جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
10.سایر شخصیت ها
>
2. به ترتیب میلادی
>
ث:قرن هفدهم میلادی
>
جان لاک
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 187
عنوان :
معرفت شناسی اخلاقی جان لاک [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
John Colman
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
Epistemology شناخت شناسی - بحث معرفت (مجتبوی)
,
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : مفسران لاک تقریباً به اتفاق آرا به این نتیجه رسیده اند فلسفه اخلاق از نظر او دچار تناقضات شد. در این پایان نامه تلاش برای کشف یک نظریه اخلاقی سازگار در لاک انجام شده است نوشته ها یک موضوع، اظهارات پراکنده او را در مورد آن یکی می کند اخلاق: مشکل معرفت اخلاقی. برای لاک این مشکل لم درگیر این سوال است که چگونه مردان باید اخلاق را بشناسند، قانون طبیعت. تصور او از یک قانون اخلاقی که بر بشریت توسط خداوند ابتدا در برابر این ایراد که اخلاق را کاهش می دهد، دفاع می شود تمایز با دستورات دلخواه قانون اخلاقی باید باشد اگر چیزی به نام تکلیف اخلاقی وجود داشته باشد، دستورات خداوند را صادر می کند با این حال، محتوای تعهد اخلاقی ناشی از خودسری نیست دستورات، اما از حقایق طبیعت انسان. سوال این است که چگونه می توان محتوای قانون را از یک ملاحظه استخراج کرد؟ از طبیعت انسان؟ برای پاسخ به این امر لازم است موقعیت معرفتی کلی لاک را بررسی کنید. از لاک دفاع می شود در برابر این انتقاد که او همه موارد شناخت درون را محدود می کند چارچوب ایده ها برداشت لاک از ایده بررسی می شود و انتقاد کرد؛ و سپس استدلال می شود که روایت او از دسته خاصی از ایده ها (یعنی مفاهیم اخلاقی) که در نظم استفاده می شود گفتمان اخلاقی اولیه یک نظریه شناختی از قضاوت های اخلاقی به دست می دهد. شرح مفاهیم اخلاقی نیز پروژه لاک را پیشنهاد می کند یک علم شبه ریاضی اخلاق. این پروژه نمی تواند انجام شود. با این حال، حتی اگر نشان دادن اخلاق ممکن بود، هیچ ارزشی نخواهد داشت، مگر اینکه مطمئن باشیم که خودمان مفاهیم اخلاقی واقعاً قانون عینی طبیعت را منعکس می کردند. هو؛؟ پس آیا این باید شناخته شود؟ لاک مخالف دیدگاه رایج است که بتوانیم به طور شهودی از حقیقت اخلاقی آگاه شویم. بلکه، اعتبار مفاهیم اخلاقی باید در پرتو انسان تعیین شود میل به خوشبختی در نهایت، نظریه احکام اخلاقی توسعه یافته از شرح لاک از مفاهیم اخلاقی در برابر بررسی می شود پس زمینه ایرادات استاندارد معینی علیه هر شناختی نظریه اخلاق
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نقد نظریه قانون طبیعی جان لاک بر اساس مبانی فلسفی علامه طباطبایی
نویسنده:
نویسنده:رضا احدپور؛ استاد راهنما:قاسم روانبخش؛ استاد مشاور :مهدی امیدی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
منابع دیجیتالی :
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع انگلیسی
فهرست نوشته ها
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
چکیده :
یکی از موضوعات مهم در مباحث فلسفی که به هویت انسان مربوط می شود، قانون است. فیلسوفان زیادی به تعریف قانون و جنبه های آن در زندگی اجتماعی پرداخته اند، یکی از این جنبه ها «قانون طبیعی» است که به عنوان معیاری به قانون وضعی تعبیر می شود. ضرورت توجه به مبانی فلسفی علوم انسانی در خوانش صحیح علوم انسانی و تمدن سازی براساس آن، ایجاب می کند که به هر تفسیری از این نظریه به طور نظام مند نگاه کرد. بر اساس نظریه جان لاک، قانون طبیعی موهبتی عقلی است که توسط خدا به انسان داده شده است که ناظر به وضع طبیعی انسان است که در آن وضع، ذات پاک انسان دارای امتیازاتی است که اساس حقوق طبیعی را شکل می دهند، از آن جایی که انسان از وضع طبیعی خارج می شود و امکان نزاع هست، باید به جامعه روی آورد و برخی از امتیازات طبیعی را به هیئت حاکمه اعطا کرد تا ضامن اجرای قوانین مبتنی بر قانون طبیعی باشد که صدقش با توجه به اثبات وجود خدا و صفات نیکوی او احراز شده است؛ و این امر براساس مبانی معرفت شناختی لاک و مبناگرایی تجربی او تبیین می شود. در مقابل، علامه طباطبایی به این باور است که انسان با توجه به بداهت و تجرد علمش به این نکته می رسد که عین الربط به خدای کامل مطلقی است که وجود انسانِ دارای بعد فردی و اجتماعی را حکیمانه آفریده است و انسان را به سوی هدف خلقت که ذات واجب تعالی است براساس قوانین عام خلقت که مبنای باز تفسیر قانون طبیعی از منظر علامه است راهنمایی می کند. در نتیجه، اساس قوانین وضعی اجتماعی برای زیست اجتماعی انسان که برایش ضروری می باشد، براساس قانون طبیعی گفته شده تبیین می شود و نظام تقنینی و سیاسی و حکومتی براساس مطالب گفته شده و در زیر عنوان ربوبیت تکوینی و تشریعی مطلق خدا شکل می گیرد. اهمیت لاک در تمدن غرب و تأثیر علامه بر تمدن اسلامی و ضرورت توجه به اسلامی سازی علوم انسانی و نقش آن در زندگی اجتماعی بر اساس این دو دیدگاه مجزا، نگارنده را مجاب به نگارش این رساله کرده است. امتیاز این تحقیق این است که ضمن توجه به مبانی فلسفی منتج به قانون طبیعی لاک، به بررسی و تبیین نظریه علامه در تبیین ماهیت فلسفی قوانین هنجاری اجتماعی پرداخته است. در این تحقیق ثابت شده است که علی رغم وجود شباهت هایی که بین این دو وجود دارد، خوانش لاک از قانون طبیعی با نقدهای مهمی مثل عدم خود بسندگی عقل بشر، ذاتی بودن زندگی اجتماعی حتی بدون لحاظ وضیعت نزاع و نسبی نبودن تمام گزاره های ارزشی و اجتماعی و عدم سکولار بودن قوانین اجتماعی مواجه است که اساس اندیشه فلسفی علامه طباطبایی را شکل می دهد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کاربست تحلیلی مبانی انسانشناختی قرآنی در نظریه قرارداد اجتماعی (با تأکید بر هابز، لاک و روسو)
نویسنده:
نویسنده:محمدحسن صالحی هفشجانی؛ استاد راهنما:محمدهادی امین ناجی,عبدالحسین خسروپناه
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع انگلیسی
فهرست نوشته ها
زبان :
فارسی
چکیده :
بهرهگیری از مبانی انسانشناختی قرآنی برای علوم انسانی در تولید علم دینی، نقش اساسی دارد. نظریههای مختلف معرفتی و علمی، بر اساس مبانی هستیشناختی، انسانشناختی، معرفت-شناختی، روششناختی و... بیان گردیده است. علوم انسانی بر پیشفرضهای انسانشناختی خاصی استوار است و نظریههایی که در این علوم پیشنهاد میشود مستقیم یا غیرمستقیم مبتنی بر این پیش-فرضها است. بر این اساس، جهتگیری دیدگاهها و نظریات یک شخصیت علمی به مبانی انسان-شناختی او وابسته و در ارتباط است. به طوری که تغییر در مبانی و پیشفرضهای او موجب تغییر در نظریههای وی خواهد شد. یکی از نظریات مهم در حوزهی علوم اجتماعی و سیاسی نظریه قرارداد اجتماعی است که با رویکردهای مختلفی از سوی اندیشمندانی همچون توماس هابز، جان لاک و ژان ژاک روسو ارائه گردیده است. هر یک از دانشمندان مذکور در ارائه نظریه خود دارای مبانی و پیشفرضهای انسانشناسانهای هستند که نیازمند تحلیل و بررسی میباشند. مسأله اصلی در این تحقیق آن است که اولاً مبانی انسانشناختی هابز، لاک و روسو چیست و چه تأثیری در نظریهی قرارداد اجتماعی آنها دارد و ثانیاً اگر مبانی انسانشناختی آنها را تغییر داده و به جای آن-ها مبانی انسانشناختی قرآنی را قرار دهیم چه تغییری در محتوای نظریه قرارداد اجتماعی پدید می-آید؟ علاوه بر این آیا میتوان با کاربست مبانی انسانشناختی قرآنی در نظریه قرارداد اجتماعی به نظریه قرارداد اجتماعی با رویکرد اسلامی دست یافت؟ هابز، لاک و روسو نگاه های متفاوتی به انسان دارند و نظریه پردازی آنها در حوزه قرارداد اجتماعی مبتنی بر همین برداشت آنها از انسان است. با تغییر در مبانی انسانشناختی آنها و جایگزین کردن مبانی انسانشناختی قرآنی در نظریه تغییراتی پدید میآید و نظریه جدید مبتنی بر وحی حاصل خواهد شد. از جمله اینکه که انسانها برای حفظ و تعالی امور مادی و معنوی خود و همچنین تضمین سعادت خویش با قرار اجتماعی قدرت را در اختیار فردی قرار میدهند که نسبت به وضع قوانین صالح و سازگار با موازین دینی و الهی و همسو با فطرت انسانی از سایر انسانها آگاهتر است و با ایجاد زمینه رشد انسانها فطرت ملکوتی آنها را به فعلیت میرساند. این تحقیق بر اساس روش توصیفی- تحلیلی با استناد به منابع کتابخانهای نگاشته شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فلسفه زدایی آنجلا کارتر از اندیشه غربی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Heidi Yeandle
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : افلاطون، ژان ژاک روسو، توماس هابز، رنه دکارت، جان لاک، دیوید هیوم، لودویگ ویتگنشتاین، گیلبرت رایل، امانوئل کانت و مارکی دو ساد چه اشتراکاتی دارند؟ در طول قرنها و - وقتی صحبت از افلاطون به میان میآید - هزارهها، آنها شخصیتهای کلیدی فلسفه غرب هستند که ایدههای واقعیت، دانش، هستی، وضعیت طبیعت و اخلاق را مورد بحث قرار دادهاند، ایدههایی که در رمانهای آنجلا کارتر نقش محوری دارند. در این پایان نامه، من کارتر را به عنوان یک (د)فیلسوف معرفی میکنم و استدلال میکنم که او نظریههای محوری فلسفه غرب را واسازی میکند و در عین حال بر روی همان مفاهیم فلسفه میکند و صدای زنانهای را در این رشته به شدت آندرومحور کمک میکند. با انجام این کار، من اولین بحث عمیق از بینامتنیت فلسفی کارتر را به نقد کارتر، فراتر از ارجاعات صریح کارتر که تا به امروز توسط محققان کارتر تصدیق شده است، سهیم می کنم. اگرچه این یک موضوع اصلی است، اما اصالت استدلال من با ارجاعات من تقویت می شود. t) مطالب آرشیوی که مجموعه مقالات آنجلا کارتر را تشکیل می دهد. این پایان نامه بر اساس تعامل کارتر با طیف متفکران غربی فوق الذکر، با تمرکز بر تأثیر افلاطون بر قهرمانان و شروران (1969)، ماشین های آرزوی جهنمی دکتر هافمن (1972) و مصائب حوای جدید (1977) در فصل اول تنظیم شده است. ، در حالی که فصل دوم به تحلیل کارتر از استدلال های هابز و روسو در قهرمانان و تبهکاران اختصاص دارد. در فصل سوم، دکارت (در رابطه با دکتر هافمن)، لاک (در مقابل رقص سایه، 1966، شب جدید، و شبهایی در سیرک، 1984) و هیوم، با ارجاع به چندین برداشت (1968) و عشق (نوشته 1969، انتشار 1971). تأثیر ویتگنشتاین و رایل بر دوران دکتر هافمن و کارتر در ژاپن در فصل چهارم بررسی شده است. فصل پنجم و آخر بر کارتر و فلسفه اخلاق تمرکز دارد و به کانت و ساد توجه ویژه ای می کند و در مورد رقص سایه، چندین برداشت و عشق، و همچنین دکتر هافمن و زن سادی (1979) بحث می کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
عقلانیت، اعتقاد دینی و تعهد اخلاقی: مقالات جدید در فلسفه دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Robert Audi, William J. Wainwright (editor)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
NCROL ,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
رابطه اخلاق و دین
,
فلسفه دین
,
مفهوم تصوری خدا
,
عقلانیت اعتقاد به خدا
,
تبیین مفهوم خدا
شابک (isbn):
9780801418563
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب با سه دغدغه کلی یکی شده است: عقلانیت اعتقاد به خدا، رابطه دین و اخلاق و تبیین مفهوم خدا. با این حال، مقالات با تنوع مشخص شده اند. برخی بر شخصیتهای تاریخی مانند آکویناس و لاک تمرکز میکنند. برخی دیگر، تحولات معرفتی و متافیزیکی اخیر را بر مشکلات اعتقادات دینی تأثیر میگذارند. برخی از مقالات به بررسی مسائل نادیده گرفته شده در عمل مذهبی می پردازند، مانند این سؤال که چگونه وقف کامل به خدا می تواند تعهدات عمیق دیگر را مجاز کند. دیگران تمایزات فلسفی را از درون یک سنت دینی به کار می گیرند، برای مثال، در طرح یک رویکرد مسیحی به مسئله شر.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دین در حوزه عمومی: الهیات سیاسی لاک [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Elizabeth Ann Pritchard
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
Stanford University Press ,
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
دین و جامعه
,
دین و سیاست
,
الهیات
,
فلسفه دین
,
فلسفه جان لاک
,
الهیات سیاسی
شابک (isbn):
978-0-8047-8887-8
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دولت و دین در فلسفه حق هگل [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Olga Navrátilová
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
ندارد
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف او از این رساله، دولت و دین در فلسفه حق هگل، بررسی موضوع دولت سکولار مدرن و رابطه آن با دین در فلسفه G.W.F. هگل است. پیش از پرداختن به این متفکر، دو مفهوم دیگر از رابطه دولت و دین، یعنی مفهوم توماس هابز و جان لاک، به اختصار معرفی می شود. این دو پیشینیان هگل در اندیشه سیاسی مدرن، هر دو پیش فرض های تجربی یکسانی دارند. آنها با این وجود به نتایج کاملاً متفاوتی در مورد امکان تساهل مذهبی و رابطه دولت و کلیسا می رسند. فلسفه سیاسی هگل نمایانگر دیدگاهی بدیل درباره ماهیت دولت سکولار و رابطه آن با دین به هر دوی این نمایندگان نظریه قرارداد اجتماعی دولت است. مسئله رابطه دولت و دین که در بخش اصلی این اثر مورد توجه قرار خواهد گرفت، با توجه به مفهوم آزادی هگل مورد بحث قرار خواهد گرفت. همین مفهوم است که هم پیوند متقابل و هم ضرورت تمایز بین این دو تجلی روح یعنی دین و دولت را نشان می دهد و تنشی را که بین آنها باقی می ماند توضیح می دهد
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کلاسیک گرایی، مسیحیت و شکاکیت آکادمیک سیسرونی از لاک تا هیوم، c.1660-c.1760 [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Tim Stuart-Buttle
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه کشف مجدد و توسعه یک سنت شکاکیت آکادمیک سیسرونی در فلسفه بریتانیا را بین حدود 1660-1760 بررسی می کند. این سنت را در کنار دو سنت دیگر، که اخیراً توسط محققان بازیابی شدهاند، در نظر میگیرد، که توسط معاصران برای ارائه دیدگاههای متضاد از انسان، خدا و خاستگاههای جامعه به رسمیت شناخته شدهاند: آگوستینی-اپیکوری و نئو رواقی. جان لاک، کانیرز میدلتون و دیوید هیوم را به عنوان چهره های برجسته در احیای سنت شکاکیت دانشگاهی معرفی می کند. این کتاب آثار آنها را در ارتباط با آثار آنتونی اشلی کوپر، ارل سوم شفتسبری، و برنارد ماندویل میداند، که نوشتههایشان به ترتیب سنتهای نئورواقیونی و آگوستینی-اپیکوری را به شیوههایی تأثیرگذار بازسازی کردند. این پنج فرد صریحاً خود را با این سنتهای فلسفی هلنیستی متأخر یکی میدانستند و به دنبال مخالفت و بازتعریف برآوردهای مرسوم از معنا و اهمیت آنها بودند. این تز این بحث را بازیابی می کند، که درک ما را از توسعه «علم انسان» در بریتانیا روشن می کند. سیسرو یک شخصیت مرکزی در تلاش لاک برای تبیین منشأ جامعه و اجماع اخلاقی مستقل از اقتدار سیاسی، علیه هابز بود. لاک نظریه پرداز جوامع مذهبی و مدنی بود. او توضیحی طبیعت گرایانه از انگیزه اخلاقی و جامعه پذیری ارائه کرد که به شدت از سیسرو استخراج شد و بر اهمیت توجه مردان به نظرات دیگران تأکید داشت. لاک این را در یک غایت شناسی الهی مسیحی تنظیم کرد. این برخورد مبتنی بر الهیات لاک با الزام اخلاقی و حمله او به فلسفه اخلاق رواقی بود که به تلاش شفتسبری برای اثبات رواقی گری انجامید. این با واکنش عمیقا اپیکوری ماندویل مواجه شد. پیامدهای سنتهای نئواپیکوری و نئو رواقی برای مسیحیت توسط میدلتون مورد بررسی قرار گرفت، او استدلال کرد که تنها شک و تردید آکادمیک با باور مسیحیت سازگار است. هیوم رابطه بین اخلاق و دین را با ارجاع مداوم به سیسرو بررسی کرد. ا
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الهیات استعماری: جان لاک، ژان ژاک روسو، چارلز داروین و ظهور نظام جهانی استعماری-سرمایه داری، 1500-1900 [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Zahir Yasser Kolia
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : پایان نامه من به بررسی رابطه بین سیاسی الهیات و زمانمندی در ساختار نظام جهانی استعماری-سرمایه داری از قرن پانزدهم تا قرن نوزدهم می پردازد. نظامهای جهانی و رویکردهای پسااستعماری به گسترش استعماری اغلب پرسشهای الهیات را به ویژگی گفتمانی ایجاد تفاوت از طریق چارچوب دوتایی خود/دیگری به منظور توجیه اراده به قدرت، قلمرو و انباشت سرمایه کاهش دادهاند. پایان نامه من استدلال می کند که سنت معرفتی تئوسنتیکی قیاس پذیری و شباهت های ساختار یافته توسط صورت بندی های زمانی الهیاتی، نقش بزرگی در گسترش استعمار ایفا کرده است و می توان با به کارگیری مفهوم استعماری استعماری برای نشان دادن چگونگی شکل گیری الاهیات، اقتصاد سیاسی و فلسفه نقاط متکثر را بهتر درک کرد. اعلامیه برای تشکیل نظام جهانی استعماری-سرمایه داری. آنچه در این پروژه متمایز است این است که من نظریه سیستم های جهانی، نظریه پسااستعماری و دیدگاه های سیاسی الهیاتی را تحت یک رویکرد استعماری دور هم جمع می کنم تا اهمیت معرفت شناسی را در استقرار یک نظام سلسله مراتبی جهانی که دانش، کیهان شناسی و کیهان شناسی غربی را تولید و مکان یابی می کند، برجسته کنم. معنویت بر اشکال غیر غربی بنابراین، این پایاننامه خط سیری روششناختی را ترسیم میکند که از انباشت سرمایهداری، گسترش استعماری و تسخیر، تفسیر الهیاتی را به ماتریالیستی تبدیل نمیکند. در عوض، من به دنبال توصیف چگونگی آمیختگی سرمایه، استعمار و الهیات هستم، مذاکره و بیان آنها به شیوههای اغلب متناقض از طریق نوشتههای جان لاک، ژان ژاک روسو و چارلز داروین.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فلسفه و الهیات طبیعی در انگلستان قرن هفدهم [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Harry John Pearse
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی رابطه انضباطی بین فلسفه طبیعی (مطالعه طبیعت یا بدن) و الهیات (مطالعه امر الهی) در انگلستان قرن هفدهم می پردازد. رشته های مدرن اولیه دو کارکرد اساسی داشتند. اول، آنها قواعد و مرزهای استدلال را تعیین کردند - بنابراین دانش در چارچوب های انضباطی مشروعیت یافت و قابل فهم شد. و ثانیاً، رشتهها آموزش و پرورش را ساختار میدهند، دانش را به گونهای تقسیم میکنند که بتوان آن را مطالعه و آموزش داد. این نقش دوگانه به این معنی بود که رشته ها ساختارهای معرفتی و اجتماعی بودند. آنها از عناصر مختلفی تشکیل شده بودند و در نتیجه به طرق مختلف با یکدیگر ارتباط داشتند. به این ترتیب، رقابت پذیری دانش مدرن اولیه در رقابت پذیری رشته ها - محتوا و مرزهای آنها منعکس شد. فرانسیس بیکن، توماس وایت، هنری مور و جان لاک به ترتیب محور چهار فصل هستند، با جوزف گلانویل، توماس هابز، دیگر خدایان کمبریج، و انواع نویسندگان مکتبی قرون وسطایی که زمینه، مقایسه و تقویت را ارائه می دهند. این مطالعات موردی، مقطعی از اندیشه و باور قرن هفدهمی را ارائه میکند. آنها منافع حرفه ای و نهادی متفاوتی را در بر می گیرند و مجموعه ای از مواضع فلسفی، کلامی و مذهبی را نمایندگی می کنند. با این وجود، هر یک از آنها به شیوههای مختلف و تأثیرات متفاوت، رابطه بین فلسفه طبیعی و الهیات را در مرکز تلاشهای فکری خود قرار میدهند. آنها با هم نشان میدهند که در انگلستان قرن هفدهم، فلسفه طبیعی و الهیات در نوسان بودند، و رابطه انضباطی آنها پیچیده بود و درجاتی از همپوشانی و بیگانگی را به دنبال داشت. در درجه اول، فلسفه طبیعی و الهیات به بررسی ماهیت و ساختار جهان پرداختند و با هم رابطه بین اجزای سازنده آن - طبیعی و الهی - را تعیین کردند. با این حال، آنها همچنین گستره قوای شناختی انسان را منعکس میکردند، و مشخص میکردند که کدام بخش از جهان قابل شناخت است، و زمینهها و درجات مناسبی از یقین و اعتقاد را مشخص میکرد. بنابراین، هر دو رشته، و رابطه آنها با یکدیگر، به بحث های گسترده در مورد، حقیقت، یقین و نظر کمک کرد. این به نوبه خود دستورالعمل های هنجاری را ایجاد کرد. تا حدودی درستی یا نادرستی عقیده و رفتار با تعاریف خاص و رابطه بین فلسفه طبیعی و الهیات مشخص می شد. در نتیجه، جایگاه انسان در جهان - رابطه او با طبیعت، خدا و همنوعانش - از طریق این رشته ها مثلث بندی شد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
تعداد رکورد ها : 187
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید