جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 30253
مشکل دانش اصول در پاسکال [پایان نامه پرتغالی]
نویسنده:
Marisa Mossmann Pena
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : پاسکال در «Pensées» و نوشته‌های دیگر درباره‌ی چیزی صحبت می‌کند که می‌توان آن را مشکل دانش نامید. یعنى مشکل فهم این است که آیا معرفتى براى انسان ممکن است و با کدام وسیله مى توان به آن دست یافت. مسئله دانش به اصول اولیه یا کلمات بدوی می پردازد. ما قسمت 131/434 را مطالعه خواهیم کرد. در نگاه اول به سه حرکت مجزا تقسیم می شود. اول، پاسکال نظر شکاکان و جزم گرایان را در مورد معرفت به آنچه که اصول می نامد ارائه می کند. در موومان دوم از بی ثباتی ناشی از مخالفت این مواضع در مورد دانش می نویسد. این بی‌ثباتی نشان‌دهنده ناکافی بودن دانش مانو است که در مورد عظمت و بدبختی طبیعت بحث می‌شود. و در لحظه سوم، پاسکال حقایق الهیات را به عنوان شکلی برای تفسیر و درک مشکلات ذاتی ماهیت مانو ارائه می دهد. مانو به طور دقیق‌تر، موضوع الهیات دکترین فالی است که می‌تواند دوگانگی مانو را روشن کند.
دکترین استراتژیک و دیپلماتیک اسلام سیاسی ترکیه 2002-2016 [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Aurélien Denizeau
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
چکیده :
ترجمه ماشینی : حزب عدالت و توسعه [Adalet ve Kalkınma Partisi، AKP] که در سال 2002 از اسلام سیاسی ترکیه برخاسته است، از طریق یک سیاست خارجی فعال، علاقه ناظران بین المللی را برانگیخته است. در حالی که به نظر می رسد این امر ثابت است، اما بین سال های 2002 تا 2016 نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است. دیدگاه استراتژیک و دیپلماتیک حزب عدالت و توسعه از تجربیات گذشته دولت، ایدئولوژی های محافظه کارانه ای که کشور را در قرن بیستم مشخص کرد و افکار چندین روشنفکر با احمد داوود اوغلو نشات می گیرد. مشاور نخست وزیر و بعدها وزیر امور خارجه (2009-2014) تأثیرگذارترین آنها بود. اولین دوره ریاست حزب عدالت و توسعه (2002-2007) شاهد بررسی یک سری گزینه های استراتژیک در داخل حزب بود. به دنبال آن، دکترینی مبتنی بر چند اصل عمده از جمله صلح‌سازی روابط همسایگی، دیپلماسی فعال و استفاده از همه ابزارهای موجود برای تأثیرگذاری در سطح منطقه‌ای و متعاقباً جهانی ایجاد شد. هدف قرار دادن ترکیه در قلب تجارت محلی با استفاده از نفوذ فزاینده آن در خاورمیانه برای تأثیرگذاری بر شرکای بین المللی خود بود. انقلاب‌های عربی در سال 2011 حزب عدالت و توسعه را به بازنگری در دکترین خود واداشت. این کشور اکنون مشتاق است نمونه ای باشد که در آن ارزش های سنتی و دموکراسی محافظه کار بتوانند در کنار هم زندگی کنند، و همچنین حمایت اخوان المسلمین، که این دیدگاه را به جهان عرب می آورد. اما در سال 2013 …
عواملی در پذیرش و پذیرش عصر خانوادگی در کلیسای LDS: مطالعه تغییر برنامه ریزی شده [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Robert Ernest Larson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در تلاش برای مقابله با نیروهایی که خانه را از محل نفوذ آن حذف می‌کنند، کلیسای عیسی مسیح مقدسین آخرالزمان اخیراً برنامه عصر خانواده را افتتاح کرد. این امر که از یک تاریخ پنجاه ساله تلاش برای ایجاد تمرین عصر خانه بیرون آمده است، یکی از سیستماتیک ترین و جامع ترین تلاش ها تا به امروز برای اعمال تغییر در ساختار خانواده های اعضای آن است. چنین تلاش عمدی و از پیش تعیین شده ای در جهت بهبود نظام خانواده چیزی است که دانشمندان علوم اجتماعی کاربردی آن را «تغییر برنامه ریزی شده» می نامند. عصر خانه، هنگامی که پذیرفته می شود، بسیاری از عناصر رفتاری را دارد که به عنوان «آیین خانوادگی» شناخته می شود. از آنجایی که کلیسا تلاش کرده است تا آیینی را که خود خانواده به طور معمول آن را آغاز می کند، ایجاد کند، برنامه عصر خانواده در خانه برای دانشمندان علوم اجتماعی به یک آزمایش اجتماعی جالب تبدیل می شود. خود خانواده باید در نهایت تصمیم بگیرد که تا چه حد از هر نوآوری حمایت شده استفاده کند. عوامل درون فرهنگ هر خانواده نقش برجسته ای در تعیین اینکه تا چه اندازه در معرض تأثیر عامل تغییر قرار می گیرند، ایفا می کنند. سپس این محل شروعی برای بررسی عصر خانواده می شود. در این زمینه، تحقیق حاضر دو هدف داشت: (1) بررسی الگوهای پذیرش و پذیرش عصر خانوادگی و (2) بررسی روابط بین پذیرش و پذیرش عصر خانوادگی و متغیرهای انتخاب شده خاص.
آگاپه و دانش شخصی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Peter Eric Bergeron
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه بررسی ارتباط بین عشق و دانش شخصی و آنچه که زندگی و تعالیم عیسی در مورد رابطه بین آنها آشکار می کند، است. من می خواهم آن شکلی از عشق یا مراقبت را که روابط را شخصی می کند از آن اشکالی مانند خیرخواهی یا شفقت که در آن نگرانی غیرشخصی است، متمایز کنم. معمولاً در فرهنگ معاصر غرب تصور می شود که استقلال لازم برای عاملیت اخلاقی بالغ یا برای تحقق هویت شخصی منحصر به فرد خود با تأثیر افراد دیگر کاهش می یابد. در مقابل، من استدلال می‌کنم که تصویر رابطه‌ای از عشق یا آگاپه در عهد جدید، مفهومی از هویت شخصی ارائه می‌کند که در آن استقلال در روابط شخصی و صمیمی با خدا و دیگران یافت می‌شود. هویت ما در نهایت شخصی است، یعنی ما کاملاً آن چیزی نیستیم که هستیم جدای از اینکه در روابط با دیگران شخصی هستیم. بررسی تازه تصویر عهد جدید از عشق، تصویری از خود را به‌عنوان شخصی نشان می‌دهد که در آن ظرفیت‌های ضروری برای شخصیت، مانند خودمختاری، از طریق همذات‌پنداری با خدا کاهش نمی‌یابد، بلکه به‌طور کامل تحقق می‌یابد. من استدلال می‌کنم که این شناسایی مستلزم شکلی شخصی از مراقبت است، شکلی که کاملاً صمیمی است، که وقتی متقابل شکلی شخصی از دانستن را تشکیل می‌دهد. این دانش شخصی توسط الگوی خاصی از تعامل بین افراد تشکیل می شود و بیش از درک عقلی از قضایایی است که در مورد شخص دیگری صادق است. من استدلال می‌کنم که مشارکت مستقیم عهد جدید به‌عنوان بخشی از یک پروژه فلسفی، تا حدی موجه است، زیرا توصیف مناسب خصوصیات اخلاقی این عشق مستلزم یک روایت است. فقط یک داستان یا نمونه می تواند ویژگی های ارادی، خواستنی و عاطفی این عشق و همچنین شخصیت رابطه ای آن را به طور عمیق به تصویر بکشد. علاوه بر این، من استدلال می‌کنم که شادی یک جزء ضروری احساسی و خواستنی این عشق است و برای شناخت صمیمی و شخصی لازم است. من استدلال می کنم که این نوع شناخت شخصی قادر است به مشکل وجودی معنا بپردازد. با این حساب، گرسنگی انسان برای معنا یا اهمیت، آن چیزی است که ارضای خود را نه در دانش نظری یا توضیحی، بلکه در تعامل شخصی و صمیمی با خدا و از طریق خدا با دیگران می‌یابد.
محمد بن ادریس شافعی و نقش او در بسط نظریه حقوقی اسلامی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
AHMAD HAKIM
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : محمد بن ادریس شافعی (متوفی 204 هجری)، موضوع پایان نامه حاضر، قانون دان مسلمانی بود که نقش اساسی در توسعه شریعت اسلامی داشت. او اولین رساله فقه در اسلام را نوشت، اثری که در آن به بحث درباره ماهیت و منابع حقوق اسلامی پرداخته و روش شناسی حقوقی طراحی شده برای تفسیر آن منابع را توسعه داده است. نظریه حقوقی شافعی بر دو اصل استوار است: اصرار بر پیروی از کتاب و روایات و محدودیت در استفاده از عقل. علاوه بر این، شافعی سلسله مراتب چهار منبع حقوق را ایجاد کرد: قرآن، سنت، اجماع و قیاس. در قرون بعدی، نظریه حقوقی شافعی تأثیر زیادی داشت. مکاتب حقوقی حنبلی و ظاهری در محیطی پدید آمدند که به طور قابل توجهی تحت تأثیر شافعی و پیروانش بود. بنیانگذاران این دو مکتب به شدت از وحی پیروی می‌کردند و استفاده از عقل را محدود می‌کردند: داوود الض اهیری حتی از تلقی قیاس به عنوان یکی از منابع شریعت خودداری کرد. اگرچه همه جنبه‌های نظریه شافعی در میان دانشمندان بعدی مورد پذیرش قرار نگرفت، با این وجود، این دانشمندان به دلیل تلاش‌های شافعی در نظام‌سازی روش استنباط قانون مدیون بسیاری هستند.
ویژگی معماری نهادهای اسلامی در غرب: فرهنگ معماری نهادهای اسلامی در غرب [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Hafiz-Ur-Rehman Sherali
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه ناشی از آگاهی، تقویت شده توسط تجربه طراحی شخصی، از معضلی است که در مورد شخصیت، از نظر مناسب بودن و بازنمایی اسلام، در مؤسساتی که برای مهاجران مسلمان در غرب ساخته شده است، وجود دارد. در حالی که معماران بنا در کشورهای اسلامی برای حفظ تداوم در بافت شهرهای سنتی و معاصر خود به نبردهای خود علیه مدرنیسم در معماری می‌پردازند، معماران برای جوامع مسلمان خارج از کشور به دنبال تصاویری مناسب برای نهادهای خود در فرهنگ‌هایی هستند که در طول تاریخ بوده است. غافل از ماهیت واقعی تمدن های اسلامی در جهان. این مطالعه تلاش می کند تا پیچیدگی های موجود در طراحی چنین برنامه های ساختمانی را درک کند که شامل میانجیگری بین اصرار مشتریان بر بازآفرینی سنت های معماری به جا مانده و نیروهای شهری، نمادین، اجتماعی و سیاسی فوری است. زمینه هایی که ساختمان ها را در اطراف خود می بافند و می بافند. در محدوده محدود این تلاش، بر توجه به ویژگی معماری این نهادهای مذهبی تأکید شده است. با این حال، نمی توان جنبه های دیگری از تاریخچه این بناها را که روند ساخت آنها را به تصویر می کشد، نادیده گرفت. این بناها اغلب مملو از ارجاعات تاریخی خودآگاه و کاملاً تصدیق شده، برگرفته از به اصطلاح سنت عمومی «معماری اسلامی» هستند و برای تحت تأثیر قرار دادن مؤمن یا غیر مؤمن، با تصاویر و فرم های قابل تشخیص مذهبی، کلاژ می شوند. و انجمن های ایدئولوژیک کارکردهای آنها. با این حال، این روش ارکستراسیون اغلب قلمروی ناپایدار را به جا می گذارد که در آن ارزیابی انتقادی از آنها تضادهای ذاتی را آشکار می کند. گفتمان نظری پایان نامه از یک سو به طیف وسیعی از موضوعات کلی مانند تصویر اسلام در نگاه غرب، نیاز بشر به تداوم و استفاده از گونه شناسی در معماری و از سوی دیگر خواهد پرداخت. دست، تقطیر استدلال در موضوعات خاص مانند شمایل نگاری معماری اسلامی و تفاسیر مختلف ارائه شده برای توضیح استفاده گسترده آن از هندسه و تزئینات. مطالعات موردی مساجد جمعه در لندن و رم و جماعتخانه ها در لندن و برنابی گفتگوی فوق را با گذشته گسترش داده و نشان می دهد و اساس فرمول بندی اصول طراحی را تشکیل می دهد که ممکن است در برنامه های ساختمانی آینده مورد استفاده قرار گیرد.
تداوم سفسطه: رویکرد نئو پیش مدرنیستی به استدلال اخلاقی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Richard Arthur Mercadante
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف کلی این پایان نامه کاوش قضاوت - استدلال مبتنی بر مورد - به عنوان شکلی بی اعتبار، بازسازی شده و مهمتر از همه، شکل پایدار استدلال اخلاقی است. Casuistry اصلاحی بسیار مورد نیاز را برای رویکردهای مبتنی بر اصول ارائه می دهد. من دفاعی از یک کازویستی «اصولی- متواضع» ارائه می‌کنم و معرفت‌شناسی کازویستی را بررسی می‌کنم و دانش پیش‌نیاز مورد نیاز برای کازویستی را توصیف می‌کنم. من با این استدلال نتیجه گیری می کنم که کسوئیستی به بهترین وجه به عنوان رویکردی نو پیشامدرنیستی به استدلال اخلاقی درک می شود.
محتوای احکام اخلاقی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Hallvard Lillehammer
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به موضوعاتی در درون نظریه محتوا برای قضاوت های اخلاقی می پردازد. یک نظریه محتوا باید مشخص کند که احکام اخلاقی چه نوع قضاوتی هستند و برای درک و قضاوت اخلاقی چه مواردی لازم است. در فصل اول مشخص می کنم که با چه نوع قضاوت هایی برخورد خواهم کرد. من اینها را قضاوت های ارزشی اخلاقی می نامم. در فصل دوم استدلال می‌کنم که یک نظریه محتوایی برای احکام اخلاقی باید این محدودیت را رعایت کند که احکام اخلاقی اساساً عملی هستند و باورهای اخلاقی ذاتاً انگیزشی هستند. در فصل سوم من استدلال می‌کنم که احکام اخلاقی به گونه‌ای وابستگی ذهنی دارند که محدودیت‌هایی را بر هر مفهومی از عینیت که ممکن است برای آنچه قضاوت‌های اخلاقی ادعا می‌کنند، ایجاد کند. در فصل چهارم این ادعا را بررسی می‌کنم که احکام اخلاقی قاطعانه و حداقل با حقیقت هستند. من استدلال می کنم که این نشان نمی دهد که احکام اخلاقی اساساً قضاوت های شناختی هستند. در فصل پنجم تلاشی برای اثبات بیشتر این ادعا که احکام اخلاقی شناختی و واقعی هستند را بررسی می کنم. من استدلال می کنم که این تلاش با شواهد مشخص نشده است. در فصل ششم، روایتی را بررسی می‌کنم که بر اساس آن احکام اخلاقی غیرشناختی هستند و حالات ذهنی ذهنی را بیان می‌کنند. من ادعا می کنم که این حساب در مسیر درستی است.
در جستجوی احترام سیاست اتحادیه سازمانهای اسلامی فرانسه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Margot Hélène Lizika Dazey
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
چکیده :
ترجمه ماشینی : سخنگویان جوامع مسلمان اروپای غربی با ضرورت کسب مشروعیت در میان مخاطبان متمایز و نامتقارن با قدرت روبرو هستند. آنها نیاز به تایید عموم مردم دارند، که عقایدشان بر اساس اصول لیبرال سکولار حاکم است، و آنها نیاز به حمایت رای دهندگان مسلمان متدین خود دارند که از هنجارهای اصالت اسلامی حمایت می کنند. هدف این پایان نامه بررسی واکنش بازیگران سیاسی مسلمان به این نسخه های هنجاری رقیب است. برای انجام این کار، مبادلات ظریفی را که آنها برای مذاکره بین فشارهای سیاسی برای اسلام مدنی و انتظارات درون جامعه از اصالت دینی نیاز دارند، از هم جدا می کند. این وضعیت دوگانه از طریق مطالعه موردی اتحادیه سازمان‌های اسلامی فرانسه (UOIF)، که احتمالاً برجسته‌ترین سازمان در منظر اسلامی فرانسه است، آشکار می‌شود. UOIF که در سال 1983 توسط دانشجویان مذهبی نزدیک به اخوان المسلمین تأسیس شد، به سرعت به یک گروه ذینفع مسلمان با نفوذ تبدیل شد که به دنبال شناسایی سیاستگذاران بود. مطالعه من با تکیه بر سه سال کار میدانی قوم‌نگاری و همچنین مطالب دست‌نخورده برگرفته از مصاحبه‌ها، آرشیوهای دولتی و تحلیل رسانه‌ها، استدلال می‌کند که رهبران UOIF به تدریج از تلاش برای احترام سیاسی استقبال کردند. برای این منظور، آنها به دنبال رفع سوء ظن در مورد وابستگی اسلام گرایانه خود بودند و با متن های غالب سکولار-جمهوری در مورد چگونگی ظاهر و رفتار «مسلمانان خوب» موافق بودند. این استراتژی مجموعه‌ای از سازگاری‌های ایدئولوژیک، سازمانی و تاکتیکی را در بر می‌گیرد که برای ایجاد اعتبار سازمان طراحی شده‌اند - از ساختن یک نمای محترم تا تحریم اعضای سرکش، و از همکاری با مقامات دولتی تا اصلاحات الهیاتی. با این حال، همسویی با هنجارهای مسلط فرآیندی پرهزینه بود، و در نتیجه رهبران UOIF، جناح‌هایی را در میان پیروان مسلمان خود بیگانه کردند و اغلب خود را متهم به مصالحه با اصول اعتقادی و «فروختن» اسلام می‌دانستند. برای درک این استراتژی دوسویه، من مفهوم سیاست احترام را از مطالعات موردی عمدتاً آمریکای شمالی در مورد نخبگان سیاه پوست به زمینه های اسلامی اروپایی منتقل می کنم. چنین فرمول‌بندی مفهومی به من اجازه می‌دهد که عاملیت سیاسی مسلمانان را در محیط‌های متخاصم مستند کنم و معضلاتی را که آنها با آن مواجه هستند روشن کنم. در نوشتن اولین مطالعه عمیق تاریخی و قوم‌نگاری UOIF، جاه‌طلبی من دو جنبه است: کمک به درک اساسی از سیاست مسلمانان در زمینه‌های اقلیت و ترسیم یک چارچوب کلی‌تر برای حسابداری سیاست‌های محترمانه گروه‌های به حاشیه رانده شده.
هنر، الهیات و مرگ: میان‌آهنگ‌های فلسفی بین فرانتس کافکا و والتر بنیامین [پایان نامه پرتغالی]
نویسنده:
Flavio Valentim de Oliveira
نوع منبع :
رساله تحصیلی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تحقیق به عنوان موضوع مطالعه دو قسمت با عنوان کافکیان به ترتیب از جوزفینا، خواننده یا مردم موش، سال 1924، سال مرگ نویسنده، و داستان پس از مرگ شکارچی گراکو، به عنوان روایت های املاک منتشر شده است. . ما در این دو روایت به دنبال بررسی مسئله‌ای از زوال صورت‌های متعالی هستیم: سنتز شده در هنر، الهیات و مرگ در درون مدرنیته. با خوانش توصیفی-فلسفی این دو روایت، رویکردی انتقادی را با فلسفه والتر بنیامین به ویژه نظریه روایت آن جستجو می کنیم. مجموعه این روایات نیز از بازسازی صحنه ادبی و فلسفی تعابیر کافکیان، مانند: خوانش صهیونیستی ماکس برود از فلسفه آرتور شوپنهاور و مارتین بوبر، طنین خوانش های کافکا از کی یرکگارد، تحلیل می شود. و نیچه و در نهایت، مجادلات بنیامین با برود و گرشوم شولم، که دلیل اصلی خنده دار آن حول خوانشی ماتریالیستی و تمثیلی از چک نویسنده است.
  • تعداد رکورد ها : 30253