آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
ترتیب حوادث و رویدادهای ظهور امام مهدی منتظر (عج)
نویسنده:
احمد حسین یعقوب
نوع منبع :
مقاله , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
احمد حسین یعقوب دانشمند و نویسنده اردنی در کتاب خود با عنوان حقیقه الاعتقاد بالامام المهدی المنتظر بر اساس احادیث منقول از پیامبر اکرم و اهل بیت پیامبر است به گونه ای که سیر حوادث قیام را ازابتدا تا انتها نشان دهد. مقاله حاضر ترجمه ای از فصل 8 کتاب مذکور با موضوع پایگاه علیای امام مهدی و فرماندهی نظامی آن حضرت است.
صفحات :
از صفحه 142 تا 162
أين سنة الرسول؟!! وماذا فعلوا بها
نویسنده:
أحمد حسين يعقوب
نوع منبع :
کتاب , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
حقيقة الاعتقاد بالامام المهدي المنتظر
نویسنده:
احمد حسين يعقوب
نوع منبع :
کتاب , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
«حقیقة الاعتقاد بالامام المهدی المنتظر عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف » اثر احمد حسین یعقوب، بررسی مبانی کلامی اعتقاد به امام مهدی عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف و علایم و حوادث پیش و پس از ظهور و توضیح احادیث مربوط به امام زمان عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف و ویژگی‌های نظام سیاسی مطلوب اسلام می‌باشد که به زبان عربی و در سال ۲۰۰۰ م تالیف شده است. کتاب با مقدمه نویسنده در اشاره به مباحث آغاز و مطالب در پنج باب و هر باب در چندین فصل، تنظیم شده است. نویسنده در این اثر، از منابع حدیثی، تفسیری و تاریخ قدیم اهل سنت و شیعه امامیه استفاده کرده است. وی تلاش‌های جمعی و فردی عموم مکاتب فکری و روشنفکران دینی و غیردینی را برای اصلاح جوامع بشری، ناکارآمد دانسته، تنها راه نجات بشریت از ظلم و تجاوزگری و گسترش عدالت را در ظهور امام مهدی عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف دانسته است.