جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 30253
ساختار زمانی جهان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Keith Heard
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تز از موضع واقع گرایی ساختاری اونتیک شروع می شود، که معتقد است جهان فقط ساختار است، و از هستی شناسی رئالیسم جنگل های بارانی که در آن تنها چیزهایی که وجود دارند، الگوهای واقعی (دنتی) هستند. من استدلال می کنم که ساختار زمانی جهان از جنبه زمانی فضا-زمان بیرون می آید و شامل الگوهای واقعی زمان است که در مقیاس های هستی شناختی مختلف وجود دارد. چنین مقیاسی از نسبیت هستی شناسی به ساختار زمانی جهان اجازه می دهد تا ویژگی های بسیار متفاوتی را نشان دهد. در مقیاس لحظه‌ای و با مدت زمان بسیار کم، من استدلال می‌کنم که ساختاری غیر پویا و بدون کشش وجود دارد که می‌توان رابطه زودتر از آن را برای آن اعمال کرد. در مقیاس طولانی‌تر، من استدلال می‌کنم که تبدیل عینی قوی‌تر اتفاق می‌افتد که فقط ترکیب پویای ساختار مواد در مقیاس بزرگ‌تر (به عنوان الگوهای واقعی) است - شروع یک گذر زمان واقعی، پرتنش. بنابراین، چیزی شبیه به یک جهان بلوکی را می توان در مقیاس های بسیار کوچک زمانی یافت، که از آن دنیای پویای تجربه ما بیرون می آید.
**آنچه روح می داند: چارلز ویلیامز و کنت برک [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Grace Veach
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : آنچه روح می داند: چارلز ویلیامز و کنت برک شعر آرتوری چارلز ویلیامز را با استفاده از روش شناسی برگرفته از کنت برک بررسی می کند. این آزمایشی است در نقد ادبی یک شاعر مسیحی با استفاده از روشی که به طور خاص مسیحی نیست. ایده‌های انتقادی کلیدی موجود در برک در خواندن شعرهایی از Taliessin Through Logres و Region of the Summer Stars استفاده می‌شوند. ابتدا به کار برک در مورد شکل و نماد (عمدتاً از Counter-Statement) پرداخته می شود. فرم در یک شعر منفرد (با استفاده از "آواز تکشاخ تالیسین) و در یک چرخه کامل مورد بررسی قرار می گیرد. برک چندین کاربرد نماد را در ضد بیانیه فهرست می کند و نمونه ای از هر یک از این موارد را از شعر ویلیامز شرح می دهد. برک به این موضوع اشاره می کند. ایده‌های جوهر و قربانی (که دومی مورد خاص اولی است) ویلیامز همچنین در مورد جوهر و روابط مردم در شهرها، پادشاهی‌ها و دیگر گروه‌های اجتماعی عادی حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. تجاوزگری در برک زمانی اتفاق می‌افتد که قربانی به طور قابل ملاحظه‌ای با یک گروه شناسایی می‌شود، اما به طور نمادین از گروه خارج می‌شود تا مجازاتی را تحمل کند که به طور نمادین گناه کل گروه را جبران می‌کند. ویلیامز بیشتر به دلیل گرایش مسیحی‌اش با بذل قربانی آنطور که ممکن است رفتار سنتی ندارد. برک شاید بیشتر به خاطر معرفی پنتاد مشهور است: پنج عنصر موجود در انگیزه در یک اثر. ویلیامز قادر است اسطوره آرتورین را از طریق دستکاری عناصر پنتاد به اهداف خود بسازد. برای بورک، لفاظی تا حد زیادی یک مسئله شناسایی است. او همچنین نشان می دهد که همذات پنداری شاعر با آفرینش خود اغلب به خود در متن خیانت می کند. از آنجایی که ویلیامز قویاً خود را با تالیزین می دانست، چندین نمونه از خیانت راوی به باورها و احساسات شاعر مورد بحث قرار می گیرد. استفاده بورک از دیالکتیک سلسله مراتبی به عنوان شکلی از انتلکسی با استفاده ویلیامز از ثنویت در سیستم اعتقادی مسیحی مقایسه می شود.
شاگردان، بیگانگان و راز پادشاهی: تفسیر مرقس 4: 10-13 [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
William. R Myers
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه پاسخ به این سوال است: آیا سخنان در مورد شاگردان، بیگانگان و راز ملکوت خدا از عیسی سرچشمه گرفته است؟ و اگر چنین است، او از آن چه قصدی داشته است؟ این تحقیق که به شکل دیگری بیان شده است، به صحت و معنای مرقس 4: 11-12 مربوط می شود. در واقع دو سوال وجود دارد، اما اگر سوال اولی پاسخ مثبت دریافت کند، سوال دوم از اولی بیرون می‌آید. حتی اگر سؤال مربوط به صحت پاسخ منفی می‌گرفت، بازپرس لازم می‌دانست که گفته، معنا و نیت آن را توضیح دهد، هرچند البته اینها پس از آن به عیسی نسبت داده نمی‌شوند.
آلکیبیادس بزرگ منسوب به افلاطون: مقدمه و تفسیر، همراه با پیوستی در مورد زبان و سبک
نویسنده:
R. S Bluck
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
خوارج در گذشته و حال با تأکید ویژه بر حضورشان در سومالی [پایان نامه عربی]
نویسنده:
Ahmed Sheikh Mohamed Osman
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پژوهش، ارائه به شیوه ای جامع، حقایق مربوط به فرقه خوطیرج، تاریخ، عقاید و فعالیت های آن، و رویدادهای عمده ای است که آن را تجربه کرده است، همراه با دانش و اصول زیرگروه های مختلف آن. این تحقیق همچنین فعالیت‌های لما عتفیر و هجره را چه در مصر و چه در سومالی روشن می‌کند. این پایان نامه به بررسی دقیق تعریف افراط گرایی و تروریسم در مقابل پیام اسلام مبنی بر مدارا و عدالت می پردازد. در این زمینه، اختلاف نظرهایی را که اسلام مذموم می داند نیز روشن می کند. این مطالعه نشان داد که اسلام از آنجایی که دین اعتدال و مدارا است، ترویج وحدت و محکومیت اختلافات، تعصب، افراط گرایی و جناح بندی است. خوارج یک گروه انحرافی است که در اصطلاح امروزی می توان آن را یک سازمان تروریستی توصیف کرد. امام عترت تکفیر و هجرت چیزی نیست جز یک نسخه مدرن از خاوین که در اینجا به همان باورهای سلف خود می پردازد و در سومالی حضوری مشهود دارد و اقدامات آن مؤید ایدئولوژی ارتدادی اولیه است. خاویریج این گونه کارها پیش پا افتاده نیست، قبل از شروع باید شرایط و مقررات سختگیرانه ای رعایت شود، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و علمای مسلمان در صورت زیر پا گذاشتن رویه صحیح نسبت به این اعمال هشدار داده اند. واژه های مورد استفاده عبارتند از: اسلام، دین، نات جان، سومالی، خاویریج، فرقه، ایمان، اصول، اختلاف، ارتداد، الله، حضرت محمد، قرآن و حدیث.
دین و معنویت در عمل بالینی: کاوشی از بی میلی در میان پزشکان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
David Drew
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در سراسر ایالات متحده، اکثریت قریب به اتفاق جمعیت ادعا می کنند که اعتقادات مذهبی و معنویت جهان بینی آنها را شکل می دهد و به مقابله با استرس های زندگی کمک می کند. با این حال، ادبیات نشان داده است که پزشکان سلامت روان ناراحتی را در ادغام دین و معنوی در عملکرد بالینی گزارش کرده‌اند. هدف از این مطالعه بررسی این موضوع بود که آیا متخصصان سلامت روان دارای مجوز در کالیفرنیای جنوبی نسبت به پرداختن به دین/معنویت با مشتریان خود بی‌میل هستند یا خیر. از طریق نمونه گیری گلوله برفی، 52 پزشک متشکل از مددکاران اجتماعی، مشاوران، درمانگران ازدواج و خانواده، پرستاران، روانشناسان و روانپزشکان در سراسر کالیفرنیای جنوبی (N = 52) انتخاب شدند. شرکت کنندگان به صورت توصیفی بر اساس (الف) اعتماد به توانایی آنها در ادغام باورهای مشتری در درمان و (ب) راحتی آنها در بحث در مورد موضوعات مرتبط با RS با مشتریان خود اندازه گیری شدند. نتایج نشان داد که سطح کلی بی‌میلی از 15 درصد (برای راحتی) تا 25 درصد (برای توانایی) در میان شرکت‌کنندگان در مطالعه متغیر است. مددکاران اجتماعی بالینی دارای مجوز، سطح بی میلی اندکی کمتر از سایر متخصصان دارای مجوز را گزارش کردند. پیامدهای یافته ها مورد بحث قرار گرفت.
آیا یک دولت ملت مدرن بر اساس ارزش های مسیحی پیدا کردید؟ : ارزیابی الهیاتی از اومانیسم زامبیا [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Raymond Mwangala Mwangala
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : اومانیسم زامبیایی، یک ایدئولوژی سوسیالیستی، توسط کنت کاوندا، اولین رئیس جمهور مستقل زامبیا توسعه یافت. این ایدئولوژی در آوریل 1967 به فلسفه و ایدئولوژی ملی زامبیا تبدیل شد. از جمله آنها می توان به سنت های آفریقایی، سوسیالیسم، مسیحیت رادیکال، اومانیسم وجودی و اعتقادات شخصی کاوندا اشاره کرد. به نظر می رسد انگیزه کاوندا برای پیشنهاد این ایدئولوژی، تمایل به رهایی از گذشته استعماری و ایجاد هویت ملی مبتنی بر ارزش هایی بوده است که او آن را برای میراث آفریقایی و پیشینه مسیحی خود صادق می دانست. اومانیسم زامبیایی، به عنوان یک ایدئولوژی در تمام حوزه های زندگی عمومی در دوران حکومت کاوندا به عنوان رئیس جمهور اعمال شد. کاوندا در نظر داشت که مبنای اخلاقی همه فعالیت‌های انسانی در کشور، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را فراهم کند. به یک معنا قرار بود ایدئولوژی سیمانی اجتماعی باشد که ملت را به هم چسباند و الهام بخشید. ایدئولوژی از نظر اقتصادی شکست خورد. به عنوان یک کشور، زامبیا از اواسط دهه 1970 مشکلات اقتصادی متعددی را تجربه کرد که اومانیسم نتوانست به اندازه کافی به آنها رسیدگی کند. در اواسط دهه 1980، وضعیت کشور از نظر اقتصادی بدتر از زمان استقلال بود. دلایل این رکود اقتصادی پیچیده و قابل بحث است. این پایان نامه به بررسی انتقادی ایدئولوژی کاوندا می پردازد. این استدلال می کند که اگرچه اومانیسم ممکن است در سطح اجرا شکست خورده باشد، به ویژه از نظر اقتصادی، ایدئولوژی به عنوان چنین نقش مهمی در تاریخ زامبیا پس از استقلال داشت که نباید نادیده گرفته شود. برای درک کامل اینکه چرا اومانیسم زامبیایی به عنوان ایدئولوژی ملی معرفی و پذیرفته شد، لازم است پیشینه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را که بر اساس آن انجام شد، یادآوری کرد. تجربه استعماری که کاوندا و معاصرانش متحمل شدند و چالش ساختن یک دولت-ملت مدرن که تأثیرات منفی استعمار را تجربه کرده بود، دو عامل کلیدی هستند که در درک اومانیسم زامبیایی نباید نادیده گرفته شوند. این تز استدلال می کند که انسان گرایی زامبیایی یک گفتمان پسااستعماری است که هدف آن گسست از گذشته استعماری و ایجاد هویت آفریقایی بود. این یک آزمایش منحصر به فرد نبود که در زمینه هایی مانند فلسفه و الهیات آن دوران دیده می شود. سوسیالیسم Ujamaa Nyerere ارتباط نزدیکی دارد، اما با اومانیسم زامبیایی یکسان نیست. آنچه کاوندا و معاصرانش برای ارائه جهان بینی متفاوت از جهان بینی غالب غربی در نظر داشتند انجام دهند باید از نظر الهیاتی تفسیر شود تا ببینیم چگونه و آیا با درک الهیات کلاسیک از تعامل خدای مسیحی با انسان ها مطابقت دارد یا خیر. قصد آنها نه تنها ساختارشکنی و رد گفتمان استعماری و در نتیجه مسلط غربی نبود، بلکه تلاشی برای ساختن گفتمانی آفریقایی بود که بتواند به هستی و جامعه آفریقایی معنا بخشد. چنین اقدام بلندپروازانه ای قطعاً مستلزم بررسی الهیاتی است. دو حوزه مهم در پایان نامه نمایان می شود:
تاریخچه جنبش انجیلی در کانادا ی 1840-1880; با تأکید ویژه بر اصول انجیلی در آموزش الهیات آنگلیکن [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Arthur W MacRae
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : بازگرداندن پادشاه چارلز دوم به تاج و تخت انگلستان واکنش قابل توجهی را از سوی رژیم سختگیرانه کرامول ها به همراه داشت. این واکنش به شکل بی اخلاقی سیاسی گسترده و بی بندوباری گسترده در آداب اجتماعی به خود گرفت. احساسات عمومی به گونه ای بود که قوانین و اعلامیه ها نمی توانستند مانع از موج بی بند و باری و بی تفاوتی مذهبی شوند. تنها راهی که برای اصلاحات باز بود، سازماندهی جوامع داوطلبانه برای پرورش و حمایت از زندگی عبادی و اخلاقی بود.
Asho Orisha (clothing of the Orisha): Material culture as religious expression in Santeria
نویسنده:
Mary Ann Clark
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : «آشو اوریشا» پیشنهاد می‌کند که اشیاء اطراف و اقلامی که اوریشا سانتریا را پوشانده‌اند (همچنین به عنوان دین لوکومی یا اوریشا شناخته می‌شود) زنجیره‌ای از دال‌ها را تشکیل می‌دهند که به هسته الهیاتی و فلسفی دین گره خورده‌اند. این نمایش بر نمایش های داخلی که فداییان برای خدایان خود به طور روزانه حفظ می کنند، نمایش های محراب (تاج و تخت) ساخته شده توسط جانبازان برای سالگرد آغاز به کار کشیشی، و بدن مبتکر جدید (ایاوو) تمرکز دارد. . این اثر راه‌هایی را دنبال می‌کند که در آن مفاهیم الهیاتی از آفریقا در قاره آمریکا بازتعریف و بازتفسیر می‌شوند تا یک سیستم مفهومی سازگار در محیطی جدید حفظ شود. از ترکیبی از مشاهدات شرکت کننده، مصاحبه های فردی و مستندات عکاسی استفاده می کند. این شامل 13 عکس از محراب و لباس است. تمرکز این کار به سه بخش اصلی تقسیم شده است. فصل 3 به محراب ها به عنوان یک کل نگاه می کند تا روش هایی را ببیند که ایده های آفریقایی پیش از استعمار، کوباهای مستعمره و آمریکایی های معاصر در مورد نحوه ارائه و نزدیک شدن به مقدسات در این نمایش ها گنجانده شده است. فصل 4 به بخش هایی از نمایشگرهای اختصاص داده شده به شش اریشا اصلی (اوباتالا، شانگو، یمایا، اوشون، اوگون و الگوا) می پردازد و پیشنهاد می کند که رنگ یک سیستم نشانه شناختی اولیه را تشکیل می دهد. تجزیه و تحلیل نمادهای رنگی به تجزیه و تحلیل سایر اشیاء موجود در این نمایشگرها کمک می کند. فصل 5 این تحلیل نشانه‌شناختی را بسط می‌دهد تا تجربه آغاز و دوره پایانی طولانی مدت iyawoage را شامل شود. مانند نمایشگرهای محراب، iyawo تجسم Orisha است و بنابراین به عنوان یک مکان مقدس متحرک عمل می کند. ساخت شخصیت یااوو و قواعد پیرامون ایاووآو به طرز مثمر ثمری مورد بازجویی قرار می گیرند تا مفاهیم الهیات و فلسفی اضافی را توضیح دهند. مسائل مربوط به لباس های متقابل جنسیتی و وضعیت متقابل، روش هایی را برجسته می کند که لباس به عنوان یک سیستم نمادین برای حفظ ایده های یوروبا در مورد روابط مقدس تجسم یافته در ایاوو عمل می کند. فصل ششم این کار را با بحث در مورد جایگاه اصطلاحات اسپانیایی و تصویرسازی کاتولیک در سیستم نشانه‌شناسی به پایان می‌رساند و به طور خلاصه به روش‌هایی که در آن نمایش‌های مذهبی به‌عنوان ابزارهای یادگاری کار می‌کنند بحث می‌کند.
توسعه متعارف و پدران اولیه کلیسا: ایجاد اعتبار و افزایش وزن نقل قول های متنی دقیق [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Chris Davis
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : نظریه غالب نقد متنی که به «التقاط گرایی مستدل» معروف است، اغلب دست نوشته های NT را به شیوه ای درگیر می کند که واقعاً التقاطی نیست. در عوض، شیوه عمل اغلب نادیده گرفتن شاهدان متنی از خانواده‌های نسخه‌های خطی است که با نوع متن مورد علاقه اسکندریه موافق نیستند. در عین حال، در مواردی که به نظر می رسد پدران اولیه کلیسا به قطعاتی از این خانواده های شناخته شده دیگر استناد می کنند، کلمات آنها اغلب به عنوان مدرکی برای یک قرائت خاص حذف می شود. این پایان نامه عمدتاً به موضوع دوم می پردازد و به تعدادی از مسائل اساسی می پردازد که منجر به استفاده ناقص از مطالب پدری می شود. نخست، استدلال می شود که تنها راه کافی برای شروع بحث در مورد مطالب اولیه این است که حتی زودتر از ماهیت خود کتاب مقدس شروع کنیم. این یک مسئله اساسی است که نباید نادیده گرفته شود، زیرا پدران یا مطالبی را که به آنها استناد می کردند به عنوان کتاب مقدس می دانستند یا خیر. دوم، نشان داده شده است که مشکل اصلی در مورد بی اعتمادی پدران از مفهوم "فساد ارتدوکس" ناشی می شود. این تئوری اولین اعضای کلیسا - حتی خود نویسندگان NT - را به عنوان گروهی فریبنده از افراد می بیند که به دنبال سرکوب ایده های قبلی بودند. این ایده‌های قبلی تنها به این دلیل به عنوان بدعت شناخته شدند که ارتدکس‌ها بودند که آن روز را پیروز شده بودند. در هر صورت، چنین دیدگاهی مورد نقد قرار می گیرد و هشدارهای اندکی به انجیلیان داده می شود که در مواردی نیز نظریات مشابهی را اتخاذ کرده اند. ثالثاً، مفاهیم «اولین-برابر-بهترین»، «سنت شفاهی» و «تشخیص کتاب مقدس» توضیح داده شده و ارتباط آنها با این موضوع توضیح داده شده است. به طور کلی، این نظریه‌ها دارای شایستگی‌هایی هستند، اما هر کدام برای پیشبرد به سمت یک الگوی متن انتقادی واقعاً التقاطی نیاز به واجد شرایط بودن دارند. چهارم، بیش از بیست آیه کتاب مقدس که توسط بسیاری از اولین پدران ذکر شده است، ارائه شده است. این به عنوان شاهدی است مبنی بر اینکه قطعات متعددی که در نوع متن اسکندریه وجود ندارد، قبل از آن دست نوشته ها به صورت متنی وجود داشته است. هدف از این کار اثبات این نیست که چنین استنادی‌ها شکل اصلی NT را تشکیل می‌دهند، اما نادیده گرفتن این مطالب اولیه بر اساس هر یک از معیارهایی که در سراسر این پایان‌نامه به آن اشاره شده است، قابل قبول نیست.
  • تعداد رکورد ها : 30253