آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 31
دین در عصر پسامدرن؛ با تکیه بر اندیشه جان دی. کاپوتو
نویسنده:
آزاده فضلی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
کاپوتو در کتاب در باب دین اعترافی پست‌مدرن سر می‌دهد مبنی بر دین‌داری بدون دین. دین بدون دینِ کاپوتو شرح ایمان دینی مردمان امروز است. در دنیایی که خدا مرده دین هنوز زنده و پابرجاست و کاپوتو در پی پاسخ به چرایی همین امر است. نظریه اصلی کاپوتو در خصوص دین در این کتاب آمده، بنابراین در آشنایی با آرای دینی او این کتاب اهمیت کلیدی دارد. پژوهش حاضر شامل دو بخش مقدمه و ترجمه کتاب مزبور است. در مقدمه سعی شده مبانی محوری مباحث کاپوتو در این کتاب مشخص شود و با به دست دادن خوانش متفاوتی از متن، جنبه‌های واسازانه و پست‌مدرن آن مورد توجه ویژه قرار گیرد. در بخش‌های دیگر مقدمه به ریشه‌های کیرکگوری اندیشه کاپوتو و نیز تأثیرپذیری وی از افکار دریدا پرداخته شده . در ادامه ترجمه متن چهار فصل اول کتاب ارایه شده. در فصل اول، کاپوتو با تعریف دین به «عشق به خداوند» آن را به حوزه امر سوبژکتیو می‌برد. کاپوتو مفاهیم «امر ناممکن»، «آینده مطلق» و «آن راز» را مبنای بحث خود قرار می‌دهد. در فصل دوم کاپوتو با ارایه دسته‌بندی‌ای متفاوت از تاریخ فلسفه دین نحوه شکل‌گیری دوره پست مدرن و نیز ویژگی‌های آن را بیان می‌کند. فصل سوم شرح همزیستی دین و دنیای تکنولوژیک و پساصنعتی است. در فصل چهارم کاپوتو با تأکید بر اعتقاد نداشتن به حقیقت مطلق، به نتایج اخلاقی پای‌بندی به این دین سوبژکتیو می‌پردازد.
دین، متافیزیک و پست مدرن: ویلیام دزموند و جان دی. کاپوتو [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Christopher Ben Simpson (کریستوفر بن سیمپسون)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: کار اصیل و خلاقانه ویلیام دزموند در متافیزیک بیش از پیش مورد توجه فیلسوفان دین قرار می گیرد. کریستوفر بن سیمپسون با قرار دادن دزموند در گفتگو با جان دی.کاپوتو رویکرد تطبیقی ​​به سیمپسون اجازه می دهد تا در هسته اصلی بحث های اخیر در فلسفه دین قرار گیرد. او درکی غنی از چگونگی شناخت اخلاق و دین توسط متافیزیک ایجاد می‌کند و این رویکرد را با موضع قطعی ضد متافیزیکی در فلسفه قاره‌ای مقایسه می‌کند. دین، متافیزیک و پسامدرن، تحلیلی نظام مند از اندیشه دزموند ارائه می کند که کار بر روی تفکر کاپوتو و فلسفه دین را پیش می برد.
پولُس در میان فیلسوفان [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
John D. Caputo , Linda Martin Alcoff
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Indiana University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: سنت پل در رساله های خود جهانی گرایی را به صدا درآورد که اخیراً توسط فیلسوفان سکولار که اعتقاد او به مسیح را ندارند، اما پروژه او را برای زندگی سیاسی معاصر مهم می دانند، پذیرفته شده است. پروژه پائولین - همانطور که آنها آن را می بینند - جهانی بودن حقیقت است، این اعتقاد که آنچه صادق است برای همه صادق است، و اینکه حقیقت باید توسط همه شناخته شود. در این جلد، دانشمندان، مورخان و فیلسوفان برجسته عهد جدید بحث می کنند که آیا وعده پولس می تواند محقق شود یا خیر. آیا کار درست خواندن پولس برای بازسازی آنچه او به مخاطبانش گفت است؟ آیا بازیابی حس تاریخ از متن بسیار مهم است؟ جریان های زیرین فلسفی پیام پولس چیست؟ این گفتگوی علمی نسل جدیدی از مطالعات پائولین را آغاز می کند.
چگونه کیرکگور بخوانیم [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
John D. Caputo (جان دی. کاپوتو)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
W. W. Norton & Co,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه انگلیسی: سورن کی یرکگور یکی از پیامبران عصر معاصر است، مردی که مشاهدات حاد او از زندگی در قرن نوزدهم. کپنهاگ ممکن است دیروز نوشته شده باشد، که کارش تحولات اساسی در روانکاوی، فلسفه، الهیات و نقد فرهنگ توده را تا بیش از یک قرن پیش بینی کرده است. جان کاپوتو روایت قانع‌کننده‌ای از کی‌یرکگور به‌عنوان متفکری با اهمیت ویژه در دوران پست مدرن ما ارائه می‌کند، کسی که انقلابی را به راه انداخت که مارتین هایدگر و کارل بارت را در میان وارثان خود به‌شمار می‌آورد. تصورات او از حقیقت به‌عنوان «عملی» که خود را تغییر می‌دهد و روایت غم‌انگیز او از «فرد مجرد» به نظر می‌رسید که به‌ویژه در ذهن ما نوشته شده باشد. عصاره ها عبارتند از خوانش کلاسیک کی یرکگور از داستان آبراهام و آیزاک، نظریه تکان دهنده که حقیقت ذهنیت است و تحلیل پیشگامانه او از مفهوم اضطراب.
چگونه کیرکگور بخوانیم
نویسنده:
جان دی کاپوتو؛ مترجم: صالح نجفی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
تهران - ایران: نشر نی,
چکیده :
سورن آبوکیرکگور متولد در قرن نوزدهم میلادی، به لطف انتشار و ترجمه های آلمانی نوشته هایش در آغاز سالهای سدة بیستم و تأثیر آثارش بر متفکرانی چون کارل بارت و مارتینهایدگر به شهرت رسید. نوشته های وی زمینه ساز پیشرفتهای بنیادی در روانکاری، فلسفه، الاهیات و نقد فرهنگ توده ای بوده است. کتاب حاضر حاوی مقالاتی است که در هر یک از آنها، هر نویسنده قطعه ای کوتاه از آثار کیرکگور را بررسی و آن را مو به مو حلاجی کرده و اندیشه های محوری وی را باز نموده است. افزون بر متنها و تفسیرها، هر مقاله گاه شمارِ مختصری از زندگینامة این متفکر به دست میدهد. برخی از عنوانهای مطالب کتاب عبارت اند از: حقیقتی که برای من حقیقت باشد؛ زیبایی طلبی؛ سپهر اخلاقی؛ شهسوار ایمان؛ نوشتن با نامهای مستعار؛ عصرِ حاضر؛ عشق؛ خود و بیزاری از دنیا.
Looking the Impossible in the Eye: Kierkegaard, Derrida, and the Repetition of Religion
نویسنده:
JOHN D. CAPUTO
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Kierkegaard Studies Yearbook,
الهیات سیاسی رادیکال: دین و سیاست پس از لیبرالیسم [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Clayton Crockett (کلایتون کراکت)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
New York: Columbia University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در دهه 1960، تقابل شدید بین مذهبی و سکولار شروع به فروپاشی کرد و تمایز بین فلسفه سیاسی و الهیات سیاسی را محو کرد. این فروپاشی به افول لیبرالیسم مدرن کمک کرد که از فضای بی طرف و بدون ارزش برای سرمایه داری حمایت می کرد. همچنین قلمروهای سیاسی، مذهبی و فلسفی عمیقاً ناآرام شد و مجبور به مقابله با مخاطرات مفهومی بازگشت به دین شد. کلایتون کروکت با مداخله بازی در رقابتی که قطعنامه های ساده را به چالش می کشد، همگرایی پسامدرن سکولار و مذهبی را به عنوان مبنایی برای تفکر سیاسی رهایی بخش در نظر می گیرد. کراکت با مضامین درگیرکننده حاکمیت، دموکراسی، توانمندی، قانون و رویداد از دیدگاه مذهبی و سیاسی، دیدگاه الهیاتی را بیان می‌کند که به جهان معاصر ما و واقعیت‌های تئوسیاسی آن پاسخ می‌دهد. به طور خاص، او مدعی است که ما باید در مورد خدا و دولت به جای قدرت حاکمیتی، از منظر قدرت بالقوه فکر کنیم. بحث او با به کارگیری مفاهیم جدیدی مانند ایده اختلاف منظر اسلاوی ژیژک و مفهوم انعطاف پذیری کاترین مالابو، با بحث هایی در مورد ماهیت و جایگاه دین، ایدئولوژی و مسیحیت درگیر می شود. با درهم آمیختگی با آثار دریدا، دلوز، اسپینوزا، آنتونیو نگری، جورجیو آگامبن، آلن بدیو، جان دی.کاپوتو، و کاترین کلر، کروکت با بازنگری دموکراسی به عنوان شکلی از اندیشه سیاسی و عمل مذهبی به پایان می‌رسد و بر پیوند آن با سرمایه داری لیبرال مدرن در حالی که یک دموکراسی معتبرتر را نیز متصور است که توسط این پیوندها محدود نشده است.
الهیات رادیکال و مسیحیت نوظهور: ساختارشکنی، ماتریالیسم و ​​اعمال مذهبی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Katharine Sarah Moody
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Ashgate Pub Co ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: «چرخش الهیاتی» در فلسفه قاره‌ای و «روی به پولس» در فلسفه سیاسی باعث بازگشت به الهیات رادیکال شده است، سنتی که میراث فلسفی آن را می‌توان در مرگ خدا که در آثار نیچه و هگل اعلام شده است، ردیابی کرد. الهیات ساختارشکن جان دو کاپوتو و الهیات ماتریالیستی اسلاوی ژیژک دو الاهیات رادیکال هستند که به بررسی معنای گذر از مرگ خدا و کنار گذاشتن این تجربه به عنوان خاص مسیحی می پردازند. الاهیات رادیکال و مسیحیت نوظهور نشان می دهد که چگونه این الهیات در حال دگرگونی اعمال مذهبی روزمره از طریق بررسی آثار پیتر رولینز و کستر بروین هستند، دو شخصیتی که در حاشیه بیان معاصر دینداری غربی به نام مسیحیت نوظهور هستند. نویسنده از تحلیل خود از هر چهار چهره استفاده می کند تا استدلال کند که اعمال ساختارشکن می تواند جوامع مذهبی را قادر سازد تا بخشی از یک جمع ماتریالیستی گسترده تر شوند که در آن مرگ خدا همچنان طنین انداز می شود. این کتاب با پیش بردن مرزهای روش شناختی فلسفه دین از طریق بررسی اعمال دینی به عنوان محل دلالت فلسفی، محققان و دست اندرکاران را به یک گفتگو به چالش می کشد تا گفت و گوی جدید و سخت تری بین نظریه و عملکرد داشته باشند.
هگل و نامتناهی: دین، سیاست و دیالکتیک [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Slavoj Žižek, Clayton Crockett, Creston Davis, Jeffrey W. Robbins, editors
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: کاترین مالابو، آنتونیو نگری، جان دی. کاپوتو، برونو بوستیلز، مارک سی تیلور، و اسلاوی ژیژک به هفت نفر دیگر – از جمله ویلیام دزموند، کاترین پهل، آدریان جانستون، ادیت ویشوگرود و توماس آ. لوئیس- می‌پیوندند تا اندیشه هگل را در فلسفه، سیاست و دین قرن بیست و یکم. این متفکران با حذف ادعاهایی مبنی بر پایان یافتن تکامل اندیشه و تاریخ، از نوآوری های هگل در برابر بی ربط بودن محافظت می کنند و مهمتر از همه، تمایز سکولار و مقدس را مجدداً تغییر می دهند. این مشارکت های اولیه بر تحلیل هگلی و ارزش دگرگون کننده اندیشه فیلسوف در رابطه با «روی به دین» کنونی ما متمرکز است. ملابو موتیف اعتراف هگل را در رابطه با بخشش توسعه می دهد. نگری در مورد فلسفه حق هگل می نویسد. کاپوتو بر الاهیات رادیکالی که توسط هگل ممکن شده است، تاکید می کند. و Bosteels خوانش های مد روز از فیلسوف را نقد می کند و بر ضد تقلیل پذیری دیالکتیک او استدلال می کند. تیلور مطلق بودن هگل را به عنوان فرآیندی از بی قراری بی پایان باز پس می گیرد، و ژیژک مفاهیم مذهبی مفهوم رها کردن هگل را دوباره بررسی می کند. این مقالات که منعکس کننده مسیر خود فیلسوف هستند، از طریق سیاست، الهیات، هنر، ادبیات، فلسفه و علم به صورت دیالکتیکی پیشرفت می کنند، گفتمان های نظری پیشرفته را طی می کنند و راه هایی را که هگل در آنها زندگی می کند، روشن می کند.
الهیات و فلسفه قاره ای معاصر: مرکزیت یک دیالکتیک منفی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Colby Dickinson (کلبی دیکنسون)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Rowman & Littlefield International,
چکیده :
ترجمه ماشینی: هدف این کتاب این است که فلسفه مدرن قاره‌ای، به‌ویژه حوزه‌های فرعی پدیدارشناسی، اگزیستانسیالیسم، هرمنوتیک، ساختارشکنی، نظریه انتقادی و تبارشناسی را با حوزه الهیات معاصر وارد گفتگو کند. کولبی دیکنسون روشی را نشان می دهد که در آن دیالکتیک منفی یا نفی نفی ممکن است به ما کمک کند تا مرزهای نازک (یا وجود ندارد) بین فلسفه و الهیات قاره ای را درک کنیم، زیرا متفکران برجسته هر دو حوزه با ورود خود به عصر جدید دست و پنجه نرم می کنند. با رو به زوال جایگاه «مقدس» در حوزه عمومی، ما باید بیش از هر زمان دیگری به چگونگی بازگشت فلسفه قاره‌ای به ریشه‌های کلامی مشخص توجه کنیم. دیکنسون از طریق نقشه‌برداری تبارشناسی فیلسوفان قاره‌ای قرن بیستم، ریشه‌های همیشه حاضر یهودی-مسیحی تفکر فلسفی مدرن غرب را برجسته می‌کند. مقوله های متضاد مانند ماندگاری/استعلایی، تناهی/بی نهایت، جهانی/جزئی، موضوع/ابژه در مرکز آثار متفکرانی چون آگامبن، ماریون، واتیمو، لویناس، لاتور، کاپوتو و آدورنو قرار دارند. این کتاب استدلال می‌کند که استفاده از یک دیالکتیک منفی به ما امکان می‌دهد از تثبیت ظاهری با دوگانگی‌های موجود در آن حوزه‌ها فراتر برویم و شروع به اجرای مجدد فلسفه و الهیات کنیم.
  • تعداد رکورد ها : 31