جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2
نظریه انگیزش الهی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Linda Zagzebski (لیندا زاگزبسکی)
نوع منبع :
کتاب , کتابشناسی(نمایه کتاب)
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: لیندا زاگزبسکی که به طور گسترده به عنوان یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های فلسفه دین معاصر شناخته می‌شود، کتاب جدیدی نوشته است که به عنوان سهم عمده‌ای در نظریه اخلاقی و اخلاق الهیات دیده می‌شود. در هسته اصلی کتاب شکل جدیدی از نظریه فضیلت بر اساس احساسات نهفته است. این نظریه کاملاً متمایز از نظریه‌های فضیلت دین‌شناختی، نتیجه‌گرایانه و غایت‌شناختی است. نظریه جدید به حل مسائل و معماهای فلسفی از انواع مختلف کمک می کند: اختلاف بین شناخت گرایی و غیرشناخت گرایی در روان شناسی اخلاق، ادعاها و ادعاهای متقابل واقع گرایی و ضد واقع گرایی در متافیزیک ارزش، و پارادوکس های خیر کامل در الهیات طبیعی. از جمله مشکل شر. مانند کتاب قبلی زاگزبسکی در کمبریج فضیلت ذهن، این کتاب جدید مشتاقانه توسط گروه وسیعی از متخصصان و دانشجویان فارغ التحصیل در فلسفه و مطالعات دینی جستجو خواهد شد.
نظریۀ انگیزش الهیِ زاگزبسکی دربارۀ نسبت دین و اخلاق
نویسنده:
شیما شهریاری، محسن جوادی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه املام صادق (ع),
چکیده :
نظریۀ انگیزش الهی نظریه ‏ای است اخلاقی با بنیاد الهیاتی که در تلاش است، با خوانشی نو–ارسطویی و انگیزش–محور، نسبت بین دین و اخلاق را در چارچوب الهیات مسیحی تبیین کند. این نظریه که لیندا زاگزبسکی آن را مطرح کرده است، گونه ‏ای نو از اخلاق فضیلت‏مدار را عرضه می‏ کند که در آن انگیزه ‏های الهی، به خصوص انگیزۀ عشق، بنیادِ حیات و زیستِ اخلاقی ‏اند و این انگیزه ‏ها هم به لحاظ وجودشناختی و هم به لحاظ تبیین‏ شناختی پایۀ تمام اوصاف و ارزش‏ های اخلاقی در نظر گرفته می‏ شوند. این نظریه برای پیش‏برد مقصد خود از پنج گام بهره می برد. در گام اول تشخص خدا را اثبات می ‏کند. در گام دوم نشان می ‏دهد که خداوند از عالی‏ترین فضایل و انگیزه ‏ها بهره ‏مند است. در گام سوم انگیزۀ خداوند در فعل خلقت را انگیزۀ عشق معرفی می‏ کند و آن را پایه ‏ای ‏ترین انگیزۀ الهی به شمار می ‏آورد. در گام چهارم آموزۀ تشبه به خدا را پی‏گیری می‏ کند و بر نقایص جدی این آموزه تأکید می ‏کند. در گام آخر تلاش می‏ کند تا این آموزه را با آموزۀ تجسد مسیح عجین کند و از نقایص آن بکاهد.
صفحات :
از صفحه 25 تا 51
  • تعداد رکورد ها : 2