جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2272
درآمدی بر فلسفه دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Peter Anthony Bertocci (پیتر آنتونی برتوچی)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Prentice-Hall ,
کلیدواژه‌های اصلی :
درآمدی بر فلسفه دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Brian Davies (برایان دیویس)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press, USA ,
کلیدواژه‌های اصلی :
الهیات تحلیلی و مطالعات آکادمیک دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
William Wood (ویلیام وود)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: الهیات تحلیلی می تواند در آکادمی سکولار شکوفا شود و به عنوان الهیات مسیحی اصیل شکوفا شود. الهیات تحلیلی و مطالعات آکادمیک دین، الهیات تحلیلی را برای دیگر متکلمان و علمای دین تبیین می کند، در حالی که به طور همزمان آن حوزه های دیگر را برای متکلمان تحلیلی توضیح می دهد. ویلیام وود از الهیات تحلیلی از برخی انتقادات رایج دفاع می کند، اما همچنین استدلال می کند که الهیدانان تحلیلی چیزهای زیادی برای یادگیری از سایر اشکال تحقیق دارند. الهیات تحلیلی شکلی مشروع از الهیات و شکلی مشروع از تحقیق آکادمیک است و می‌تواند شریک گفتگوی ارزشمندی در آکادمی علوم دینی باشد. الهیات تحلیلی و مطالعه آکادمیک دین دیدگاهی جذاب از الهیات تحلیلی را بیان می کند، گفتگوی بین رشته ای پربارتر را تقویت می کند، و دانشمندان را در سراسر آکادمی مطالعات دینی قادر می سازد تا یکدیگر را بهتر درک کنند.
مسائل علم و دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ian G. Barbour (ایان باربور)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
رئالیسم سازنده-انتقادی به عنوان یک فلسفه علم و دین [مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Andreas Losch (آندریاس لوش)
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: اگرچه رئالیسم انتقادی (به سبک ایان جی باربور) بسیار مورد مناقشه است، به طور گسترده ای به عنوان ابزاری برای ارتباط علم و دین شناخته می شود. آندریاس لوش با همدلی با رویکرد هرمنوتیکی حتی سخت‌گیرانه‌تر، برای تغییر رئالیسم انتقادی به به اصطلاح رئالیسم انتقادی سازنده استدلال کرده بود تا به علوم انسانی با نقش سازنده‌اش از موضوع در هر بحثی در مورد چگونگی پر کردن شکاف ظاهری اهمیت لازم را بدهد. بین رشته ها تا کنون رئالیسم سازنده-انتقادی او عمدتاً از نظر الهیاتی توسعه یافته است. این مقاله ارزیابی خواهد کرد که آیا رئالیسم سازنده-انتقادی به عنوان فلسفه علم و دین و مبنایی مناسب برای گفتمان علم و دین مناسب است یا خیر. باربور در گزارش اصلی خود از فلسفه انتقادی واقع‌گرایانه علم، توافق با داده‌ها، انسجام، دامنه و باروری را به‌عنوان معیاری برای علم خوب و همچنین برای دین مورد بحث قرار داد و آن را اصلاح کرد. این مقاله در مورد هر یک از معیارها در مورد اینکه باربور تا چه حد مفهوم مربوطه را، چه در علم و چه در دین، عدالت می‌کند، بحث می‌کند، و می‌پرسد که چگونه می‌توان در نهایت معیارها را برای یک پل شاید پایدارتر بین علم و دین، با تکیه بر این ایده اصلاح کرد. رئالیسم سازنده-انتقادی نظریه انسجام زمینه ای نیلز هنریک گرگرسن نقش مهمی در این زمینه ایفا خواهد کرد. نتیجه‌گیری معنای عمیق‌تری از معیار باروری را نشان می‌دهد، که ثمربخشی اخلاقی را نیز در بر می‌گیرد. از آنجایی که رئالیسم سازنده-انتقادی به طور کامل اهمیت نقش آگاه را در فرآیند شناخت تصدیق می کند، ما را از معرفت شناسی ناب به سمت اخلاق هدایت می کند. مشارکت: (1) بحث علم و دین، با الهام از رئالیسم انتقادی، عمدتاً به عنوان گفتمان الهیاتی درباره تأثیر علم بر دین شناخته می شود. (2) تحلیل معیارهای صدق در نسخه سازنده-انتقادی لوش از رئالیسم، تأکید بر مطابقت در علم و انسجام در علوم انسانی را پیشنهاد می‌کند. و (3) معنای عمیق تر معیار باروری در این موضع فلسفی برجسته شده است، از جمله ثمربخشی اخلاقی.
عقلانیت ایمان به خدا [نمایه مقاله انگلیسی]
نویسنده:
George I. Mavrodes
نوع منبع :
نمایه مقاله
چکیده :
ترجمه ماشینی: آیا عدم وجود خدا قابل تصور است؟ توسط سنت آنسلم.--پنج دلیل وجود خدا، توسط سنت توماس آکویناس.-- نظرات در مورد پنج راه سنت توماس، اثر F.C.Copleston--دو دلیل وجود خدا، توسطA. E.Taylor-- وجود خدا به عنوان یک اصل اخلاق، نوشته I.Kant--وجود خدا، اثر J.J.C.Smart--مسئله شر، اثر D.Home.--تجربه خدا، اثر J.Baille--غریزه، تجربه، و باور خداباورانه، نوشته سی.اس.پیرس--اخلاق باور، نوشته دبلیو.کی.کلیفورد.--اراده برای باور، نوشته دبلیو جیمز--ایمان به عنوان تعهد پرشور، اثر اس.کیرکگارد--خدا به عنوان فرافکنی ، توسط L.A.Fouerbach--مقاله کتابشناسی (ص 205-208).
هوس‌های شیطانی: «یتزر هارا» و مسئله شر در اواخر دوران باستان [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ishay Rosen-Zvi (ایشای روزن-زوی)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University of Pennsylvania Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: Ishay Rosen-Zvi در هوس شیطانی به بررسی مفهوم Yezer Hara یا تمایل شیطانی و تکامل آن در ادبیات کتاب مقدس و خاخام می پردازد. برخلاف پژوهش‌های موجود، که این اصطلاح را تحت عنوان میل جنسی مخرب می‌خواند، روزن-زوی ادعا می‌کند که در اواخر دوران باستان، یتزر نشان‌دهنده گرایش عمومی به شر است. یتزر خاخام به جای قسمت پایین بدن انسان، یک محرک شرور و پیچیده است که تلاش می کند انسان ها را به دام گناه بیاندازد. روزن-زوی می نویسد: بنابراین، یتزر خاخامی را نباید در سنت جستجوی هلنیستی برای کنترل بر بخش های پایینی روان خواند، بلکه باید در سنت شیطان شناسی باستانی یهودی و مسیحی خوانده شود. Rosen-Zvi یک تحلیل سیستماتیک و جامع از حدود صد و پنجاه ظهور یتزر شیطانی در ادبیات کلاسیک خاخام‌ها انجام می‌دهد تا جستجوی کتاب مقدس و پس از کتاب مقدس برای منابع گناه انسان را بررسی کند. امیال شیطانی با بررسی یتزر در یک سنت اهریمنی خاص، گفتمان یتزر را در زمینه بزرگتر حرکت به سمت روانشناسی در اواخر دوران باستان قرار می دهد، که در آن شر - و حتی شیاطین - در روان انسان درونی شدند. این کتاب جلوه‌های مختلف این حرکت را در مطالب پدری و رهبانی، از کلمنت و منشأ گرفته تا آنتونی، آتاناسیوس و اواگریوس، مورد بحث قرار می‌دهد. با در نظر گرفتن مفاهیم گسترده تر گفتمان یتزر در انسان شناسی خاخام به پایان می رسد.
 اخلاق، عشق و ایمان نزد کیرکگارد: دلمشغولی های فلسفی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Edward F. Mooney
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Indiana University Press ,
کلیدواژه‌های اصلی :
شرّ و سُنَّت آگوستینی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Charles T. Mathewes (چارلز تی. ماتیوز)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: پژوهش‌های اخیر توجه را بر مشکلاتی متمرکز کرده است که درگیری‌های شر، رنج و غم‌انگیز برای باور دینی و زندگی اخلاقی ایجاد می‌کند. متفکران از بسیاری از شخصیت های تاریخی مهم استفاده کرده اند، به استثنای یک استثنای مهم - آگوستین. در همان زمان، آثاری در مورد آگوستین بازسازی شده است، اما بحث کمی در مورد کار او در مورد شر یا تأثیر او بر تفکر معاصر وجود دارد. این کتاب این شکاف ها را پر می کند. این کتاب «زندگی‌نامه خانوادگی» سنت آگوستین را با نگاهی به آثار آگوستین و توسعه آن در نوشته‌های هانا آرنت و راینهولد نیبور بررسی می‌کند. ماتیوس استدلال می‌کند که سنت آگوستینی پیشنهادی قدرتمند، اگرچه معمولاً اشتباه گرفته می‌شود، برای درک و پاسخ به چالش‌های شیطانی به ما ارائه می‌دهد. این کتاب نور تازه‌ای را بر آگوستین، نیبور و آرنت و همچنین به مسئله شر، ماهیت سنت و نقش گفتمان الهیاتی و اخلاقی در تفکر معاصر می‌افکند.   .    استادیار مطالعات دینی در دانشگاه ویرجینیا است که در آنجا الهیات، اخلاق، و دین و فرهنگ تدریس می‌کند. او در مجله اخلاق دینی، الهیات مدرن، مجله دین، نقد الهیات انگلیکن منتشر کرده است.
فراتر از دوگانگی ایمان و عقل: ایده آلیسم آلمانی، فلسفه دین و ایده مدرن دانشگاه [پایان‌نامه انگلیسی]
نویسنده:
.Larson, David B
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این پایان نامه به طور انتقادی دوگانگی ترسیم شده در فلسفه مدرن بین ایمان و عقل را مورد بازنگری قرار می دهد، به ویژه که توسط ایده آلیست های آلمانی رسمیت یافته است. من پیشنهاد می‌کنم که دومی همچنان بر چگونگی درک فلسفه دین و آنچه که آن را می‌تواند انجام دهد، تأثیر می‌گذارد. اگرچه این دوگانگی در ابتدا برای آشتی دادن ایمان دینی با دلیل فلسفی که شکاکیت قاطع را برانگیخته بود استفاده می‌شد، اما این دوگانگی همچنین بر تنش بین مفهوم‌سازی یک کالای عمومی عقلانی و ارزش‌های دینی خصوصی در جوامع کثرت‌گرا تأکید می‌کند. من بر تلاش های کانت، هگل و F.W.J تمرکز می کنم. شلینگ برای توسعه فلسفه ای از دین که عقل فلسفی و ایمان دینی را به عنوان منابع متمایز نظریه متمایز می کند و در عین حال گفت و گوی معناداری بین هر یک برقرار می کند. فصل اول به بررسی فلسفه دین کانت و هگل می پردازد و استدلال می کند که آنها برای حفظ دیگری بودن نسبی ایمان دینی تلاش کردند. به تفسیر فلسفی فصل‌های بعدی هر کدام بر دوره‌ای از رشد فکری شلینگ تمرکز می‌کنند - انتقادات اولیه‌اش از کانت، رد کامل او از متافیزیک ذهنی ایده‌آلیسم آلمانی، و فلسفه متاخر او از دین - در حالی که او رویکردی فلسفی جایگزین برای دین ایجاد کرد. این ابزاری برای بررسی چالش‌هایی فراهم می‌کند که یک فلسفه دین باید از آن عبور کند تا از تقابل مشکل‌ساز ایمان و عقل عبور کند. من با در نظر گرفتن دانشگاه به‌عنوان زمینه‌ای امیدوارکننده برای فرمول‌بندی مجدد این دوگانگی مشکل‌ساز محوری در فلسفه دین نتیجه‌گیری می‌کنم. تقسیم‌بندی تخصصی دانشکده‌ها، تشریح توصیف ایمان و عقل را در بر می‌گیرد و ابعاد اجتماعی و سیاسی چنین تلاش‌های دانشگاهی را نشان می‌دهد. من استدلال می کنم که مشارکت شلینگ در فلسفه دین به ایده دانشگاه به عنوان چارچوبی حیاتی برای بازنگری در تقابل ایمان و عقل و حرکت فراتر از این طرح واره به منظور مفهوم سازی مؤثر درگیری های معاصر بین اقتدار عقلانی و دینی در چارچوب کثرت گرایانه اشاره دارد. جوامع
  • تعداد رکورد ها : 2272