جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور >
مرور مجلات
>
عرفان اسلامی (دانشگاه آزاد زنجان)
> 1398- دوره 15- شماره 59
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
تعداد رکورد ها : 19
سال 1402
دوره 20 , شماره 78
دوره 20 , شماره 77
دوره 19 , شماره 76
دوره 19 , شماره 75
سال 1401
دوره 19 , شماره 74
دوره 19 , شماره 73
دوره 18 , شماره 72
دوره 18 , شماره 71
سال 1400
دوره 18 , شماره 70
دوره 18 , شماره 69
سال 1399
دوره 17 , شماره 68
دوره 17 , شماره 67
دوره 17 , شماره 66
دوره 17 , شماره 65
سال 1398
دوره 16 , شماره 64
دوره 16 , شماره 63
دوره 16 , شماره 62
دوره 16 , شماره 61
دوره 15 , شماره 60
دوره 15 , شماره 59
سال 1397
دوره 15 , شماره 58
دوره 15 , شماره 57
دوره 14 , شماره 56
دوره 14 , شماره 55
سال 1396
دوره 14 , شماره 54
دوره 14 , شماره 53
دوره 13 , شماره 52
دوره 13 , شماره 51
سال 1395
دوره 13 , شماره 50 زمستان 1395
سال 1394
دوره 11 , شماره 44
دوره 11 , شماره 43
سال 1393
دوره 11 , شماره 42
دوره 11 , شماره 41
دوره 10 , شماره 40
دوره 10 , شماره 39
سال 1392
دوره 10 , شماره 38
دوره 10 , شماره 37
دوره 9 , شماره 36
دوره 9 , شماره 35
سال 1391
دوره 9 , شماره 34
دوره 9 , شماره 33
دوره 8 , شماره 32
دوره 8 , شماره 31
سال 1390
دوره 8 , شماره 30
دوره 8 , شماره 29
دوره 7 , شماره 28
دوره 7 , شماره 27
سال 1389
دوره 7 , شماره 26
دوره 7 , شماره 25
دوره 6 , شماره 24
دوره 6 , شماره 23
سال 1388
دوره 6 , شماره 22
دوره 6 , شماره 21
دوره 5 , شماره 20
دوره 5 , شماره 19
عنوان :
بررسی مفهوم جوع از نگاه عرفا از ابتدا تا قرن هفتم
نویسنده:
حسن شعبانی آزاد
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
چکیده :
«جوع» یکی از نمایههای اخلاقی و عرفانی ماست که همواره در دو حوزة ادبیات تعلیمی و ادبیات عرفانی مورد توجه بوده است. همه فرق صوفیه در ضرورت «جوع»، بهعنوان یکی از ارکان اساسی سیر و سلوک اتفاق نظر دارند. در چیستی معنای جوع، گروهی «جوع» را به معنای «به اندازه خوردن» و گروهی آن را معادل «روزه» دانستهاند و برخی نیز آن را تا حد «سد جوع» (نخوردن مگر به ضرورت) معنا کردهاند. جوع در قرآن کریم وسیلهای برای آزمایش صابران است. با توجه به اینکه به این مسئله در جوع در قرآن کریم و سخنان بزرگان دین اشاره شده است؛ از دیرباز عرفا جوع را فضیلت اخلاقی میدانستند و در آثار خود به این مهم پرداختهاند. یافتههای پژوهش حاکی از این است که همۀ عرفا جوع را وسیلۀ تقرب الهی دانسته و از این جهت بدان اهمیت دادهاند وگرنه گرسنگی صرف برای آنها ارزش خاصی ندارد، بلکه جوع را مقدمۀ قرب الهی و به تبع آن مشاهدۀ حق دانستهاند. در واقع هدف اصلی آنان از تأکید بر این موضوع کمک به سالک برای رسیدن به حقتعالی و درجات خاص عرفانی بود. با توجه به اهمیت جوع از دیدگاه عرفا و نگرش خاص آنها به این مسأله، مقالة حاضر بر آن است تا دیدگاه عرفا را از ابتدا تا قرن هفتم هجری قمری دربارۀ این مهم بررسی کند و وجوه اشتراک و افتراق دیدگاههای آنها را مورد بررسی قرار دهد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 333 تا 352
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تحلیل پارادایمی توسعه در اندیشه آمارتیا سن و نسبت آن با صلح کل عرفانی
نویسنده:
حسن عیوض زاده، پوریا پرندوش
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
چکیده :
این مقاله با مفروض گرفتن و استخراج عناصر اساسی توسعه لیبرالی بهمثابه یک الگوواره (پارادایم) درصدد سنجش میزان اشتراک و یا افتراق اندیشه آمارتیا سن با جریان اصلی توسعه سیاسی لیبرالی بهمثابه پارادایم غالب میباشد. وجود تمایز وی بر ابعاد ارزش شناختی و زیباییشناختی با اندیشههای جریان اصلی توسعه لیبرال و تأکید بر سوژه و توانمندسازی فردی بهجای تأکید بر ساخت این پرسش را بهپیش میکشد که آیا اندیشه آمارتیا سن را میتوان تحولی پارادایمی در نظر گرفت و یا تحولی است در درون پارادایم موجود توسعه لیبرال؟ همچنین آیا میتوان شباهتهای پارادایمی بین اندیشه آمارتیاسن با نظریه صلح کل عرفانی یافت به گونهای که به منزلة بدیل و یا مکمل نظریة توسعه او به عنوان الگویی باشد که فراهم کننده زمینه توانمندسازی سوژه انسانی با برقراری عدالت هویتی در جوامعی تحت توتالیتاریسم هویتی تمرکز گرا است؟ نوشتار کنونی با استفاده از مقالات و کتابهای آمارتیا سن و با روش گردآوری دادههای کتابخانهای و روش تحلیل محتوا/ پارادایم ابتدا به توصیف و استخراج عناصر توسعهای اندیشه سن و امهات کلان نظریه صلح کل عرفانی پرداخته و با عطف تمرکز اصلی بر اندیشه سِن بر آن است تا تا تحول پارادایمی/درون پارادایمی را با جریان اصلی توسعه از یک سو به مثابه صورت نوعی توسعه لیبرالی و نظریه صلح کل عرفانی از سوی دیگر با رویکردی پارادایمی/مقایسهای دریابد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 395 تا 416
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تعلیم ناخودآگاه در قصههای مثنوی(با نگاهی به حکایتهای شرح سروری بر دفتر چهارم مثنوی معنوی)
نویسنده:
بیتا نوریان، علی محمد سجادی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
چکیده :
چکیده از جمله شیوههای مؤثر ارتباط با ناخودآگاه مخاطب در متون عرفانی به منظور القای بهتر آموزههای عارفانه، استفاده از تمثیل و استعاره است که در این ساحت، میتوان با ابعاد ژرفتری از روان آدمی ارتباط برقرار کرد و به شکلی غیرمستقیم تأثیر فراوانی در امر آموزش افراد گذاشت. این روش، از جمله روشهای مشترک میان تکنیکهای روانشناسانه مدرن و متون تعلیمی صوفیانۀ ادب فارسی است. تمثیل، استعاره و کهن الگوها که بخش مهمی از ژرف ساخت متنهای ادبی عارفانه را تشکیل میدهد، باوجود تعاریف کمابیش مشخصی که از آنها، از سوی یونگ و برخی روانشناسان دیگر ارائه شده است، برای مخاطبان آشناست، اما هنوز ماهیت این بخش از روان آدمی و ارتباط آن با پیش زمینههای فرهنگی و قومی و عصبی انسان جای بحث فراوانی دارد و بکارگیری آنها در قصههای عرفانی و آثار کلاسیک ادبی و تشریح و واکاوی آنها میتواند این شگردها را تفسیر کند. مثنوی، مهمترین متن ادب فارسی در استفاده از این شگردهاست که مولانا عمیقترین موضوعات حکمی و عارفانه را در قالب تمثیلهای ساده و پیچیده طرح و ارائه میکند. شرح سروری، یکی از شروح مفصل بر مثنوی است که شارح خود نیز به آوردن حکایاتی در ایضاح و اثبات آموزههای مثنوی میپردازد. در این پژوهش با تحلیل برخی از تمثیلات مثنوی و حکایتهای شرح سروری به معرفی و تبیین زوایایی از تفکرات و حوزههای تعلیمی مولانا از این منظر پرداخته و دریافته میشود که بسیاری از فنون روشهای روان درمانگرانه امروزین در قصهها و تمثیلهای مثنوی جریان دارد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 43 تا 66
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
خاندان سُهروَردی، خاندان تصوف و علم در سرزمینهای اسلامی
نویسنده:
حمیدرضا ثنائی، فاطمه زارع حسینی، مهدی مجتهدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
حکمت اشراق the School of Illumination
چکیده :
نخستین رجال خاندان سهروردی از سهرورد، شهر کوچکی میان زنجان و همدان، برخاستند و با کوچ به بغداد به انگیزة قدم در راه تهذیب و تحصیل علم، این خاندان در سدة 5ق در این شهر ظهور یافت و به تدریج به تصوف و علم شناخته شد. خاندان مذکور تا اوایل سدة 9ق در عراق و جزیره دوام یافت و بیشترین اخلاف خاندان در این جا ظهور یافتند. با پراکنده شدن تدریجی برخی از رجال خاندان در سرزمینهای اسلامی، از نیمة دوم سدة 7ق تا سدة 14ق اخلافی از این خاندان در ایران، مصر و شام، ماوراءالنهر و به ویژه هند نیز ظاهر شدند. منابع سلسلهنسب همة اخلاف را به طور کامل بیان نکردهاند. دربارة منتسبان با سلسلهنسب ناقص اجمالا میدانیم که از نسل شیخشهابالدین عمر سهروردی(د.632ق) بودهاند. از این رو، میتوان گفت برخی از اخلاف شیخ و تبعا خاندان تا سدة اخیر نسب خویش را حفظ کرده یا از نسب بردن خویش از شیخ آگاهی داشتهاند؛ با اینهمه، احتمال نسبسازی برخی از منسوبان متاخر برای خویش بسیار است. این پژوهش میکوشد پس از معرفی خاندان سهروردی، با استقصای نام اعضا و اخلاف آن، شجرهنامة ایشان را بر پایة منابع موجود ترسیم و مدعیان انتساب به شیخ را نیز معرفی کند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 223 تا 246
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تربیت عرفانی از منظر علامه طباطبایی(ره)
نویسنده:
مرآت امین الرعایا، امیر جوان آراسته، علی اکبر افراسیاب پور، حسین خسروی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
درباره علامه طباطبایی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
علامه طباطبایی: سید محمدحسین طباطبایی
چکیده :
در فلسفۀ تعلیم و تربیت معاصر به تربیت عرفانی جایگاه اندکی داده شده است و یکی از نظریهپردازان آن علامه طباطبایی (1360-1281 ش) در رساله لب اللباب و آثار دیگر خود به معرفی تعلیم و تربیت عرفانی میپردازد و در رسالهالولایه این تربیت را در قالب سیر و سلوک علمی و عملی به صورت تطبیقی مطرح مینماید. در طرح نظر خود از عرفان نظری و هستیشناسی عرفانی و آشنایی با حقایق دین آغاز میکند و در عرفان عملی به تأثیر دعاها، مراقبه، ذکر و فکر، خلوت و طهارت، نیت و ارادات و مانند آن میپردازد و کلیدهای تربیت عرفانی را در منازل و مقامات سلوکی دنبال میکند و طرحی جامع برای برنامهریزی در تدوین یک الگوی تربیتی ارائه میدهد که در این مقاله تلاش میگردد عناصر اصلی آن شناسایی و معرفی شوند.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 85 تا 100
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تأویلات عرفانی از مباحث کلامی در تمهیدات
نویسنده:
فریده محسنی هنجنی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
چکیده :
بسیاری از متون عرفانی علاوه بر جنبههای عرفانی و صوفیانه از وجوهی از جمله علم کلام قابل بررسیاند؛ اماعرفای برجسته اسلامی گاهی دیدگاههای کلامی و حتی فلسفی خود را نیز با تأویلات و مشرب عرفانی در آثار خود بازگو کردهاند که دستیابی به آنها، ارزیابی دقیق آراء عرفانی را کاملتر خواهد کرد. از عرفای تأثیرگذاری که بسیاری از آراء کلامی و فلسفی را در آثار خویش بانگاهی عرفانی تعبیر کرده، عینالقضات همدانی (525-492) بوده است. نگارنده درمقاله حاضر، در صدد است با روش توصیفی- تحلیلی پس از مباحث مقدماتی، به بعضی از دیدگاههای کلامی عینالقضات در کتاب تمهیدات در ضمن مقایسه متکلمان اسلامی، جایگاه اندیشههای کلامی او را در عرفان نشان دهد و حتیالمقدور به این سوال پاسخ دهد که عینالقضات برکدام مذهب کلامی بوده وکدام آراء و اندیشههای کلامی او با تأویلات عرفانی آمیخته است؟ و به این نتیجه دست یابد که در عرفان اسلامی در بسیاری از موارد کلام و عرفان نه تنها متمایز از هم قابل تفسیر نیستند بلکه تآویلات عرفانی چاشنی تازهای به کلام داده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 375 تا 394
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مثنوی مولوی، هوش معنوی و لذات فلسفه برای کودک
نویسنده:
نزهت نوحی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
چکیده :
تعالی هوش معنوی که از آن به عرفان فردی نیز تعبیر میشود به عنوان زیربنای باورهای فردی و ارتقا قدرت تفکر مستقل, نیاز و کشش هموارة انسان برای دستیابی به زندگی سالم روانی بودهاند. آهنگ سریع تغییر و تحول در عرصة ارتباط اجتماعی، ناپایداری اطلاعات و بالاخره ماهیت پیچیدة زندگی مدرن ایجاب میکند که از همان کودکی به پرورش این بعد از زندگی و معنویت پرداخت تا در سایه رشد تفکر و تقویت کیفیت فلسفیدن و اندیشهورزی رابطة خلاق و فعال اجتماعی و تصمیمگیری درست در موقعیتهای مختلف،نیز نایل شد. P4C یا فلسفه برای کودک با محوریت ابزاری «داستان» اساساً برای این مهم به وجود آمده است و با توجه به اهمیت مؤلفه «فرهنگ وابستگی» در آن، مثنوی معنوی مرجعی است که به دلیل تنوع و حجم بالای حکایات، نیز احتواء به مباحث متعدد فلسفی_عرفانی اعم از هستیشناسی، معرفتشناسی،.... به عنوان یکی از مناسبترین منابع موجود برای طرح و بحث در حلقه کندوکاو فلسفی کودک ایرانی پیشنهاد میشود، لذا مقاله حاضر ضمن تأکید بر مولفه فرهنگ وابستگی قوی حکایات مثنوی و دریافتهای عرفانی پی آیند آن به بررسی مباحث نهگانه شناختی- فلسفی مناسب کودکان از هستیشناسی تا فلسفه سیاست در خلال آنها میپردازد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 279 تا 300
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
روش شناسی تفسیر انفسی عرفانی
نویسنده:
رضا رمضانی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
مسایل جدید روش شناسی
چکیده :
مقاله حاضر، در پی بررسی شاخصههای تفسیر انفسی عرفانی قرآن است. عرفان؛ یعنی شناختی که از دریافتهای باطنی، بر اثر سیر و سلوک و مجاهدت با نفس بدست میآید. در این روش عرفانی در عین توجه به معانی باطنی معانی ظاهری نیز همزمان قصد میشود. سؤال اصلی پژوهش، چیستی و ویژگیهای روششناسی این نوع تفسیر است، این پژوهش به شیوة توصیفی تحلیلی و به روش کتابخانهای، به بررسی این موضوع از دیدگاه قرآن و حدیث میپردازد. مدعای مقاله این است که این روش تفسیری، به فهم تازهای از قرآن ما را رهنمون میکند که متفاوت از روشهای دیگر است. این فهم عمیق، با تأکید بر بطن قرآن و روایات، اهداف و مقاصد قرآن، هدایت عمیق برگرفته از آیات و روایات را دنبال میکند، طبق این نظر، فهم قرآن، تنها محصول فعالیت فکری حصولی نیست و صرفاً با ابزارهای معرفتی- از قبیل صرف و نحو و ادبیات و غیره- حاصل نمیشود؛ این علوم تنها برای رسیدن به مرتبه ظاهر و پوستۀ قرآن بسنده میکنند. فهم معانی عمیق قرآن و جان علم وتوحید احدی صمدی، مستلزم درک حضوری و شهودی حضرت حق و طی مراحل سیر و سلوک انفسی روحانی به واسطۀ ریاضتهای شرعی و عبادات خاص است. ایمان قلبی تنها از راه شهود ـ و نه ادراک عقلی ـ حاصل میشود. در صورتی که حقایق قرآنی به قلب وارد شوند، ایمان و اطمینان قلبی دست خواهد داد. بالاتر از مرتبۀ ایمان هم، شهود غیبی انبیاء میباشد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 207 تا 222
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
دگرگونی جایگاه و ارزش خرد از آثار حکما تا آثار عرفا
نویسنده:
فرهاد دیناری، محمدرضا موحدی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
زبان :
فارسی
چکیده :
خرد و عقل از مهمترین عناصر مفهومی و واژگانی پهنه ادب فارسی است که دامنه کاربرد آن از آثار نخستین شعرای فارسی دری که بیشتر رویکردی آفاقی و حکمی داشتند تا آثار شعرای قرن پنجم تا هشتم که رویکرد آنها به تدریج انفسی و عرفانی شد گسترده شده و جایگاه آن در این سیر زمانی تغییرات عمیقی یافته است. این برداشتهای متناقض در آثار این دو دسته از شعرا، که میتوان از آنها به حکما و عرفا یا صوفیان یاد کرد، میتواند موضوع تحقیقات زیادی باشد (و بوده است) و در این تحقیق به سیر تدریجی این دگرگونی (که حاصل عوامل و شرایط گوناگون سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و حتی زبانی بوده است) از آثار نخستین شعرا که بیشتر صبغهای حکیمانه داشتند تا آثار شعرای قرن هفتم و هشتم که بیشتر سبغه و رنگ عرفانی و صوفیانه داشتند پرداخته شده. هم شعرای حکیم و هم شعرای عارف اشعار متعددی با مضمون عقل یا خرد داشتهاند اما ازآنجاکه دیدگاه و نگرش کلی آنها به سایر پدیدههای مادی و معنوی کاملاً متفاوت و گاه متضاد است با وجود استفاده تقریباً یکسان از این واژگان، محصول کار آنها متفاوت و متباین و گاه متناقض است. دلیل این امر آن است که دیدگاه این دو دسته از شاعران از منابع و مشربهای فکری کاملاً متضادی درباره پدیدههای عالم هستی سرچشمه میگیرد.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 13 تا 42
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
تعداد رکورد ها : 19
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید