جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور >
مرور مجلات
>
عرفان اسلامی (دانشگاه آزاد زنجان)
> 1401- دوره 19- شماره 73
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 19
سال 1402
دوره 20 , شماره 78
دوره 20 , شماره 77
دوره 19 , شماره 76
دوره 19 , شماره 75
سال 1401
دوره 19 , شماره 74
دوره 19 , شماره 73
دوره 18 , شماره 72
دوره 18 , شماره 71
سال 1400
دوره 18 , شماره 70
دوره 18 , شماره 69
سال 1399
دوره 17 , شماره 68
دوره 17 , شماره 67
دوره 17 , شماره 66
دوره 17 , شماره 65
سال 1398
دوره 16 , شماره 64
دوره 16 , شماره 63
دوره 16 , شماره 62
دوره 16 , شماره 61
دوره 15 , شماره 60
دوره 15 , شماره 59
سال 1397
دوره 15 , شماره 58
دوره 15 , شماره 57
دوره 14 , شماره 56
دوره 14 , شماره 55
سال 1396
دوره 14 , شماره 54
دوره 14 , شماره 53
دوره 13 , شماره 52
دوره 13 , شماره 51
سال 1395
دوره 13 , شماره 50 زمستان 1395
سال 1394
دوره 11 , شماره 44
دوره 11 , شماره 43
سال 1393
دوره 11 , شماره 42
دوره 11 , شماره 41
دوره 10 , شماره 40
دوره 10 , شماره 39
سال 1392
دوره 10 , شماره 38
دوره 10 , شماره 37
دوره 9 , شماره 36
دوره 9 , شماره 35
سال 1391
دوره 9 , شماره 34
دوره 9 , شماره 33
دوره 8 , شماره 32
دوره 8 , شماره 31
سال 1390
دوره 8 , شماره 30
دوره 8 , شماره 29
دوره 7 , شماره 28
دوره 7 , شماره 27
سال 1389
دوره 7 , شماره 26
دوره 7 , شماره 25
دوره 6 , شماره 24
دوره 6 , شماره 23
سال 1388
دوره 6 , شماره 22
دوره 6 , شماره 21
دوره 5 , شماره 20
دوره 5 , شماره 19
عنوان :
تحلیل مقولۀ زیبایی در اندیشۀ عطار با رویکرد به آراء فلوطین
نویسنده:
معصومه شکوری ، کورس کریمپسندی ، نعیمه کیالاشکی ، مریم شادمحمدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
از زمان بیآغاز انسان هرگز نتوانست از چمبرۀ صفت قدیسۀ زیبایی بیاعتنا بگذرد. به همیندلیل مقولۀ زیبایی همواره مورد عنایت فلاسفه و نظریهپردازان عرصۀ هنر و ادبیات بودهاست. بدینجهت مقالۀ حاضر با استناد به مطالعات توصیفی و کتابخانهای برآن است تا به واکاوی واژگان همسنگ زیبایی در اشعار عطار بپردازد و آنگاه با مکتب زیباشناسی فلوطین مقایسهنماید و مفارقتها و مقارنتهای دیدگاهشان را واکاوینماید. بر اساس تتبعات انجامشده تصادمات افکار فلوطین و عطار برآن است که زیبایی امری مدرّج است چه در عالم محسوسات و چه در عالم مغیبات و ماهیِ جان انسانها در سه بحر متفاوت زیبایی را درکمیکند؛ دریایِ حس، دریای عقل و دریای روح. نکتۀ قابلتامّل در بیان افتراق افکار آندو، این است که عطار حزن و اندوه را بستری برای رسیدن به زیبایی جانان میداند اما فلوطین درک شادیهای جمال الهی را زمینهساز بهجت روح میبیند. علاوه براین عطار که با مفهوم زیبایی از دیدگاه فلوطین مرافق است صبغۀ دینی و عرفانی را چاشنی درک زیبایی کردهاست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 321 تا 340
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تجلی حکمت خسروانی «سهروردی» در ذهن و زبان مهدی اخوان ثالث«م ـامید»
نویسنده:
محسن قربانزاده ، محمدرضا شاد منامن ، مهدی ماحوزی ، احمد ذاکری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
ابن سینا: ابوعلی سینا
چکیده :
حکمت خسروانی با عرفان پیوند تنگاتنگ بهعبارتی همآغوشی دارد. عرفان توان آن را دارد، با مخاطب ارتباط برقرار نماید. در عصر ما در پُرسه زمانی که بشر زیستمیکند ، میتوان با شناخت عرفان تأثیرپذیری «حکمت خسروانی» را در ذهن و زبان مهدی اخوان ثالث “م ـ امید” پیجُست نمود. علت آن است که اگر باریکشویم «حکمت خسروانی» از بنمایههای پرکاربرد در ادب عرفانی است. اخوان نیز بهعنوان یکی از شاعران برجسته معاصر در تمام آنات شعریش ، دینپروری ، وطندوستی، راستگفتاری، رادمردی، باستانگرایی، به عبارتی اندیشه کهنالگوهای ایرانی «سونَمَون» و اندیشه و فکر ایران شهری موجمیزند. این مقاله درنظردارد که «حکمت خسروانی» که آمیزهای از اسطوره و عرفان اسلامی است را در «ذهن و زبان» مهدی اخوان ثالث “م ـ امید” پیجُست و واکاوینماید. چراکه در بنیاداندیشی وی، بهعنوان یکی از نگین شاعران برجسته معاصر علاقه خاصی به ایران، وطن، «ایرانشهری» دارد . در شعرش پیوند نزدیکی وجوددارد . در مقاله تحلیل محتوا بهکاربردهشدهاست تا تبیینی روشن و نو از مفهوم «حکمت خسروانی» که از یکی از عناصر مهم شعر میباشد، در ذهن و زبان اخوان بهدستدهیم.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 261 تا 282
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مقایسه تطبیقی فطرت و سلوک عرفانی در آراء تحلیلی امام خمینی(ره) و آیتالله شاهآبادی(ره)
نویسنده:
فیروزه ابراهیمی ، فرج الله براتی ، مریم بختیار ، علیاکبر افراسیابپور
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
امام خمینی
چکیده :
فطرت و عرفان از مباحثی است که دارای سازههای گوناگونی هستند و میتوان آن را با صورتبندیهای متفاوت مورد مداقه قرارداد. در این پژوهش میکوشیم آراء تحلیلی فطرت و سلوک عرفانی را در منظومههای فکری و معرفتی امامخمینی (ره) و آیتالله شاهآبادی (ره) مورد واکاوی قرار دهیم. بهمنظور شناسایی منظومه فکری و معرفتی آنان بایستی ابتدا، مبانی عرفانی هستی شناسانه و انسان شناسانه فطرت را شناساییکرده و سپس، شاخصههای فطرت و سیر و سلوک عرفانی، ابعاد فطرت، رابطه معرفت فکری با معرفت شهودی (سلوک عرفانی) و فطرت و عشق از منظر امام خمینی (ره) و آیتالله شاهآبادی (ره) را مورد تحلیل قراردادیم و در نهایت مبانی فکری معرفتی آنها مقایسهشد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که آیتالله شاهآبادی (ره)، نقطه عطفی در سیر تطورات تاریخی نظریه فطرت است. نوآوری شگرف ایشان در ارتباط با فطرت نشان از برجستگی کار ایشان است زیرا نظریه فطرت را به مباحث نفسشناسی و حکمت عملی پیوند زد و برای تجرد نفس و ارائه راهکار عملی برای سیر و سلوک، به مقتضیات فطرت تمسک کرده است. امام خمینی (ره) درخصوص فطرت و سلوک عرفانی نظریه نظاممند را صورتبندیکرد. ایشان فطرت را با مقام ولایت مطلقه پیوند زدهاست. روش پژوهش بهصورت توصیفی – تحلیلی است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 220 تا 240
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مطالعه تطبیقی برخی آداب و رسوم عرفان هندو و عرفان طریقت قادریه
نویسنده:
آزاده رحمانی ، جمشید جلالی شیجانی ، محمودرضا اسفندیار
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
شناخت اعتقادات و آداب عرفانی در عرفان هندو و طریقت قادریه نشانگر تشابهات و وجوه اشتراکی میان آن دو میباشد. پژوهش حاضر درصدد پاسخ به این سؤال است که چگونه این طریقت به شبهقاره هند واردشد و وجوه تشابه عرفان ادیان هندو با طریقت قادریه چه بود؟ یافتههای تحقیق حاکی از آن است که بسیاری از نوادگان شیخ عبدالقادرگیلانی به هند سفرکرده و در آنجا سکنیگزیدند؛ شیخ محمدغوث گیلانی(803.ق) نخستین نواده شیخ عبدالقادر بود که به هند سفرکرد. وی سومین مرشد طریقت قادری بود و به انتشار طریقت قادری در هند همتگماشت. پس از وی فرزندانش راه پدر را ادامهداده و موجب گسترش طریقت قادریه در هند شدند. برخی آداب و رسوم عرفان هندو و قادریه همچون فنا و رستگاری، ذکر وآجاپای، مراقبه و یوگا با یکدیگر قابلتطبیقاند. سماع و یوگا هردو از آداب عبادت خداوند هنگام وجد و رسیدن به آرامش و رهایی از رنج دنیاست؛ مرتاضان هندو همانند صوفیان قادریه برای کشف و شهود به تهذیب نفس بهوسیله ذکر میپردازند و به آن آجاپای گویند. خرقهگیری نیز تشابه دیگر آیین هندو و قادریه است. در طریقت قادری خرقه ستاندن از جمله حلقههای ارتباط مرید و مراد است و در عرفان هندو نیز ورود به جماعت هندو با دریافت جامه و کسوت صورتمیپذیرد. پژوهش حاضر به روش کتابخانهای و بهصورت توصیفی-تحلیلی صورتگرفتهاست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 201 تا 219
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اسرار نماز از دیدگاه ابنعربی و ابنترکه
نویسنده:
اکرم آکوچکیان ، مهدی دهباشی ، نادعلی عاشوری
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
در مورد اسرار نماز و تمایز بین نماز شرعی و نماز حقیقی، تألیفات زیادی از عارفان و حکیمان بهجایمانده که شباهت اندکی بین آثار مستقل آنها وجوددارد. برجستهترین آنها متعلق به دو عارف نامدار جهان اسلام، صائنالدین ابنترکه و محیالدین ابنعربی است. دیدگاههای ابنترکه در رسالۀ اسرارالصلوه ایشان بدون ذکر احکام فقهی آمده و اسرار ارکان کمی، وضعی و قولی نماز براساس علم حروف بیانشدهاست. ابنعربی در باب68 و 69 از کتاب فتوحات مکیه خویش ضمن بیان فتاوای فقهی خود، بهترتیب به اسرار جزئیات طهارت و رازهای نماز پرداختهاست. بهطوریکه غیر از تعداد اندکی از عارفان، همچون سبزواری یا امام خمینی دیگران تحتتأثیر افکار وی، آثار خود را تألیفکردهاند. ایشان با ذکر جزئیترین دستورات شرعی بهصورت وجوبی و ندبی، سرّ آنها را نیز بیانکرده که از نظر کمی و کیفی همانند دیگر دیدگاههای وی، گوی سبقت را از دیگران ربودهاست. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی با استفاده از منابع کتابخانهای، همراه با تصحیح نسخۀ خطی با شیوۀ انتقادی میباشد. این نوشتار بر آن است که برجستهترین نکات این دو اثر نفیس را بهاختصار معرفیکرده و ضرورت رویکرد عرفان عملی را در پاسخگویی نیاز بشر به نیایش، خاطرنشانکند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 23 تا 44
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مقایسه تطبیقی استعاره مفهومی شراب عرفانی در غزلیات مولانا، خمریه ابن فارض مصری و ساقینامه ظهوری ترشیزی
نویسنده:
لیلا سلیمانزاده ، حسین آریان ، توفیق هاشمپور سبحانی
نوع منبع :
مقاله , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
این مقاله بر اساس چهارچوب نظری نظریه لیکاف و جانسون به بررسی و مقایسه تطبیقی استعاره مفهومی شراب عرفانی مشترک در غزلیات مولانا و قصیده خمریه(میمیه) ابنفارض مصری و ساقینامه ظهوری ترشیزی پرداختهاست.و هدف آن معرفی نگاشتنامهای شراب عرفانی و حوزههای مبدا آن از جنبه الهی و و عرفانی آن در اشعار مذکور است. چراکه با مقایسه تطبیقی و تحلیل معنایی این واژه میتوان نگرش یک ملت و جامعه را در یک حوزه مفهومی درککرد و میزان تاثیر و تاثر آنها را سنجید و به نقاط اشتراک و افتراق این شعرا در بهکارگیری این واژه پیبرد. پس به این منظور پس از جستوجو در پیکرههای مورد بحث، عبارات استعاری فراوانی که دربرگیرنده استعاره مفهومی شراب عرفانی هستند بهدستآمد و برمبنای آنها نگاشتنامها و حوزههای مبدا استخراجگردید و با طبقهبندی آنها و اراِئه شواهد لازم به تحلیل و مقایسه آنها پرداختهشد و مفهوم اصلی و کانونی شراب عرفانی در اشعار مذکور مشخصگردید.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 377 تا 396
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مراقبه به روایت یوحنا صلیبی و علاءالدوله سمنانی
نویسنده:
عبدالخالق جعفری ، بخشعلی قنبری ، عبدالرضا مظاهری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
مراقبه از جمله موضوعات مهم سلوک در سنتهای عرفانی مسیحیت و اسلام است. اینکه مراقبه حال است یا مقام. میان عارفان این دو سنت دینی تفاوت وجوددارد که در عرفان بهوفور از آن یادمیشود. در میان عارفان این دو سنت میتوان از یوحنا صلیبی و علاءالدوله سمنانی یادکرد که درباره مراقبه سخنگفتهاند و مقایسه نظرات این دو نتایج بدیعی را بهدنبال آوردهاست. هر دو بر این باورند که برای تحقق مراقبه باید عزلت و خلوت درپیشگرفت که بدون آنها نمیتوان به مراقبه دستیافت. ضمن اینکه هر دو بر امر تمرکز، بیتوجهی به محیط اطراف، از خودبیخودشدن، تفکر برای رسیدن به قرب الاهی، توجه عاشقانه به خدا، نفی خواطر و حواس ظاهری، خود شناسی، صبر و استقامت در نیایش در تحقق مراقبه تأکیدکرده و آنها را از عوامل مهم مراقبه بهشمارآوردهاند. با وجود اینها از نظر یوحنا صلیبی فرد باید فقط با توجه به خدا، بدون انجام اعمال خاصی، مراحل را پیشببرد درحالیکه علاءالدوله سمنانی ذکر زبانی و قلبی را برای سالک در رسیدن به مراقبه ضروریمیداند. نحوه ورود به مراقبه نیزاز دیدگاه این دو عارف متفاوت است. یوحنا صلیبی انجام مراقبه را به پلههای نردبان تشبیهکرده و آن را بهصورتکلی بیانکرده، ولی شیخ علاءالدوله شرایط و روشهای ورود به مراقبه را با جزئیات بیشتر و واضحتر بیاننمودهاست. در پردازش شیوههای مراقبه یوحنا جزئینگرتر از سمنانی است و تفصیلات بیشتری را بیانمیکند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 87 تا 104
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تفسیرتثلیث، تصلیب، عروج و رجعت عیسی در ادب فارسی
نویسنده:
حسین محمدیمبارز ، اصغر دادبه ، عبدالرضا مدرّسزاده
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
شخصیت داستانی و اسطورهآمیز مسیح(ع) دستاویزی برای دانش ادبی فراهمکردهاست. این پژوهش، جدای از پرداختن به نقش و تأثیر عیسی در متون ادب فارسی، با بینشی عرفانی به شرح منسجم تثلیث، تصلیب، عروج و رجعت عیسی پرداخته و یافتههای مسئله را با شواهدی از ادب فارسی به روش تفسیری، تبیینکردهاست. همچنین با نگاهی به زندگی شگفتآور مسیح(ع)- با هدف مانا شدن باورمندیها- ضرورت تحقیق را روشنساختهاست . از سویی با دیدگاهی استعارهگونه، تثلیث را رمزی از وحدت دانسته و صلیب را نماد نفس اماره نشانداده که باید با آن مبارزهکرد. اما از منظر اسطورۀ دایره، عروج را نشانۀ قرب و رجعت را استعاره از بازگشت به اصل خویشتن، شناسانده و با نگاه عرفانی، آشکارکرده که با راهنمایی پیری خردمند چونان مسیحی ورجاوند ، میتوان مجردوار با رهایی از مغرب تن به مشرق جان عروج داشت تا به وطن حقیقی وجایگاه عشق، برای جاودانگی رجعتکرد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 105 تا 131
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بازتاب اندیشههای عرفانی طریقت چشتیّه در مثنویهای امیرخسرو دهلوی
نویسنده:
سیدطالب جلالی ، عباس خیر آبادی ، حمیدرضا سلیمانیان ، محمود فیروزی مقدم
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
زبان :
فارسی
چکیده :
چشتیّه طریقتی صوفیانه و تأثیرگذار در هندوستان است. این طریقت جایگاه خود را بهعنوان یک سیستم عرفانی برجسته تثبیتکردهاست. امیرخسرو دهلوی شاعر مطرح هندوستان متأثّر از آموزههای این طریقت به آفرینش آثار ادبی خویش پرداخته، با بهرهگیری از معارف صوفیانۀ طریقت چشتیّه، دیدگاههای عرفانی خویش را تبییننمودهاست. این پژوهش با رویکرد توصیفی در پی آن است تا جنبههای عرفانی مثنویهای داستانی امیرخسرو را مورد بررسی قراردهد. آنچه مسلّم است، محوریترین آموزههای فرقۀ چشتیّه که در آثار این شاعر نمودیافتهاست، عبارتند از: توحید، تجلّی، وحدت وجود، مشیّت و عنایت الهی، عشق و ازلیبودن آن، سریان عشق در جهان هستی، عشق مجازی، شفقت، سماع، پیر، ترک تعلّقات، رباضت و تجرید، که از این میان توحید، وحدت وجود، شفقت، مشیّت و ارادۀ، الهی، شوق و نمونههایی از این دست بررسیشدهاست که نتایج حاصل از این بررسی حاکی از این حقیقت است که اصول صوفیانۀ طریقت چشتیّه در آثار امیرخسرو دهلوی تأثیر مستقیمداشته و تعبیرات و اصطلاحات این فرقه در راستای تعلیم و ترویج این طریقت بهکارگرفتهشدهاست.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 283 تا 301
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 19
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید