جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور نوع منبع
>
فراداده های رساله تحصیلی
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
تعداد رکورد ها : 30253
عنوان :
توضیحات مسیحی اولیه از تثلیث به زبان عربی در زمینه الهیات مسلمانان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Sara Leila Husseini
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این رساله دکتری به بررسی آثار تئودور ابوقره (م. 829)، ابو راعیه (د. 835) و عمار البصری (م. 850) میپردازد. سه تن از اولین متکلمان مسیحی شناخته شده برای توضیح و دفاع از عقاید خود به زبان عربی تحت حکومت اسلامی. به ویژه، بر توضیحات مربوطه آنها از آموزه تثلیث تمرکز می کند: ارزیابی نوشته های هر نویسنده. بررسی ابزارها و استدلال هایی که به کار می برند؛ و با توجه به میزان درگیری آنان با اندیشه کلامی اسلامی، عمدتاً از طریق وام گرفتن مفاهیم و ساختارها از یک بحث درونی اسلامی در خصوص صفات الهی خداوند. این مطالعه میپرسد که این مسیحیان تا چه حد اساساً آموزه سنتی خود را به عربی ترجمه میکردند و تا چه اندازه بیان جدیدی از تثلیث را که از نظر مفهومی تحت تأثیر تفکر اسلامی بود، توسعه دادند. نتیجه اصلی این پایان نامه این است که تبیین های مسیحی تثلیث به زبان عربی، در حالی که آگاهی عمیقی از اندیشه اسلامی را نشان می دهد و از بحث های معاصر مسلمانان پیرامون ماهیت و وحدت خداوند استفاده می کند، نمی توان گفت که نشان دهنده تحولی در الهیات مسیحی است. . بلکه باید به این گونه آثار به عنوان پاسخی آگاهانه و خلاقانه به فشارها و چالش های محیط اسلامی خود نگریست.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
جزیره خالی از سکنه توسط شیاطین: مناقشه بین جان وبستر و جوزف گلانویل و تحولات فلسفی و مذهبی شیطان شناسی در بازسازی انگلستان (1660-1680) [پایان نامه پرتغالی]
نویسنده:
Bruno Galeano de Oliveira Goncalves
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
پرتغالی
چکیده :
ترجمه ماشینی : از مجادله بین جان وبستر (1610-1682) و جوزف گلانویل (1636-1680) در مورد جادوگری به عنوان پیمان شیطانی، پیشنهاد می شود تا به نوعی معنایی را که شیطان شناسی می تواند در انگلستان مرمت به دست آورد، درک کرد و بحث های هر دو را با زوال آزار و شکنجه جادوگران شیطان شناسی به عنوان یک ادبیات بحث برانگیز درک می شود که دارای ابعاد شناختی و اجتماعی است و به امر ماقبل طبیعی اختصاص دارد، یعنی به رویدادهایی که در مرز بین طبیعی و ماوراء طبیعی قرار دارند. آثار اهریمن شناسی به شیوه ای التقاطی، استدلال ها، نظریه ها و اپیزودهای منابع مختلف را به خود اختصاص داده و آنها را در برخی موضوعات اساسی سازماندهی می کند. اهریمن شناسی به مکان ها، زمان ها و حوزه های مختلف دانش، به ویژه فلسفه طبیعی و کلام مربوط می شد. با در نظر گرفتن این موضوع، رساله های شیطان شناسی وبستر و گلانویل، نمایش جادوگری فرضی (1677) و Saducismus triumphatus (1688)، به طور موازی مورد مطالعه قرار گرفتند، در تضاد قرار گرفتند، مرتبط با سایر آثار نویسندگان، مرتبط با شیطان شناختی. مناقشات و با زمینه فکری و تاریخی. مناقشه بین وبستر و گلانویل نشان داد که شیطان شناسی خود را به عنوان شیوه ای برای دفاع از سازش های فلسفی و مذهبی نشان می دهد که مربوط به ...
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اصلاحات اسلامی و تأثیر جمال الدین افغانی و محمد عبده بر تعلیم و تربیت اسلامی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Sami Abdullah Kaloti
نوع منبع :
رساله تحصیلی
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : کمتر از یک قرن پیش، جامعه مسلمان همچنان به گذشته قرون وسطایی خود گره خورده بود. امروز هنوز در تلاش است تا راه خود را به دنیای مدرن بیابد. بیداری مسلمانان، اصطلاحی که روشنفکران مسلمان برای توصیف فرآیند مدرنیزاسیون به کار می برند، محصول آگاهی خود به خودی ناگهانی نبود، بلکه محصول چالشی بود که غرب در همه سطوح هستی - آموزشی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و روانی- ایجاد کرد. که در قرن نوزدهم آغاز شد. بیداری مسلمانان شامل نوع جدیدی از آگاهی بود. هم ادراکات جدیدی از میراث سنتی و هم تلاش هایی برای سازگاری با شرایط جدید به همراه داشت. از بسیاری جهات این یک تجربه زیبا بود. در سطح اجتماعی به دگرگونی و تغییر منجر شد که انسجام اجتماعی را از دست داد. از نظر روانشناختی، هم خودآگاهی و هم از خود بیگانگی را منعکس میکرد. یک فراخوان عمومی به جامعه مسلمانان برای بالا بردن معیارهای فکری و اخلاقی خود به منظور مقابله با خطرات توسعه طلبی غرب توسط جمال الدین افغانی (1897-1839) و محمد عبده (1849-1905) صادر شد. نوگرایان مسلمان آنها از طریق گسترش برنامه های درسی مؤسسات آموزشی و اصلاحات عمومی آموزش و پرورش، درخواست قدرتمندی برای پرورش رشته های فلسفی و علمی کردند. هدف غایی آنها بدون شک تقویت سیاسی جهان اسلام در برابر غرب بود، اما این امر به طور کلی از موقعیت آنها به عنوان اصلاح طلبان قدرتمند و مؤثر نمی کاهد. افغانی و عبده دیدند در حالی که در سخنان و مقالات آتشین خود تأیید می کردند که هیچ چیزی در اصول اساسی اسلام ناسازگار با عقل یا علم نیست، مسلمانان را برانگیختند تا محتوای قرون وسطایی اسلام را برای پاسخگویی به نیازهای جامعه مدرن توسعه دهند. وظيفه آنها ارائه اصول اساسي اسلام با عباراتي است كه براي ذهن مدرن قابل قبول باشد و امكان اصلاح بيشتر آن را از يك سو و دستيابي به دانش مدرن از سوي ديگر فراهم سازد. این بینش و عزم آنها بود که تاریخ اسلام بار دیگر با حقیقت و شکوه کامل به جلو حرکت کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
Metaphysik zwischen Tradition und Aufklärung: Wolffs Theologia naturalis im Kontext seines Gesamtwerkes
نویسنده:
Juan Li
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
آلمانی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : با توجه به اینکه کانت شواهد کلاسیک وجود خدا را به طور معروف «از بین برد»، شاید تعجب آور نباشد که فلسفه دین کریستین ولف، که اینها را در بر می گیرد، کمتر از مثلاً فلسفه اخلاقی او مورد توجه قرار گرفته است. در واقع، Theologia naturalis ولف اخیراً به عنوان نمونهای برجسته از به اصطلاح «روشنگری معتدل» به تصویر کشیده شده است، زیرا ولف تلاش کرد تا فلسفهای را توسعه دهد که نظامی از الهیات عقلانی و همچنین توجیهی برای وحی مسیحی ارائه کند. علاوه بر این، او به صراحت به طرفداران «روشنگری رادیکال» حمله کرد. از سوی دیگر، خود وولف توسط معاصرانش به عنوان دشمن دین مسیحی، پیرو متفکران بدنامی مانند اسپینوزا یا هابز مورد حمله قرار گرفت. همچنین، با توجه به درخواست نسبتاً شدید وولف برای روشنگری، به نظر می رسد تلاش برای توجیه کامل وحی در تضاد است. سؤالی که در این وضعیت مطرح می شود این است که آیا موضع مثبت وولف در مورد دین مسیحی با عقل گرایی خودمختار او سازگار است یا خیر. این جنبه کنجکاو و به ظاهر متناقض فلسفه ولف، که تفاسیر مختلف بر آن گواهی می دهد، مستلزم بررسی دقیق عناصر مربوط به فلسفه او است. بنابراین، این مطالعه بر مفاهیم ولف از الهیات طبیعی و دین طبیعی تمرکز می کند، بنابراین به این سوال پاسخ می دهد که چگونه ولف می خواست در به کارگیری روش فلسفی خود در الهیات مسیحی موفق شود و در عین حال استفاده نامحدود از عقل را تضمین کند و دین مسیحی را بی ضرر رها کند. با توجه به اینکه وولف متهم به نفی معجزات کتاب مقدس و الغای دین طبیعی و وحیانی شده است، این پژوهش در چهار فصل به اثبات معجزات وی، رابطه دین و اخلاق طبیعی، نقد اسپینوزیسم و اثبات حقیقت وی می پردازد. از دین مبین کلید کارهای وولف، یا به نظر من، تلاش او برای توجیه دین مکشوف به عنوان وسیله ای برای هدایت مسیحیان به lex naturalis است. از یک سو، ادله او به نفع دین وحیانی، منافاتی با مطالبه روش فلسفی او ندارد، حتی اگر مخالفان او به درستی اینها را بزرگترین خطر برای مرجعیت دین وحی بدانند. از سوی دیگر نشان خواهم داد که ولف مسیحیت را به دلایل صرفاً عذرخواهی توجیه نکرد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آلکیبیادس بزرگ منسوب به افلاطون: مقدمه و تفسیر، همراه با پیوستی در مورد زبان و سبک
نویسنده:
R. S Bluck
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
سیره و برداشت عبدالحی اللکنوی از حدیث [پایان نامه ترکی]
نویسنده:
Hilal MERTOĞLU
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
ترکی
چکیده :
ترجمه ماشینی : محمد عبده الحی اللکنوی (متوفی 1304 / 1886) متکلم هندی از خانواده برجسته فیرنی محل بود. Leknevî که در منطقه ای غنی از جنبه های علمی بزرگ شد، با فعالیت های علمی خود کمک های مهمی به این محیط کرد. محمد عبده حی شدیداً از سنت بزرگ علوم هندواسلامی که بر مکتب حنفیه و کتاب راهنمای فقهی الهدایه مارگینانی متمرکز بود، دفاع کرد، که او نهایت اطمینان را داشت. بهویژه زمانی که مسلمانان هند تحت تأثیر نفوذ مدرنیستی ناشی از حکومت بریتانیا احساس خطر کردند، لکنوی درکی از اسلام را بر اساس تحقیقی جدید مبتنی بر اصول اساسی آموزش سنتی توسعه داد. عبدالهی اللکنوی شاید بزرگترین معلم قرن نوزدهم هند باشد. شاگردان او کاملاً از جنوب آسیا و فراتر از آن بوده اند. عبده حی، نویسنده ای پرکار، حدود یکصد و بیست اثر، عمدتاً به زبان عربی، نوشت. مطالعات او بر علوم سنتی اسلامی متمرکز است. با تمام این وجوه مسلم است که لکنوی منبع مهمی برای کسانی بود که پس از او آمدند. چکیده متکلم هندی از خانواده ممتاز فرنگی محل. Leknevî، در یک منطقه فکری بزرگ شد. او با اطلاعات خود به محیط زیست خود کمک کرد. محمد عبده حی، با قدرت از سنت بزرگ علم هندی-اسلامی با تمرکز بر طریقت حنفی و کتاب راهنمای عالی/ ارجمند فقه مرگینی، الهدایه، دفاع کرد. بهویژه، در زمانی که مسلمانان هند از تأثیرات مدرنکننده حکومت بریتانیا احساس خطر میکردند، لکنوی، درک اسلام را بر اساس بررسی تازهای از اصول اساسی آموزش سنتی ترویج کرد. محمد عبده حی، شاید بزرگترین معلم مسلمان هند در قرن نوزدهم بود و شاگردانش از سراسر آسیای جنوبی و فراتر از آن بودند. او نویسنده ای پرکار بود و بوکس 120 نفری را تولید کرد. کار عبدالحی بر دانش سنتی اسلامی متمرکز بود. Leknevî با همه این جنبه ها منبعی برای افراد بعدی است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
توسعه تجربی یک برنامه درسی پیرامون مسائل مربوط به تاریخ اسرائیل باستان
نویسنده:
Ruzica Gregor
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : درک تاریخ اسرائیل برای نگرش مسیحی به تاریخ، از جمله اخلاقیات و ارزش های آن، بسیار مهم است و سنگ بنای اکثر مسیحیان محافظه کار از جمله ادونتیست های روز هفتم و فلسفه آموزشی دینی آنها است. نیاز حیاتی به برنامه درسی وجود دارد که پاسخهای معقولی به سوالات متداول درباره تاریخ اولیه اسرائیل ارائه دهد و پایه محکمی برای ایمان مسیحی/ادونتیست ایجاد کند. هدف از این مطالعه برآورده کردن این نیاز با توسعه تجربی یک برنامه درسی برای رشتههای دینی در کالجهای Adventist روز هفتم بود. موضوعات مورد بحث عبارتند از پیشینه فلسفی و اهمیت تاریخ. نقش هرمنوتیک کتاب مقدس؛ باستان شناسی و کتاب مقدس؛ دوره پدرسالاری؛ ابراهیم و آداب و رسوم برنز میانه، بحث خروج از قرن سیزدهم و پانزدهم. و اسراییل فتح / شهرک سازی. روش. در این تحقیق از روشهای توسعه محصول آموزشی بیکر و شوتز و نادن استفاده شد. مشخصات آموزشی از طریق اهداف رفتاری غیر مبهم پس از ایجاد نیاز به محصول ایجاد شد. معیارهای ارزیابی این اهداف بر اساس ادبیات جاری مرتبط با موضوع بود. راهبردهایی برای اصلاح مثبت عاطفه گنجانده شد. برنامه درسی در قالب 10 دوره کلاسی 50 دقیقه ای تهیه شده بود. تسلط بر روی 80/80 تنظیم شد که به این معنی است که حداقل 80 درصد از شرکت کنندگان در هر یک از بیست و سه هدف رفتاری حداقل 80 درصد را کسب می کنند. رشته های دینی موضوعات تعیین شده ای بودند که توسعه تجربی از طریق آنها انجام شد. این محصول ابتدا به گروه های کوچک ارائه شد. با اصلاح محصول و با دستیابی به سطوح بالاتری از تسلط، اندازه گروه افزایش یافت. برنامه درسی زمانی آماده ارائه در نظر گرفته شد که گروه بزرگتری به تسلط رسیدند (33)، که نتایج آن می تواند به صورت آماری تجزیه و تحلیل شود. اصلاح عاطفه با استفاده از ابزار مقیاس لیکرت اندازه گیری شد. نتایج. پس از تدوین برنامه درسی، دستورالعمل برای سی و سه موضوع ارائه شد. تسلط در سطح از پیش تعیین شده بر تمامی اهداف رفتاری حاصل شد. اصلاح عاطفه نشان می دهد که دانش آموزان به طور قابل توجهی با دستورالعمل برای مطالعه بیشتر مسائل مبتنی بر باستان شناسی در تاریخ اسرائیل باستان انگیزه داشتند. نتیجه. در محافل دانشگاهی، درگیری بر سر تاریخی بودن کتاب مقدس به طور کلی و اسرائیل به طور خاص ادامه دارد. این سؤالات به جامعه عمومی و زندگی جماعتی منتقل می شود. از آنجایی که کالجهای SDA فاقد برنامه درسی توسعهیافته تجربی برای آموزش این مسائل مربوط به تاریخ اسرائیل باستان بودند، این محصول را میتوان در یک دستورالعمل کالج در کلاسهای آموزش دینی/مذهبی مورد استفاده قرار داد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تغییر روایتهای شهادت در آثار چاپخانههای هوگنوت در طول جنگهای مذهبی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Byron J. Hartsfield
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف پروژه من این است که نشان دهم چگونه زندگی، استراتژی ها و نگرش چاپگران هوگنوتی اواخر قرن شانزدهم، تصویر اروپاییان پروتستان را از خود منعکس کرده و تحت تاثیر قرار داده است. مورخان این کتاب مانند راجر چارتیه و آدریان جانز استدلال کردهاند که فرآیند چاپ شامل اجزای متعددی است که مورخان علاقهمند به کاوش در افکار و نگرشها به راحتی از آن چشم پوشی میکنند. پروژه من تلاش می کند تا با نشان دادن اینکه چگونه چاپگرها به همان اندازه خوانندگان و نویسندگان در فرآیند خواندن یکپارچه هستند، از این بینش ها استفاده عملی کند. من زندگی، شبکههای اجتماعی و استراتژیهای تجاری یک جفت چاپگر موفق هوگونو در ژنو، ژان کرسپن و اوستاش ویگنون را بررسی میکنم. تحقیقات من نشان می دهد که چگونه آنها برای انجام تجارت خود به شبکه های تعاونی و بین المللی متکی بودند و این امر باعث ایجاد یک نگرش عملی و جهانی در بین آنها شد. سپس معروفترین اثر ژان کرسپن را بررسی میکنم که نشان میدهد چگونه نیازهای خوانندگانش را برای درک معنای جامعه تامین میکند. من نشان میدهم که چگونه این اثر در طول زمان در پاسخ به نیازها و شرایط در حال تغییر تغییر کرد، همانطور که در نسخهای که Eustache Vignon پس از مرگ شریک زندگیاش تولید کرد، به طرز چشمگیری دیده میشود. در نهایت، من بررسی میکنم که ویگنون – همراه با دیگر چاپگران پروتستان زمان خود – چگونه شروع به تولید کتابهایی درباره دنیای جدید کرد. من استدلال میکنم که این آثار دنیای جدید، که منعکسکننده دیدگاه جهانوطنی چاپخانهها است، دیدگاهی جهانیتر از مسیحیت و اخلاق جهانی مبتنی بر مهربانی و عدالت را ترویج میکند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
کنوانسیون و قصد: دفاع از گرایش بین المللی در برابر نسبی گرایی معنا
نویسنده:
R. G Mount
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : در پایان نامه راه هایی برای تشخیص، نوشتن و تجزیه و تحلیل قراردادها و مقاصد برای نیروهای گفتاری افعال گفتاری و معانی، حواس و ارجاع به گزاره ها و گفته ها با هدف پیشنهاد جایگزین هایی برای آنچه دوبله شده است در نظر گرفته شده است. معنا نسبی گرایی استدلال میشود که پارادایم اجرای صریح مصلحت نیست، زیرا نیازی به در نظر گرفتن مدل تطابق بین محتوا و نیرو در یک بیان نیست، و شک و تردیدی که دریدا در مورد امکان و هدف نوشتن چنین قراردادهایی آشکار میکند، به طور همبستگی به چالش کشیده میشود. . (بحث درباره استدلال های مربوطه برای نوشتن حواس و ارجاع به گزاره ها و گفته ها در معناشناسی شرطی صدق، بیشتر فصل اول را اشغال می کند، و موضوعاتی را که با بحث درباره کنش های گفتاری مندرج در مقدمه، و در فصل های II-IV به اشتراک گذاشته شده است، توسعه می دهد. دریدا در مطالعهاش درباره استفاده از عبارات نمایهای یا برهانی که در رابطه با معناشناسی فرگه و پدیدارشناسی هوسرلی در بخشهای 2 و 3 فصل اول در نظر گرفته شده است، استدلالهای کیفی مشابهی را مطرح میکند. تز اصلی ارائه شده، هم یک بحث ماهوی و هم یک نکته متافلسفی مرتبط را بیان می کند: اولاً، مشکلات مقاصد غیرقابل تعیین و قراردادهای غیراشباع قابل حل است، و منشأ کار دریدا (و رورتی)، یعنی. شکست غرض در میانجیگری یا جهت دهی ارتباط، خودآگاهی و معنا، توسط نظریه ارائه شده به چالش کشیده می شود، نظریه ای که در نکته دوم، تمایز رورتی را بین «دانش عینی» فلسفه سیستماتیک سنتی (معنای) نشان می دهد. و گفتمان کمتر ممتاز (فلسفه «تربیت کننده» یا «تاریخ شناس»). دریدا انکار میکند که معانی داده شده به واژه «ارتباط» و تضمین کاربرد استعاری برای تعاریف در معناشناسی، نشانهشناسی و گفتوگوهای «واقعی» یا «ژستایی» را میتوان با تعاریف یا قراردادهای پیشینی حل و فصل کرد. او استدلال میکند که اجماع لازم برای هدایت هر یک از این قراردادهای ارتباطی، هرگز نمیتوان یافت، یا بهطور غیرقابل جبرانی استعاری باقی میماند، بهعنوان بسط ناقص و نامشروع پارادایم قاعده یا قانونی که هرگز نمیتوان به آن دست یافت. دریدا ادامه میدهد که این را میتوان در شکلدهی مجدد کنشهای گفتاری در ساختهای نمایهای، نمایشی و کمی، در بیگانگی از قصد گویندگان ناشی از ظهور در بافتهای نقلقولی، و در تحمل عدم صداقت، شرایطی که همه جا حاضر میشوند، مشاهده کرد. موقعیتهای گفتاری «ایدهآل» که با نوشتن قابل تحمل است. دریدا می پرسد که چگونه نوشتن و ارتباط ممکن است با این مشکلات مقابله کند، و یک نکته مرتبط، چگونه می توان مقاصد در نوشتار و ارتباطات را از گزارش های آنها در فرمول های متعارف (نمایش صریح عملی) خواند. تأثیر نسبیسازی به بافتهای غیر تحت اللفظی، داستانی یا نقلقولی برای دریدا ناقص ساختن همه قراردادها و مقاصد انگیزشی برای سخنان و اشارات است، زیرا آنها بهطور همیشگی به ساختارهایی متصل میشوند که نمیتوانند آنها را توضیح دهند، و به آواز خواندن مقاصد به طور غیرقابل حلی پیچیده تر از آنهایی هستند که برای آنها نوشته شده است. استدلالهای فصلهای II تا IV روشهایی را که گریس، استراوسون، مکداول، سرل و لوئیس به این مشکلات پرداختهاند، بررسی میکنند و نتیجهگیری میشود که قراردادها و مقاصد عبارات و اشارات را میتوان از طریق قراردادهای لوئیس، بدون پیشفرض نوشت. هر استانداردی که آنها باید با آن مطابقت داشته باشند، و بدون نسبیسازی اجتنابناپذیر با زمینههای تحت اللفظی و غیر تحت اللفظی، داستانی یا نقلقولی. (باید گفت که توجه کافی به دلایل دریدا مبنی بر این که صریح نمایشی مصداق بیانیه ای با نیروی غیرکلامی است، نشده است).
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ارزیابی نگرش نسبت به هماهنگی بین مذهبی در بین دانش آموزان مسلمان در مدارس متوسطه مالزی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Samsuddin bin Abd Hamid
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه به بررسی نگرش نسبت به هماهنگی بین مذهبی در میان دانش آموزان مسلمان در مدارس متوسطه مالزی می پردازد. این تحقیق به بررسی رابطه بین نگرش دانش آموزان مسلمان نسبت به هماهنگی بین مذهبی و طیفی از عوامل مستقل مانند تفاوت های فردی، ترجیحات هویتی، فراوانی اعمال مذهبی، و انواع مدارسی که شرکت کنندگان در آن شرکت کردند، می پردازد. این مطالعه همچنین نگرش شرکت کنندگان را نسبت به اسلام ارزیابی می کند و رابطه بین نگرش نسبت به اسلام و هماهنگی بین ادیان را بررسی می کند. این تحقیق یک طرح تحقیقاتی کمی را اتخاذ میکند که شامل یک نظرسنجی در مقیاس بزرگ است که توسط گروهی از دانشآموزان مسلمان بهطور تصادفی انتخاب شده در 55 مدرسه متوسطه مالزی تکمیل شده است تا به سؤالات مطالعه پاسخ دهد. ابزار اصلی گردآوری داده ها، پرسشنامه نگرش ساخته شده ویژه ای به نام «شما و نگرش شما نسبت به هماهنگی بین ادیان» است. پرسشنامه از سوابق شخصی، ترجیحات هویتی، فراوانی اعمال مذهبی، نگرش نسبت به اسلام، تعامل بین فرهنگی و بین مذهبی و نگرش نسبت به هماهنگی بین مذهبی شرکت کنندگان پرسیده شد. پاسخهای 3481 شرکتکننده، متشکل از 1418 مرد و 2063 زن که نظرسنجی را تکمیل کردند، با استفاده از تحلیلهای آماری توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های کلیدی در سه بخش به عنوان سه فصل تحلیل ارائه شده است. بخش اول تحلیل با بررسی ترجیحات هویتی شرکت کنندگان، فراوانی اعمال مذهبی و نگرش به اسلام به دینداری می پردازد. نتایج نشان داد که اکثر شرکت کنندگان در این مطالعه از دین (اسلام) برای بیان هویت خود به جای قومیت و ملیت استفاده می کردند. از نظر اعمال دینی، اکثر پاسخگویان، نمازهای پنج گانه واجب را به جا می آورند، قرآن می خوانند و گاهی در مسجد حضور می یابند. «مقیاس نگرش شاهین-فرانسیس نسبت به اسلام» برای سنجش نگرش شرکت کنندگان به اسلام به زبان مالزیایی ترجمه شد. نتایج نشان داد که نسخه ترجمه شده این مقیاس پایا و معتبر بوده و برای شرکت کنندگان مسلمان مالزی مرتبط است. مقیاس ترجمه شده دارای ضریب سازگاری درونی بالایی است (897/0 = α). نتایج نشان داد که اکثر شرکت کنندگان در مقیاس نمره بالایی کسب کردند. شرکتکنندگان در بین زنان، خود گزارشدادند که مراعات دینی بالاتری نسبت به مردان داشتند و دانشآموزانی که در مدارس مذهبی تحصیل میکردند، نسبت به دانشآموزان مدارس غیرمذهبی نگرش بالاتری نسبت به اسلام داشتند. بخش دوم تجزیه و تحلیل داده ها، بررسی اولیه پایایی و اعتبار مقیاس نگرش نسبت به هماهنگی بین دینی 18 ماده ای را ارائه کرد. این مقیاس دارای ضریب سازگاری درونی بالایی است (869/0 = α). نتایج از توسعه مقیاس نگرش به هماهنگی بین مذهبی به عنوان ابزاری علمی برای مطالعه نگرشی روابط بین مذهبی و به طور کلی مناسب برای اندازه گیری نگرش نسبت به هماهنگی بین مذهبی در میان شرکت کنندگان مسلمان دبیرستانی در چارچوب ...
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
تعداد رکورد ها : 30253
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید