جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
4. اصطلاحنامه سایر موضوعات
>
اصطلاحنامه معرفت شناسی(اسلامی)
>
راه های معرفت
>
قوای ادراکی(اصطلاح وابسته)
>
عقل(قوه عاقله)
>
نفس ناطقه(اصطلاح وابسته)
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
1
2
3
4
5
6
7
8
تعداد رکورد ها : 80
عنوان :
پرواز روح و چگونگی زندگی پس از مرگ از دیدگاه سهروردی
نویسنده:
رضا حیدری نوری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
ساوه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه, تابستان/1390
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
سهروردی
,
تناسخ
,
حدوث نفس
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
المشارع و المطارحات
,
موانع درک لذت
,
معاد جسمانی
,
نورالانوار
,
پرواز روح
,
جاودانگی روح
,
غلامحسین ابراهیمی دینانی
,
ابن سینا
,
حکمت اشراق the School of Illumination
,
فلسفه مشاء
,
صورت مثالی
,
مُثُل
,
خلود
,
معاد(فلسفه)
,
تناسخ
,
خلود نفس
,
اشقیاء
,
الواح عمادی
,
غلامحسین ابراهیمی دینانی
,
شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق)
,
مولوی
,
ابوریحان بیرونی
,
نور مجرد
,
نفس ناطقه(اصطلاح وابسته)
,
التلویحات
,
حیات نفوس پس از مرگ
,
لذت عقلی نوری
,
نفوس طاهره
,
درک درد
,
حکمة الاشراق (کتاب)
,
سید حسین نصر
,
ملاصدرا شیرازی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 51 تا 70
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی و نقد اشکالات فخر رازی به براهین ابن سینا در اثبات علم الهی
نویسنده:
محمود صیدی، هادی هاشمی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
چکیده
نسخه PDF
وضعیت نشر :
قم: انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه, تابستان/1395
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
تجرد
,
علم به علت
,
علم به معلول
,
علم الهی
,
علم ذاتی الهی
,
ابن سینا
,
ماهیت
,
عقل ( جوهر )
,
جوهر مجرد عاقل
,
براهین اثبات واجب(حکمت نظری)
,
علم ذاتی
,
علم واجب
,
عالم ( امکانی )
,
کلی ممکن الافراد ( امکان عام )
,
فخر رازی
,
علم حصولی(مقابل علم حضوری)
,
علم حضوری(مقابل علم حصولی)
,
وجود ذهنی
,
قول به اضافه(اصطلاح وابسته)
,
نفس ناطقه(اصطلاح وابسته)
,
ذهن((مقابل خارج)، اصطلاح وابسته)
,
خلط مفهوم و مصداق
,
علم به ممکنات
,
تعقل ذات واجب
,
محمود صیدی
شاپا (issn):
2345-3788
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 7 تا 22
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
«خودفراموشی» در بستر از خودبیگانگی با تکیه بر دیدگاه مولوی
نویسنده:
انسیه ماهینی، ابوالفضل کیاشمشکی، عبدالحسین خسروپناه
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
چکیده
وضعیت نشر :
قم: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها - دانشگاه معارف اسلامی, سال هفتم بهار/ 1393
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
قوس صعود
,
قوس نزول
,
ظلم به خویشتن
,
بازگشت به خویشتن
,
وجود عقلی انسان
,
عبدالله جوادی آملی
,
03. انسان شناسی Human nature
,
انسان شناسی اگزیستانسیالیسم (مسائل جدید کلامی)
,
انسان و خدا
,
علم نفس
,
جسم مرکب مادی
,
خداشناسی(الهیات بالمعنی الاخص)
,
فضایل اخلاقی
,
خود سازی
,
ریاضت
,
چاپلوسی
,
حب دنیا
,
غفلت
,
هوای نفس
,
خود فراموشی
,
تفکر
,
آداب عزلت
,
عبدالله جوادی آملی
,
ابونصر فارابی
,
هبوط انسان (آموزههای دین مسیحیت)
,
علی شریعتی مزینانی
,
عبدالحسین خسروپناه
,
پیر (عرفان)
,
فنا
,
مولوی
,
مرتبه انسان کامل
,
خیال(معرفت شناسی)
,
نفس ناطقه(اصطلاح وابسته)
,
وهم(معرفت شناسی)
,
ابوالفضل کیاشمشکی
,
عبدالکریم سروش
شاپا (issn):
7264 - 2228
چکیده :
مولوی با الهام از منابع دینی با زبان شعر، تمثیل و جملات نغز، سعی در واکاوی معنا، علل، پیامدها و در نهایت راهکارهایی جهت درمان آن داشته است. از نظر مولوی، انسان دارای هویتی الهی است که در اثر هبوط، از آن دورافتاده و دچار خودفراموشی شده است. آنچه این فراموشی اجباری اولیه را تشدید میکند، تعلق به ماده و مادیات و تأثیر قوای طبیعی حیوانی است که تیرگی و ظلمت را بر وی غالب میسازد. در نتیجه او در درون خود عذاب و شکنجه مرغ محبوس را احساس میکند و مینالد و هوای بازگشت به وطن اصلی خود را دارد. این سیر استکمالی آثار مولوی در قالب قوس نزول و صعود قابل تصویر است. از دید مولوی دو دسته عوامل درونی و بیرونی باعث عدم شناخت خویشتن است. از نظر وی نقطه مقابل علل خودفراموشی، راههایی برای خودیابی و غلبه بر خودفراموشی است. و راه درمان آن چیزی جز یافتن مأوای اصلی و بازگشت به آن و در نتیجه خروج از غفلت نیست.<br />
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 53 تا 78
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مبادی نظریه عدالت ارسطو
نویسنده:
فرزانه ذوالحسنی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران : دانشگاه امام صادق (ع) , پاییز/ 1385
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
فضیلت عقلانی
,
حد وسط
,
اجتماعی بودن انسان
,
عدالت طبیعی
,
اخلاق ارسطویی
,
صورت بدن
,
فلسفه سیاسی ارسطو
,
عدالت قانونی
,
صورت دولتشهر
,
علل چهارگانه اجتماع
,
نظام سیاسی یونان
,
نظریهی عدالت
,
نظریه عدالت ارسطو
,
اختیار انسان
,
هستی شناسی اسلامی
,
خلق
,
ماهیت سعادت حقیقی
,
احکام علل اربعه
,
اجاره انسان
,
ارسطو
,
افلاطون
,
فلسفه سیاست
,
عقل عملی((مدرکات عقل عملی)، اصطلاح وابسته) / Alʿaql al-ʿamalī(practical intellect)
,
نفس ناطقه(اصطلاح وابسته)
,
فرزانه ذوالحسنی
,
اخلاق ارسطویی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 87 تا 103
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی مسأله بقای نفس و معاد نزد سه فیلسوف مسلمان ابنسینا، شیخ اشراق، ملاصدرا
نویسنده:
وحیده عامری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران : دانشگاه امام صادق (ع) , پاييز و زمستان /1384
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
حدوث نفس
,
وجود سعی نفس
,
تشخص انسان
,
رابطه تدبیری نفس و بدن
,
تجرد خیال
,
معاد(کلام)
,
تجرد نفس ناطقه
,
معاد جسمانی
,
معاد روحانی
,
قیام صدوری صور نفسانی
,
ابن سینا
,
بقاء نفس
,
حرکت جوهری
,
تشخص
,
اصالت وجود
,
بساطت نفس
,
وحدت تشکیکی وجود
,
اشقیاء
,
فساد ناپذیری نفس
,
شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق)
,
نفس ناطقه(اصطلاح وابسته)
,
شرف نفس بر بدن
,
رابطه شوقی نفس و بدن
,
شیئیت شیء
,
تشخص و وجود
,
ملاصدرا شیرازی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 124 تا 151
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی تحلیلی مسأله تجرد نفس نزد سه فیلسوف بزرگ مسلمان (ابن سینا، شیخ اشراق، ملاصدرا)
نویسنده:
وحیده عامری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران : دانشگاه امام صادق(ع), بهار و تابستان / 1384
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
ادله تجرد نفس
,
برهان انسان معلق درفضا
,
کمال ثانی
,
نور اسفهبدیه
,
تجرد نفس ناطقه
,
جسمانیت الحدوث و روحانیت البقاء (فلسفه)
,
تجرد مثالی
,
رابطه نفس (ذهن) و بدن (جسم)
,
ابن سینا
,
علم نفس
,
حرکت جوهری
,
جسم
,
صورت عقلی ( مجرد )
,
بساطت نفس
,
معاد(فلسفه)
,
تجرد تام عقلی
,
فخر رازی
,
شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق)
,
خودآگاهی
,
نفس ناطقه(اصطلاح وابسته)
,
جسم طبیعی آلی
,
کمال اول جسم طبیعی
,
علم النفس افلاطونی
,
این همانی صورت و کمال
,
انطباع صور عقلی در جسم
,
تجرد نفس از ماهیت
,
افعال نامتناهی عاقله
,
خودآگاهی حیوان
,
تجرد نفس حیوانی
,
ملاصدرا شیرازی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 101 تا 124
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مقامات و تنوع افراد انسان
نویسنده:
مرضیه اخلاقی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران : دانشگاه امام صادق (ع), پاییز و زمستان/ 1386
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ملاصدرا شیرازی: صدرالمتألهین
,
حدوث نفس
,
وجود سعی نفس
,
حرکت اشتدادی نفس
,
تفاوت تفاضلی انسان
,
03. انسان شناسی Human nature
,
تجرد نفس ناطقه
,
جسمانیت الحدوث و روحانیت البقاء (فلسفه)
,
ماهیت انسان در قرآن
,
قیام صدوری صور نفسانی
,
نفس نبوی
,
وحدت تشکیکی وجود
,
شیخ احمد احسائی
,
نفس ناطقه(اصطلاح وابسته)
,
تجرید((اصطلاح وابسته)، قسیم انتزاع و تعمیم)
,
نفوس انبیاء
,
تنوع افراد انسان
,
تنوع انسان در قرآن
,
مرضیه اخلاقی
,
ملاصدرا شیرازی
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 108 تا 134
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
نزول و صعود روح رحمانی در شعر حجت حق ابن سینا حکیم مشائی و شیخ اشراق شهاب الدین سهروردی حکیم اشراقی
نویسنده:
امیر محمود انوار
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: انجمن علوم قرآن و حدیث ایران, بهار و تابستان/1390
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
هبوط
,
اشارات و تنبیهات
,
نظریه نفس ابن سینا
,
نفس حیوانی
,
ادیان توحیدی
,
علم نفس
,
تجرد نفس ناطقه
,
قصیده عرفانی «عینیه»
,
ابن سینا
,
روح
,
عالم قدس
,
ابن سینا
,
حکمت اشراق the School of Illumination
,
عقل فعال
,
قرآن
,
نفس شناسی سهروردی
,
میرزا مهدی الهی قمشه ای
,
شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق)
,
ناصر خسرو
,
مولوی
,
عالَم لاهوت(قسیم عالَم جبروت و ملک و ملکوت)
,
نفس ناطقه(اصطلاح وابسته)
,
عالم ناسوت
,
صعود روح
,
هبوط روح در جسم
,
روح رحمانی
,
نفس ناطقه الهیه
,
قصیده حائیه
,
حاج ملاهادی سبزواری (موسس مکتب سبزوار)
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 9 تا 31
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
چیستی و چگونگی تجارب مینوی : سال 3، شماره 7 : الهیات تطبیقی
نویسنده:
رضا حیدری نوری
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
اصفهان: حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان, بهار و تابستان/1391
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
سهروردی
,
اعیان ثابته
,
مکاشفه
,
حکمت اشراق
,
المشارع و المطارحات
,
نفس ناطقه
,
فنا
,
کشف و شهود
,
رویت قلبی خداوند
,
صورت ادراکی
,
حقیقت علم
,
شهود باطنی
,
انوار اسپهبدیه
,
سکینه
,
اشراق
,
رؤیت قلبی خدا
,
حقیقت نفس انسانی
,
اتحاد خدا با عارفین
,
قرآن
,
نورالانوار
,
اشراق
,
نفس انسانی
,
تجارب مینوی
,
حکمت اشراق the School of Illumination
,
مُثُل
,
قرآن
,
سکینه
,
مکاشفه عرفانی
,
اتحاد با خدا
,
شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق)
,
فیثاغورث
,
ارسطو
,
خواجه صائن الدین ابن تُرکه اصفهانی
,
شمس الدین محمد شهرزوری
,
فنا
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
حقیقت علم
,
تخیل(راه های معرفت)
,
نفس ناطقه(اصطلاح وابسته)
,
مکاشفه(معرفت شناسی)
,
نظریه ذات گرایی
,
دیدگاه ساخت گرایی
,
اتحاد با نور
,
شهود در حکمت مشاء
,
مراتب کشف باطنی
,
نور سافل
,
التلویحات
,
احوال سالک
,
سید حسین نصر
,
حاج ملاهادی سبزواری (موسس مکتب سبزوار)
شاپا (issn):
2322-3421
چکیده :
حقیقت تجارب شهودی و چگونگی تحقق آنها، از جمله مسائلی است که همه افراد، فرهنگها و آیینها با آن مواجه بوده و در خصوص آن دیدگاههایی ابراز داشتهاند. دو دیدگاه عمده در خصوص حقیقت چنین تجاربی مطرح شده است: نظریه ذاتگرایی که بر انسجام این تجارب و مشترک بودن آن بین افراد و اقوام تأکید داشته و دیگری دیدگاه ساختگرایی که ایدهها و تفکرات مکاشفهگر را در تکوین و شکل دهی تجارب پر رنگ دانسته است و لذا بین افراد و فرهنگها تفاوتی ماهوی در این تجارب وجود دارد. نظام فکری اشراقی، که با مطارحات حکیم سهروردی تنسیق شد، در این زمینه، دیدگاه خاص و ارزندهای دارد. در چنین تفکری اتحاد با نور زمینه ساز مکاشفه عرفانی است و دیدگاه خاص نفسشناسانه این نظام در تحقق این تجارب دخیل است که با اشراق و مشاهده همراه بوده، با اتحاد و فنا پایان میپذیرد. گرچه در این تفکر ویژگیهای ذوقی و اشراقی نقش اساسی دارد، ولی مجموعه ویژگیهای تجارب مینوی از نگاه سهروردی، بیانگر نوعی ذاتگرایی در مکاشفات عرفانی است، نه اینکه وحدت شخصی تجارب بر اساس نوع تفکر حاکم بر افراد، هر تجربهای را از دیگر تجارب جدا کند؛ بلکه همه آنها دارای مشترکات و زمینههای واحدند. پژوهش حاضر ضمن اشاره به دیدگاههای مطرح در این خصوص به توضیح چیستی و چگونگی تجارب مینوی از نگاه سهروردی پرداخته و به مجهولاتی در این زمینه پاسخ داده است.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 115 تا 130
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تصحیح و تحقیق رساله تحریر الدلائل فی تقریر المسائل اثر اثیرالدین ابهری : سال 47، شماره 1 : فلسفه و کلام اسلامی
نویسنده:
مهدی عظیمی
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی , مدخل آثار(دانشنامه آثار)
منابع دیجیتالی :
نسخه PDF
وضعیت نشر :
تهران: دانشگاه تهران, بهار و تابستان/1393
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
خواجه نصیرالدین طوسی
,
توحید
,
معتزله
,
الله
,
ابن سینا: ابوعلی سینا
,
نفس ناطقه
,
اشاعره
,
رویت خدا
,
اختیار
,
جزء لایتجزی
,
براهین اثبات وجود خدا
,
اثبات نبوت
,
تهافت الفلاسفه
,
سبک شناسی
,
الوجود
,
اثیرالدین ابهری
,
اختیار خداوند
,
صفات الهی
,
اختیار
,
اشاعره (اهل سنت)
,
رؤیت خدا
,
معتزله (اهل سنت)
,
اختیار انسان
,
خاتمیت
,
معدوم
,
خلأ
,
نسخه شناسی
,
افعال خدا
,
صورت و ماده
,
صفات خدا
,
خواجه نصیرالدین طوسی
,
ابن سینا
,
ماهیت
,
هیولی
,
جزء لا یتجزی
,
امر عدمی
,
بساطت واجب(امور عامه)
,
افعال واجب(حکمت نظری)
,
براهین اثبات واجب(حکمت نظری)
,
توحید(الهیات بالمعنی الاخص))
,
اختیار واجب
,
معرفت شناسی اسلامی
,
اندیشه شناسی
,
ابن تیمیه(حرانی)، احمدبن عبدالحلیم
,
ابوحامد غزالی طوسی
,
ابوالحسن اشعری (موسس مکتب اشاعره)
,
اثیرالدین ابهری
,
الف. حضرت رسول اکرم(ص)
,
وجود (اسماء اول عرفان نظری)
,
نفس ناطقه(اصطلاح وابسته)
,
رساله ثمانیعشرة مسئلة فی الکلام
,
رساله ثمانیعشرة مسئلة فی الکلام
,
مهدی عظیمی
شاپا (issn):
2008-9422
چکیده :
اثیرالدین ابهری را رسالهای است که در نسخهشناسیها با نام «ثمانیعشرة مسئلة فی الکلام» یا «المسائل» شناسانده شده است، ولی برپایۀ یافتۀ ما نام اصلی آن «تحریر الدلائل فی تقریر المسائل» است. این رساله، که گویا تنها نوشتۀ کلامیِ تاکنونـشناختهشدۀ اوست، دربردارندۀ هجده مسئلۀ کلامی است که بیشوکم با بیست مسئلهای که غزالی در تهافتالفلاسفة پیش میکشد همخوانی دارند. ابهری در بیشترِ این مسئلهها از مکتب اشعری در برابر فیلسوفان و معتزلیان دفاع میکند. در این نوشتار، «تحریر الدلائل» را بر اساس گواهی ابنتیمیه، سبک نویسندگی ابهری، و اندیشههای فلسفی او، اصالتسنجی کرده؛ و برپایۀ نسخههای خطّی راغبپاشا 1461، مجلس شورا 1830، و آیتاللّه مرعشی 59/35، که گویا هر سه در قرن یازدهم هجری کتابت شدهاند، به شیوۀ بینابین تصحیح کردهایم.
انتخاب :
صفحات :
از صفحه 103 تا 145
مشخصات اثر
ثبت نظر
1
2
3
4
5
6
7
8
تعداد رکورد ها : 80
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید