آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 54
فضیلت فکری: دیدگاه‌هایی از اخلاق و معرفت‌شناسی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
(مایکل دیپل)Michael DePaul, (لیندا زاگزبسکی)Linda Zagzebski
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
USA: Oxford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: ایده فضیلت به طور سنتی در اخلاق مهم بوده است، اما اخیراً به عنوان ایده ای که می تواند چگونگی شکل گیری باورها و همچنین نحوه عمل ما را توضیح دهد، مورد توجه قرار گرفته است. فیلسوفان اخلاق و معرفت شناسان رویکردهای متفاوتی نسبت به فضیلت عقلی دارند. در اینجا، مایکل دی پاول و لیندا زاگزبسکی برای اولین بار کارهایی را از هر دو زمینه گرد هم می آورند تا به همه مسائل مهم بپردازند. خواندن آن برای هر کسی که در هر دو طرف بحث کار می کند ضروری است.
نظریه انگیزش الهی: روانشناسی در لباس اخلاق [پایان‌نامه انگلیسی]
نویسنده:
Kayla Emerson (کایلا امرسون)
نوع منبع :
مقاله , رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: لیندا زاگزبسکی اخیراً یک نظریه اخلاقی مبتنی بر اخلاق فضیلتی ارائه کرده است که نقشی اساسی برای خدا به عنوان یک نمونه و بنابراین منبع انگیزه اخلاقی ایجاد می کند. در این پایان نامه، من نظریه انگیزه الهی زاگزبسکی را بررسی می کنم و استدلال می کنم که این نظریه به اندازه کافی معیارهای یک نظریه اخلاقی را برآورده نمی کند. من جایگزینی را ترسیم می‌کنم که نقش اساسی را برای خدا باقی می‌گذارد و در عین حال از دام‌های نظریه زاگزبسکی اجتناب می‌کند.
نظریه انگیزش الهی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Linda Zagzebski (لیندا زاگزبسکی)
نوع منبع :
کتاب , کتابشناسی(نمایه کتاب)
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: لیندا زاگزبسکی که به طور گسترده به عنوان یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های فلسفه دین معاصر شناخته می‌شود، کتاب جدیدی نوشته است که به عنوان سهم عمده‌ای در نظریه اخلاقی و اخلاق الهیات دیده می‌شود. در هسته اصلی کتاب شکل جدیدی از نظریه فضیلت بر اساس احساسات نهفته است. این نظریه کاملاً متمایز از نظریه‌های فضیلت دین‌شناختی، نتیجه‌گرایانه و غایت‌شناختی است. نظریه جدید به حل مسائل و معماهای فلسفی از انواع مختلف کمک می کند: اختلاف بین شناخت گرایی و غیرشناخت گرایی در روان شناسی اخلاق، ادعاها و ادعاهای متقابل واقع گرایی و ضد واقع گرایی در متافیزیک ارزش، و پارادوکس های خیر کامل در الهیات طبیعی. از جمله مشکل شر. مانند کتاب قبلی زاگزبسکی در کمبریج فضیلت ذهن، این کتاب جدید مشتاقانه توسط گروه وسیعی از متخصصان و دانشجویان فارغ التحصیل در فلسفه و مطالعات دینی جستجو خواهد شد.
ایمان عقلانی: پاسخ‌های کاتولیک به معرفت‌شناسی اصلاح‌شده [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Linda Trinkaus Zagzebski (لیندا ترینکاس زاگزبسکی)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University of Notre Dame Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: اگرچه معرفت‌شناسی اصلاح‌شده مجموعه‌ای مهم و بدیع از معرفت‌شناسی دینی است، اما غالباً توسط فیلسوفان کاتولیک مورد توجه قرار نگرفته است. در عین حال، برخی از مطالب کلامی و فلسفی که بیشتر بر اندیشه کاتولیک تأثیر گذاشته است، توسط اصلاح طلبان نیز نادیده گرفته شده است. ایمان عقلانی شامل 9 مقاله جدید از فیلسوفان کاتولیک است که کار اخیر معرفت شناسان اصلاح شده، از جمله آلوین پلانتینگا، نیکلاس ولترستورف و جورج ماورودس را به طور انتقادی ارزیابی می کنند. اگرچه مشارکت کنندگان از دیدگاهی کاملاً کاتولیک استفاده می کنند، مقالات آنها به هیچ وجه کاملاً بحث برانگیز نیست. در عوض، هر یک نشان دهنده درک اهمیت معرفت شناسی اصلاحی و تأثیر آن بر فلسفه دینی معاصر است. با توجه به این واقعیت که فیلسوفان کاتولیک و پروتستان اغلب با کار یکدیگر ناآشنا هستند، اولی معمولاً در فلسفه تومیستی یا قاره ای و دومی در فلسفه انگلیسی-آمریکایی، هدف اصلی این مجموعه تحریک گفت و گو بین این دو است. گروهی از فیلسوفان مسیحی
خدا، ابدیت و زمان [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
EDMUND RUNGGALDIER ؛ CHRISTIAN TAPP
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی: خدا، ابدیت و زمان «خدا ابدی است» باور استاندارد همه ادیان خداباور است. ولی خب معنیش چی میشه؟ اگر از یک سو، «ابدی» به معنای بی زمان باشد، چگونه خداوند می تواند دعای مؤمنان را در مقطعی از زمان بشنود؟ و چگونه خدای بی زمان می تواند برای اجابت دعا عمل کند؟ اگر خدا می داند که فردا از ابدیت چه خواهم کرد، چگونه می توانم آزاد باشم که چه کاری را انجام دهم؟ از سوی دیگر، اگر «ابدی» به معنای جاودانگی باشد، آیا این امر عظمت الهی را به خطر نمی اندازد؟ چگونه می توان جاودانگی را با آموزه های سنتی سادگی و کمال الهی تطبیق داد؟ گروهی برجسته از فیلسوفان و متکلمان آمریکایی، بریتانیایی، آلمانی، اتریشی و سوئیسی در مورد مشکل رابطه خدا با زمان بحث می کنند. مشارکت آنها از تجزیه و تحلیل و دفاع از مفاهیم کلاسیک از ابدیت (بوئتیوس و آکویناس) تا اثبات گزارش های ابدیت، و از مسئله پیش آگاهی تا نظریه نسبیت خاص اینشتین را شامل می شود. این کتاب به پرسش‌های فلسفی می‌پردازد که برای الهیات نظام‌مند بسیار مهم هستند. بالاترین هدف آن تعمیق درک ما از ایمان دینی با بررسی روابط آن با یکی از اساسی ترین جنبه های واقعیت است: زمان.
نظریه انگیزش الهی و معضل شر
نویسنده:
احسان ابراهیمی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
لیندا زاگزبسکی به عنوان فیلسوفی مسیحی که در حوزه اخلاق و دین سالهاست اندیشیده و قلم زده در کتاب «نظریه انگیزش الهی» به موضوع شر هم اشاره کرده است. بی مناسبت نیست برداشت وی را از این موضوع ذیل نظریه انگیزش الهی با هم مروری نماییم. پیش از پرداختن به موضوع شر، به عنوان دیباچه، اشاره‌ای به کلیت نظریه انگیزش الهی خواهم داشت تا فضای کلام و استدلال زاگزبسکی روشنتر شود. نظریهٴ انگیزش الهی در بنیاد خود نظریه‌ای است در ذیل اخلاق فضیلت با خوانشی نوارسطویی و عاطفه محور که در پی شالوده افکنی گونه‌ای پیوند نوین میان خدا و اخلاق است. زاگزبسکی تلاش می‌کند در نظریه خود، ضمن پایبندی به اخلاق دینی، نوع جدیدی از پیوند میان خدا و اخلاق به دست دهد که اخلاق در ذیل آن، از خشکی و صلبی رها شود و مبتنی بر جذابیت و کشش باشد. بنا به نظر وی، سرچشمه اخلاق، انگیزه خداوند است و نه امر و نهی آن. بر اساس این برداشت، بهترین راه برای فهم اخلاق، پیروی از انگیزه‌های الهی است.
فلسفه دین: درآمدی تاریخی
نویسنده:
لیندا زاگزبسکی؛ [مترجم] شهاب‌الدین عباسی.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , ترجمه اثر
وضعیت نشر :
تهران - ایران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه‏‫,
چکیده :
ترجمه ماشینی چکیده انگلیسی: درآمدی در دسترس و جذاب برای فلسفه دین. نوشته شده با تدبیر و وضوح توسط یک فیلسوف برجسته و مشارکت کننده در این زمینه، موضوعات و بحث های کلیدی در فلسفه دین را در زمینه های تاریخی خود قرار می دهد و شرایطی را که منجر به توسعه این رشته شده است را برجسته می کند به موضوعات اصلی می پردازد، از جمله وجود خدا، مشکل شر، مرگ و زندگی پس از مرگ، و مشکل تنوع دینی سرشار از استدلال و در عین حال هرگز مزاحم، بخشی از مجموعه مبانی فلسفه را تشکیل می دهد، که در آن محققان مشهور به بررسی مسائل اساسی و مشکلات اصلی در فرعی اصلی می پردازند. -رشته های فلسفه
نگاهی انتقادی به معرفت‌شناسی فضیلت به روایت لیندا زاگزبسکی: چند ایراد اولیه
نویسنده:
اکرم عسکرزاده مزرعه
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
در قرائت لیندا زاگزبسکی از معرفت‌شناسی فضیلت عناصر بسیاری در کنار هم قرار گرفته‌اند. در این نظریۀ ترکیبی -اگر نگوییم التقاطی- زمینه برای طرح ایرادات بسیار است. در این مقاله، پس از ارائه تقریری بسیار مختصر از لبّ نظریۀ معرفت‌شناسی فضیلت زاگزبسکی، چهار ایراد درباره آن مطرح شده که از این قرارند: فضیلت و باورِ برآمده از مسیری که زاگزبسکی ترسیم می‌کند در همه موارد شرط لازم و کافی برای حصول معرفت نیست؛ تفکیک میان فضایل طبیعی و اکتسابی و نقش هر کدام از آنها در کسب معرفت در نظریه زاگزبسکی به روشنی تبیین نشده و قابل مناقشه است؛ جایگاه عامل و باورنده در نظریۀ زاگزبسکی به مثابه فاعل و دارنده شناخت، از منظر اعتمادگرایانه و طبیعی‌گرایانۀ محض قابل مناقشه است؛ از منظر علوم تجربی و همچنین فلسفه مبتنی بر آزمون، فضایل و رذایل و فهرست آنها به شکلی دیگر تبیین می‌شود؛ و نهایتاً این که جایگاه انگیزۀ کسب معرفت و همچنین رانه‌هایی که به حصول معرفت منجر می‌شوند قابل مناقشه است.
صفحات :
از صفحه 49 تا 68
خلأ اخلاقی: اخلاق کانتی ، محدودیت های انسانی و امداد الهی [مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Linda Zagzebski
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
مرگ و زندگی پس از مرگ
نویسنده:
لیندا زاگرزبسکی؛ مترجم: غلامرضا مهردادی
نوع منبع :
مقاله , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
  • تعداد رکورد ها : 54