آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 12
زمینه رنج: بینش تجربی در مورد مساله شَرّ [مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Ian M. Church, Isaac Warchol & Justin Barrett
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: در حالی که مشکل شواهدی شر به شدت در ادبیات فلسفی معاصر تأثیرگذار بوده است - فرمول بندی ویلیام رو در سال 1979 در «مسئله شر و برخی از انواع الحاد» اساسی ترین است- هیچ تحقیق آکادمیک به بررسی مکانیسم های شناختی پرداخته است که ممکن است ظاهر آن را تضمین کند. بی معنی بودن در نمونه های هدف از رنج. در این مقاله اکتشافی، نشان می‌دهیم که ادراک بی‌معنای در نمونه‌های هدف رنج که فرمول‌بندی اصلی راو از مسئله شر را تأیید می‌کنند، مشروط به عدم وجود زمینه وسیع‌تر است. به عبارت دیگر، ما نشان می‌دهیم که وقتی چنین رنجی در کنار اطلاعات زمینه‌ای گسترده‌تر ارائه می‌شود، ظاهر بی‌معنای به طور متوسط ​​به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. در بند 1، ما به طور خلاصه فرمول روو از مسئله شر و آزمایش فکری را توضیح می‌دهیم که یک فرض کلیدی را ایجاد می‌کند. در §2 و §3 به ترتیب، فرضیه خود را در مورد مورد روو و روش های خود برای آزمون این فرضیه ها به اختصار توضیح می دهیم. در §4، ما نتایج خود را روشن می کنیم، و در §5 برخی از مفاهیم فلسفی یافته های خود را بررسی می کنیم و به برخی زمینه ها برای تحقیقات آینده اشاره می کنیم. در نهایت، در بند 6، پیش از نتیجه‌گیری، پژوهش خود را به اختصار به برخی از ادبیات فلسفی تثبیت شده در مورد رنج و روایت مرتبط می‌کنیم.
ویلیام رُو؛ شرور و اختفای الهی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ویلیام لئونارد رُو (زاده ۱۹۳۱) فیلسوف آمریکایی است که در خصوص مسئله شرور به تأملاتی پرداخته است. وی با توجه به رنج‌های انسانی، جهان را آمیخته از شر می‌داند. وی این شرور را مقدمه‌ای برای نفی خدا در عالم محسوب می‌کند. از همین روست که او را ازجمله فیلسوفان خداناباور معاصر لقب داده‌اند.
فروید و اعتقاد دینی
نویسنده:
ویلیام رو؛ مترجم: قربان علمی
نوع منبع :
مقاله , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
انواع خداناباوری بر اساس درجه گشودگی به خداباوری کدام است؟: نوشتاری از هادی حکیم شفایی در مورد خداناباوری در نظریه ویلیام رو
نویسنده:
هادی حکیم شفایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
مبلغ,
چکیده :
خداناباوری و انواع آن مسئله ای است که امروزه وجود آن در میان برخی از جوانان و مردم غیرقابل کتمان است و از این جهت نیازمندی جامعه به گفتگوی صریح در این مورد به شدت احساس میشود. چه بسا از لابلای این گفتگوها برخی از افراد که تصور میکنند به خدا اعتقاد ندارند اندیشه های خود را تعدیل کنند و برخی هم که اعتقادات سست و بی استدلال دارند، به قوت دلایل خود برای پذیرش خدا بیفزایند. نوشتار زیر با موضوع «نسبت سنجی انواع خداناباوری با خداناباوری های دوستانه و غیردوستانه؛با نگاهی به نظریه ویلیام رو» توسط هادی حکیم شفایی نوشته شده است که در ادامه میخوانید: این نوشتار، ابتدا مدل او را در تبیین مفهوم خداناباوریِ دوستانه و غیردوستانه به شرح زیر می آوریم و سپس با طرح سه نوع خداناباوری بر اساس منشاء باور، امکان و میزان گرایش هر یک از انواع خداناباوری به خداناباوری دوستانه و غیردوستانه را بررسی خواهیم نمود و فرضیه هایی ارائه خواهیم کرد.
خدا فراتر از باور. در دفاع از برهان قرینه ای ویلیام راو درباره شر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Nick Trakakis
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer ,
کلیدواژه‌های اصلی :
مسئله شر و برخی از انواع الحاد [مقاله انگلیسی]
نویسنده:
William L. Rowe (ویلیام ال رو)
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نقدی بر نقد دیدگاه ویلیام رو در باب تئودیسه جان هیک
نویسنده:
عالمه علامی ، فرح رامین
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
یکی از تأثیرگذارترین تقریرهای برهان قرینه‌ای شر متعلق به فیلسوف آمریکایی معاصر، ویلیام رو است. او معتقد است فراوانی شرور و نیز برخی مصادیق خاص شر در جهان زمینه‌ای معقول یا شاهدی علیه خداباوری محسوب می‌شود. در مقابل منتقدان کوشیدند تا ضعف برهان او را آشکار سازند. رو علاوه بر آنکه بسیاری از نقدهای مطرح‌شده را در رد این برهان از نوع دفاعیه و ناکارآمد می‌داند، معتقد است تئودیسه‌هایی چون «پرورش روح» جان هیک در توجیه چرایی وقوع شرور گزاف موفق نیستند. در این پژوهش در پی پاسخ به این پرسش هستیم: آیا نقدهای ویلیام رو بر تئودیسۀ جان هیک از معقولیت کافی برخوردار هستند؟ به منظور دست‌یافتن به این امر به گزارشی اجمالی از استدلال قرینه‌ای شر و تئودیسۀ جان هیک پرداخته و در نهایت نشان داده‌ایم که اگرچه تئودیسۀ هیک در اثبات عقلی برخی مبانی خویش چون معادباوری ناکارآمد و بر اصولی چون تناسخ مبتنی است، اما نقدهای رو بر آن از توان این تئودیسه در توجیه شرور گزاف نمی‌کاهند.
صفحات :
از صفحه 128 تا 155
انتقادات ناظر به مفهوم «پیچیدگی» بر استدلال قرینه گرایانه ویلیام رو
نویسنده:
حجتی مقدم حکیمه, علی زمانی امیرعباس
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
در مقاله حاضر برآنیم تا دو مورد از انتقادات وارد شده بر استدلال قرینه گرایانه ویلیام رو را بررسی کنیم. وجه اشتراک این دو انتقاد در این است که هر دو با محوریت مفهوم «پیچیدگی» بنا شده اند. انتقاد نخست مربوط به کرک دورستن است که با اشاره به ترکیب درهم تنیده تاریخ از حوادث و پدیده های بی شمار، در صدد اثبات این مطلب است که عدم اطلاع از خیرهای مرتبط با برخی شرور به سبب پیچیدگی حوادث تاریخی است نه به معنای گزاف بودن این قبیل شرور، یعنی آن گونه که ویلیام رو اظهار می دارد. دومین انتقاد که از سوی دانیل هوارد اشنایدر ارائه شده است، با تشریح مفهوم خیرهای پیچیده، بر این مطلب تاکید دارد که رازآلودگی برخی از خیرات مانع از شناخت کامل آن ها به واسطه قوای ادراکی انسان شده و در نتیجه از دید برخی چنین می نماید که بعضی از شرور جهان، هیچ غایت خیری را به دنبال ندارند.
صفحات :
از صفحه 103 تا 126
مغالطۀ «پنداشت پرسش» در برهان وجودی از منظر ویلیام رو
نویسنده:
فرح رامین
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده :
مقالۀ حاضر دو هدف را پی می‌گیرد: نخست ارائۀ تبیین و تحلیلی از برهان وجودی آنسلم و پلانتینگا بر اساس تقریر «ویلیام رو»-خداناباور معاصر-و دوم تعیین جایگاه مغالطۀ «پنداشت پرسش» در این استدلال. «رو» پس از طرح نقدهایی که بر تقریر آنسلمی این استدلال وارد شده‌است، قرائت موجهاتی پلانتینگا را قانع‌کننده‌ترین روایت برهان می‌داند و معتقد است که تقریرهای پیشین با تکیه بر این اصل که «وجود در واقعیت» ویژگی برتری‌بخش است، گرفتار مغالطۀ منطقی هستند. تقریر پلانتینگا نیز بر این مقدمه که خدا «موجودی ممکن با حداکثر کمال است»، استوار است و این گزاره تنها در صورتی صادق است که خدا در جهان واقعی، وجود داشته باشد. در این پژوهش، با روشی تحلیلی-انتقادی نشان می‌دهم روایت آنسلمی و بازسازی این روایت از طریق پلانتینگا مغالطه آمیز است و روایت موجهاتی پلانتینگا نیز گرچه دارای ضرورت منطقی است؛ امّا ضرورت وجود خداوند در خارج را اثبات نمی‌نماید؛ زیرا کمال در این برهان به گونه‌ای تعریف شده که به مغالطۀ «پنداشت پرسش» دچار است.
صفحات :
از صفحه 355 تا 373
  • تعداد رکورد ها : 12