای در از آموزه های دین اسلام است. این پژوهش در پی آن است تا با تأکید بر شناخت ویژگی های انسان از دیدگاه اسلام، به این مسأله بپردازد که با توجه به ویژگی ها و ابعاد مختلف انسان از جنبه ی مادی و معنوی، در تربیت حرفه ای باید بیشتر بر جنبهی حرفهای آموزش تأکید کرد، یا اینکه باید بیشتر بر جنبه تربیتی آن تأکید نمود. موضوع قابل بحث اینکه چگونه میتوان با توجه به آموزههای اسلامی، دو دیدگاه فوق را هماهنگ کرد. در بررسی دیدگاه اسلام در مورد انسان، تأکید بر ابعاد جسمی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی و نیز کمال انسان بوده است. براساس نتایج مطالعهی حاضر، مکتب اسلام برای انسان، اهمیت بسیاری قائل است. حقیقت جهان و انسان را در جنبههای مادی و طبیعی نمیبیند و معتقد است در تربیت انسان باید هم بعد مادی و هم بعد معنوی وی مورد توجه قرار گیرد. لذا در آموزش فنی و حرفهای باید اهداف، اصول و برنامهها طوری طراحی و اجرا شود که به بعد معنوی انسان نیز پرداخته شود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
انسانشناسی در مرصاد العباد و تمهیدات
نویسنده:
مریم عابدین خان
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
کلیدواژههای اصلی :
علوم انسانی
,
هستی شناسی(فلسفه)
,
03. انسان شناسی Human nature
,
معنی شناسی
,
زبان و ادبیات فارسی
,
Ontology
,
anthropology
چکیده :
چکیده ندارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آیا تکامل انسان جز از مجرای اختیار و اعمال اختیاری به دست نمی آید؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
سوال مطرح شده در مورد ضرورت اختیار در تکامل انسان، بیش از آن که سوالی فلسفی باشد که مستلزم پاسخی فلسفی است، شبهه ای است کلامی که با دیدگاهی متأثر از مباحث کلامی مطرح شده است. ولی اگر با دیدگاهی فلسفی به ژرفای این بحث بپردازیم باید در مورد مباحث تکام
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
تکامل انسان
,
03. انسان شناسی Human nature
,
اختیار انسان
کلیدواژههای فرعی :
کمالات وجودی انسان ,
خدا و اختیار انسان ,
تکامل جبری ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
«اللهُ وَاحِدٌ واحَدِیُّ الْمَعْنَى وَ الْإِنْسَانُ وَاحِدٌ ثَنَوِیُّ الْمَعْنَى جِسْمٌ وَ عَرَضٌ وَ بَدَنٌ وَ رُوحٌ». تحلیلی از سند و محتوای این روایت ارائه نمایید؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
01. خداشناسی (کلام)
,
صفات الهی
,
صفات فعلیه
کلیدواژههای فرعی :
03. انسان شناسی Human nature ,
توحید (به لحاظ صفت) Divine unity (کلام) ,
اسم احد ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ابن بابویه، محمدبن علی: شیخ صدوق
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تربیت در دیوان شعر منسوب به امام علی (ع)
نویسنده:
مرضیه خسروی مشیزی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
03. انسان شناسی Human nature
,
01. خداشناسی (کلام)
,
کیهان شناسی
,
صفات خدا
,
تربیت
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
شَعَرَ
,
خداشناسی
,
روانشناسی تربیتی
,
علیبن ابیطالب (ع)، امام اول
,
علیبن ابیطالب (ع)، امام اول
,
علیبن ابیطالب (ع)، امام اول
,
روانشناسی تربیتی
چکیده :
دستیابی به تربیت، ازدغدغههای اصلی هر نظام آموزشی است. ازمسائل مهم نابسامانی وعدم پیشرفت کشورها، موضوع تعلیم وتربیت است. در دیوان شعرمنسوب به حضرت علی(ع) ،مواردی ملاحظه میشود که مربی می تواند، انجام آن ها را درتمام لحظات آموزشی و تربیتی و در میدان عمل به کار برد. محقق ،دراین تحقیق ،در تلاش است تا به بررسیمسائل هستی؛ یعنی ویژگی های خدا، انسان ، دنیا ومرگ واستلزامات تربیتی آنهادردیوان منسوب به امام علی(ع)بپردازد. جمع آوری اطلاعات، مبتنی برروش کتابخانه ای بوده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که ،می توان با توجه بهصفات خداوند ویژگیهای انسان ،دنیا ومرگ ،استلزامات تربیتی آنها را استنتاج نمود. و به هدایت وشکوفاسازی همه ارزشها و ابعاد وجودی اش به طور هماهنگ ودر مسیر صحیح خودپرداخت . در این راستا، درسی به عنواندیوان شعرامام علی علیه السّلام به زبان ساده و به فراخور پایههای مختلف تحصیلی و با استفاده از تکنیکهای آموزشی و تربیتی جدید، در مدارس، دانشگاهها و در حوزههای علمیه موجّه جلوه می کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی و مقایسهی تجلی و نزول حق در عالم محسوسات از دیدگاه ابن عربی و مسیحیت
نویسنده:
صغری کوهساری
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ایرانداک,
کلیدواژههای اصلی :
مسیحیت
,
محسوسات
,
03. انسان شناسی Human nature
,
01. خداشناسی (کلام)
,
دین یهود
,
کیهان شناسی
,
تجلی حق
,
عرفان اسلامی
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
عرفان نظری
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
هنر و علوم انسانی
,
ابن عربی، محمدبن علی
,
ابنعربی، محمدبن علی
,
هنر و علوم انسانی
,
ابنعربی، محمدبن علی
,
دین مسیحیت (دین الهی توحیدی تحریف شده)
چکیده :
یکی از مهمترین نظریه های تبیین نظام هستی در عرفان اسلامی بویژه در عرفان ابن عربی، نظریه ی تجلی است. وی برای تحلیل کثرات در عرفان خود، نظام تجلی را پیش می کشد، کثرات در این نظام، تجلیات و مظاهر حق اند و تجلی، خروج مطلق از مقام اطلاق خود و تلبس به تقید و تعین. پس در نظام تجلی، عالم و کثرات عبارت اند از جلوه ی همان ذات مقید شده. وی برای تبیین کثرات از وجودی واحد، بحث اسماء الهی را پیش می کشد و اسماء را با توجه به کثرت آن ها بیان گر صدور کثرت از وحدت و ظهور واحد به صورت کثیر می داند و بر این باور است که کثرت چیزی جز اسماء الهی نیست. مشابه همین نظریه در دین مسیحیت با عنوان نزول و تجسد حق در شخص عیسی(ع) و جسم مادی وی مطرح می شود، یعنی عیسی(ع) به عنوان تجلی تام حق مطلق، به صورت بشر در این عالم نمود پیدا کرده و ظهور حق در عالم محسوسات به شمار می رود، به عبارتی عیسی(ع) تجسم و تجسد خدای نادیده می باشد. در این پژوهش سعی بر آن داریم تا علاوه برپرداختن به مفهوم تجلی در دو دیدگاه متفاوت(ابن عربی و مسیحیت) به بررسی شباهت ها وتفاوت های این دو دیدگاه از نظر خداشناسی، جهان شناسی و انسان شناسی بپردازیم. لذا اشاره به چگونگی تجلی و نزول و حضور حق در عالم و بیان مفاهیمی چون، انسان کامل به عنوان نقطه ی کمال این تجلی و حقیقت محمدیه و حقیقت عیسوی و مراتب مختلف هستی در دو نظام عرفانی ابن عربی و مسیحیت را ضروری دانسته و به بیان شباهت ها و تفاوت های هر دو پرداخته ایم.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
تعداد رکورد ها : 1081
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید