جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
ف‍خ‍رال‍دی‍ن‌ ال‍رازی‌ و ال‍ت‍ص‍وف‌
نویسنده:
اح‍م‍د م‍ح‍م‍ود ال‍ج‍زار
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
اس‍ک‍ن‍دری‍ه‌: م‍ن‍ش‍اة ال‍م‍ع‍ارف‌؛ ج‍لای‌ ح‍زی‌ و ش‍رک‍اآ,
کلیدواژه‌های اصلی :
منهج‌ الاما‌م‌ فخرالدین‌ الرازی بین‌ الاشا‌عره‌ و المعتزله‌
نویسنده:
تا‌لیف‌ خدیجه‌ حما‌دی العبدالله‌
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
تجسم اعمال در پرتوی روایات قرآنی بین علامه طباطبایی و الفخر رازی (یک مطالعه تطبیقی)
نویسنده:
نویسنده:صادق الحمید؛ استاد راهنما:جاسم الموسوي الجزائري
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی :
چکیده :
با استعانت از خداوند متعال ، ما در این تحقیق موضوع تجسم اعمال در قرآن کریم را مورد بحث قرار دادیم ، به این معنی که اعمال انسان در دنیا دارای تصاویر ظاهری است که همان اعمال و تصاویر درونی اوست پادشاهی واقعیت اعمال است ، که او بعد از دنیای جهان ، یعنی در برزخ و قیامت ، آنها را خواهد دید. هدف ما از این تحقیق شناخت صحیح و واقع بینانه از مسئله رستاخیز و زندگی پس از مرگ و همچنین پاسخ به مسأله ى خلود عاصى ظن به در آتش است. ما در این تحقیق از رویکرد ترکیبی توصیف ، تحلیل و تطبیقى استفاده کرده ایم. ما از علمایی نام بردیم که موافق این نظریه و شواهد آنها هستند و در بالای آنها ملا صدرا وعلامه طباطبائى رحمهم الله، و همچنین علمای مخالف و مدارک آنها به سرپرستی علامه مجلسی و فخر رازی رحهم الله قرار دارد. ما نظر برجسته ترین مفسران از فریقین راجع به تفسیر آنها از آیاتی که حاوی این معنی هستند ، استدلال کردیم از منظر عقل و همچنین نتیجه گرفتیم که دلیل از نظر اثبات با این نظریه منافاتی ندارد و در این حد کافی است. سپس نظر علامه طباطبایی و الفخر رازی را که اصل این تحقیق را در نظر می گیرد مقایسه کردیم و نتیجه گرفتیم که نظر دانشمند ، که با نظریه تجسم اعمال سازگار است ، دارای دلیلى محکم و به واقعیت نزدیکتر است. نتیجه گرفتیم که شواهد نظری اعمال را کاملاً مجسم می کند ، همانطور که شواهد برای کسانی که آنها را تشکیل می دهند کامل نیست. همچنین ، رابطه بین کار و مجازات یک رابطه تکوینی است و نه قانونی ، همانطور که در مجازات های دنیایی مشاهده می شود.