جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور نوع منبع
>
فراداده های رساله تحصیلی
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
تعداد رکورد ها : 30253
عنوان :
پدیده زیارت: تحلیلی از انگیزههای بازدیدکنندگان از میدان معبد
نویسنده:
jill W knapp
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : زیارت اماکن مقدس با معنای دینی از دوران اولیه بشریت بوده است. در چند دهه اخیر سفرهای زیارتی به دلیل وسایل حمل و نقل مدرن رونق جهانی داشته است. اگرچه زیارت بیشتر در زمینه ادیان اصلی جهان (هندوئیسم، بودیسم، یهودیت، مسیحیت و اسلام) مورد اشاره قرار می گیرد، اما نشانه هایی از سفرهای زیارت مانند در میان مورمون ها وجود دارد. این پایان نامه به رفتار زیارتی مورمون ها در بین بازدیدکنندگان مورمون به میدان معبد در سالت لیک سیتی، یوتا می پردازد. مطالعه انجام شده تفاوت های قابل توجهی را بین انگیزه های مورمون و غیر مورمون، رفتار و الگوهای بازدید بازدیدکنندگان از میدان معبد نشان داده است. اگرچه هیچ دکترین رسمی برای مورمون ها در مورد زیارت وجود ندارد، این تفاوت ها شواهدی از فعالیت زیارت گونه در میان مورمون ها را نشان می دهد، که نشان می دهد بازدیدکنندگان مورمون از میدان معبد مسافرانی با انگیزه مذهبی و بخشی از یک پدیده زیارتی-گردشگری هستند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کتاب سوم ارل شفتسبری و اجتماعی شدن فلسفه
نویسنده:
Peter Robinson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اصلاحات اسلامی و تأثیر جمال الدین افغانی و محمد عبده بر تعلیم و تربیت اسلامی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Sami Abdullah Kaloti
نوع منبع :
رساله تحصیلی
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : کمتر از یک قرن پیش، جامعه مسلمان همچنان به گذشته قرون وسطایی خود گره خورده بود. امروز هنوز در تلاش است تا راه خود را به دنیای مدرن بیابد. بیداری مسلمانان، اصطلاحی که روشنفکران مسلمان برای توصیف فرآیند مدرنیزاسیون به کار می برند، محصول آگاهی خود به خودی ناگهانی نبود، بلکه محصول چالشی بود که غرب در همه سطوح هستی - آموزشی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و روانی- ایجاد کرد. که در قرن نوزدهم آغاز شد. بیداری مسلمانان شامل نوع جدیدی از آگاهی بود. هم ادراکات جدیدی از میراث سنتی و هم تلاش هایی برای سازگاری با شرایط جدید به همراه داشت. از بسیاری جهات این یک تجربه زیبا بود. در سطح اجتماعی به دگرگونی و تغییر منجر شد که انسجام اجتماعی را از دست داد. از نظر روانشناختی، هم خودآگاهی و هم از خود بیگانگی را منعکس میکرد. یک فراخوان عمومی به جامعه مسلمانان برای بالا بردن معیارهای فکری و اخلاقی خود به منظور مقابله با خطرات توسعه طلبی غرب توسط جمال الدین افغانی (1897-1839) و محمد عبده (1849-1905) صادر شد. نوگرایان مسلمان آنها از طریق گسترش برنامه های درسی مؤسسات آموزشی و اصلاحات عمومی آموزش و پرورش، درخواست قدرتمندی برای پرورش رشته های فلسفی و علمی کردند. هدف غایی آنها بدون شک تقویت سیاسی جهان اسلام در برابر غرب بود، اما این امر به طور کلی از موقعیت آنها به عنوان اصلاح طلبان قدرتمند و مؤثر نمی کاهد. افغانی و عبده دیدند در حالی که در سخنان و مقالات آتشین خود تأیید می کردند که هیچ چیزی در اصول اساسی اسلام ناسازگار با عقل یا علم نیست، مسلمانان را برانگیختند تا محتوای قرون وسطایی اسلام را برای پاسخگویی به نیازهای جامعه مدرن توسعه دهند. وظيفه آنها ارائه اصول اساسي اسلام با عباراتي است كه براي ذهن مدرن قابل قبول باشد و امكان اصلاح بيشتر آن را از يك سو و دستيابي به دانش مدرن از سوي ديگر فراهم سازد. این بینش و عزم آنها بود که تاریخ اسلام بار دیگر با حقیقت و شکوه کامل به جلو حرکت کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
در جستجوی احترام سیاست اتحادیه سازمانهای اسلامی فرانسه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Margot Hélène Lizika Dazey
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : سخنگویان جوامع مسلمان اروپای غربی با ضرورت کسب مشروعیت در میان مخاطبان متمایز و نامتقارن با قدرت روبرو هستند. آنها نیاز به تایید عموم مردم دارند، که عقایدشان بر اساس اصول لیبرال سکولار حاکم است، و آنها نیاز به حمایت رای دهندگان مسلمان متدین خود دارند که از هنجارهای اصالت اسلامی حمایت می کنند. هدف این پایان نامه بررسی واکنش بازیگران سیاسی مسلمان به این نسخه های هنجاری رقیب است. برای انجام این کار، مبادلات ظریفی را که آنها برای مذاکره بین فشارهای سیاسی برای اسلام مدنی و انتظارات درون جامعه از اصالت دینی نیاز دارند، از هم جدا می کند. این وضعیت دوگانه از طریق مطالعه موردی اتحادیه سازمانهای اسلامی فرانسه (UOIF)، که احتمالاً برجستهترین سازمان در منظر اسلامی فرانسه است، آشکار میشود. UOIF که در سال 1983 توسط دانشجویان مذهبی نزدیک به اخوان المسلمین تأسیس شد، به سرعت به یک گروه ذینفع مسلمان با نفوذ تبدیل شد که به دنبال شناسایی سیاستگذاران بود. مطالعه من با تکیه بر سه سال کار میدانی قومنگاری و همچنین مطالب دستنخورده برگرفته از مصاحبهها، آرشیوهای دولتی و تحلیل رسانهها، استدلال میکند که رهبران UOIF به تدریج از تلاش برای احترام سیاسی استقبال کردند. برای این منظور، آنها به دنبال رفع سوء ظن در مورد وابستگی اسلام گرایانه خود بودند و با متن های غالب سکولار-جمهوری در مورد چگونگی ظاهر و رفتار «مسلمانان خوب» موافق بودند. این استراتژی مجموعهای از سازگاریهای ایدئولوژیک، سازمانی و تاکتیکی را در بر میگیرد که برای ایجاد اعتبار سازمان طراحی شدهاند - از ساختن یک نمای محترم تا تحریم اعضای سرکش، و از همکاری با مقامات دولتی تا اصلاحات الهیاتی. با این حال، همسویی با هنجارهای مسلط فرآیندی پرهزینه بود، و در نتیجه رهبران UOIF، جناحهایی را در میان پیروان مسلمان خود بیگانه کردند و اغلب خود را متهم به مصالحه با اصول اعتقادی و «فروختن» اسلام میدانستند. برای درک این استراتژی دوسویه، من مفهوم سیاست احترام را از مطالعات موردی عمدتاً آمریکای شمالی در مورد نخبگان سیاه پوست به زمینه های اسلامی اروپایی منتقل می کنم. چنین فرمولبندی مفهومی به من اجازه میدهد که عاملیت سیاسی مسلمانان را در محیطهای متخاصم مستند کنم و معضلاتی را که آنها با آن مواجه هستند روشن کنم. در نوشتن اولین مطالعه عمیق تاریخی و قومنگاری UOIF، جاهطلبی من دو جنبه است: کمک به درک اساسی از سیاست مسلمانان در زمینههای اقلیت و ترسیم یک چارچوب کلیتر برای حسابداری سیاستهای محترمانه گروههای به حاشیه رانده شده.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
الیزابت وایتار کم موعظه: پیشگام مورمون غیر معمول [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Denise McLaurin
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه به بررسی زندگی یک زن پیشگام مورمون به نام الیزابت وایتار سرمون کام می پردازد که با رویای خاص رسیدن به یوتا و زندگی در میان دیگر اعضای ایمانش به ایالات متحده مهاجرت کرد. وقتی او با شرکت مارتین گاری دستی از دشت ها عبور کرد، همه چیز به طرز وحشتناکی خراب شد، که به دلیل اوایل زمستان و جیره غذایی کمیاب به یکی از بدترین فاجعه های مهاجرت به غرب در تاریخ آمریکا تبدیل شد. هنگامی که شوهر الیزابت در طول این سفر به غرب درگذشت، زندگی او تغییر چشمگیری پیدا کرد. این مطالعه از گزارشهای دست اول، گزارشهای زندگینامه و مقالات روزنامه استفاده میکند تا نتیجه زندگی الیزابت را با زنان دیگر در گروه سنی او مقایسه کند که هنگام عبور از دشتها با شرکت مارتین گاری دستی بیوه شدند. تجربه الیزابت معمولی نیست و دیدگاه جدیدی به این رویداد اضافه می کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
برخی از جنبه های مشکل مسئولیت اخلاقی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Martin Lawther Brown
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این پایان نامه تلاش می شود تا نشان داده شود که مسئولیت اخلاقی - اینکه یک انسان در حالی که خوب یا بد عمل می کند شایسته ستایش یا سرزنش است - با ایده خدای قادر مطلق و جبر علّی سازگار است. علاوه بر این، مسئولیت انسان در قبال اعمال خود به این بستگی دارد که آنها اعمال او باشند. یعنی اراده دارد، در انتخاب آزاد است و داوطلبانه عمل می کند. فصل اول آنچه را که نویسنده بهترین تعاریف علیت، شانس، اراده، آزادی، جبر، عدم تعین گرایی و ضرورت می داند، بیان می کند که به نظر می رسد فلسفه نظام مند ارسطو عملی ترین است. مفاهیم مسیحی اراده و جبر اولین توضیح خود را در سنت آگوستین دریافت می کنند. در فصلهای بعدی، رویکرد تاریخی برای بیان نگرشهای فیلسوفان مختلف به مسائل مربوط به آن استفاده میشود. به نظر می رسد این باور رایج است که آزادی (که برای داشتن مسئولیت ضروری است) با جبرگرایی ناسازگار است. اما ارسطو و اسپینوزا نشان میدهند که چنین نیست. عدم قطعیت، به جای اجازه دادن به آزادی، آن را غیرممکن می کند، زیرا در این صورت، انسان در معرض شانس قرار می گیرد. اکثر فلسفههای بررسیشده، ناسازگاریهایی با یک الهیات نظاممند نشان میدهند و اگرچه ممکن است در هر کدام حقایق خاصی یافت شود، اما بهعنوان بیثمر یا ناتوان از توسعه در جهت مورد نظر رد میشوند. نویسنده نتیجه می گیرد که سازگارترین و پربارترین تفسیر از مسئولیت اخلاقی توسط ارسطو و سنت توماس آکویناس ارائه شده است. ارسطو یک نظام فلسفی ثابت به ما می دهد که سنت توماس آن را در پرتو آموزه های مسیحی تفسیر می کند، و به نظر می رسد این فلسفه است که بهترین همبستگی را با آموزه های کاتولیک دارد. از نظر قدیس توماس، این که اراده آزاد است و انسان داوطلبانه عمل می کند، با ایده وجود الهی و قادر مطلق منافاتی ندارد. و ضرورت و مشیت و جبر با اختیار در انسان منافاتی ندارد. هم شانس و هم جبرگرایی، آزادی را در انسان ممکن میسازد، بهویژه که انسان عقل و عقل دارد تا در مورد روشهای عمل مشورت کند. از آنجایی که همه اعمال اراده داوطلبانه هستند، انسان ممکن است به دلیل خوب یا بد بودن آنها مورد تحسین یا انتقاد قرار گیرد. او انتخاب دارد و این انتخاب آزاد است تا نتیجه اعمالش به عهده خودش باشد. از آنجایی که این دیدگاه، علیرغم دشواریهای فراوان، کاملترین به نظر میرسد، به نظر میرسد بهترین دیدگاهی است که میتوان در آینده بر آن بنا نهاد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آلکیبیادس بزرگ منسوب به افلاطون: مقدمه و تفسیر، همراه با پیوستی در مورد زبان و سبک
نویسنده:
R. S Bluck
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
طب عرفانی: معرفت شناسی مذهبی-فرهنگی آفریقایی جامائیکا و استعمارزدایی از سلامت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jake Wumkes
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : انگیزه اساسی این تز این است که استعمار یا استعمار به عنوان یک چارچوب ایدئولوژیک و نهادی در سرتاسر جهان به شکوفایی خود ادامه می دهد و این به ضرر اکثریت جمعیت کره زمین و به ویژه مردم بومی و آفریقایی است. دیاسپورا بنابراین، آنچه در اینجا به دنبال استعمار زدایی از ذهن و نهادها است. با نگاهی به مورد جامائیکا، می توان دید که چگونه استعمار همچنان به تضعیف باورها، رفتارها، نهادها و رفاه کلی اکثریت جمعیت آفریقایی تبار جزیره از بسیاری جهات هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اقتصادی ادامه می دهد. من تمرکز خود را در این پایان نامه بر روی سیستم رسمی مراقبت های بهداشتی زیست پزشکی و ارتباط آن با شیوه های درمانی بومی آفریقایی جامائیکا و افرادی که از نظر تئوری به دنبال خدمات رسانی است، محدود می کنم. همانطور که توسط بسیاری از محققان تأیید شده است، این سیستم مراقبت های بهداشتی در حال شکست اکثریت جمعیت منطقه کارائیب به عنوان یک کل است، و جامائیکا نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای نشان دادن راههایی که این حقیقت دارد، من معرفتشناسی مذهبی-فرهنگی آفریقایی جامائیکا (به طور خاص به مفاهیم خود، جامعه، محیط و سلامت) در تضاد آن با معرفتشناسی غالب برگرفته از غرب، که عموماً به عنوان مبنای فکری برای زیست پزشکی این مفید است زیرا شیوههای شفابخش بومی آفریقا-جامائیکایی مستقیماً از سنتهای مذهبی-فرهنگی موجود در جزیره سرچشمه میگیرد، و نشان داده خواهد شد که چگونه معرفتشناسی زیربنایی آنها میتواند به فرآیند استعمارزدایی کمک کند. من همراه با سایر محققان در این زمینه، برای ادغام شیوههای درمانی بومی و زیستپزشکی در جامائیکا و فراتر از آن بحث میکنم. تمام تحقیقاتی که این پایاننامه را اطلاعرسانی میکند، ثانویه بوده و کاملاً از طریق ادبیات مرتبط انجام شده است. آنچه من نشان می دهم این است که معرفت شناسی مذهبی-فرهنگی آفریقایی-جامائیکا و تمرکز شفابخش آن، کلی نگری را ارائه می دهد که برای مشاهده تغییرات اجتماعی-فرهنگی و ساختاری - که هدف من از استعمار زدایی است - برای سلامت و رفاه ضروری است. همه. ریشههای آفریقایی این معرفتشناسی به نمایش گذاشته میشود، و کلینگری مرتبط با آن، شیوهای بین معرفتی عموماً مشارکتی در تعامل با معرفتشناسیهای متنوع است که منجر به یکپارچگی و نوآوری سیستمها و نهادهای دانشی میشود. همانطور که نشان خواهم داد، معرفت شناسی مذهبی-فرهنگی آفریقایی جامائیکا و شیوه های درمانی پتانسیل زیادی برای اطلاع رسانی در زمینه ها و رشته ها از جمله دین و فلسفه، انسان شناسی پزشکی، توسعه و استعمار زدایی و همچنین جهانی شدن دارند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ارسطو در مورد خشم، عدالت و مجازات [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Niels Aslak Christensen
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه خوانش جدیدی از گزارش ارسطو از خشم ارائه می کند. در بلاغت، ارسطو خشم را میل دردناکی برای انتقام میداند که ناشی از اندکی ناشایست درک شده است. من پیشنهاد میکنم که جزئیها را نه، همانطور که در دانشآموزی رایج است، به معنای محدود توهین یا تحقیر اجتماعی، بلکه به عنوان بیعدالتی درک کنیم. به طور خاص، در این قرائت، اندکی عملی است که بیانگر عدم توجه به ارزش اخلاقی شخص دیگری است. بنابراین، نادیده گرفته شدن، موضوع بی عدالتی است که با نگرش خاصی مبنی بر بی توجهی یا تحقیر نسبت به بیابان های اخلاقی انجام می شود. و اندکی دردناک است، نه صرفاً زمانی که متضمن آسیب باشد، بلکه به این دلیل که دیدن بیابان های اخلاقی خود به این شکل دردناک است. منطبق با این تصور از جزئی، پیشنهاد میکنم که مفهوم انتقام ارسطو به بهترین وجه به عنوان معیاری برای عدالت اصلاحکننده درک میشود. هنگامی که ما خواهان انتقام هستیم، آرزو می کنیم که مجرم به خاطر تخلف خود رنج بکشد و به نسبت رنجی که برای ما ایجاد کرده است رنج بکشد. با این حال، این به شکلی ساده انگارانه از مجازات گرایی نیست. برعکس، نظریه ارسطو در مورد مجازات، هم به اهداف انتقامجویانه و هم به اهداف اصلاحی مجازات حساس است و حاوی موادی برای آشتی دادن این دو است. به طور خاص، من پیشنهاد می کنم که انتقام برای ارسطو مستلزم آن است که مجرم نوعی دردی را احساس کند که با درد ناشی از اندک مطابقت دارد. بنابراین از آنجایی که شخص خشمگین درد رنج بی عدالتی را احساس می کند، مجرم باید در نتیجه انتقام، درد بی عدالتی نویسنده بودن را احساس کند. از این رو، مجازات موفق مجرم، یعنی انتقام قربانی، حداقل اصلاح جزئی او را پیشفرض میگیرد. که اشتباه خود را چنین تشخیص دهد و از آن پشیمان شود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بدن هرمتیک آینه ای برای تکامل ارتدکس مسیحی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Charles Flowers
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : پس از ناپدید شدن در اروپا در بیشتر قرون وسطی، Corpus در ایتالیای رنسانس با اقتدار بیشتری ظهور کرد، به طوری که مارسیلیو فیچینو ترجمه های خود از افلاطون را کنار گذاشت تا به هرمس بپردازد، که اعتقاد بر این است که فلسفه بسیار قدیمی تر است. این مطالعه واکنشها و کاربردهای Corpus Hermeticum را در طول دورهای از ارتدکس مسیحی در اواخر دوران باستان ردیابی میکند. آگوستین در قرن پنجم از Corpus استفاده کرد تا باور صحیح مسیحی را از هترودوکسی متمایز کند، به خدایان ساخته دست بشر حمله کرد و از هرمس استفاده کرد؟ کلماتی برای نشان دادن نیرنگ دروغین شیاطین. با این حال، نویسندگان مسیحی پیشین در مورد آموزههای Corpus دوسوگراتر بودند. لاکتانتیوس شیاطین هرمس را دشمن خدا میدانست، اما از نویسنده اسطورهای به عنوان مرجعی برای اثبات برتری ایمان مسیحی بر نفوذ اهریمنی متوسل شد. جولیوس فیرمیکوس ماترنوس، اخترشناس بت پرست که به مسیحیت گروید، از کورپوس و اقتدار هرمس هم در آثار طالع بینی و هم در کارهای ضد بت پرستی خود استفاده کرد. از طریق بررسی این تفاسیر مختلف، سنت هرمسی می تواند به عنوان ابزاری برای بررسی نه تنها ظهور ارتدکس مسیحی، بلکه شکل گیری مرزهای بین بت پرستی و مسیحی و قدرت رو به رشد ارتدکس مورد استفاده قرار گیرد. Corpus Hermeticum یک نفوذ متقابل از الهیات و کیهان شناسی مصر، یونان و مسیحیت اولیه را نشان می دهد. این مجموعه تغییرناپذیر که به عنوان آینه ای برای تحول فکری مداوم در نظر گرفته می شود، دیدگاه های متغیر متفکران بت پرست و مسیحی را در لحظات حساس تکامل فرهنگی و مذهبی منعکس می کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
تعداد رکورد ها : 30253
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید