جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
اختفای الهی و عقل آدمی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
J.L. Schellenberg (جان شلنبرگ)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cornell University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: چرا اگر خدای دوست داشتنی وجود داشته باشد، بی ایمانان معقولی وجود دارند، افرادی که به خدا ایمان نمی آورند اما بدون تقصیر خودشان؟ در قسمت اول این کتاب، اولین بررسی کامل موضوع آن، جی.ال. شلنبرگ استدلال می‌کند که وقتی متوجه می‌شویم که چگونه رابطه با خدا به طور منطقی اعتقاد به خدا را پیش‌فرض می‌گیرد، دلایلی برای این نتیجه داریم که اگر خداباوری بود، هیچ بی‌ایمان معقولی وجود نداشت. درست است، و بنابراین - با توجه به وجود آنها - زمینه هایی برای بی خدایی. او معتقد است که این استدلال با هیچ یک از آرایه‌ای از استدلال‌های متقابل که به دنبال توجیه پنهان‌کاری الهی هستند که از آثار نویسندگانی چون پاسکال، کی‌یرکه‌گارد، باتلر و هیک، و از تخیل خود نویسنده، به‌دقت بررسی شده است، شکست نمی‌خورد. قسمت دوم کتاب نهان الهی و عقل انسانی از اولین انتشار خود در سال 1993 علاقه و بحث زیادی را برانگیخته است و همچنان به تعیین دستور کار برای کار در مورد موضوعات خود ادامه می دهد. --ریچارد سوینبرن، دانشگاه آکسفورد در این کتاب به وضوح نوشته شده و با استدلال محکم، J. L. Schellenberg به یک مشکل اساسی مذهبی می پردازد که در عین حال نادیده گرفته شده است. می پرسد اگر خدایی هست چرا وجودش آشکارتر نیست؟ به طور سنتی، خداباوران ادعا می کنند که خدا پنهان است تا دلیل وجود او را به همان اندازه که ضعیف است توضیح دهند. شلنبرگ معتقد است که با توجه به درک ویژگی اخلاقی خدا که خداباوران به آن متعهد هستند، این ادعا با مشکل جدی روبرو می شود. نویسنده می نویسد، دلایلی وجود دارد که فکر کنیم خدای کاملاً دوستدار خداباوری پنهان نخواهد بود، که چنین خدایی واقعیت وجود خود را فراتر از بی اعتقادی معقول قرار می دهد. شلنبرگ استدلال می کند که از آنجایی که بی اعتقادی معقول رخ می دهد، نتیجه می شود که در اینجا استدلالی با قدرت قابل توجه برای بی خدایی وجود دارد. شلنبرگ در بسط ادعای خود، دیدگاه های مربوط به خداباورانی مانند پاسکال، باتلر، کی یرکگور، هیک و دیگران را به دقت بررسی می کند. او پیشنهادات آنها را در مورد غیبت الهی روشن می کند و نشان می دهد که چگونه آنها در رد استدلالی که ارائه می کند کوتاهی می کنند. او نتیجه می گیرد که این استدلال چالشی جدی برای خداباوری ایجاد می کند که خداباوران معاصر باید به آن پاسخ دهند. اولین بررسی کامل موضوع آن، غیبت الهی و عقل انسانی، مورد توجه هرکسی است که در پی رسیدن به نتیجه ای در مورد وجود خدا بوده است، و به ویژه متکلمان و فیلسوفان دین.
الهیات زمینه‌ای: مهارت‌ها و شیوه‌های آزادی‌بخش ایمان [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Sigurd Bergmann and Mika Vähäkangas
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge ,
ایمان در محدوده عقل [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Herbert McCabe, Brian Davies
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Continuum International Publishing Group,
چکیده :
ترجمه ماشینی: آیا می توان به اعتقادات دینی به لحاظ فلسفی فکر کرد؟ آیا باورهای دینی باید به عنوان فرار از عقل تلقی شوند یا به عنوان قابلیت پشتیبانی عقلانی؟ آیا متکلمان می توانند از فیلسوفان بیاموزند؟ آیا فیلسوفان می توانند از متکلمان بیاموزند؟ آیا می توان هم یک مسیحی خوب بود و هم یک متفکر خوب؟ آیا چیزی به نام ایمان معقول وجود دارد؟ این کتاب عمدتاً به این سؤالات و سایر سؤالات مرتبط با آنها می پردازد. مجموعه ای از مقالات منتشر نشده قبلی که توسط مرحوم هربرت مک کیب او. برخی از متفکران به دنبال ایجاد فاصله بین فلسفه و الهیات بوده اند. مانند توماس آکویناس، که نوشته‌هایش را به‌ویژه تحسین می‌کرد، مک کیب به دنبال نشان دادن این است که چگونه می‌توان این دو را به طور سیستماتیک به هم متصل کرد. او استدلال می کند که برخی از حقایق دینی ممکن است درک ما را به چالش بکشد. اما این بدان معنا نیست که نمی توان آنها را به طور منطقی مورد بحث قرار داد.
ایمان، عقل و شک گرایی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
William P. Alston; Robert Audi; Terence Penelhum; Richard H. Popkin; Marcus Hester
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Temple Uni Press,
بنیادها: شاهدی بر حقیقت جلد 1-4 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
R. A. Torrey, A.C. Dixon (eds.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
عقل و ایمان در الهیات چارلز هاج: رئالیسم عرف عام آمریکایی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Owen Anderson (auth.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan US ,
فلسفه ایمان، حقیقت و انواع تعهد [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Finlay Malcolm, Michael Scott
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی: ایمان جایگاه مهمی در زندگی انسان دارد. می تواند به سمت خدا، دوستان، سیستم های سیاسی و تیم های ورزشی هدایت شود و گفته می شود که به مردم در هنگام بحران کمک می کند و برای رسیدن به اهداف زندگی انگیزه ایجاد می کند. اما ایمان چیست؟ فیلسوفان و متکلمان قرن‌ها به پرسش‌هایی درباره عقلانیت ایمان توجه داشته‌اند، اما اخیراً بر این موضوع تمرکز کرده‌اند که ایمان چیست. نویسندگان این کتاب برای اولین بار عناصر مختلف این مناظره اخیر را گرد هم می آورند و مواضع و استدلال های مختلف را مطرح می کنند و از نظریه بدیع ایمان «سختی واقعی» دفاع می کنند که عقلانیت و زبان ایمان از آن استخراج می شود. از دیدگاهی تازه پرداخته شده است. این کتاب با طیفی از سؤالات در مورد ماهیت ایمان درگیر است، از جمله: آیا ایمان به اعتقاد نیاز دارد؟ آیا ایمان انگیزشی است؟ رابطه ایمان، توکل و امید چیست؟ آیا بیان ایمان حقیقت را هدف قرار می دهد؟ و ایمان به چه معنا مقاوم است؟ نویسندگان از یک مفهوم متمایز از ایمان دفاع می‌کنند که شامل مقاومت در برابر چالش‌های روان‌شناختی، عملی و معرفتی است، که از آن روایت جدیدی از روان‌شناسی و معرفت‌شناسی ایمان ایجاد می‌شود. پرداختن به این موضوع به طور گسترده بر فلسفه ذهن، زبان و دین تکیه می کند و نقشه ای از این رشته تحصیلی هیجان انگیز را برای تازه واردان به فلسفه ایمان ارائه می دهد. یک فلسفه ایمان برای محققان و دانشجویان پیشرفته در فلسفه دین، فلسفه ذهن، فلسفه زبان و معرفت شناسی که به موضوع ایمان علاقه مند هستند، جذاب خواهد بود.
آیا ایمان به خدا معقول است؟ : مناظرات در فلسفه، علم و خطابه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Gould, Paul; Miller, Corey
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این سؤال که آیا ایمان به خدا معقول است یا خیر، در آکادمی امروز مورد توجه مجدد قرار گرفته است. با توجه به این علاقه، و نیز ظهور مذهب و تروریسم ستیزه جو و واکنش های نوظهور نئوآتئیسم، این جلد این پرسش مهم را از دیدگاه دانشمندان، فیلسوفان معاصر، و به شکلی بدیع تر، سخنوران بررسی می کند. این شامل یک مناظره عمومی بین ویلیام لین کریگ است که از این موضع که ایمان به خدا معقول است و الکس روزنبرگ که علیه آن موضع استدلال می کند حمایت می کند. سپس محققان در زمینه های فوق الذکر به این بحث پاسخ می دهند و مواضع خداباورانه و الحادی را نمایندگی می کنند. کتاب با پاسخ هایی از کریگ و روزنبرگ به پایان می رسد.
الهیات مسلمان مدرن: درگیر کردن خدا و جهان با ایمان و تخیل (مذهب در دنیای مدرن) [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Martin Nguyen
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Rowman & Littlefield Publishers ,
چکیده :
چکیده ماشینی: این کتاب قصد دارد الهیات مسلمانان را به عصر حاضر بیاورد. الاهیات مدرن مسلمان به جای پیگیری صرفاً آکادمیک، استدلال می‌کند که الهیات فرآیندی خلاقانه است و این بحث را مطرح می‌کند که چگونه سنت اسلامی می‌تواند به تمرین‌کنندگان معاصر کمک کند تا در مورد روابط خود با خدا، با یکدیگر و با بقیه آفرینش مذاکره کنند.