جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 30253
طب عرفانی: معرفت شناسی مذهبی-فرهنگی آفریقایی جامائیکا و استعمارزدایی از سلامت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jake Wumkes
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : انگیزه اساسی این تز این است که استعمار یا استعمار به عنوان یک چارچوب ایدئولوژیک و نهادی در سرتاسر جهان به شکوفایی خود ادامه می دهد و این به ضرر اکثریت جمعیت کره زمین و به ویژه مردم بومی و آفریقایی است. دیاسپورا بنابراین، آنچه در اینجا به دنبال استعمار زدایی از ذهن و نهادها است. با نگاهی به مورد جامائیکا، می توان دید که چگونه استعمار همچنان به تضعیف باورها، رفتارها، نهادها و رفاه کلی اکثریت جمعیت آفریقایی تبار جزیره از بسیاری جهات هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اقتصادی ادامه می دهد. من تمرکز خود را در این پایان نامه بر روی سیستم رسمی مراقبت های بهداشتی زیست پزشکی و ارتباط آن با شیوه های درمانی بومی آفریقایی جامائیکا و افرادی که از نظر تئوری به دنبال خدمات رسانی است، محدود می کنم. همانطور که توسط بسیاری از محققان تأیید شده است، این سیستم مراقبت های بهداشتی در حال شکست اکثریت جمعیت منطقه کارائیب به عنوان یک کل است، و جامائیکا نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای نشان دادن راه‌هایی که این حقیقت دارد، من معرفت‌شناسی مذهبی-فرهنگی آفریقایی جامائیکا (به طور خاص به مفاهیم خود، جامعه، محیط و سلامت) در تضاد آن با معرفت‌شناسی غالب برگرفته از غرب، که عموماً به عنوان مبنای فکری برای زیست پزشکی این مفید است زیرا شیوه‌های شفابخش بومی آفریقا-جامائیکایی مستقیماً از سنت‌های مذهبی-فرهنگی موجود در جزیره سرچشمه می‌گیرد، و نشان داده خواهد شد که چگونه معرفت‌شناسی زیربنایی آنها می‌تواند به فرآیند استعمارزدایی کمک کند. من همراه با سایر محققان در این زمینه، برای ادغام شیوه‌های درمانی بومی و زیست‌پزشکی در جامائیکا و فراتر از آن بحث می‌کنم. تمام تحقیقاتی که این پایان‌نامه را اطلاع‌رسانی می‌کند، ثانویه بوده و کاملاً از طریق ادبیات مرتبط انجام شده است. آنچه من نشان می دهم این است که معرفت شناسی مذهبی-فرهنگی آفریقایی-جامائیکا و تمرکز شفابخش آن، کلی نگری را ارائه می دهد که برای مشاهده تغییرات اجتماعی-فرهنگی و ساختاری - که هدف من از استعمار زدایی است - برای سلامت و رفاه ضروری است. همه. ریشه‌های آفریقایی این معرفت‌شناسی به نمایش گذاشته می‌شود، و کلی‌نگری مرتبط با آن، شیوه‌ای بین معرفتی عموماً مشارکتی در تعامل با معرفت‌شناسی‌های متنوع است که منجر به یکپارچگی و نوآوری سیستم‌ها و نهادهای دانشی می‌شود. همانطور که نشان خواهم داد، معرفت شناسی مذهبی-فرهنگی آفریقایی جامائیکا و شیوه های درمانی پتانسیل زیادی برای اطلاع رسانی در زمینه ها و رشته ها از جمله دین و فلسفه، انسان شناسی پزشکی، توسعه و استعمار زدایی و همچنین جهانی شدن دارند.
بحثی درباره فلسفه جاکوب فردریش فریس
نویسنده:
George Ewan
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
باور نومینالیست
نویسنده:
James Henry Collin
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : من خطوط کلی پایان نامه خود را بیان می کنم: دفاع از اسم گرایی ریاضی و به طور کلی تر از اسم گرایی. من در مورد امکان متافیزیک و رابطه اسم گرایی با طبیعت گرایی و پراگماتیسم بحث می کنم. فصل 2: ​​من شرحی از انتزاع را ترسیم می کنم. سپس استدلال‌های متقابلی را برای ادعاهایی ارائه می‌کنم که اشیاء ریاضی تفاوتی با جهان انضمامی ایجاد می‌کنند و ادعا می‌کنم که اشیاء ریاضی به معنای ترسیم شده انتزاعی هستند. فصل 3: من استدلال می کنم که مشکل معرفت شناختی با اشیاء انتزاعی به بهترین وجه به عنوان ناسازگاری با نظریه علّی دانش، یا به عنوان ناتوانی در توضیح پایایی باورهای ریاضی ما درک نمی شود، بلکه در اقبال معرفتی قرار دارد که هر باوری را تحت تأثیر قرار می دهد. در مورد اشیاء انتزاعی برای این منظور، من گزارشی از شانس معرفتی ایجاد می کنم که می تواند موارد اعتقاد به حقایق ضروری را توضیح دهد و آن را در مورد ریاضی به کار گیرد. فصل چهارم: من بر اساس ملاحظات متافیزیکی و داده‌های زبانی، ایراداتی را به این دیدگاه که کمی‌کننده وجودی بیانگر وجود است، در نظر می‌گیرم. من استدلال می‌کنم که این ملاحظات را می‌توان با یک کمی‌ساز وجودی متعهد، زمانی که عمل‌شناسی جملات کمی‌سازی‌شده به درستی درک شود، تطبیق داد. من یک چارچوب نیمه رسمی ایجاد می کنم که در آن می توانیم مفهوم کفایت اسمی را تعریف کنیم. من نشان می‌دهم که چگونه مفهوم ما از کفایت اسمی می‌تواند نشان دهد که چرا برای اسم‌گرایان مشروع است که از «فرض‌های» افلاطونی در استنتاج‌سازی استفاده کند. فصل 5: به کاربرد ریاضیات در علم، از جمله کاربردهای توضیحی، و ارتباط آن با تعدادی از استدلال های ضروری می پردازم. من همچنین به مسائل رئالیسم و ​​ضد رئالیسم و ​​ارتباط آنها با این استدلال ها توجه می کنم. من استدلال می‌کنم که انتزاع به دور از ملاحظات عمل‌گرایانه باعث ایجاد انحراف در بحث شده و امکان درک اسمی از شیوه‌های ریاضی را پنهان کرده است. من با توضیح مفهوم فراواژه عمل گرایانه پایان می دهم و استدلال می کنم که این مفهوم می تواند برای ایجاد روش جدیدی برای تعیین مکان تعهدات هستی شناختی ما استفاده شود. فصل 6: من نشان می‌دهم که چگونه می‌توان از دستگاه توسعه‌یافته در فصل‌های قبلی برای گسترش پروژه نام‌گرایی در حوزه‌های دیگر گفتمان استفاده کرد. به ویژه گزاره ها و اقسام را در نظر می گیرم. من ادعا می کنم که یک حساب واحد از نام گرایی در این حوزه ها در دسترس است. نتیجه گیری: من ادعاهای پایان نامه خود را خلاصه می کنم. من پیشنهاد می کنم که هدف از تحقیق ریاضی دانش توصیفی نیست، بلکه درک است.
تغییر روایت‌های شهادت در آثار چاپخانه‌های هوگنوت در طول جنگ‌های مذهبی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Byron J. Hartsfield
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف پروژه من این است که نشان دهم چگونه زندگی، استراتژی ها و نگرش چاپگران هوگنوتی اواخر قرن شانزدهم، تصویر اروپاییان پروتستان را از خود منعکس کرده و تحت تاثیر قرار داده است. مورخان این کتاب مانند راجر چارتیه و آدریان جانز استدلال کرده‌اند که فرآیند چاپ شامل اجزای متعددی است که مورخان علاقه‌مند به کاوش در افکار و نگرش‌ها به راحتی از آن چشم پوشی می‌کنند. پروژه من تلاش می کند تا با نشان دادن اینکه چگونه چاپگرها به همان اندازه خوانندگان و نویسندگان در فرآیند خواندن یکپارچه هستند، از این بینش ها استفاده عملی کند. من زندگی، شبکه‌های اجتماعی و استراتژی‌های تجاری یک جفت چاپگر موفق هوگونو در ژنو، ژان کرسپن و اوستاش ویگنون را بررسی می‌کنم. تحقیقات من نشان می دهد که چگونه آنها برای انجام تجارت خود به شبکه های تعاونی و بین المللی متکی بودند و این امر باعث ایجاد یک نگرش عملی و جهانی در بین آنها شد. سپس معروف‌ترین اثر ژان کرسپن را بررسی می‌کنم که نشان می‌دهد چگونه نیازهای خوانندگانش را برای درک معنای جامعه تامین می‌کند. من نشان می‌دهم که چگونه این اثر در طول زمان در پاسخ به نیازها و شرایط در حال تغییر تغییر کرد، همانطور که در نسخه‌ای که Eustache Vignon پس از مرگ شریک زندگی‌اش تولید کرد، به طرز چشمگیری دیده می‌شود. در نهایت، من بررسی می‌کنم که ویگنون – همراه با دیگر چاپگران پروتستان زمان خود – چگونه شروع به تولید کتاب‌هایی درباره دنیای جدید کرد. من استدلال می‌کنم که این آثار دنیای جدید، که منعکس‌کننده دیدگاه جهان‌وطنی چاپخانه‌ها است، دیدگاهی جهانی‌تر از مسیحیت و اخلاق جهانی مبتنی بر مهربانی و عدالت را ترویج می‌کند.
بدن هرمتیک آینه ای برای تکامل ارتدکس مسیحی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Charles Flowers
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : پس از ناپدید شدن در اروپا در بیشتر قرون وسطی، Corpus در ایتالیای رنسانس با اقتدار بیشتری ظهور کرد، به طوری که مارسیلیو فیچینو ترجمه های خود از افلاطون را کنار گذاشت تا به هرمس بپردازد، که اعتقاد بر این است که فلسفه بسیار قدیمی تر است. این مطالعه واکنش‌ها و کاربردهای Corpus Hermeticum را در طول دوره‌ای از ارتدکس مسیحی در اواخر دوران باستان ردیابی می‌کند. آگوستین در قرن پنجم از Corpus استفاده کرد تا باور صحیح مسیحی را از هترودوکسی متمایز کند، به خدایان ساخته دست بشر حمله کرد و از هرمس استفاده کرد؟ کلماتی برای نشان دادن نیرنگ دروغین شیاطین. با این حال، نویسندگان مسیحی پیشین در مورد آموزه‌های Corpus دوسوگراتر بودند. لاکتانتیوس شیاطین هرمس را دشمن خدا می‌دانست، اما از نویسنده اسطوره‌ای به عنوان مرجعی برای اثبات برتری ایمان مسیحی بر نفوذ اهریمنی متوسل شد. جولیوس فیرمیکوس ماترنوس، اخترشناس بت پرست که به مسیحیت گروید، از کورپوس و اقتدار هرمس هم در آثار طالع بینی و هم در کارهای ضد بت پرستی خود استفاده کرد. از طریق بررسی این تفاسیر مختلف، سنت هرمسی می تواند به عنوان ابزاری برای بررسی نه تنها ظهور ارتدکس مسیحی، بلکه شکل گیری مرزهای بین بت پرستی و مسیحی و قدرت رو به رشد ارتدکس مورد استفاده قرار گیرد. Corpus Hermeticum یک نفوذ متقابل از الهیات و کیهان شناسی مصر، یونان و مسیحیت اولیه را نشان می دهد. این مجموعه تغییرناپذیر که به عنوان آینه ای برای تحول فکری مداوم در نظر گرفته می شود، دیدگاه های متغیر متفکران بت پرست و مسیحی را در لحظات حساس تکامل فرهنگی و مذهبی منعکس می کند.
زیارتگاه عبدالقادر جیلانی در بغداد و حرم عبدالعزیز جیلانی در عقره: ترسیم جهت گیری های چندگانه دو زیارتگاه صوفیان قادری در عراق [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Noorah Al-Gailani
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه جوامع ذینفع، محیط فیزیکی و زندگی روزمره دو زیارتگاه صوفی قادریه را که کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است مرتبط با شیخ عبدالقادر جیلانی (1077 - 1165 م)، متکلم مسلمان حنبلی قرن دوازدهم و یکی از بنیانگذاران پس از مرگ ترسیم می کند. قدیمی ترین فرقه های صوفیانه در اسلام اولین زیارتگاه در بغداد است و اتاق دفن او را در خود جای داده است. و دومین زیارتگاه در حومه شهر عقره در منطقه کردستان شمال عراق، زیارتگاه پسرش شیخ عبدالعزیز (متوفی 1206 م) است. وی همچنین به دلیل سخنرانی در علم کلام حنبلی در منطقه مشهور بود و به این دلیل و همچنین ارتباط خود با شیخ عبدالقادر را گرامی داشت. با توجه به این پرسش پژوهشی که «جهت‌گیری‌های هویتی این دو زیارتگاه صوفی قادریه در دوران معاصر چیست؟» یافته‌های ارائه شده در اینجا نتیجه تحقیقات میدانی است که بین نوامبر 2009 و فوریه 2014 انجام شده است. این تحقیق میدانی زمینه پیچیده‌ای را نشان می‌دهد که در آن این دو زیارتگاه وجود داشته و با هم تعامل داشته‌اند، تحت تأثیر ذینفعان صوفی و غیرصوفی که با آنها شناسایی شده و به آنها دسترسی داشته‌اند. زیارتگاه هایی برای رفع نیازهای روحی و عملی گوناگونی که به نوبه خود بر نحوه نگرش و نگاه هر یک به حرم از جهت گیری های مختلف تأثیر می گذارد. این جهت گیری های همپوشانی شامل نهاد صوفی قادری و محل استراحت قدیس حامی آن است. مسجد ارتدکس اهل سنت با امامان مفتی آن که در استخدام دولت عراق هستند. مرقد مقدس محله جامعه شیعیان محلی و مقصد آن برای کمک های معنوی و عملی؛ و تامین کننده محلی رفاه برای فقرای شهر (آشپزخانه سوپ، سالن تشییع جنازه و تولید برق از جمله خدمات دیگر). یافته‌های تحقیق همچنین نشان می‌دهد که صحنه‌ی صوفی قدیری دائماً در حال تغییر و تطبیق است که از محیط‌های اجتماعی- مذهبی- سیاسی ملی و منطقه‌ای که این دو حرم در آن وجود دارند مصون نیست: یک طبقه سیاسی ملی غیرصوفی که برای نفوذ و دستکاری در این زیارتگاه‌ها به نفع خود رقابت می‌کند. اهداف؛ و جناح‌های فرقه‌ای ملی قدرتمند برای انجام همین کار تلاش می‌کنند. ترکیبی از ذینفعانی که از این دو حرم استفاده می‌کنند و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، شکل دهندگان تأثیرگذار این نهادها، هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ معنوی، هستند. بیشتر ذینفعان از طریق مواجهه و تعامل با یکدیگر در حفظ و تجدید حیات این دو حرم مشارکت داشتند، اما برخی نیز بر اساس دیدگاه جهت گیری خاص خود به دنبال سازگاری و تغییر آنها بودند.
محمد بن ادریس شافعی و نقش او در بسط نظریه حقوقی اسلامی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
AHMAD HAKIM
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : محمد بن ادریس شافعی (متوفی 204 هجری)، موضوع پایان نامه حاضر، قانون دان مسلمانی بود که نقش اساسی در توسعه شریعت اسلامی داشت. او اولین رساله فقه در اسلام را نوشت، اثری که در آن به بحث درباره ماهیت و منابع حقوق اسلامی پرداخته و روش شناسی حقوقی طراحی شده برای تفسیر آن منابع را توسعه داده است. نظریه حقوقی شافعی بر دو اصل استوار است: اصرار بر پیروی از کتاب و روایات و محدودیت در استفاده از عقل. علاوه بر این، شافعی سلسله مراتب چهار منبع حقوق را ایجاد کرد: قرآن، سنت، اجماع و قیاس. در قرون بعدی، نظریه حقوقی شافعی تأثیر زیادی داشت. مکاتب حقوقی حنبلی و ظاهری در محیطی پدید آمدند که به طور قابل توجهی تحت تأثیر شافعی و پیروانش بود. بنیانگذاران این دو مکتب به شدت از وحی پیروی می‌کردند و استفاده از عقل را محدود می‌کردند: داوود الض اهیری حتی از تلقی قیاس به عنوان یکی از منابع شریعت خودداری کرد. اگرچه همه جنبه‌های نظریه شافعی در میان دانشمندان بعدی مورد پذیرش قرار نگرفت، با این وجود، این دانشمندان به دلیل تلاش‌های شافعی در نظام‌سازی روش استنباط قانون مدیون بسیاری هستند.
رنج و جستجوی تمامیت: زیبایی و صلیب در هانس اورس فون بالتاسار و الهیات فمینیستی معاصر [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Elisabeth T. Vasko
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : تنش بین زیبایی صلیب و خشونت مصلوب شدن، ناهماهنگی را در الهیات مسیحی ایجاد می کند. از نظر الهیات کفاره، این ناهماهنگی از طریق توسعه یک حس زیبایی تبدیل شده است که در آن صلیب، همانطور که توسط مؤمن در زمینه ایمان درک و تفسیر می شود، زیبایی شناسی مسیحی را گسترش می دهد. یکی از نمونه‌های برجسته‌تر از این ساختار را می‌توان در الهیات هانس اورس فون بالتاسار یافت، که در آن زیبایی الهی در تسلیم شدن مسیح در صلیب به اوج می‌رسد. در هرمنوتیک فمینیستی، شناسایی زیبایی الهی با عشق مصلوب شده خطرناک است، زیرا خطر تجلیل از رنج و ایثار را به دنبال دارد. این پایان نامه هرمنوتیک فمینیستی را به شیوه ای که در آن زیبایی الگوهای متقاطع روابط درست و عمل ایمان به زیبایی شناسی الهیات و دراماتیک بالتاسار را نشان می دهد، نشان می دهد. من استدلال می‌کنم که این ساختار زیبایی‌شناسی، زمانی که با نمادگرایی جنسیتی و خشونت نهفته در روایت دراماتیک رستگاری بالتاسار همراه شود، با تقدیس زخم‌های خشونت و تحت‌الشعاع قرار دادن امکانات انسانی برای یکپارچگی، ذهنیت تجسم یافته زنان را خاموش می‌کند. با تکیه بر کمک‌های جامعه‌شناختی الهیدان‌های فمینیست و زن‌گرا، استدلال می‌کنم که زیبایی باید مدعی شکوفایی انسان، به ویژه رفاه معنوی و مادی زنان باشد. این پروژه با ارائه یک بازسازی انتقادی از زیبایی شناسی و کفاره که ریشه در فیض اصلی تجسم یافته دارد، به پایان می رسد.
این بدن، این تمدن، این سرکوب: تحقیقی درباره فروید و مارکوزه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jeff Renaud
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هربرت مارکوزه در زیر پرده جامعه سرمایه داری مرفه و سهل گیر جنسی ما، تضاد ریشه ای را در مورد چگونگی ایجاد جنسیت در این سیستم شناسایی می کند. از نظر او، تمدن کنونی ما با ادغام یا «محافظت» همه ابعاد زندگی بشر در سیستمی مشخص می شود که به دنبال کنترل و تسلط بر افراد است. مارکوزه معتقد است که آزادسازی فزاینده تمایلات جنسی نشان دهنده مهار مؤثر آن در سیستمی است که تمام علایق و فعالیت های انسانی را به ارزش بازارشان کاهش می دهد و افراد را به یک سیستم بازاری متصل می کند که ساختاری برای به حداکثر رساندن سود و فقیر ساختن تجربه انسانی دارد. در پایان نامه بعدی، من توسعه اندیشه مارکوزه در مورد سرکوب جنسی تحت سرمایه داری متأخر را بررسی می کنم و ارتباط بین موقعیت او و زیگموند فروید را توضیح می دهم.
دین و کارآفرینی: مطالعه ای از کارآفرینان مسلمان در اسکاتلند [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Md Zillur Rahman
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
چکیده :
ترجمه ماشینی : کار ماکس وبر در مورد اخلاق کاری پروتستانی (PWE) یکی از جنبه‌های اساسی رایج در همه انواع ادیان را برجسته می‌کند و آن این است که یک دین قوانین اعمال و رفتار را تجویز می‌کند. این معیارهای تجویز شده از اعمال و رفتار ممکن است گروه های مذهبی را با درجات مختلف سختگیری محدود کند. علاوه بر این، دین تمایل به شکل دادن به باورها و ارزش هایی دارد که تصمیمات اقتصادی را تعیین می کنند. پایبندی مذهبی متفاوت دارای ارزش های متفاوتی است که بر مشارکت کارآفرین در فعالیت های تجاری تأثیر می گذارد. مطالعات متعددی به بررسی ارتباط بین دین و کارآفرینی پرداخته است. اما اسلام (دین) و کارآفرینی در جوامع غیر اسلامی چندان مورد توجه قرار نگرفته است. بنابراین، این پایان نامه با هدف بررسی و دستیابی به بینشی از این رابطه است. این مطالعه همچنین سعی دارد به این سوال تحقیقاتی زیر پاسخ دهد - دین (اسلام) چه نقشی در فعالیت های تجاری کارآفرینان مسلمان در اسکاتلند ایفا می کند؟ با توجه به ماهیت حساس مطالعه، هدف و سوال تحقیق، یک تحقیق کیفی برای بررسی عمیق این پدیده اتخاذ شده است. بر اساس بررسی سیستماتیک 121 مقاله، یک چارچوب مفهومی ایجاد شد. علاوه بر این، یک راهنمای مصاحبه طراحی شد و داده‌ها با استفاده از مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته چهره به چهره با 43 پاسخ‌دهنده در آبردین، داندی، گلاسکو و ادینبورگ جمع‌آوری شد. با این حال، هنگام بررسی داده‌های کیفی، مشخص شد که می‌توان آن‌ها را نیز در معرض تجزیه و تحلیل کمی قرار داد. عنصر کمی آن بخشی از یک روش ترکیبی حمایتی است. محقق هیچ داده اضافی را جمع آوری نکرد، اما داده های جمع آوری شده را برای افزودن دقت کمی و سطح بیشتر درک مورد استفاده قرار داد. یافته‌های کیفی نشان می‌دهد که ارزش‌ها و باورهای اسلامی نقش مهمی بر کارآفرینان مسلمان در اسکاتلند دارند. با این حال، قوانین سختگیرانه تجارت اسلامی، فعالیت های کارآفرینی آنها را که در قرآن ممنوع شده است، محدود می کند، مانند پرداخت سود، ریسک های غیر ضروری، فعالیت های مرتبط با الکل و قمار. از یک سو، بررسی کیفی نشان می‌دهد که ارزش‌های خانوادگی اسلامی تأثیر فوق‌العاده‌ای بر هر تجارتی که متعلق به مسلمانان است، دارد. با این حال، همزمان، ارزش‌های سخت‌گیرانه خانوادگی و اعتقادات مذهبی نیز ممکن است فعالیت‌های کارآفرینی در اسکاتلند را محدود کند. علاوه بر این، دین (اسلام) به عنوان تنها عامل انگیزشی برای تأثیرگذاری بر یک فرد برای تبدیل شدن به یک کارآفرین به نظر نمی رسد. عوامل دیگری مانند تأمین خانواده، استقلال، سود مالی و ادراک دین و... نیز از عوامل مهم هستند. این مطالعه همچنین نشان داد که کارآفرینان مسلمان از مشاغل مراقبت می کنند و بهترین شیوه ها را نه تنها برای رضایت خداوند و ایمان بلکه برای بقای خود در یک کشور غیر اسلامی به کار می گیرند. علاوه بر این، سایر پاسخ دهندگان نشان می دهند که کارآفرینی یک وظیفه دینی نیست و مسلمان بودن نه کمکی می کند و نه مانعی در انجام تجارت در کشوری غیر اسلامی مانند اسکاتلند می کند. تجزیه و تحلیل داده های کمی نشان می دهد که سن، جنسیت، تحصیلات و نسل پاسخگو هیچ…
  • تعداد رکورد ها : 30253