جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور نوع منبع
>
فراداده های رساله تحصیلی
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
تعداد رکورد ها : 30253
عنوان :
یک رویکرد تازه به داستان ملائکه در کتاب متی 8-9: تحلیل ادبی به کمک تکنیک ادبی پیشرفت سه مرحله ای متی که قبلا توسط ایوانجلیستهای اولیه به کار رفته است
نویسنده:
Gwan Seuk Ryu
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : ساختار Mt 8-9 بسیار پیچیده است و هیچ تفاهم واحدی وجود ندارد. اگر از پیشروی سه مرحلهای متی (MTSP) استفاده کنیم، یک تکنیک نوشتاری که مکرراً در انجیل متی یافت میشود، میتوانیم از نظر الهیاتی قصد متی 8-9 را واضحتر از سایر توضیحات موجود توضیح دهیم. متی نه داستان معجزه را به تدریج در سه خوشه مرتب کرد (8:1-17؛ 8:23-9:8؛ 9:18-34). این سه خوشه توسط دو پریکوپه میانی تقسیم می شوند (8:18-22؛ 9:9-17). اولین خوشه عیسی را به عنوان مسیح شفابخش مهربان توصیف می کند. عیسی هر بیماری را که با آن روبرو می شود شفا می دهد. در خوشه دوم، عیسی همان موجود الهی است که به طبیعت و شیاطین فرمان می دهد. او حتی اختیار بخشش گناهان را دارد. خوشه سوم با تأکید بر انتشار اخبار عیسی، روایات معجزه را بسته است. در اینجا میتوان نتیجه گرفت که متی 8-9 با استفاده از روش ادبی آشکار کردن هویت عیسی به تدریج در سه واحد، بر مسیحشناسی تمرکز دارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
فراتر از وظیفه: بررسی و دفاع از افراط در کارها
نویسنده:
Alfred Thomas Mckay Archer
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : بسیاری می پذیرند که برخی از اعمالی هستند که «نفره» یا «فراتر از وظیفه» هستند. به خطر انداختن جان خود برای نجات دیگران یا وقف زندگی خود برای کمک به نیازمندان معمولاً نمونه هایی از چنین اعمالی هستند. پذیرش امکان این نوع اعمال مشکلات جالبی را برای فلسفه اخلاق ایجاد می کند، زیرا به نظر می رسد بسیاری از نظریه های اخلاقی جایی برای نافله باقی نمی گذارند. در حالی که این مشکلات به طور فزاینده ای در فلسفه اخلاق به رسمیت شناخته می شوند، تعدادی بحث باقی مانده است که توجه کافی به وجود این نوع اعمال را نداشته است. در این پایان نامه به بررسی پیامدهای پذیرش امکان استغاثه برای سه مورد از این بحث ها می پردازم. اولین موضوعی که من به بررسی آن پرداختم، رابطه بین اخلاق و نفع شخصی است. یکی از دیدگاههای رایج این است که اعمال نافله آنهایی هستند که از کسانی که میتوانند آنها را انجام دهند، فداکاری بیش از حد میخواهند. با این حال، من استدلال میکنم که نگاه کردن به گزارشهای خود گزارششده و مطالعات روانشناختی تجربی در مورد نمونههای اخلاقی، دلیل خوبی برای رد این دیدگاه به ما میدهد، زیرا این مفهوم غیرقابل قبول دارد که کسانی که وجدانهای اخلاقی کمتر توسعهیافتهای دارند، از تعهداتی که برای افراد دارای وجدانهای اخلاقی کمتر توسعهیافته است معاف هستند. حساسیت های اخلاقی را توسعه داد. پس باید بپذیریم که انجام یک عمل نافرجام ممکن است در راستای منافع شخصی یک نماینده باشد. بحث بعدی که بررسی می کنم به ارتباط بین قضاوت های اخلاقی و انگیزه مربوط می شود. درونی گرایان قضاوت انگیزشی ادعا می کنند که بین قضاوت های اخلاقی و انگیزه ارتباط ضروری وجود دارد. با این حال، اغلب مشخص نیست که این دیدگاه قرار است کدام قضاوت های اخلاقی را پوشش دهد. این ادعا در مورد احکام «خیر اخلاقی»، «صحت اخلاقی» و «نیاز اخلاقی» مطرح شده است. من استدلال می کنم که درونگرایان باید ادعای خود را به قضاوت های الزام اخلاقی محدود کنند. سپس بررسی می کنم که چگونه می توان رابطه بین تعهدات اخلاقی و دلایل عمل را توضیح داد. اغلب ادعا می شود که دلایل اخلاقی غالب هستند. یک دیدگاه مرتبط، عقل گرایی اخلاقی است، که معتقد است عاملان بیشترین دلیل را دارند که مطابق با الزامات اخلاقی خود عمل کنند. من با بررسی تفاوتهای بین این دو دیدگاه شروع میکنم قبل از اینکه ببینم اگر وجود نافله را بپذیریم، چه شکلی از هر یک از این دیدگاهها قابل قبول است. من با بررسی اینکه آیا پذیرش وجود اعمال نافله به اندازه کافی پیش می رود یا اینکه آیا نیازی به ایجاد فضا برای مقوله های deontic اضافی، مانند جابجایی، شبه نافله یا نافله اجباری وجود دارد، پایان می دهم. من استدلال خواهم کرد که هیچ یک از استدلال های ارائه شده در دفاع از این ادعاها نشان نمی دهد که نیازی به ایجاد فضایی برای این دسته بندی های اضافی وجود دارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
انکار شعور در تاریخ: تحلیل آثار نفی گرایانه به عنوان تاریخ و مشکل مدیریت حافظه [پایان نامه پرتغالی]
نویسنده:
Makchwell Coimbra Narcizo
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
پرتغالی
چکیده :
ترجمه ماشینی : شوآ (هولوکاست) یک رویداد قابل توجه در دوران معاصر ما است، به ویژه از نظر نحوه توسعه و نتایج آن. بشریت با وحشیگری روبهرو شد که هرگز تصور نمیکرد در دنیای مدرن امکانپذیر باشد، و باعث از هم گسیختگی پایههای بالابر دوره مورد نظر شد. بنابراین، می طلبید که نشانگرهای دانشی مانند فلسفه، تاریخ، الهیات، قوانین و حتی هنر بازاندیشی کنند. رویداد مورد بحث، بازتابی بر ظرفیت تاریخ برای درک پدیدهای که در گذشته برای شکلی مرتبط با زمان حال رخ داده است، ایجاد میکند. شامل سؤالات نظری و پویایی کار تاریخ نگار است که از نحوه ساخت این اثر به انگیزه های آن می رسد. بین ترومایی که شوآ برمی انگیزد و دشواری هایی که به عرصه تاریخ نگاری وارد می کند، مسئله مهم استفاده از تاریخ است. یکی از نبردها با هدف اداره تاریخ و حافظه شعاع در حال توسعه کامل است، در آن گروهی که ادعا میکنند رویداد ذکر شده رخ نداده است، به نفیگرایان شوع اشاره میشود. هدف این اثر، تحلیلی از تلاشهای نفیگرایان برای مدیریت تاریخ شوعه، حافظه آن و نحوه استفاده آنها از تاریخ، بهعنوان اعتبار آثارشان در طول تاریخ است. برای چنین واقعیتی، برخی از نویسندگان اصلی نفی گرایان مانند پل راسینیه و رابرت فاوریسون و همچنین سایر نویسندگان مهم گروه مانند: مارک وبر، دیوید ایروینگ و آرتور بوتز مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
از کار معنادار تا کار خوب: بررسی مجدد بنیاد اخلاقی جهت گیری فراخوانی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Garrett W. Potts
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : جهت گیری دعوت به کار نشان دهنده بذری است که در ادبیات «کار به عنوان فراخوان» به طور تصاعدی در حال رشد جوانه زده است. اولین بار توسط رابرت بلا، ریچارد مدسن، ویلیام سالیوان، آن سویدلر و استیون تیپتون در عادات قلب در دهه 1980 بیان شد. تحلیل انتقادی زیر از ادبیات «کار به مثابه فراخوان»، و بهطور خاصتر از بنیان اخلاقی جهتگیری فراخوان، برای دو مخاطب خاص در نظر گرفته شده است. مخاطب اول به طور گسترده شامل یک گروه بین رشته ای از محققانی است که در زمینه اخلاق تجاری، مدیریت، روانشناسی سازمانی، و روانشناسی حرفه ای و سایر زمینه های تحصیلی کار می کنند. در میان علاقه فزاینده این محققان به ایده "کار به عنوان یک فراخوان"، ساختار تشریحی تحقیقات آنها به طور قابل توجهی مشابه است. تصورات آنها از "کار به عنوان یک فراخوان" تاکید می کند که کار باید احساس عمیقی از رضایت شخصی را برای افراد فراهم کند. به ویژه، آنها پیشنهاد می کنند که کار باید یک منبع درمانی از معنای فردی باشد. برای اطمینان از این معنا، آنها تمرکز آشکاری بر خود و تأکید بر پیگیری بدون محدودیت ترجیحات شخصی دارند. در بیشتر موارد، محققان در ادبیات «کار به عنوان یک فراخوان» تمایل دارند مفاهیم «کار معنادار» را ارائه دهند که از ملاحظات اخلاقی در مورد «کار خوب» جدا است. در حالی که این گروه وسیع از محققان در تحقیقات خود در مورد «کار به عنوان یک فراخوان» به وفور به جهت گیری فراخوانی اشاره می کنند، سوء تفاهم عمیقی در ادبیات وجود دارد تا جایی که مفاهیم «کار معنادار» از مفاهیم «کار خوب» جدا شده است. به این مخاطب گستردهتر، در اینجا نشان میدهم که آنها متوجه نیستند که ادبیات علمی آنها در مورد «کار بهعنوان یک فراخوان» تا چه اندازه با پایههای اخلاقی جهتگیری دعوت بلا و دیگران مخالف است. یعنی، من استدلال میکنم که اگر Bellah و همکاران، تعبیر فراخوانی بهعنوان جهتگیری به کار را در ادبیات وجود نخواهد داشت. ابتدا جهت گیری فراخوانی را به عنوان حائلی در برابر تعقیب غیرقانونی ترجیحات شخصی بیان نکرده بود. بنابراین، من ادعا میکنم که این گروه وسیعتر از محققان یا باید مفهوم «کار بهعنوان یک فراخوان» را کنار بگذارند یا با چارچوب فضیلت مناسبی که زیربنای جهتگیری فراخوانی است، درگیر شوند. با این حال، من گمان میکنم که تعدادی از این محققین در پذیرش چارچوب فضیلتی که بهطور جدایی ناپذیری با جهتگیری دعوت مرتبط است، مردد باشند. به همین دلیل، بسیاری از کارهای بعد از فصل 2 به مخاطبان محدودتری از اخلاقشناسان مک اینتایر اختصاص داده شده است. همچنین به چند محقق از گروه گستردهتر «کار به عنوان فراخوان» اختصاص داده شده است که من به آنها اعتماد دارم که نمیخواهند بهصورت تصادفی به زبان فردگرایی که در ادبیات نفوذ میکند، پس از افشای نقاب آن باقی بمانند. شاید با گذشت زمان، آنها حتی به اخلاقیات تجاری مک اینتایر تبدیل شوند. در واقع، چارچوب اخلاقی مناسبی که زیربنای ادبیات «کار بهعنوان یک فراخوان» است، بهطور فعال توسط گروه محدودتری از اخلاقشناسان مکاینتایری، که همگی مخاطبان اصلی من را برای تحقیق در اینجا نمایندگی میکنند، کار میکند. برای جامعه مک اینتایر، من امیدوارم که نه تنها فهرست کاملی از گرایشها در ادبیات «کار بهعنوان فراخوان» که باید در برابر آنها مقاومت کرد، ارائه کنم، بلکه تصویری از تمام راههایی که جهتگیری کلام بلا و همکاران به طور کامل انجام میشود، ارائه دهم. با فلسفه اخلاقی مک اینتایر - به ویژه نظریه او در مورد فضایل و کالاهای مشترکی که فضایل حفظ می کنند، پیوند خورده است. جهت گیری فراخوانی بلا و همکاران بر چشم انداز «کار خوب» استوار است، و این دیدگاه «کار خوب» متکی بر روایت مک اینتایری از فضایل است که به سمت دستیابی به سه نوع متمایز از کالاهای مشترک هدایت می شود: ) اهداف خوب و ارزشمند شیوه های محل کار، (ب) کالاهای زندگی فردی، و (ج) کالاهای جوامع - یا، به طور گسترده تر، منافع یک جامعه خوب. علاوه بر این، به جامعه مک اینتایر نشان داده میشود که دیدگاههای «کار خوب» که با جهتگیری فراخوان تداوم مییابد، با چشماندازی ظریف از همکاری کثرتگرایانه همراه است که مک اینتایر و بلا و همکاران. اشتراک گذاری. (من پیش بینی می کنم که این برای بسیاری از خوانندگانی که با توصیف معمول و گمراه کننده مک اینتایر به عنوان یک فرقه گرا آشنا هستند شگفت آور باشد). بلا و همکاران و همچنین دیدگاه مک اینتایر از کثرت گرایی برای تحقیق در مورد جهت گیری فراخوانی اهمیت دارد، زیرا این ارقام نشان می دهد که افراد در محل کار مدرن متاخر از سنت های دینی و انسانی متعددی مطلع شده اند، که همه آنها به طرق مختلف معنای نهایی و خوبی را نشان می دهند. شناخته شود. بینشهای مذهبی و انسانی متمایز از معنای غایی در واقع بر خوبی درک شده از دعوت فرد تأثیر میگذارد. از این رو، ما باید به ماهیت چند معنایی و چندوجهی حسابداری برای خوبی یک دعوت خاص توجه کنیم (یعنی یک پزشک بودایی در سنت پزشکی غربی احتمالاً خوب را بیان می کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
طب عرفانی: معرفت شناسی مذهبی-فرهنگی آفریقایی جامائیکا و استعمارزدایی از سلامت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jake Wumkes
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : انگیزه اساسی این تز این است که استعمار یا استعمار به عنوان یک چارچوب ایدئولوژیک و نهادی در سرتاسر جهان به شکوفایی خود ادامه می دهد و این به ضرر اکثریت جمعیت کره زمین و به ویژه مردم بومی و آفریقایی است. دیاسپورا بنابراین، آنچه در اینجا به دنبال استعمار زدایی از ذهن و نهادها است. با نگاهی به مورد جامائیکا، می توان دید که چگونه استعمار همچنان به تضعیف باورها، رفتارها، نهادها و رفاه کلی اکثریت جمعیت آفریقایی تبار جزیره از بسیاری جهات هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اقتصادی ادامه می دهد. من تمرکز خود را در این پایان نامه بر روی سیستم رسمی مراقبت های بهداشتی زیست پزشکی و ارتباط آن با شیوه های درمانی بومی آفریقایی جامائیکا و افرادی که از نظر تئوری به دنبال خدمات رسانی است، محدود می کنم. همانطور که توسط بسیاری از محققان تأیید شده است، این سیستم مراقبت های بهداشتی در حال شکست اکثریت جمعیت منطقه کارائیب به عنوان یک کل است، و جامائیکا نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای نشان دادن راههایی که این حقیقت دارد، من معرفتشناسی مذهبی-فرهنگی آفریقایی جامائیکا (به طور خاص به مفاهیم خود، جامعه، محیط و سلامت) در تضاد آن با معرفتشناسی غالب برگرفته از غرب، که عموماً به عنوان مبنای فکری برای زیست پزشکی این مفید است زیرا شیوههای شفابخش بومی آفریقا-جامائیکایی مستقیماً از سنتهای مذهبی-فرهنگی موجود در جزیره سرچشمه میگیرد، و نشان داده خواهد شد که چگونه معرفتشناسی زیربنایی آنها میتواند به فرآیند استعمارزدایی کمک کند. من همراه با سایر محققان در این زمینه، برای ادغام شیوههای درمانی بومی و زیستپزشکی در جامائیکا و فراتر از آن بحث میکنم. تمام تحقیقاتی که این پایاننامه را اطلاعرسانی میکند، ثانویه بوده و کاملاً از طریق ادبیات مرتبط انجام شده است. آنچه من نشان می دهم این است که معرفت شناسی مذهبی-فرهنگی آفریقایی-جامائیکا و تمرکز شفابخش آن، کلی نگری را ارائه می دهد که برای مشاهده تغییرات اجتماعی-فرهنگی و ساختاری - که هدف من از استعمار زدایی است - برای سلامت و رفاه ضروری است. همه. ریشههای آفریقایی این معرفتشناسی به نمایش گذاشته میشود، و کلینگری مرتبط با آن، شیوهای بین معرفتی عموماً مشارکتی در تعامل با معرفتشناسیهای متنوع است که منجر به یکپارچگی و نوآوری سیستمها و نهادهای دانشی میشود. همانطور که نشان خواهم داد، معرفت شناسی مذهبی-فرهنگی آفریقایی جامائیکا و شیوه های درمانی پتانسیل زیادی برای اطلاع رسانی در زمینه ها و رشته ها از جمله دین و فلسفه، انسان شناسی پزشکی، توسعه و استعمار زدایی و همچنین جهانی شدن دارند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سیمای آدم در رومیان 5:12-21 و اول قرنتیان 15:21-22، 45-49: خلقت جدید و پیکربندی مجدد اخلاقی و اجتماعی آن
نویسنده:
Felipe De J. Legarreta
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : تضاد آدم و مسیح در پولس شبیه دیگر مفسران یهودی داستان خلقت انسان و سقوط است که پیامدهای اخلاقی را به دنبال دارد. با این حال، پولس به طور منحصربهفردی داستان منشأ را در دیدگاهی معاد شناختی تفسیر میکند که ایمانداران را فرا میخواند تا زندگی خود را پس از تصویر آدم مسیح جدید تغییر دهند تا به رستاخیز معاد در او دست یابند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نامناسب:تأمل در دو شخصیت انقلابی ایمان: پولس رسول (از مسیحیت) و جناب طاهری (از بابی/بهائی) [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Elnaz Rasti Ghalati
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : بررسی تاریخ ادیان ما را به افرادی می رساند که در زمان خود تأثیرات شگرفی از خود به جای گذاشته و حتی مسیر تاریخ و دین را به نوعی تغییر داده اند. این پژوهش با بررسی نقش و تأثیر دو شخصیت تأثیرگذار مسیحیت و بابی: پولس و طاهریح، رویدادهای قرن اول و نوزدهم میلادی را مرور میکند. بررسی دقیق زندگی این دو حواری نشان میدهد که صرفنظر از تفاوتهای فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، شباهتهای غیرقابل انکاری بین آنها وجود دارد، زیرا میتوان هر دو را شخصیتهای انقلابی دانست که نه تنها بر دوران زندگی خود تأثیر گذاشتهاند. اما همچنان در ادیانی که به شکل گیری آنها کمک کرده اند تأثیرگذار هستند. این پژوهش به بررسی شباهتهای پولس رسول در مسیحیت و طاهریح در دین بابی میپردازد. این دو شخصیت به رسولان و «قهرمانان» انقلابی تبدیل شدند که از معاصران خود پیشی گرفتند و منشأ و تأثیرگذاران چنان تحولات مهمی شدند که باورهای دینی آنها عملاً توانست در مسیرهای تاریخ و توسعه ادیان جدید تأثیر بگذارد. آنها جوامع یهودی و مسلمان را به چالش کشیدند و بسیاری از آداب و رسوم مذهبی و فرهنگی زمان خود را نادیده گرفتند و به همین دلیل به شدت مورد حمله قرار می گیرند و اغلب به اشتباه معرفی می شوند. هدف این پژوهش از طریق دریچه نظری پژوهش تطبیقی تاریخی و با اجرای تحلیل اسنادی به عنوان روش تحقیق، ارائه دیدگاهی منصفانه و خنثی نسبت به پولس و طاهریح است تا خودی ها (مسیحیان و بهائیان) و نیز (نزدیک) بیگانگان (مسلمانان و یهودیان)، می توانند درک بهتری از تأثیری که این دو نفر بر توسعه دو دین (مسیحیت و بابیت) به نظام اعتقادی جداگانه داشته اند داشته باشند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
İmamü'l-Harameyn Ebu'l-Meali el-Cüveyni (419-478/1028-1085)'nin Gıyasü'l -Ümem fi İltiyasi'z-Zulem adlı eserine göre bey'at ve imamet
نویسنده:
Abdullah Ünalan
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پژوهش مشتمل بر مقدمه، تک نگاری امام الحرمین، بررسی کتاب الگیاسی، مقدمه، دو فصل اصلی، خاتمه و کتابشناسی است. در مقدمه به هدف از انجام کار در این زمینه و روش تحقیقی که دنبال می شود پرداخته شده است. بیعت و امامت از منظر تاریخی، از آغاز اسلام تا زمان پایان یافتن این اعمال در میان مسلمانان، مورد بررسی قرار می گیرد. در فصل اول از دو فصل اصلی که تحت عنوان امامت نامگذاری شده است، به فرهنگ لغت و معنای فنی کلمه امامه، اهمیت آن در اسلام، وقوع آن در قرآن + سنت پرداخته شده است. همچنین اعتبار آن را که قرآن و اجماع جامعه ثابت کرده است. الزامات انتخاب امام، اصل هیئت انتخاباتی (احی الحل و العقد) به تعداد لازم برای آن بررسی می شود. ضوابط اصلی برای امام بودن، اعمالی که به امامت فرد خاتمه می دهد موضوع مورد توجه ما است. در همین باب، اصول و شرایط تعیین وارث ظاهری و تعیین حکام و مسئولیت آن والیان در زمینه دین و امور دنیوی، موضوع تحقیق ما در همین باب است. همچنین به دیدگاه علمایی که پیرو فرقه های مختلف بودند نیز پرداخته می شود. بر این اساس، اکثریت بزرگی از علمای مسلمین از جمله امام الحرمین بر این باورند که «انتخاب و امام از وظایف دین است». موضوع فصل دوم بیع است، تعریف بیع، اقسام آن بیان شده و شرایطی که قرار است معتبر باشد، اشاره شده است، همچنین به اصل مشورت متقابل (شورا) اشاره شده است. به اختصار بیان شده است. نتیجهای که در این فصل به آن رسیدیم، این اصل را تقویت و تأیید میکند: «بیعت کردن با امام وظیفه دینی است». در فصل پایانی دیدگاه اسلام درباره امامت و بیعت در قالب مقالاتی مختصر خلاصه شده است. فهرست منابعی که به آنها ارجاع داده شد در پایان آورده شده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دین و کارآفرینی: مطالعه ای از کارآفرینان مسلمان در اسکاتلند [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Md Zillur Rahman
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : کار ماکس وبر در مورد اخلاق کاری پروتستانی (PWE) یکی از جنبههای اساسی رایج در همه انواع ادیان را برجسته میکند و آن این است که یک دین قوانین اعمال و رفتار را تجویز میکند. این معیارهای تجویز شده از اعمال و رفتار ممکن است گروه های مذهبی را با درجات مختلف سختگیری محدود کند. علاوه بر این، دین تمایل به شکل دادن به باورها و ارزش هایی دارد که تصمیمات اقتصادی را تعیین می کنند. پایبندی مذهبی متفاوت دارای ارزش های متفاوتی است که بر مشارکت کارآفرین در فعالیت های تجاری تأثیر می گذارد. مطالعات متعددی به بررسی ارتباط بین دین و کارآفرینی پرداخته است. اما اسلام (دین) و کارآفرینی در جوامع غیر اسلامی چندان مورد توجه قرار نگرفته است. بنابراین، این پایان نامه با هدف بررسی و دستیابی به بینشی از این رابطه است. این مطالعه همچنین سعی دارد به این سوال تحقیقاتی زیر پاسخ دهد - دین (اسلام) چه نقشی در فعالیت های تجاری کارآفرینان مسلمان در اسکاتلند ایفا می کند؟ با توجه به ماهیت حساس مطالعه، هدف و سوال تحقیق، یک تحقیق کیفی برای بررسی عمیق این پدیده اتخاذ شده است. بر اساس بررسی سیستماتیک 121 مقاله، یک چارچوب مفهومی ایجاد شد. علاوه بر این، یک راهنمای مصاحبه طراحی شد و دادهها با استفاده از مصاحبههای نیمه ساختاریافته چهره به چهره با 43 پاسخدهنده در آبردین، داندی، گلاسکو و ادینبورگ جمعآوری شد. با این حال، هنگام بررسی دادههای کیفی، مشخص شد که میتوان آنها را نیز در معرض تجزیه و تحلیل کمی قرار داد. عنصر کمی آن بخشی از یک روش ترکیبی حمایتی است. محقق هیچ داده اضافی را جمع آوری نکرد، اما داده های جمع آوری شده را برای افزودن دقت کمی و سطح بیشتر درک مورد استفاده قرار داد. یافتههای کیفی نشان میدهد که ارزشها و باورهای اسلامی نقش مهمی بر کارآفرینان مسلمان در اسکاتلند دارند. با این حال، قوانین سختگیرانه تجارت اسلامی، فعالیت های کارآفرینی آنها را که در قرآن ممنوع شده است، محدود می کند، مانند پرداخت سود، ریسک های غیر ضروری، فعالیت های مرتبط با الکل و قمار. از یک سو، بررسی کیفی نشان میدهد که ارزشهای خانوادگی اسلامی تأثیر فوقالعادهای بر هر تجارتی که متعلق به مسلمانان است، دارد. با این حال، همزمان، ارزشهای سختگیرانه خانوادگی و اعتقادات مذهبی نیز ممکن است فعالیتهای کارآفرینی در اسکاتلند را محدود کند. علاوه بر این، دین (اسلام) به عنوان تنها عامل انگیزشی برای تأثیرگذاری بر یک فرد برای تبدیل شدن به یک کارآفرین به نظر نمی رسد. عوامل دیگری مانند تأمین خانواده، استقلال، سود مالی و ادراک دین و... نیز از عوامل مهم هستند. این مطالعه همچنین نشان داد که کارآفرینان مسلمان از مشاغل مراقبت می کنند و بهترین شیوه ها را نه تنها برای رضایت خداوند و ایمان بلکه برای بقای خود در یک کشور غیر اسلامی به کار می گیرند. علاوه بر این، سایر پاسخ دهندگان نشان می دهند که کارآفرینی یک وظیفه دینی نیست و مسلمان بودن نه کمکی می کند و نه مانعی در انجام تجارت در کشوری غیر اسلامی مانند اسکاتلند می کند. تجزیه و تحلیل داده های کمی نشان می دهد که سن، جنسیت، تحصیلات و نسل پاسخگو هیچ…
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دانش به عنوان فرآیندی با اطلاعات کافی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Tony Tsz Fung Lau
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : یک درس مهم از موارد شناخته شده گتیه در معرفت شناسی این است که هر چقدر هم که باورهای ما موجه باشد، دانش هرگز نمی تواند تضمین شود – زیرا همیشه ممکن است برخی اطلاعات ناشناخته وجود داشته باشد که موقعیت معرفتی ما را تضعیف کند. در این پایان نامه، من یک رویکرد خاص برای ارزیابی های معرفتی برای پرداختن به این مشکل ابداع می کنم - با الهام از گزارش جهان بینی ریچارد فولی (2012) از اطلاعات کافی در مورد دانش، و همچنین تصور کریسپین رایت (1993، 1994) در مورد ادعای فوق العاده بر حقیقت. به طور خلاصه، من پیشنهاد میکنم که فرد بداند فقط در صورتی که فرآیند شکلگیری عقیدهاش دستنخورده باقی بماند پس از هر گونه گسترش اطلاعات در مورد وضعیت معرفتی. این را دیدگاه فرآیند آگاهانه کافی در مورد دانش (AP) نامید. با بازتاب تعامل بین عامل شناختی و دنیای بیرونی در مفهوم دانش، حساب AP دو جنبه دارد. از یک طرف، به نمایش خاصی از فرآیند شناختی از طرف عامل نیاز دارد. به ویژه، فرآیند شکلدهی باور باید به گونهای باشد که یک عامل معرفتی ایدهآل با پیروی از همه هنجارهای معرفتی مرتبط، شکلگیری باور هدف از طریق آن فرآیند را قابل قبول بداند. این معیار معرفتی را آرمان پذیرفتنی بنامید. از سوی دیگر، چنین ایدهآلی قابل قبولی باید تمام اطلاعات مرتبط موجود در پرونده را در نظر بگیرد، به گونهای که فرآیند فرد با توجه به همه چیزهایی که در جهان وجود دارد، به طور کلی ایدهآل قابل قبول تلقی شود. گزارش پیشنهادی AP رویکردی کلنگر و کلینگر برای ارزیابیهای معرفتی اتخاذ میکند. اولاً، من از این ایده دفاع می کنم که پدیده های معرفتی همان چیزی است که من آن را «پدیده های گشتالت» می نامم، زیرا اهمیت معرفتی کل وضعیت معرفتی را نمی توان با ارزیابی فردی اهمیت اجزای آن (مانند باورها، توجیه، فرآیندهای شناختی و غیره) به طور کامل درک کرد. .). درعوض، هر گونه تأثیر مؤلفه های معرفتی خاص باید در چارچوب کل وضعیت معرفتی برای ارزیابی قرار گیرد. به دنبال چنین دیدگاهی، من چند نمونه را مورد بحث قرار میدهم که چگونه ارزیابیهای کلی دانش بهعنوان صرفاً شامل مؤلفههای معرفتی منفرد آن، مشکلاتی را برای برخی از گزارشهای موجود از دانش ایجاد کرده است - و اینکه چگونه گرفتن یک دیدگاه کلنگر ممکن است وضعیت را روشن کند. ثانیاً، به پیروی از فولی، من معتقدم که دانش در ماهیت خود، جهانی است. ایده اصلی این است که در حالی که تنها یک مفهوم از دانش وجود دارد - که توسط AP به عنوان برآورده کردن استاندارد ایده آلی قابل قبول با در نظر گرفتن تمام اطلاعات موجود مشخص می شود - راه های زیادی برای دستیابی به چنین استاندارد معرفتی وجود دارد (از این نظر که عاملیت شناختی فرد می تواند به طور قابل قبولی ایده آل باشد. دلایل مختلف). AP از هیچ ویژگی معرفتی خاصی که خود دانش را تشکیل می دهد، دفاع نمی کند. برخی از آژانس ها در داشتن برخی کالاهای معرفتی و برخی در برخی دیگر امتیاز بهتری کسب می کنند. به گفته AP، باور S در صورتی کافی است که «امتیاز کلی» ایده آل فرآیند شکلدهی باور با توجه به تمام اطلاعات موجود قابل قبول باشد. پایان نامه از سه بخش تشکیل شده است. بخش 1 (فصل 1 و 2) شامل معرفی دو رویکرد و بیان دیدگاه مثبت من است. بخش 2 (فصل های 3 و 4) شامل مقایسه های نظری و انگیزه های بیشتر برای کل نگری در ارزیابی های معرفتی است. بخش 3 (فصل 5 و 6) شامل کاربردهای چارچوب نظری پیشنهادی و ماهیت کلی آن ارزیابی های معرفتی است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
تعداد رکورد ها : 30253
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید