جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
01. معصومین(ع)
>
انبیای سَلَف(پیامبران پیشین)
>
انبیای مورد اشاره قرآن
>
پیامبران اولوالعزم
>
حضرت موسی(ع)
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 474
عنوان :
منزلت حضرت موسی (ع) و تعالیم ایشان بر مبنای قرآن و عهد عتیق
نویسنده:
پدیدآور: محمدباقر گیلان استاد راهنما: محمدجواد شمس استاد مشاور: علی اسودی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
فهرست نوشته ها
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع انگلیسی و زبانهای دیگر
زبان :
فارسی
چکیده :
این پایاننامه در مورد جایگاه و منزلت موسی و تعالیم ایشان در عهد عتیق و قرآن است. موسی بعد از خداوند، بزرگترین شخصیت کتاب مقدس عبری و از پیامبران اولوالعزم در قرآن محسوب میشود که در نزد خداوند مقام والایی دارد تا جایی که خداوند او را همکلام خود قرار داده و با او رابطهای خطابی برقرار کرده است. چندین آیه از مکالمه مستقیم میان خداوند و حضرت موسی سخن میگوید؛ مخصوصاً سوره نساء/ 164: وَکَلَّمَ اللّهُ مُوسَی تَکْلِیمًا؛ و خدا با موسی آشکارا سخن گفت. از اینرو به او صفت کلیمالله داده است و بارها به خاطر تقربش به خداوند، قومش را شفاعت نموده است. از این رو و با توجه به اهمیت مذکور، در ابتدا این نوشتار به بررسی منزلت حضرت موسی و تعالیم ایشان بر مبنای عهد عتیق پرداخته و بخش دوم، منزلت و تعالیم آن حضرت را از منظر قرآن مورد بررسی قرار داده است. بخش پایانی این پایاننامه نیز به بیان اشتراکات و اختلافات این دو متن پرداخته و در نهایت از مجوع بخشها، تطبیق و نتیجه گیری به عمل آمده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تالستوی و قصه موسی و شبان
نویسنده:
سمیرا رکنی زاده، سیده مریم روضاتیان، سید علی اصغر میرباقری فرد
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
لف نیکالایویچ تالستوی، نویسندۀ حکیم و عارف روسی، علاوه بر خلق آثاری ارزنده و عالمگیر، مجموعههایی گرانبها از گفتارها و آموزههای سرآمدان ادب و حکمت در شرق و غرب عالم از کهنترین روزگار تا روزگار خویش فراهم آورد. قصۀ موسی و شبان مولانا یکی از شاهکارهای ادب عارفانه است که تالستوی بدون اینکه سرایندۀ این منظومه را بشناسد، تحت عنوان حکایتی عربی آن را در گزیدههای خویش وارد کرد و از آنجا که این قصه را نقد حال خویش یافت، بدان دل بست و علاوه بر مجموعه آثار، در محافل و مراسلاتش آن را مکرر نقلکرد و از آن بهرهها جست. در این گفتار بر اساس روش کتابخانهای و اسنادی، قصۀ موسی و شبان مولانا در آثار مختلف تالستویـ آثاری که به فارسی در نیامده و به همین سبب ناشناخته ماندهاندـ و مراسلات و مجالساتی که آن را ذکر کرده است، شناسایی و معرفی و بررسی شدهند؛ همچنین سبب دلبستگی او بدین قصه و چگونگی آشناییاش با آن و اینکه از چه رو بهعنوان قصهای عربی راه به آثار او پیدا کرده است، شرح داده شد و مشخص گشت که تالستوی با این قصه در کتاب نویسندهای حقوقدان با نام کانستانتین پترویچ پابدانوتسف مواجه شده است. پابدانوتسف در اثر خویش ضمن ارائۀ ترجمۀ روسی قصۀ موسی و شبان از سرایندۀ این قصه با نام جلالالدین، معلم بلندآوازه، یاد میکند که حکایتی از او در منظومهای به زبان عربی دیده میشود. در اثنای تحقیق دربارۀ مأخذ تالستوی در نقل قصۀ موسی و شبان اطلاعاتی تازه و نو به دست آمد؛ از جملۀ آنها پیدا شدن قصهای است در ادبیات داستانی روسی که هم از جهت ساختاری و هم از جهت محتوایی، بسیار به قصۀ موسی و شبان مولانا نزدیک است. این اطلاعات نیز بهعنوان دستاوردهای دیگر این پژوهش در اثنای این گفتار ارائه شد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 207 تا 237
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقش داستان حضرت موسی (ع) و حضرت خضر (ع) از منظر قرآن در آموزش تفکر مراقبتی مبتنی بر آموزه های فلسفه برای کودکان
نویسنده:
محبوبه توکلی، محمدجواد صافیان، یحیی قائدی، حسین اردلانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
مراجع
زبان :
فارسی
چکیده :
هدف پژوهش حاضر، بررسی داستان موسیg و خضرg مبتنی بر آموزش تفکر مراقبتی براساس آموزههای فلسفه برای کودکان است تا بتواند کاربرد داستانهای قرآنی را به منظور چگونگی آموزشِ تفکر از جنس مراقبتی بازگو نماید.روش پژوهش از نوع توصـیفی-تحلیلی است. نمونه موردی شامل آیات 60 تا 82 سوره کهف و تفاسیر مربوطه میباشد که فاکتورهای تفکر مراقبتی از جمله تفکر ارزشگذاری، عاطفی، فعال، هنجاری و همدلانه را در خود دارد. یافتههای تحقیق، داستان فوق که خود حاوی سه داستان پندآموز و تفکر برانگیز از نوع استاد-شاگردیست را در زمره داستانهایی با قابلیت حضور فاکتورهای تفکر مراقبتی و آموزش از طریق آن برشمرده است. همچنین دارا بودن ویژگیهای پرسش و پاسخ در متن داستان و چالشهای موجود در مسیر تجربه اندوزی، یادگیری و رشدِ تکاملیِ شخصیتِ حضرت موسیg در پایان داستان را برای آموزش کودکان مناسب میداند. به نظر میرسد بررسی چنین داستانهایی از جنس دیالوگهای احساسی و عقلانی که ارکان تشکیلدهنده تفکر مراقبتی از منظر فلسفه برای کودکان را در خود دارد، برای رشد و تکاملِ پرورش این جنس از تفکر در کودکان سودمند باشد. در نتیجهگیری حاصله از یافتهها، به دو معنا از تفکر مراقبتی میرسیم، نخست اینکه متوجه آنچه میاندیشیم باشیم و دیگر آنکه متوجه نحوه اندیشیدنمان باشیم.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 73 تا 91
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل دیدگاه شمس تبریزی در مورد انبیا: حضرت ابراهیم، موسی، عیسی و محمّد (ص)
نویسنده:
کبری وخشوری
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 126 تا 140
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نسبت عمران پدر حضرت موسي عليه السلام و عمران پدرحضرت مريم سلام الله عليها چگونه است و آيا مريم مادر عيسي ـ عليه السّلام ـ از نسل بني اسرائيل است؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
براي پاسخ به سؤال فوق ذكر اين مقدمه لازم است كه اسرائيل لقب حضرت يعقوب عليه السلام مي باشد و به اولاد حضرت يعقوب عليه السلام «بني اسرائيل مي گويند. تعداد اولاد حضرت یعقوب عليه السلام دوازده نفر بوده است و اين تعداد در قرآن هم ذكر شده است، زيرا حضر
بیشتر ...
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ائمه بنی اسرائیل
,
انبیای بنی اسرائیل
,
یهودیان
کلیدواژههای فرعی :
قوم بنی اسرائیل ,
بنی اسرائیل ,
نقبای بنی اسرائیل ,
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
عقل و ایمان از دیدگاه ملاصدرا و پاپ ژان پل دوم
نویسنده:
محسن پورمحمد
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ساوه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا
,
پاپ ژان پل دوم
,
عقل و ایمان
,
حکمت متعالیه
,
عقل(منطق)
,
مذهب کاتولیک (مذاهب مسیحی)
,
دین اسلام (دامنه ادیان پیشرفته)
,
فلسفه دین
,
ایمان
,
رازورزی دینی
کلیدواژههای فرعی :
اسفار ,
مفاتیح الغیب ,
کلیسای کاتولیک ,
عهد عتیق ,
شرح اصول کافی ,
درجات ایمان ,
معانی عقل ,
تفسیر قرآن ملاصدرا ,
انجیل ,
ظاهریه (فرق کلامی) ,
اشاعره (اهل سنت) ,
حسن و قبح ,
معتزله (اهل سنت) ,
معاد جسمانی ,
کرامیه (مجسمه مشبهه صفاتیه) ,
عقل فعال ,
قرآن ,
عقل بالفعل ,
عقل بالملکه ,
تیز هوشی ,
شیعه امامیه Twelver Shiism (فرق تشیع) ,
علم حصولی(مقابل علم حضوری) ,
عقل هیولانی ,
عقل مستفاد ,
معرفت ایمانی ,
عقل طبیعی ,
معانی ایمان ,
فضیلت مافوق طبیعی ,
شرط نجات ,
کتاب احیاء علومالدین غزالی ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
عبدالله جوادی آملی
,
امام خمینی
چکیده :
بدون تردید عقل و ایمان از مهمترین موضوعات دینی به شمار می روند و همواره مورد عنایت ویژه اندیشمندان بوده اند. دیدگاه های گوناگون و کاملا متفاوفی در خصوص رابطه عقل و ایمان در بین متفکران و اندیشمندان جهان اسلام و نیز مسیحیت مطرح شده است. هدف از این تحقیق ضمن بیان معانی و ایضاح مفهومی، پیشینه و رویکردهای عمده به عقل و ایمان در جهان اسلام و مسیحیت، بررسی آن از دیدگاه مرحوم ملاصدرا به عنوان متفکر برجسته و شاخص جهان اسلام و دیدگاه پاپ ژان پل دوم به عنوان دیدگاه رسمی جهان مسیحیت کاتولیک است. نتیجه آنکه: اسلام یک دین عقلانی است و در آن، سخن از رازی که معارض عقل باشد در میان نیست. اگرچه دین ممکن است حاوی بسیاری از مطالب فوق عقل باشد، ولی فهم و پذیرش اصول بنیادین دین از راه عقل است. و تعالیم دینی نباید با یافته های صریح عقلی ناسازگار باشند. برخلاف مسیحیت که نه تنها در اثبات اصول بنیادین خود بلکه در بسیاری از آموزه های خود نیز از خردورزی بی بهره است و به ناچار دست به دامن رازواری شده، به ایمان منهای تعقل تن در می دهد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 41 تا 80
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی مفاهیم و مواضع سلام و مشتقات آن در قرآن کریم
نویسنده:
علیرضا صالحی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ساوه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
اخلاق دینی
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
قرآن
,
سلام
,
سلام در قرآن
کلیدواژههای فرعی :
تفسیر کشف الاسرار (میبدی) ,
مجمع البیان فی تفسیر القرآن ,
تفسیر نمونه ,
اهل بیت(ع) ,
ملائکه ,
منهج الصادقین ,
اصحاب اعراف ,
اهل بهشت ,
سوره احزاب ,
سوره صافات ,
سوره محمد ( ص ) ,
سوره مریم ,
سوره یونس ,
کلمات قرآن ,
سلمی ,
صراط مستقیم ( قرآن ) ,
تفسیر جوامع الجامع ,
اطاعت از خدا ,
صفات عباد الرحمن ,
معانی سلام ,
تفسیر روح البیان ,
سبل السلام ,
علی انفسکم ,
تفسیر آسان ,
نگهبانان بهشت ,
تفسیر المیزان (کتاب) ,
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
فیض کاشانی: ملا محسن فیض کاشانی
,
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
,
ناصر مکارم شیرازی
چکیده :
بی شک یکی از جلوه های عظمت قرآن کریم، گزینش اعجاب آور و هدفمند هر یک از واژگان این کتاب در مرحله اول و چینش هنرمندانه و بی بدیل آنها در کنار یکدیگر، برای تجلی آیات الهی است. یکی از واژگان پرکاربرد و دارای گستره معنایی فراوان قرآن کریم سلام است که در حدود (40) آیه به کار رفته و همخانواده های آن در (73) آیه نمود یافته است. با توجه به تنوع معانی سلام و فراوانی کاربرد آن در قرآن کریم، در این مقاله ضمن تحلیل محتوایی هر یک از سلامهای به کار رفته در قرآن کریم، درباره مشتقات این واژه آسمانی و ارتباط آن با برخی واژه ها نظیر تحیت و امنیت اشاره خواهد شد. در پایان نیز جداولی در زمینه سلام فرستندگان و سلام گیرندگان در قرآن ارایه می شود.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 1 تا 31
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی رویکرد عرفانی داستان حضرت موسی(ع) در تفاسیر عرفانی ( مطالعۀ موردی: تقاضای رؤیت خدا)
نویسنده:
امالبنین صفری چمازکتی ، حمید محمدقاسمی ، سیداحمد میریان
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
یکی از موضوعات مهم و بحث برانگیز در اندیشه توحیدی،موضوع رؤیت خداست که جایگاه مهمی در دیدگاه کلامی و عرفانی داشته و بانام حضرت موسی گرهخوردهاست. درعینحال، متکلمین ناگریز از بحث درباره آن بوده و در آن اختلافات عمیقدارند. این موضوع دربیش از بیست آیه قرآن ذیل عبارات «لقاءالله» و «نظر در وجهالله» و درباره انواع رؤیت و شهود ذات الهی مانند شهود و رؤیت خدا نسبت به ذات خود و شهود موسی(ع) در شجره طور مطالبی بیانگردیدهاست. تقاضای رؤیت خداوند، مهمترین بخش زندگانی حضرت موسی(ع) است که از دیرباز موردتوجه عرفا بودهاست. بهنحویکه هریک تلاشنمودهاند. از دیدگاه خود به بیان علت پاسخ خداوند مبنیبر «لنترانی» پرداخته و نظرات گوناگونی را در این زمینه ارائهدهند. ازاینرو، استقراء آرای تفاسیر عرفانی دراین زمینه و جمعبندی آنها از اعتبار خاصی برخورداراست. این پژوهش نشانمیدهد که عرفا و برخی از حکمای متأله، مسأله رؤیتوشهود باطنی و رؤیت تجلیات خداوند را معادل لقاءالله در قرآن تلقینموده ولی برخی از فلاسفه و متکلمین شیعی و معتزلی باتکیهبر مبنای تنزیه کلامی صرف و باتمسکبه مسأله نفی جسمانیت و اعتقاد به انحصار امکان شهود خداوند در رؤیت مادی، به نفی امکان این موضوع پرداختهاند. این مقاله باروش پژوهشی - توصیفی از نوع تحلیل محتوا و واحد تحلیل مضمون بودهاست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 265 تا 282
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شباهت ها و تفاوت های جنبه های تبلیغ حضرت موسی (ع) در مواجهه با فرعون و مردم
نویسنده:
علی بهرامی ، محدثه سعیدی
نوع منبع :
نمایه مقاله
زبان :
فارسی
چکیده :
قرآن موثق ترین منبع بیان قصص تاریخی می باشد به عنوان مثال داستان حضرت موسی (ع) و نقش نبوت ایشان در تحولات تاریخی عصر خویش که به کرات در قرآن بدان اشاره شده است. قصص قرآنی علاوه بر موضوع عبرت آموزی نقش راهبردی در ایجاد یک روش تبلیغی مناسب برای مبلغان دینی در بر دارد. سوال اساسی که در این مقاله مطرح می شود این است که چه شیوه های تبلیغی حضرت موسی (ع) در مواجهه با فرعون که فراتر از موضوع پادشاهی ادعای خدایی داشت و عامه ی مردم شامل آل فرعون و بنی اسراییل اتخاذ نمودند و شباهت ها و تفاوت ها در این شیوه ها چه بوده است؟ با پرداختن به شباهت ها و تفاوت های شیوه های تبلیغی حضرت موسی (ع) در مواجهه ی با فرعون و مردم که امری مهم در عرصه ی تبلیغ برای مبلغین به شمار می آید به این امر مهم پرداخته شد که فارغ از تفاوت ها و شباهت ها در این مواجهه یک امر مشترک وجود دارد که فرعون و سایر مردم بدون توجه به مقام و موقعیتی که درآن قراردارند دارای ملکه ی درونی به نام فطرت هستند. که مخاطب دعوت پیامبران همین فطرت انسان می باشد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی گزارش ویژه ابن عباس از حدیث منزلت
نویسنده:
غلامحسین زینلی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
یکی از مهمترین میراثهای روایی بر جای مانده از رسول گرامی اسلام6 حدیث منزلت است(انت منی بمنزلة هارون من موسی الا انه لا نبی بعدی...). این حدیث متواتر را عالمان شیعه و اهلسنت به صورت گسترده در منابع روایی خود ثبت کردهاند؛ چنانکه عالمان شیعه آن را از طریق 9 نفر از امامان اهلبیت: و 25 نفر از صحابه پیامبر6 نقل کردهاند. عالمان اهلسنت نیز حدیث مورد نظر را در منابع روایی خود از طریق 26 نفر از صحابه از رسول خدا6 نقل کردهاند. در این حدیث که رسول خدا6 آن را در 30 زمان و مکان متفاوت بیان داشتهاند نسبت علی7 به خودشان را به نسبت هارون به موسی7 تشبیه نموده و در آن از خلافت بلافصل علی بن ابیطالب7 به جای پیامبر پس از درگذشت رسول خدا6 بر همه کسانی که به آئین پیامبر ایمان آوردهاند، سخن گفتهاند. این نوشتار درصدد است تا گزارش ابن عباس از حدیث منزلت را مورد بررسی قرار دهد. گزارش ابن عباس در عین اشتراک با سایر گزارشهای این حدیث در صدر(انت منی بمنزلة هارون من موسی الا انه لا نبی بعدی) عبارتی ویژه در ذیل دارد(و أنت خلیفتی فی کل مؤمن من بعدی) که ضمن متمایز ساختن این روایت از دیگر روایتها، شبهات بیمورد در دلالت این حدیث را رد کرده و به صراحت بر خلافت بلافصل امیرالمؤمنین علی7 دلالت دارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 474
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید