آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

آثار مرتبط با شخصیت ها | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 69
کتاب راهنمای کمبریج در مورد کواین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Roger F. Gibson Jr
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: یازده مقاله در این مجلد تمام موضوعات اصلی W.V. فلسفه کواین کواین (1908-2000) شاید برجسته ترین فیلسوف تحلیلی نیمه پایانی قرن بیستم بود. حمله مشهور او به سنت تحلیلی/ترکیبی، منادی تغییر عمده ای از دیدگاه های زبان برخاسته از پوزیتیویسم منطقی بود. مهمترین کتاب او، کلمه و شی، مفهوم عدم تعین ترجمه رادیکال را معرفی می کند، دیدگاهی تیره و تار از ماهیت زبانی که با آن افکار و باورها را به خود و دیگران نسبت می دهیم.
علم و حساسیت از دبلیو وی کواین: سخنرانی درباره ایمانوئل کانت در 1980 [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Robert Sinclair
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer International Publishing;Palgrave Macmillan,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در این کتاب، سخنرانی های امانوئل کانت از W. V. Quine با عنوان Science and Sensibilia برای اولین بار به زبان انگلیسی منتشر شده است. این سخنرانی‌ها نشان‌دهنده مرحله مهمی در توسعه تفکر بعدی کواین است، جایی که او در شرح خود از مراحل از تحریک حسی تا نظریه علمی، و در استفاده بیشتر از آنها برای ارزیابی میزان ذهنی، صریح‌تر در مورد اهمیت محدودیت‌های فیزیکی واژگان قابل دفاع است این سخنرانی‌ها که به‌عنوان یک واحد در نظر گرفته می‌شوند، شکاف مهمی را در درک ما از پیشرفت فلسفی او از اثر او در سال 1973 با نام «ریشه‌های مرجع» تا آثار بعدی‌اش پر می‌کنند. این جلد همچنین حاوی مقدمه ای است که محتوای و اهمیت فلسفی سخنرانی ها را بیان می کند. علاوه بر این، چندین مقاله نوشته شده توسط محققان برجسته فلسفه کواین بینش بیشتری در مورد مسائل مهم مطرح شده در سخنرانی ها ارائه می دهد.
کواین درباره معنا: عدم تعین ترجمه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Eve Gaudet
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: ویلارد ون اورمن کواین قطعاً بزرگترین فیلسوف تحلیلی نیمه دوم قرن بیستم بود. او در سال 1908 متولد شد و از سال 1956 تا 2000 کرسی فلسفه ادگار پیرس را در دانشگاه هاروارد داشت. او کمک های بسیار مهمی در زمینه هایی مانند منطق ریاضی، نظریه مجموعه ها، فلسفه زبان، و فلسفه منطق داشت. از معروف ترین آثار او می توان به «از دیدگاه منطقی»، «نسبیت هستی شناختی» و مقالات دیگر و تأثیرگذارترین کلمه و شیء او اشاره کرد. یکی از آموزه های اصلی کواین «عدم قطعیت ترجمه» است - این ادعا که هیچ پاسخ عینی برای این سؤال وجود ندارد که منظور شخصی از هر جمله ای چیست. این دیدگاه برای اولین بار در Word and Object مطرح شد و به اندازه کافی تکان دهنده بود که انتقادات فیلسوفان برجسته دیگری مانند نوام چامسکی و ریچارد رورتی را برانگیخت. ایو گادت استدلال می کند که این مناقشات تا حدی از ابهامات و تغییرات ذهنی کواین و تا حدی از سوء تفاهم خوانندگان او ناشی می شود. Gaudet با بررسی مجدد این سردرگمی را از بین می برد. کل مفهوم کواین از «واقعیت موضوع»، و ارزیابی مشارکت چامسکی، رورتی، فریدمن، گیبسون و فولسدال در مناظره در پرتو تفسیر جدید او. این اولین کتابی است که به دفاع از نامعین بودن دکترین ترجمه کواین اختصاص دارد. برخلاف بسیاری از کسانی که به نفع کواین نتیجه گیری می کنند، گودت رویکردی انتقادی و ظریف به متون کواین اتخاذ می کند و نشان می دهد که کواین گاهی اوقات موضع خود را تغییر می دهد و همیشه آنطور که بسیاری تصور می کنند واضح و ثابت نبوده است.
فلسفه ویلارد ون کواین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
(پل آرتور شیلپ)Lewis Hahn, Paul Arthur Schilpp(لوئیس هان)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Open Court,
چکیده :
ترجمه ماشینی: به مدت 30 سال، کواین، یک شخصیت مسلط در نظریه منطقی و فلسفه منطق، بینش‌هایی را در روش‌شناسی، زبان، معرفت‌شناسی و هستی‌شناسی ترکیب کرده است تا مرزهای متافیزیک نظری و علوم طبیعی را محو کند. این متن اصلاح شده شامل دو مقاله جدید با پاسخ از کواین است.
وظیفه و کارکرد فلسفه در زمانۀ ‌علم چیست؟ بررسی کتاب «پنجاه‌سالگی دو جزم تجربه‌گرایی»
نویسنده:
سید علی تقوی‌‌نسب
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
ترجمان علوم انسانی,
چکیده :
ویلارد ون اورمن کواین در سال ۱۹۵۱ مقاله‌ای ۱۶ صفحه‌ای باعنوان «دو جزمِ تجربه‌گرایی» منتشر کرد. خیلی‌ها این مقاله را ضربۀ نهایی بر پیکر پوزیتیویسم منطقی می‌دانند. کواین در این مقاله، جزم اول تجربه‌گرایی، یعنی تمایز گزاره‌های تحلیلی و ترکیبی را زیرسوال می‌برد و می‌گوید تمامیِ روش‌هایِ شناخته‌شده برای تعریفِ گزاره‌های تحلیلی، یا فایده‌ای ندارند و یا به دور منتهی می‌شوند. جزم دوم تجربه‌گرایی ادعای فروکاستِ دقیقِ همۀ معرفت بشر به تجربۀ بی‌واسطه‌ای است که رابطه‌ای یک به یک با جهانِ خارج دارد. به نظر کواین چنین فروکاستی ممکن نیست.
حالات نفس
عنوان :
نویسنده:
دبلیو . وی کواین
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
ب‍اوره‍ا
عنوان :
نویسنده:
وی‍لاردون‌‌اورم‍ن‌ ک‍وای‍ن‌، ج‍وزف‌‌اس‌. ی‍ول‍ی‍ان‌؛ م‍ت‍رج‍م‌ پ‍رژاد طرف‍ه‌ن‍ژاد.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ش‍ی‍راز: پ‍رژاد طرف‍ه‌‌ن‍ژاد‏‫‏,
ش‍ب‍ک‍ه‌ ب‍اور
نویسنده:
وی‍لاردون‌ اورم‍ن‌ ک‍وای‍ن‌، ج‌. س‌. ی‍ول‍ی‍ان‌؛ م‍ت‍رج‍م‌ پ‍رژاد طرف‍ه‌ن‍ژاد.
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ت‍ه‍ران‌: آئ‍ی‍ن‌ ه‍ن‍ر ای‍ران‌‏‫,
من وجهة نظر منطقیة؛ تسع مقالات منطقیة فلسفیة
نویسنده:
ویلارد فاین اورمان کواین؛ ترجمة: حیدر حاج اسماعیل؛ مراجعه: یوسف تیبس
نوع منبع :
کتاب , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت - لبنان: المنظمة العربیة للترجمة,
  • تعداد رکورد ها : 69