جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور نوع منبع
>
فراداده های مقاله
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
تعداد رکورد ها : 96389
عنوان :
نقد مبانی معرفت شناسی نئولیبرالیسم در آموزش از منظر تعلیم و تربیت اسلامی
نویسنده:
مریم السادات طباطبایی حصنی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
این پژوهش با هدف نقد مبانی معرفتشناسی نئولیبرالیسم در آموزش، از منظر علامه مصباح یزدی صورت گرفت. نوع این پژوهش کیفی و برای دستیابی به هدف پژوهش از دو روش پژوهش تحلیل اسنادی و پژوهش استنتاج عملی فرانکنا و نیز نقادی بهره گرفته شد. جامعۀ آماری پژوهش شامل تمامی آثار و نوشتهها و روایتهای تاریخی مرتبط با موضوع نئولیبرالیسم در حوزۀ آموزش و معرفتشناسی تعلیم و تربیت اسلامی بوده است. براساس یافتههای پژوهش، ذهنیت حکومت نئولیبرالیسم سعی بر آن دارد که افرادی پرورش یابند که خودمحوری، ویژگی اساسی آن است. در این سوژه در ظاهر، آزاد و مختارند تا زمان و منابع خود را برای تحقق هرچه بهینهتر سرمایه انسانی در وجود خودشان مدیریت کنند و اعضای حوزۀ آموزش وارد فضای رقابتی و مبهم میشوند و امنیت شغلی آنها در گرو تطابق با معیارهای مستمر و استانداردهاست. ولی از منظر تعلیم و تربیت اسلامی، اساسیترین جایگاه علم، آمادهساختن نیروی انسانی کارآمد، شایسته و دارای مهارت بهمنظور پاسخگویی به نیازهای جامعه در زمینههای مختلف است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 31 تا 36
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
واکاوی تحلیلی انتقادی آموزش فلسفه برای کودکان در ایران
نویسنده:
مژگان قیصری رمضانیان ، مرجان معصومی فرد ، صادق رضایی ، مهدی محمودی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
مراجع
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
طراحان برنامۀ آموزش فلسفه به کودکان و بسیاری دیگر از اندیشمندان این عرصه، بر این عقیدهاند که فلسفه برای کودکان برنامهای برای افزایش مهارت تفکر نقاد و خلاق در درک مسائل فلسفی نزد کودکان است. این برنامه در پیِ جریانی است که پرسیدن و بهعبارتی فلسفیدن را به کودکان آموزش دهد. هدف پژوهش حاضر تحلیل و نقد آموزش فلسفه برای کودکان و بررسی چرایی و چگونگی کاربرد آن در نظام آموزشی ایران با استفاده از دو روش توصیفی و تحلیلی است. برای رسیدن به پاسخ هرکدام از پرسشهای پژوهش باید روشی متناسب با اقتضائات هر پرسش و پاسخ را بهکار گرفت. ازاینرو در این مطالعه روشهای توصیفی ـ تحلیلی بهکار گرفته شدهاند. روشی که در این پژوهش برای پاسخگویی به پرسش اول، بررسی مبانی آموزش فلسفه برای کودکان و پرسش دوم، بررسی انتقادهای وارد بر آموزش فلسفه برای کودکان مورد استفاده قرار میگیرد، روش توصیفی است. درواقع ابتدا آموزش فلسفه برای کودکان را توصیف کردهایم. سپس در پاسخ به سؤال سوم چرایی و چگونگی کاربرد آموزش فلسفه برای کودکان در نظام آموزشی ایران از روش تحلیلی بهره گرفتهایم. بدینصورت که دلالتهای آموزش فلسفه برای کودکان را در نظام آموزشی ایران تحلیل کردهایم. منابعی که در این پژوهش مورد استفاده قرار میگیرند عبارتند از آثار لیپمن که منابع اولیه محسوب میشود و آثار و پژوهشهای دیگران، بالغ بر ۲۰ مقاله در این زمینه که منابع ثانویه بهشمار میآیند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 21 تا 30
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
درجات ایمان و کفر
نویسنده:
آیت الله محمدتقی مصباح یزدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
در باب ایمان مباحثی در روایات مطرح شده است که در بسیاری از موارد، با بحثهای عقلی تطابق دارد. شاید تطبیق این روایات با آیة چهارده سورة «حجرات» که میفرماید: «قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا قُل لَّمْ تُؤْمِنُوا وَلَکِن قُولُوا أَسْلَمْنَا وَلَمَّا یدْخُلِ الْإِیمَانُ فِی قُلُوبِکُمْ» روشن باشد. روایاتی که دربارة حقیقت ایمان بحث میکنند، درصدد بیان شرایط و ویژگیهای ایمان حقیقیاند؛ یعنی ایمانی که کاملاً در دل وارد شده است و خدا آن را ایمان میداند، و این با اسلام صرف، که با ابراز شهادتین محقق میشود، متفاوت است. در بحث از مرز میان کفر و ایمان گفته شد که کفر نیز مانند ایمان، دو کاربرد دارد: یک کاربرد فقهی که استعمال آن در مقابل اسلام است و در روابط اجتماعی میان انسانها بیشتر جنبة حقوقی دارد؛ اما گاه در روایات، کافر به کسی اطلاق میشود که بهرهای از ایمان نبرده است، یا به لوازم آن پایبند نیست. بر این اساس، چنین کافری اهل سعادت آخرت نیست، گرچه ممکن است در ظاهر مسلمان باشد و از لحاظ احکام فقهی و حقوقی با او معاملة مسلمان شود. همچنانکه پیامبر اکرم با بسیاری از نزدیکان خود چنین رابطهای داشتند و مانند مسلمان با آنها رفتار میکردند. خداوند میفرماید: «وَلَتَعْرِفَنَّهُمْ فِی لَحْنِ الْقَوْلِ» (محمد: 4)؛ اگر ما میخواستیم، آنها را به شما معرفی میکردیم [و به شما میگفتیم که درواقع کافرند].
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 5 تا 7
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تبیین ضعفهای رفتاری انسان و روشهای تربیتی اصلاح آن بر اساس قرآن کریم
نویسنده:
مریم برهمن ، مهدیه حسینی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
هدف این پژوهش، تبیین ضعفهای رفتاری انسان و روشهای اصلاح آن بر اساس قرآن کریم است. جامعۀ آماری پژوهش، مشتمل بر قرآن کریم و نمونۀ پژوهش، آیات مرتبط با ضعف رفتاری است. این تحقیق به لحاظ رویکرد در زمرۀ پژوهشهای کیفی قرار داشته، از روش تحلیل مضمون استفاده شده است. بدین منظور، دادههای اولیه شامل آیات مرتبط با موضوع، با بهرهمندی از تفاسیر دستاول، کدگذاری گردیده، سپس طبقهبندی بر اساس مضامین پایه، سازمان دهنده و فراگیر در سه محور مبانی، اصول و روشها صورت گرفته است. یافتههای پژوهش نشان میدهد که ضعفهای رفتاری در حوزۀ فردی شامل غفلت در زندگی، ناسپاس بودن، غرور و تکبر، عجول بودن، حریص بودن، کمطاقتی و یأس در مواجهه با سختیها است. در حوزۀ اجتماعی، مبانی مسخره کردن، عیبجویی، کینهتوزی و نفاق از ضعفهای رفتاری انسان میباشد. متناظر با مبانی، جهت اصلاح ضعفهای رفتاری در حوزۀ روش یاد حق، شکرگزاری، هوشیاری، شکیبایی، قناعت ورزی، بالابردن آستانۀ تحمل در مواجهه با دشواریها، بخشش، ارشادپذیری، ستّاریّت، تأثیرگذاری قلبی، سکوت مدبرانه و راستگویی شناسایی شد. نتایج حاکی از آن است که برای تحقق رشد واقعی انسانها، برنامهای جامع و همهجانبه لازم است تا ابتدا مبانی ضعف رفتاری شناخته شود و سپس متناسب با آن، روشهای تربیتی برای اصلاح این ضعفها با توجه به کلام خداوند اتخاذ شود، بهنحویکه روشهای تربیتی بهدستآمده در تسریع رفع و اصلاح انحراف از وجود انسان هم در حوزۀ فردی و هم در حوزۀ اجتماعی بکار گرفته شود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 85 تا 116
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
گونههای مشترک احادیث کلامی، در منابع حدیثی؛ مطالعه موردی: الکافی و صحیحین
نویسنده:
مهدی غلامعلی ، فاطمه شهربابک
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
کتاب کافی اثر شیخ کلینی یکی از کتب اربعۀ شیعه محسوب میشود و برای امامیه از جایگاه رفیعی برخوردار است. اهل سنت برای کتب مشهور صحاح و بهویژه صحیحین یعنی صحیح بخاری و صحیح مسلم چنین ارزشی قائلاند. در این پژوهش به دنبال یافتن گونههای مختلف احادیث مشترک اعتقادی در کتب اصول کافی و صحیحین اهل سنّت بودهایم. ازآنجاکه چنین مطالعه موردی یا مشابه آن را در مقالات نیافتیم ذکر پیشینهای برای آن امکانپذیر نیست. درهرصورت، تحقیق در زمینه اشتراک روایی علاوهبر افزایش دانش، از جنبۀ تقریب نیز دارای اهمیت است. در این پژوهش کتابخانهای، بررسی در حیطههای اصلی شامل مباحث خداشناسی و توحید (مانند وجود خدا، وحدانیت، تبیین صفات الهی، رابطه اسماء و صفات با ذات الهی، ...)، عدل (مانند جبر و تفویض، مسئله شرور و ...)، نبوت و قرآن (مانند پیامبری نبی اکرم (ص)، عصمت، خاتمیت، حدوث و قدم قرآن، تحریف قرآن و ...)، امامت (مانند مسئله جانشینی پیامبر، واقعۀ غدیر، تصریح به ائمۀ هدی علیهمالسلام و ...) و معاد (مانند سرای دیگر، بهشت و دوزخ و ...) انجام شد. سرانجام پس از یافتن بابهای اعتقادی در کتب موردنظر، احادیث اعتقادی مشترک استخراج و احصاء شدند که جمعاً 39 موضوع مشترک را در بر میگیرند. پس از تعیین گستره روایی، گونهشناسی این روایات مشترک تبیین شد، بیشترین گستره را گونه خداشناسی و توحید داشت.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 55 تا 81
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
هستی شناسی عرفانی حکیم سبزواری
نویسنده:
حسن سعیدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
مراجع
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
شناخت حقیقت هستی و چگونگی دستیابی به این شناخت از دلبستگی های دیرینه بشر بوده است. برخی با ابزار خِرد برخی با تجربه اعم از تجربه بیرونی و یا عرفانی در این عرصه گام نهادهاند. برونداد این تلاش ها، پیدایش مکاتب مختلف فکری خردگرا، تجربه گرا و شهودگرا بوده است. حاج ملاهادی سبزواری، شارح حکمت متعالیه صدرایی، در بررسی مسائل هستی شناسی، در آثار گوناگون خود، روش های عقلی، نقلی و ذوقی را بکار برده است. مساله و هدف اصلی این مقاله که با روش توصیفی تحلیلی انجام شده این است که وی به کدام روش دلبستگی ویژه داشته است. یافته های تحقیق نشان می دهد که سبزواری در بررسی مسائل فلسفی، همچون «اصالت وجود، بداهت وجود، اعاده معدوم» و سایر مسائل فلسفی در آثاری مانند شرح منظومه، حواشی اسفار، حواشی شواهد الربوبیه و شرح الاسماء الحسنی به ساحت برهان اکتفا نکرده است، بلکه با روش ذوقی و عرفانی میان این مسائل فلسفی و مسائلی همچون عشق خداوند به موجودات، تجلی، فیض مقدس و وحدت وجود پیوند برقرار کرده است. سبزواری بر اساس نظریه عرفانی «لا تکرار فی التجلی» معتقد است که دو صورت یا دو حرکت متحقق در تجلی از حیث «تعاقب زمانی و مکانی» عینا همانند همدیگر نیستند. عشق نیز نقشی بنیادین در آفرینش دارد و اصولا عشق، سرچشمه آفرینش است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 353 تا 382
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مبانی هستیشناختی نگرش الهی و نقش آن در نظریهپردازی علمی
نویسنده:
حسین سعدآبادی ، محسن جوادی ، عباس ایزدپناه
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
نقشآفرینی نگرش الهی در فرایندِ نظریهپردازی، یکی از موضوعات مناقشه برانگیز است و البته قبول یا رد این نقشآفرینی، میتواند نتایج مهمی به همراه داشته باشد. از همین رو ضروری است تا این نقشآفرینی از زوایای مختلفی مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد. سؤال اصلی این نوشتار این است که مبانی هستی شناختی نگرش الهی و نقش آنها در نظریهپردازی علمی چیست؟ در این تحقیق با روش توصیفی تحلیلی و بر پایه بررسی منابع کتابخانهای به برخی از مهمترین مبانی مختلف هستی شناختیِ نگرش الهی اشاره و بیان شده است که نظریهپردازی در مراحل مختلف خود میتواند متأثر از نگرش الهی نظریهپرداز بوده و به تناسب از این نگرش اثر پذیرد. مبانی هستی شناختی در کنار دیگر مبانی اثرگذار نظیر مبانی ارزششناختی، مبانی معرفتشناختی و ... نگرشی را ایجاد میکنند که فضای کلی حاکم بر نظریهپردازی علمی را اعم از ایجاد دغدغه و مسئله برای نظریهپرداز تا حتی مقام داوری را متأثر میکند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 383 تا 406
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی دیدگاه علمی انتقادی ایلکا نینیلوتو درباره ساختار واقعیت.
نویسنده:
فاطمه رنجبران ، ابوالفضل کیاشمشکی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
واقعگرایی علمی انتقادی، علاوه بر اینکه منشأ معرفت علمی را حقیقت مستقل از ذهن و ثابت جهان خارجی میداند، آن را وابسته به چهارچوبهای ذهنی و مفهومی دانسته و نوعی هستیشناسی سیال را نتیجه میدهد. فعالیتهای علمی در این رویکرد تلاش میکنند تا به دردسترسترین معیارها برای توصیف واقعیت اعتبار بخشیده و بهترین تبیین را برگزینند. در این نوشتار به شرح دیدگاه انتقادی و چگونگی تبیین رویکرد هستیشناسانه بر مبناء نظریات نینیلوتو پرداختهایم. نینیلوتو تلاش میکند تا بر مبناء نظریۀ دستهای ویلیامز با معرفی تراپها از واقعگرایی تراپیک حمایت کند. بر این اساس واقعیت خارجی (شامل شیء خارجی و صفات جزیی مربوط به هر شیء) بوسیله فعالیتهای مفهومی بشر شکل میگیرد و در قالب زبان تجلی پیدا میکنند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 465 تا 491
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی مفهوم مکان در مدارس با تکیه بر دیدگاه هایدگر در باب مکان
نویسنده:
علی هادوی ، شهلا اسلامی ، شمس الملوک مصطفوی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
مدرسه بهعنوان نهادی که شکل گیریاش با هدف یاد دادن مسائلی که انسانها در طول زندگی با آن مواجه میشوند، انجام شدهاست، شایسته توجهی مضاعف است. چرا که مسیر در-جهان-بودن افراد بسیاری را نقش میزند و در ایفای وظایف آنها نسبت به خود و جامعهشان نقش کم رقیبی دارد. علی رغم این، به نظر میرسد ظرایف بنیادین و تاثیرگذاری در خصوص مدرسه ناچیز و کم اهمیت تلقی شده و پرداختن به آنها پس از گذشت سالیان نسبتا بلند از شکلگیری مدارس نوین، اتفاق نیفتاده است. اینکه مفاهیم فلسفی مهمی مانند مکان، زمان، یادگیری و ماهیت اجتماعی در خصوص مدارس تعریف و تبیین نشدهاند، از نظر نگارنده موجب رخدادی است که زیستن شورانگیز را از شاگردان میگیرد. مدرسه نمیبایست مکانی خشک و متصلب به حساب آید که مجال هیچ عرض اندامی به شاگردان ندهد، بلکه باید کوشید تا مفهوم مکان در مدارس را به نحوی تبیین نمود که شاگردان و نسبت آنها با شهر و جامعه و بهطور کلی با زمانهشان را در نظر داشته باشد. لذا باید کوشید تا به جای پرسشهای متداول، این بار از اینجا آغاز کنیم که مدرسه کجاست؟
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 547 تا 572
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
پیوند تشکیکی عرفان و برهان، و پیامدهای تعامل دوسویۀ آنها.
نویسنده:
روح الله سوری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
عرفان و فلسفه، روشهای گوناگونی برای شناخت حقیقت دارند؛ یکی برپایۀ برهانهای عقلی و دیگری با شهودهای قلبی سامان مییابد. اما این تفاوت روشی، لزوماً به تقابل محتوایی نخواهد انجامید؛ زیرا هریک از آنها اگر برابر موازین پیش روند به حقیقت میرسند؛ حقیقتِ یگانۀ مشکّکی که هرکدام بهاندازۀ خویش، آنرا مییابند. اختلاف این یافتهها طولی و تشکیکی است، نه عرضی و تقابلی؛ بهگونهای که یک حقیقت خارجی در دو سطح برتر و پستتر ادراکی، یافته میشود. درنتیجه گزارههای برآمده از برهان و شهود، یکدیگر را تایید میکنند، نه تکذیب. بنابراین گزارههای عرفانی عقلپذیرند، نه عقلگریز یا عقلستیز. ازسوی دیگر، هریک از این روشها برتریهایی بر دیگری دارند که تعامل دوسویۀ آنها را بایسته میسازد. برخی از مهمترین پیامدهای این تعامل عبارتند از: 1. نقش عقل در سنجش، تصویرسازی و اثبات محتوای شهودی. 2. نقش شهود در ژرفابخشی به تصور مسئله، یافتن حد وسط، و فزایندگی یقین عقلی. مقالۀ پیشرو با روش توصیفی- تحلیلی، پیوند تشکیکی عرفان و برهان، و تعامل دوسویه آنها را تبیین خواهد کرد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 601 تا 630
مشخصات اثر
ثبت نظر
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
تعداد رکورد ها : 96389
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید