جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 30253
بحثی درباره فلسفه جاکوب فردریش فریس
نویسنده:
George Ewan
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
تشکیل دانش آموز-شهروند تونس: آموزش مدنی و آموزش اسلامی در مدارس دولتی از 1958 تا 2002: مسلمانان یونانی زبان مقدونیه غربی: نمونه ای از گرویدن جمعی به اسلام (قرن 16 تا 19) در منطقه بالکان عثمانی [پایان نامه فرانسه]
نویسنده:
Hanene Farhat Ben Nasr
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این پایان نامه به دنبال تحول الگوی آموزشی و الگوی شهروندی است که توسط مدارس تونس بین سال های 1958 تا 2002 برای رویکردهای مختلف در زمینه آموزش مدنی و اسلامی و از طریق اصلاحات تجربه شده توسط سیستم آموزشی منتقل شده است. اصلاحاتی که ابتدا با اصلاحات 1958 و پس از خودآزمایی اجتناب ناپذیر ناشی از ظهور جنبش اسلام گرایی و بحران سیاسی اواخر دهه هشتاد (اصلاحات 1991) و سپس مقایسه با چالش های جدید جهانی شدن و مقایسه آن با چالش های جدید جهانی شدن و 1958، اتفاقات حاد خود را به همراه داشت. خواسته های زندگی مشترک در جهان (رفرم 2002). ما دوره بیش از نیم قرنی را برای آموزش مدنی و اسلامی در مدارس دولتی در تونس تحلیل می کنیم. دوره ای که انتخاب وضعیت را به چالش می کشد و روش هایی که در آن اصول و ارزش ها به محتوای آموزشی ترجمه می شوند، انجام شد. این بازتابی است در محتوا، اتخاذ رویکردی مقایسه ای بین تداوم و مخالفت. رویکرد ما مبتنی بر تحلیل مجموعه‌ای است که شامل کتاب‌های درسی و برنامه‌های رسمی آموزش مدنی و اسلامی در مدارس دولتی تونس است.
ساختن زندگی: ایمان، توسعه سواد و شهروندی مسلمان در مصر انقلابی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Nermeen Mouftah
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : چند روز پس از برکناری حسنی مبارک، سازمان غیردولتی Life Makers راه اندازی «دانش قدرت است» را اعلام کرد، کمپینی برای ریشه کنی بی سوادی در مصر. زندگی سازان به رهبری یکی از برجسته ترین واعظان مسلمان کشور، عمرو خالد، «توسعه ایمان» (tanmiyya bi-l-ĂŽmĂnŘn) را برای یک جنبش سوادآموزی انقلابی فرا می خواند که هدف از آن تغییر اساسی ذهنیت های دینی-سیاسی به منظور ایجاد تغییر است. مصر جدید را بسازد. این مطالعه بر اساس شانزده ماه کار میدانی در قاهره، مصر (ژوئن 2011 تا اوت 2012 و آوریل تا مه 2013)، چگونگی مفاهیم اسلامی دانش و دستور اساسی خواندن را آشکار می کند (اولین کلمات نازل شده از قرآن اعتقاد بر این است که «بخوان به نام پروردگارت») آنچه را که من آن را توسعه سواد اسلامی می نامم، خبر دهید. من چگونگی مفهوم‌سازی و بسیج کمپین را از بالا بررسی می‌کنم و از سیاست و اخلاق نحوه گسترش آن در زمین بازجویی می‌کنم. قوم نگاری بین اخلاق عمل داوطلبان کمپین از یک سو و از سوی دیگر، اجرای کمپین در دو مکان است: در میان مادران در محله فقیر نشین قاهره قدیمی و کارگران یک کارخانه کشتی سازی در یک منطقه صنعتی. این پایان‌نامه به انسان‌شناسی اسلام و توسعه می‌پردازد تا بفهمد چگونه مفاهیم و اعمال ایمان و ملیت پرورش یافته و مورد مناقشه قرار می‌گیرد. یکی از تأثیرات سیاسی کمپین، بسیج و اعتراض بر سر آنچه من شهروندی مسلمان می نامم است. Life Makers شهروندی مسلمان را به عنوان راهی برای وجود و روابط سیاسی در مصر انقلابی پرورش می دهد. آنها معتقدند که کشور تنها زمانی پیشرفت می کند که مردمش به درون نگاه کنند و به سوی خدا روی آورند. بنابراین، دانش قدرت است، یک پروژه اسلامی- مدنی خودسازی است که سواد را به تمرینی با فضیلت برای پرورش شکلی خاص اسلامی از شهروندی مدرن تبدیل می کند.
رویکرد سقراطی: بررسی سیاهی وجودی و سهم آن در کلیسای سیاه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Christopher A. Rush
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مقاله سه نقد را بررسی می‌کند که به طور گسترده بر بعد کلیسای سیاه‌پوستان متمرکز است: هویت قوم سیاه‌پوست از دریچه مسیحیت. محتوای ذهنی آنچه یک مسیحی سیاه پوست تشکیل می دهد اغلب تحریف می شود. اهمیت عینی کلیسای سیاه که آلوده شده است. 1 با ادغام نظریه سیاسی و فلسفه دین، بازتعریف معنای مسیحیت برای کسانی که صلیب را جدی می گیرند، مهم است. به این معنا که صلیب نماد دعوتی است که رنج و فداکاری را با مصیبت سیاه پوستان آشتی می دهد. در پرتو این نقدها، من دو شیوه بازسازی را ارائه می کنم که ممکن است به گفتمان مسیحیت سیاه پوست کمک کند. اولین مورد به نام "شالوم" شناخته می شود که توسط وزیر پروتستان تیموتی کلر بزرگ شده است. نسخه دوم اصطلاحی است که من ایجاد می کنم به نام «خودکشی وفادار».
ساختار زمانی جهان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Keith Heard
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز از موضع واقع گرایی ساختاری اونتیک شروع می شود، که معتقد است جهان فقط ساختار است، و از هستی شناسی رئالیسم جنگل های بارانی که در آن تنها چیزهایی که وجود دارند، الگوهای واقعی (دنتی) هستند. من استدلال می کنم که ساختار زمانی جهان از جنبه زمانی فضا-زمان بیرون می آید و شامل الگوهای واقعی زمان است که در مقیاس های هستی شناختی مختلف وجود دارد. چنین مقیاسی از نسبیت هستی شناسی به ساختار زمانی جهان اجازه می دهد تا ویژگی های بسیار متفاوتی را نشان دهد. در مقیاس لحظه‌ای و با مدت زمان بسیار کم، من استدلال می‌کنم که ساختاری غیر پویا و بدون کشش وجود دارد که می‌توان رابطه زودتر از آن را برای آن اعمال کرد. در مقیاس طولانی‌تر، من استدلال می‌کنم که تبدیل عینی قوی‌تر اتفاق می‌افتد که فقط ترکیب پویای ساختار مواد در مقیاس بزرگ‌تر (به عنوان الگوهای واقعی) است - شروع یک گذر زمان واقعی، پرتنش. بنابراین، چیزی شبیه به یک جهان بلوکی را می توان در مقیاس های بسیار کوچک زمانی یافت، که از آن دنیای پویای تجربه ما بیرون می آید.
تجزیه و تحلیل انتخاب [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Kenneth Walker Rankin
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف در سراسر قبل؛ فصول ارائه یک شکل منسجم از دکترین لیبرتارین بوده است. تا کنون من عمدتاً در مورد مسائل مربوط به سازگاری داخلی صحبت کرده ام. با این حال، در پایان، ابتدا می‌خواهم کفایت کلی گزارش خود را به‌عنوان گزارشی از تمام حقایق مرتبط، دوم اهمیت کلی برای فلسفه موضوع، و سوم ماهیت کلی و مناسب بودن روش‌هایی را که به کار گرفته‌ام در نظر بگیرم. برای راحتی کار، از این فرض شروع می کنم که آنچه را که قصد انجام آن را داشته ام انجام داده ام. من پارادوکس ادعایی در بی‌جبرگرایی لیبرتارین را با تحلیل مفاهیم مختلف مرتبط با واژه‌های «مسئولیت»، «شانس»، «حادثه» و غیره حل کرده‌ام. برای بیان دو مفهوم مختلف استفاده می شود که من آنها را "مسئولیت توضیحی" و "مسئولیت روایی" نام گذاری کرده ام. علاوه بر این، نشان داده‌ام که مسئولیت از نوع روایی برای انجام یک کار به جای دیگری باید در جایی وجود داشته باشد که مسئولیت کامل (متمایز از محدود) از نوع توضیحی برای انجام یک کار به جای دیگری وجود نداشته باشد.
کوئینتوس سپتیمیوس فلورانس ترتولیانوس: توصیه ای به عفت [پایان نامه لاتین]
نویسنده:
Pavel Koronthály
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : توصیه ای به عفت این پایان نامه به دیدگاه ترتولیان در مورد ازدواج، به ویژه ازدواج دوم می پردازد. ه. ازدواج زنان بیوه و بیوه این پایان نامه شامل مروری کوتاه بر زندگی و کار ترتولیان، ویژگی کوتاه بخش های مهم الهیات او و تحلیلی از موضع او در مورد ازدواج دوم در سنت یهودی، فلسفه یونان و روم، عهد جدید و در ادبیات پدری است.
الهام بخش مراقبت از خلقت در شاهد و پرستش کلیسای دانشگاه، سنت مریم باکره، آکسفورد: برنامه Hope4Creation
[پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Charlotte Bannister-Parker
نوع منبع :
رساله تحصیلی
چکیده :
ترجمه ماشینی : جهان در حال حاضر با یک بحران آب و هوایی بی سابقه مواجه است و ما به عنوان مسیحی باید واکنش نشان دهیم. پس از خلاصه کردن مقیاس عظیم تهدید وجودی که با آن روبرو هستیم، این پایان نامه به یک مشکل خاص می پردازد: در کلیسای من و بسیاری دیگر، جهت گیری کمی در مورد چگونگی واکنش معنادار به بحران آب و هوا وجود دارد. در سنت مری، یک تیم کوچک سبز دو سال پیش تأسیس شد، و در حالی که اعضای آن به شدت نگران رسیدگی به بحران آب و هوا بودند، هنوز هیچ اقدام پایدار پایدار یا اقدام زیست محیطی اتخاذ نشده است. این پایان نامه بررسی می کند که چرا اتفاق کمی افتاده است، و برخی از موانعی که ممکن است تیم سبز و جماعت گسترده تر سنت مری را از اقدام بازدارند، چیست. سپس بررسی می‌کند که چه بینش‌های جدیدی را می‌توان از روان‌شناسی رفتاری، سنت مسیحی سلتی، و الهیات زیست محیطی به دست آورد که می‌تواند باعث تغییر در نگرش و عمل شود. در این مقاله، من یک روایت جایگزین برای محتوای برنامه های آموزشی موجود پیشنهاد می کنم. این رویکرد جدید اساس طراحی یک برنامه نوآورانه، Hope4Creation (H4C) را تشکیل می دهد. هدف این برنامه این است که به جماعت من فرصتی منحصربفرد بدهد تا سفری دگرگون کننده از مشارکت را آغاز کنند و آنها را قادر سازد تا با حرکت از کاربرد نظری به عملی، به شیوه ای عملی و مرتبط به بحران آب و هوا پاسخ دهند. H4C طوری ترتیب داده شده است که تأثیر ملموسی داشته باشد و تیم سبز و جماعت مریم مقدس را قادر می سازد تا به چراغ روشنایی برای سایر کلیساهای حوزه اسقف تبدیل شوند، به طوری که آنها نیز زندگی پایدار را اتخاذ کنند و اقدامات زیست محیطی را در زندگی مسیحی خود بگنجانند. و هویت
کمک به کلیسای اسقفی متدیست آفریقایی موریس براون برای اتصال به یک جامعه نجیب [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
James A Keeton
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : کلیسای اسقفی متدیست آفریقایی موریس براون (AME) در جامعه‌ای باشکوه در شبه جزیره چارلستون، کارولینای جنوبی است. این جماعت یک کلیسای تاریخی سیاهپوست است که بسیار درگیر جامعه اطراف بوده است. تا حدود 20 سال پیش، اکثر اعضای کلیسا در چند قدمی کلیسا زندگی می کردند. اکنون که اعیان‌گرایی در شبه‌جزیره اتفاق می‌افتد، بسیاری از اعضای کلیسا آواره شده‌اند، و کلیسای موریس براون AME ارتباطی با جامعه‌ای که به‌طور سنتی آن را پذیرفته است، ندارد. این پروژه به‌عنوان یک کلیسای سیاه‌پوست تاریخی، به راه‌هایی می‌پردازد که این جماعت می‌تواند به یک جامعه دائماً در حال تکامل متصل شود. در این تلاش، عناصر متمایز کلیسای شناسی کلیسای سیاهان را که برای خدمت کلیسای موریس براون AME شکل می‌دهند، بررسی خواهم کرد. در این میان می توان به الهیات ریچارد آلن، بنیانگذار و اولین اسقف کلیسای AME، و بورسیه تحصیلی رافائل وارناک و والتر فلوکر اشاره کرد. کلیسای سیاه‌پوستان بسیار پیچیده‌تر از سیاه‌پوستانی است که در ساختمان کلیسا نشسته‌اند. توسعه کلیسای سیاه‌پوستان یک جنبش مسیحی متمایز است که از ناملایماتی که شامل برده‌داری، جدایی‌طلبی، و کشت‌زاری بود، به وجود آمد. این چالش‌ها به‌طور منحصربه‌فردی، کلیسای سیاه‌پوست را برای خدمت به کسانی که در حاشیه جامعه هستند، قرار می‌دهد. از این سنت، کلیسای موریس براون AME می‌تواند با جامعه‌ای مهربان در چارلستون ارتباط برقرار کند تا هم به همسایگان جدید و هم با همسایگان جدید از طرف افراد به حاشیه رانده شده در جامعه ما خدمت کند. امیدواریم این امر با ایجاد یک گروه آشتی نژادی که یک بنیاد مسیحی داشته باشد و اصول اوبونتو را پذیرا باشد، محقق شود. از این رابطه ای که بین جماعت و محله شکل خواهد گرفت، وزارتخانه های درهای جانبی برای رسیدگی به بسیاری از چالش های موجود در جامعه ما طراحی خواهند شد. از جمله این موارد، توسعه شرکت توسعه موریس براون است که به چالش‌های مسکن رسیدگی می‌کند - ایجاد یک برنامه STEM (علم، فناوری، مهندسی، و ریاضی) که به اختلافات در آموزش رسمی رسیدگی می‌کند. سرانجام، کلیسای موریس براون AME روابط خود را با دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی (MUSC) گسترش خواهد داد تا به نگرانی‌های سلامتی که به طور نامتناسبی بر افراد حاشیه‌نشین تأثیر می‌گذارد، رسیدگی کند.
تصوف و زندگی مذهبی در ترکستان (قرن بیستم) [رساله ترکی]
نویسنده:
Selma Köseoğlu
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : ترکستان که بخش مهمی از مسلمانان ترک را تشکیل می دهد، در هفتم با اسلام گرایی روبرو شده است. از قرن نوزدهم اسلام گرایی را به عنوان یک دین پذیرفت و از آن زمان به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ ترکی اسلامی، نظم اجتماعی و سیاسی باقی ماند. فرقه‌های سیاسی و ساختار اجتماعی به‌ویژه در عصر ترکستان شوروی با تحقیق درباره نشست ترکستان با اسلام و فعالیت این فرقه‌ها تا نوزدهم ادامه دارد. قرن.تحقیقات ما به این نتایج در مورد فعالیت صوفی؟ فرقه ها: جنبش عرفانی که از VII خود را نشان می دهد. قرن با هدف اشاعه اسلام و استقرار و زیستن بیشتر شایستگی های اسلامی، دست به نوعی رسالت اسلامی زد. این اندیشه عرفانی که در آغاز به صورت فردی زیسته بود، در مدت کوتاهی به ساختار سازمانی تری رسید و با به رسمیت شناختن سلاطین و دولتمردان عصر، جایگاه مهمی در حیات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جوامع به خود اختصاص داد. قواعد اسلامی، که ساختاری بود که جوامع در زمان پرتنش خود به آن پناه می بردند، باید مأموریت متفاوتی را با روس ها که منطقه ترکستان را در هجدهم اشغال کرده بودند، انجام می دادند. قرن. در مواجهه با اندیشه کمونیستی که محاسن اسلامی را نمی پذیرد و تلاش می کند تا سیاست الحاد را جایگزین کند، مردم ترکستان در روزهای پر دردسر به فرقه ها پناه بردند که دوباره برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. بزرگان فرقه ها تسلیم فعالیت ها و فشارهای روس ها نشده اند که هدفشان بی دین کردن است. حتی در مواقعی که امکان نبرد با سلاح وجود نداشت، تا آنجا که می توانستند برای محافظت از مسلمانان تلاش می کردند؟ هویت دینی و فرهنگی با بهره گیری از هر فرصتی در شرایط موجود است. برای این منظور مدارس مخفی باز کردند که اصول اولیه اسلام و عربی تدریس می شد، خانه هایی اختصاص دادند و وظایف دینی مانند ختنه، عروسی و دفن را انجام دادند. در نتیجه این فعالیت‌های فرقه‌ها، سلاخی مسلمانان و سیاست‌های الحادی که در عصر SSCB آغاز شده بود، شکست خورد.
  • تعداد رکورد ها : 30253