آثار پر استناد | کتابخانه مجازی الفبا

آثار پر استناد | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 380
شرح العلامة الخیالی على النونیة للمولی خضر بن جلال الدين فی علم الكلام
نویسنده:
تحقیق عبدالنصیر ناتور احمد الملیباری الهندی
نوع منبع :
کتاب , شرح اثر , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قاهره: مکتبه وهبه,
چکیده :
کتاب حاضر شرح بر قصیده نونیه توسط علامه خیالی می باشد که شامل مسائل عقیدتی و کلامی و اصول دین می باشد.
نساء حول الرسول صلی الله عليه وسلم
نویسنده:
سامی أنور جاهین
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قاهره: دار البیان العربی,
چکیده :
کتاب مفید و ارزشمند حاضر درباره زن های اطراف پیامبر است. بحث درباره تمام خانم هایی است که در اطراف پیامبر بوده اند از مادر و دایه گرفته تا همسر، خاله و عمه . بحث فقط بر سر همسران پیامبر نیست.
عهد عمر.. قراءة جدیدة
نویسنده:
عبادة عبد الرحمن كحیلة
نوع منبع :
کتاب , مدخل اعلام(دانشنامه اعلام) , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قاهره: عین للدراسات والبحوث الإنسانیة والاجتماعیة,
چکیده :
کتاب"عهد عمر.. قراءة جدیدة" به بررس تاریخ خلیفه دوم و شخصیت عمر بن خطاب می پردازد و در این خصوص روایات مختلفی را از طرق مختلف و مستدل نقل می کند.
مؤتمر السقیفة وبیعة أبی بكر رضی الله عنه
نویسنده:
عبد الشافی محمد عبد المطلب
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قاهره: دار السلام,
چکیده :
کتاب "مؤتمر السقیفة وبیعة أبی بكر رضی الله عنه" کتابی از نویسنده اهل سنت که سقیفه را نه تنها بد که انتخابی درست هم می داند که در فصلی از کتاب مطالبی راجع به افضلیت ابوبکر نقل می کند.
دلیل العقلی على إمامة علی علیه السلام
نویسنده:
علی حسینی میلانی
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
مرکز الابحاث العقائدیه,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
کتاب "دلیل العقلی على إمامة علی علیه السلام" درباره اثبات حقانیت و افضلیت امام علی علیه السلام است نسبت به خلافت و جانشینی رسول الله ص... در این کتاب دلائل و شواهد بسیار زیاد و مستدلی از افضلیت امام علی علیه السلام آورده می شود و ثابت می کند که تنها کسی که لیاقت جانیشنی حضرت پیامبر ص را داراست علی بن ابی طالب است و بس.
چالش های دین
نویسنده:
فضل الله حسینی
نوع منبع :
کتاب , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر,
چکیده :
تحلیلی از تحریفات دینی و بدعت های به وجود آمده در حکومت علوی(ع) و پیامدهای آن و نحوه رویارویی امام علی(ع) با آنها است. نویسنده به ریشه یابی چالش هایی که علی(ع) با آنها روبرو بود و منجر به سقوط ظاهری حکومت آن حضرت شد، می پردازد و عوامل فکری و نوع نگرش دینی را در رویارویی با حکومت علوی(ع) مورد تحلیل و ارزیابی قرار می دهد. وی ابتدا به بدعت های به وجود آمده بعد از پیامبر(ص) در دوران حکومت خلفا در عرصه دین و حکومت اشاره کرده و علل بروز این بدعت ها را در اموری مانند تهی شدن دین از درون، ترک کتاب الهی، تحریف سیمای نبوی، تحریف سیمای علوی، راهیابی خرافه و افسانه در دین، راهیابی بدعت های اهل کتاب و اسرائیلیات به حوزه فکری و عقیدتی مسلمانان، ایجاد پرسش های نو ظهور در دین، انحراف عقیدتی و معرفتی مسلمانان، حزب سازی و گروه گرایی، پیدایش فتنه، دستیابی منافقان به ارکان حکومت و قدرت و مسخ حکومت دینی دانسته است. در قسمت های دیگر کتاب به علل بدعت و انگیزه نوآوران و نو قاریان دینی، قیام علی(ع) در مبارزه با بدعت ها و احیای سنت نبوی، راهکارهای امام علی(ع) برای از بین بردن بدعت و احیای سنت، رویارویی سنت و بدعت و بررسی ارتباط تجددطلبان دینی و سقوط حکومت علوی پرداخته شده است.
مفهوم العدل في تفسير المعتزلة للقرآن الكريم
نویسنده:
محمود كامل أحمد
نوع منبع :
کتاب , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت - لبنان: دارالنهضة العربیة للطباعة والنشر,
چکیده :
عدل دومین اصل از اصول عقائد معتزله به شمار می رود که حتی برخی از بزرگان معتزله مثل ابی الهذیل علاف عدل را مقدم بر توحید می دانند. بر همین اساس بسیاری از آیات محکمات قرآن را با عدل تفسیر و آیات متشابه را به محکمات تاویل می کنند و به همین منظور در کتاب حاضر دکتر محمود کامل به بررسی مفهوم عدل در آیات قرآن پرداخته است و اختصاصا بحث حریت انسان در تکلیف مورد تاکید بیشتری قرار گرفته است.
ن‍ه‍ای‍ة الأرب‌ ف‍ی‌ ف‍ن‍ون‌ الأدب‌ المجلد 9
نویسنده:
ش‍ه‍اب‌ ال‍دی‍ن‌ اح‍م‍د بن‌ عبدالوهاب ن‍وی‍ری‌؛ تحقیق محمدرضا مروه، یوسف الطویل، یحیی الشامی
نوع منبع :
کتاب , آثار مرجع
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت: دارالکتب العلمیه,
چکیده :
نهاية الأرب في فنون الأدب تألیف احمد بن عبدالوهاب نویری فرهنگ نامه يا دائرةالمعارفى است جامع و از تمامى علوم و معارف اسلامى و فرهنگ عصر خويش و از صدر اول تا عصر تأليف سخن مى‌گويد. اين مجموعه كار خود را از آغاز آفرينش آسمان آغاز كرده و پيرامون هيئت آسمان و فلك ادامه مى‌دهد و در هواشناسى و كهكشان شناسى و چگونگى شكل- گرفتن برف و باران و آذرخش و قوس و قزح و اساس آتش و آتش‌خانه‌ها و ضرب المثل‌هاى مربوط به آتش و بيان شب‌ها و روزها و ماهها و سال‌ها و فصول و اعياد و كوه‌ها و درياها و جزاير و نهرها و چشمه‌ها و آبگيرها. به حقيقت كمتر علمى است كه نشانى از آن در اين مجموعه ديده نشود. تاريخ، ادبيات، فرهنگ شناسى، مردم شناسى و... آنقدر اين دانشنامه را آكنده است كه وجود آن را براى پژوهشگران تاريخ علم مرجعى گريز ناپذير مى‌سازد.اين مجموعه عظيم در بيش از 30 جلد تنظيم گشته و دانشهاى گوناگون را آنقدر به تفصيل برگزار كرده است كه تنها چند جلد آن مرجعى پربار براى تحقيقات ادبى و بلاغى است.
ن‍ه‍ای‍ة الأرب‌ ف‍ی‌ ف‍ن‍ون‌ الأدب‌ المجلد 8
نویسنده:
ش‍ه‍اب‌ ال‍دی‍ن‌ اح‍م‍د بن‌ عبدالوهاب ن‍وی‍ری‌؛ تحقیق علی بوملحم
نوع منبع :
کتاب , آثار مرجع
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت: دارالکتب العلمیه,
چکیده :
نهاية الأرب في فنون الأدب تألیف احمد بن عبدالوهاب نویری فرهنگ نامه يا دائرةالمعارفى است جامع و از تمامى علوم و معارف اسلامى و فرهنگ عصر خويش و از صدر اول تا عصر تأليف سخن مى‌گويد. اجمالى از مطالب كتاب اين مجموعه كار خود را از آغاز آفرينش آسمان آغاز كرده و پيرامون هيئت آسمان و فلك ادامه مى‌دهد و در هواشناسى و كهكشان شناسى و چگونگى شكل- گرفتن برف و باران و آذرخش و قوس و قزح و اساس آتش و آتش‌خانه‌ها و ضرب المثل‌هاى مربوط به آتش و بيان شب‌ها و روزها و ماهها و سال‌ها و فصول و اعياد و كوه‌ها و درياها و جزاير و نهرها و چشمه‌ها و آبگيرها. به حقيقت كمتر علمى است كه نشانى از آن در اين مجموعه ديده نشود. تاريخ، ادبيات، فرهنگ شناسى، مردم شناسى و... آنقدر اين دانشنامه را آكنده است كه وجود آن را براى پژوهشگران تاريخ علم مرجعى گريز ناپذير مى‌سازد.اين مجموعه عظيم در بيش از 30 جلد تنظيم گشته و دانشهاى گوناگون را آنقدر به تفصيل برگزار كرده است كه تنها چند جلد آن مرجعى پربار براى تحقيقات ادبى و بلاغى است.
  • تعداد رکورد ها : 380