آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 31
حقیقت: فلسفه در گذر [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
John D. Caputo (جان کاپوتو)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
Penguin Books,
چکیده :
ترجمه ماشینی: جان دی. کاپوتو، متفکر مشهور، در اولین سری از سری جدید کتاب‌های فلسفه اصلی که به راحتی قابل هضم هستند و در طول رفت و آمد هستند، مفاهیم بسیاری از «حقیقت» را بررسی می‌کند و معنای واقعی آن سوار شدن به محل کار در صبح به امری عادی تبدیل شده است. ما همه جا سوار می شویم. پزشکان و مقامات بهداشت عمومی از ما می‌خواهند که بیرون برویم و راه برویم تا کمی ورزش کنیم. مردم قبلاً در فاصله چند قدمی مزارعی که در آن کار می‌کردند زندگی می‌کردند یا در مغازه‌های متصل به خانه‌هایشان کار می‌کردند. اکنون ما سوار به محل کار می رویم، و تقریباً در همه جاهای دیگر. نکته ای که ممکن است به اندازه کافی بی گناه به نظر برسد، و مطمئناً نکته ای نیست که ما در مورد آن نیاز به آموزش از سوی فلاسفه داشته باشیم. اما، حقیقت را بگوییم، در واقع بحرانی را در درک ما از حقیقت ایجاد کرده است. جان دی کاپوتو با این استدلال که فناوری‌های حمل‌ونقل ما صرفاً پدیده‌های گذرا نیستند، بلکه وسیله‌ای برای استعاره‌ای مهم درباره پست مدرنیسم یا حتی سازنده پست مدرنیسم هستند، مشکلات ناشی از روشی را که علم، اخلاق، سیاست، هنر و مذهب همگی ادعا می‌کنند بررسی می‌کند. تا به ما «حقیقت» را ارائه کند، از سراسر یک نظریه «پسامدرن» یا «هرمنوتیکی» حقیقت دفاع می‌کند، و نظریه شگفت‌انگیز خود را درباره بسیاری از مفاهیم حقیقت مطرح می‌کند. جان دی کاپوتو متخصص هرمنوتیک و ساختارشکنی معاصر است که علاقه خاصی به دین در شرایط پست مدرن دارد. توماس جی واتسون، استاد بازنشسته دین در دانشگاه سیراکیوز و دیوید آر کوک، استاد بازنشسته فلسفه در دانشگاه ویلانوا، ایده‌ای را رهبری کرده است که او آن را الهیات ضعیف می‌نامد.
هرمنوتیک رادیکال [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
John D. Caputo (جان دی. کاپوتو)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب قابل توجهی است: گسترده، طنین انداز، و به خوبی نوشته شده است؛ همچنین تأمل برانگیز و با شخصیت، گرم و جذاب است. -- فلسفه و ادبیات"کاپوتو با این کتاب جای خود را محکم به عنوان برجسته ترین پست مدرنیست قاره ای آمریکایی می گیرد... " -- فصلنامه بین المللی فلسفی"کسی نمی تواند تحت تاثیر دامنه هرمنوتیک رادیکال قرار نگیرد." -- انسان و جهان "مطالعه کاپوتو در گستره و دانش خود خیره کننده است." -- رابرت ای. لادر، دانشگاه سنت جان، تومیست برای جان دی. کاپوتو، هرمنوتیک به معنای تفکر رادیکال بدون توجیه ماورایی است: توجه به گسست ها و بی نظمی های موجود قبل از اینکه متافیزیک حضور فرصتی برای هموارسازی آنها پیدا کند. هرمنوتیک رادیکال همکاری نزدیک تری بین هرمنوتیک و ساختارشکنی ایجاد می کند که قبلاً تلاش شده است.
حلاجی گام به گام اندیشه‌ی کیرکگور
نویسنده:
کاوان محمدپور
نوع منبع :
مقاله , نقد و بررسی کتاب
منابع دیجیتالی :
اشتیاق به امر غیرممکن: تمرکز بر جان دی. کاپوتو [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Caputo, John D.; Caputo, John D.; Dooley, Mark
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
State University of New York Press ,
ضعف خدا: الهیات رخداد [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
John D. Caputo (جان دی. کاپوتو)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: جان دی کاپوتو با به کارگیری هرمنوتیک رادیکال‌تر (شامل پدیدارشناسی هوسرلی و هایدگری، ساختارشکنی دریدی و فمینیسم)، نام خدا را در این کتاب سرکوب‌ناپذیر شکسته است. کاپوتو به جای اینکه به خدا صرفاً به عنوان یک نام نگاه کند، آن را به عنوان یک رویداد یا آنچه این نام در آینده تداعی می کند یا وعده می دهد می بیند. برای کاپوتو، این رویداد خدا را ضعیف، ناپایدار و به سختی کارآمد نشان می دهد. در حالی که این دیدگاه نسبت به خدا با اکثر ادیان و فلسفه ها مخالف است، اصول اساسی الهیات و هستی شناسی را نیز با چالش جدی مواجه می کند. در طول مسیر، خوانش های کاپوتو از عهد جدید، به ویژه دیدگاه پولس در مورد پادشاهی خدا، به حمایت از نظریه «نیروی ضعیف» کمک می کند. این اثر نافذ به هسته مسائل و سؤالات می پردازد - ماهیت خدا چیست؟ ماهیت وجود چیست؟ رابطه خدا و هستی چیست؟ مقصود از گذشت، ایمان، تقوا یا تعالی چیست؟ که قلمرو فلسفه دین معاصر را مشخص می کند.
فلسفه و الهیات [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
John Caputo (جان کاپوتو)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: جستاری بسیار جذاب که دانشجویان را به گفتگو در مورد رابطه حیاتی بین فلسفه و الهیات می کشاند. در این جستار روشن، مختصر، و بسیار جذاب، فیلسوف و الهی‌دان مشهور جان دی. کاپوتو به پرسش‌های بزرگ و کلاسیک فلسفی می‌پردازد که به‌طور جدایی‌ناپذیری با الهیات تلاقی می‌کنند - گذشته، حال و آینده. کاپوتو که به‌عنوان یکی از فیلسوفان برجسته شناخته می‌شود، در معرفی و راه‌اندازی دانشجویان به رابطه حیاتی که فلسفه و الهیات با هم دارند بی‌همتا است. او می نویسد: «اگر به اندازه کافی طولانی نگاه کنید، فراتر از بحث هایی که فلسفه و الهیات را از هم جدا می کند، به دیوارهایی که برای دور نگه داشتن یکدیگر یا فراتر از جنگ ها ساخته اند تا یکی را تابع دیگری کنند، به یک حس مشترک می یابید. هیبت، یک نفس معمولی از تعجب یا حیرت، مانند نگاه کردن به پراکندگی بی پایان ستارگان در سراسر آسمان عصر یا بر امواج دریای نیمه شب.»
روح یک خدای ضعیف: تجسم مجدد مشیت الهی پس از نقد هستی‌شناسی [پایان‌نامه انگلیسی]
نویسنده:
Wendy Theresa Crosby: وندی ترزا کرازبی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: سؤال این پایان نامه این است که آیا و چگونه مشیت الهی می تواند در چارچوب الهیات ضعیف خدا عمل کند؟ در حالی که نظریات مشیت الهی به طور سنتی به خدای قدرتمندی بستگی دارد که قادر است همه چیز را به پایان برساند، من استدلال می‌کنم که مشیت برای امید و مشارکت مسیحی ضروری است، حتی اگر خدا دوباره ضعیف تصور شود. این پایان نامه مفهوم مشیت را در الهیات ضعیف خداوند از طریق درک روح القدس توسعه می دهد که غیرکلی و وابسته به پاسخ خلقت است. بنابراین، مشیت به جای اینکه علیرغم اعمال ما پیروزی را تضمین کند، به عمل انسان قدرت می بخشد. پایان نامه با بررسی سه رویکرد معرف به آموزه مشیت الهی در مسیحیت آغاز می شود: الگوی مشیت کالوینیستی پل هلم، مدل مشیت تومیستی مایکل دادز، و مدل فرآیند مشیت جوزف براکن. این سه رویکرد به منظور کشف مجموعه‌ای از معیارها برای بازشناسی آموزه مشیت مسیحی در چارچوب الهیات ضعیف خدا تحلیل می‌شوند. سپس، الهیات ضعیف خدا و نقدهای آن از هستی‌شناسی از طریق کار جان کاپوتو معرفی می‌شود. در حالی که معیارهای مشیت در سیستم کاپوتو کاملاً متفاوت است، مشیت همچنان به عنوان دعوت یا اصرار خداوند عمل می کند. کار مایکل ولکر شباهت‌هایی را بین دعوت و روح‌القدس آشکار می‌کند و امکان بازاندیشی کامل‌تر از مشیت را فراهم می‌کند. برخی از پیامدهای این مشیت تخیلی مجدد در نتیجه با استفاده از طوفان کاترینا به عنوان مطالعه موردی برای مشیت و الهیات ضعیف خدا بررسی شده است.
فمینیسم، جنسیت و بازگشت دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Linda Martin Alcoff & John D. Caputo
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Indiana University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: تئوری و تأملات فمینیستی در مورد جنسیت و جنسیت به ندرت با فلسفه دین قاره ای معاصر ارتباط برقرار می کند. جایی که همه آنها با هم جمع می شوند، تفکر خلاق و دگرگون کننده رخ می دهد. در فمینیسم، جنسیت، و بازگشت دین، دانشمندان شناخته شده بین المللی به مسائل پیچیده ای می پردازند که توسط تلاقی اغلب طوفانی این نیروهای قدرتمند برانگیخته می شود. مقالات این کتاب با گسترش غنای هر سنت فلسفی، موانع را از بین می برد. آنها درباره موضوعاتی مانند جنسیت و مذهب عجیب و غریب، فمینیسم و ​​هدیه، فمینیسم و ​​اصلاحات مذهبی، و مذهب و تنوع بحث می کنند. مشارکت کنندگان هلن سیکسوس، سارا کوکلی، کلی براون داگلاس، مارک دی جردن، کاترین کلر، صبا محمود و جیانی واتیمو هستند.
کار بی فایده خدا: الهیات بی قید و شرط [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
John D. Caputo (جان دی. کاپوتو)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: کاپوتو با الهام از پیشنهاد پل تیلیش مبنی بر اینکه بیخدایی پایان الهیات نیست، بلکه آغاز است، و با کار کردن با ایده دریدا در مورد غیرقابل ساختن، این ایده را بررسی می کند که منفعت واقعی الهیات خدا نیست، به ویژه خدا به عنوان موجود برتر نیست. ، اما بی قید و شرط. «حماقت خدا» به خواندن ریشه‌ای زبان انفجاری پولس در اول قرنتیان 1 درباره موضعی که خدا با هیچ‌ها و هیچ‌کس‌های دنیا می‌کند، ادامه می‌دهد که اولین بار در «ضعف خدا» (2006) و «اصرار خدا» (2013) معرفی شد.
اصرار خدا: الهیات شاید [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
John D. Caputo (جان دی. کاپوتو)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Indiana University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: اصرار خدا این ایده تحریک آمیز را ارائه می دهد که خدا وجود ندارد - خدا اصرار دارد. وجود خدا یک مسئولیت انسانی است که ممکن است اتفاق بیفتد یا نباشد. از نظر جان دی.کاپوتو، وجود خدا توسط «شاید» تسخیر شده است، که به معنای عدم تصمیم گیری نیست، بلکه به معنای گشودگی در برابر خطر، برای غیرقابل پیش بینی است. شاید الاهیاتی از آنچه در آینده خواهد آمد و آنچه ما نمی توانیم آینده را ببینیم را تشکیل می دهد. کاپوتو در پاسخ به منتقدان کنونی فلسفه قاره‌ای، مادیت شاید و وعده جهان را بررسی می‌کند. او نشان می دهد که چگونه می تواند به الهیات جدیدی از شکاف هایی که خدا باز می کند تبدیل شود. جان دی کاپوتو در راس بازی خود قرار دارد و از تکرار آنچه قبلاً بیان کرده راضی نیست، اما همچنان به توسعه بیشتر ایده های خود از طریق تعامل کامل با زمینه های الهیات، فلسفه قاره ای و ... ادامه می دهد. اندیشه دینی.» -کلیتون کروکت، دانشگاه مرکزی آرکانزاس کاپوتو برای کسانی که به یقین الهیات آلرژی دارند - چه وجود خدا و چه به مرگ خدا - تسکین طوفان تازه ای ارائه می دهد: تئوپوتیک اصرار خدا. -کاترین کلر، دانشگاه درو «در زندگی‌ام هیچ کتاب الهیات محرک دیگری نخوانده‌ام. کمربند ایمنی خود را ببندید!» - گفتگو «متن عالی که راه را به اشکال جدید تفکر الهیاتی باز می کند. او استدلالی را مطرح می‌کند که باید با آن مبارزه کرد و راه‌های جدیدی را برای اندیشه دینی و کلامی آشکار می‌کند. کاپوتو برای افراد ضعیف نیست.» - بررسی هایی در دین و الهیات
  • تعداد رکورد ها : 31