جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 598
تجربه و بیان: فلسفه روانشناسی ویتگنشتاین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Joachim Schulte
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press, USA,
چکیده :
ترجمه ماشینی : نوشته های حفظ شده در دست نوشته های ویتگنشتاین از سال 1945 تا 1949، پس از اتمام بخش اول پژوهش های فلسفی، عمدتاً به ماهیت برخی مفاهیم روانشناختی مربوط می شود. یواخیم شولت در این کتاب از این دست‌نوشته‌ها - نه برگزیده‌هایی که تاکنون از آنها منتشر شده است - به‌عنوان مبنایی برای بازسازی استدلال‌های اصلی و تبیین‌های مفهومی که ویتگنشتاین در آن دوره توسعه داده است، استفاده می‌کند. یکی از موضوعات اصلی ارتباط بین واکنش های غریزی، زمینه زبانی و غیرزبانی و تسلط بر یک تکنیک است. این ارتباط از طریق روشن شدن مفاهیم تجربه، احساس و درک کشف می‌شود - توضیحی که کمک‌های روشن‌کننده‌ای به فلسفه روان‌شناسی، زیبایی‌شناسی و نظریه معنا می‌دهد. افکار ویتگنشتاین در مورد منطق زبان و تأملات او در مورد مفاهیم روانشناختی به هم نزدیک هستند. این را بحث او در مورد پارادوکس مور نشان می‌دهد، که نور جدیدی هم بر محدودیت‌های تحلیل منطقی و هم بر ویژگی‌های عجیب مفاهیم باور، مفروض و ادعا می‌افکند. نسخه اصلی آلمانی این کتاب به‌عنوان یک اثر برجسته علمی که بینش‌های منحصربه‌فرد و ارزشمندی را ارائه می‌دهد، مورد استقبال گسترده قرار گرفت. دکتر شولت با ترجمه آن به انگلیسی روان، و در عین حال غنی سازی آن با اصلاحات و اضافات مختلف، اثر مهمی را برای جامعه علمی وسیع تری به ارمغان آورده است.
فراتر از درون و بیرون: فلسفه روانشناسی ویتگنشتاین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Michel Ter Hark
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer Netherlands,
چکیده :
ترجمه ماشینی : سبک سخن گفتن ویتگنشتاین جذابیت زیادی دارد، اما خطر بزرگی را نیز به همراه دارد: خواننده مستعد این است که بیش از حد از یک قطعه و از تکه‌ها به‌طور کلی خیلی کم جمع کند. در اولین تقابل‌هایم با پژوهش‌های فلسفی، من چنین خواننده‌ای بودم، و بنابراین، معلوم شد، بیشتر نویسندگان فلسفه بعدی ویتگنشتاین بودند. توانایی چشمگیر ویتگنشتاین در گردآوری بسیاری از جنبه های اندیشه خود در یک بخش، به طور کامل در ادبیات انتقادی مورد بهره برداری قرار گرفته است. اما به ندرت به ارتباط با قطعات دیگر توجه می شود، چه رسد به بسیاری از نسخه های خطی منتشر نشده که تحقیقات فلسفی محصول نهایی آنهاست. نتیجه این رویکرد پراکنده و غیرتاریخی به آثار متأخر ویتگنشتاین، انبوهی از تفاسیر متناقض است. آنچه ویتگنشتاین واقعاً می خواست بگوید به اندازه کافی روشن نیست. نظرات همچنین در مورد ارزش کار او به شدت متفاوت است. برخی از نویسندگان با کلمات قصار و پرسش‌های بلاغی او تشویق شده‌اند تا کل سنت دکارتی را کنار بگذارند یا حرکت‌های جدید در زبان‌شناسی یا روان‌شناسی را متوقف کنند. برخی دیگر که خشمگین شده اند، فلسفه او را به عنوان محافظه کاری مفهومی ضد علمی رد می کنند. پس از مشورت با دفترچه ها و دست نوشته های منتشر نشده ای که ویتگنشتاین بین سال های 1929 تا 1951 نوشته بود، به خواننده ای بسیار متفاوت تبدیل شدم. معلوم شد که ویتگنشتاین نوعی لئوناردو داوینچی است، که شکلی را دنبال می‌کرد که هر نشانه‌ای از اسکنه، هر تلاشی برای بهبود، از بین رفته بود.
بینش و توهم: مضامین در فلسفه ویتگنشتاین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Peter Micheal Stephan Hacker
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Clarendon Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی : از زمان انتشار اولین کتاب بینش و توهم در سال 1972، تعداد زیادی از نوشته‌های ویتگنشتاین در دسترس قرار گرفته است. بر این اساس، در این نسخه، پروفسور هکر شش فصل از یازده فصل اصلی خود را بازنویسی کرده و بقیه را برای گنجاندن مطالب فراوان جدید بازبینی کرده است. Insight and Illusion اکنون به طور کامل پیشینه تاریخی شاهکارهای بسیار متفاوت ویتگنشتاین، Tractatus و تحقیقات را روشن می کند و ردیابی آن را دنبال می کند. تکامل اندیشه ویتگنشتاین هکر تمام نوشته‌های ویتگنشتاین را به تفصیل توضیح می‌دهد و بر نقد او از متافیزیک، «برهان زبان خصوصی» معروفش و روایتش از خودآگاهی تمرکز دارد.
پارادوکس و پلید در فلسفه ویتگنشتاین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
David Pears
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press,
درون آینه بزرگ: بررسی انتقادی فلسفه راسل، ویتگنشتاین و پیروان آنها [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
James K. Feibleman
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer Netherlands,
چکیده :
ترجمه ماشینی : رئالیست فیزیکی به شدت با تفسیری که تحلیل زبانی ارائه می‌کند مورد توجه قرار گرفت، بنابراین او نیز تغییر کرد. اما در آن زمان، که تقریباً در دهه دوم قرن بیستم بود، آنها بدون شک دیدگاه های خود بسیار نزدیک بودند. راسل در سخنرانی های سال 1918 در مورد اتمیسم منطقی، تأثیر ویتگنشتاین را در چندین جا تصدیق کرد. اگر راسل در مورد اتمیسم منطقی سخنرانی نمی کرد، ویتگنشتاین شاید تراکتاتوس را نمی نوشت، یا حداقل نظراتی را که در آنجا بیان می شد حفظ نمی کرد. مسلماً این که تراکتاتوس را می‌توان به عنوان تفسیری بر سخنرانی‌های راسل در سال 1918 تعبیر کرد، به معنای بزرگی درست است. ویتگنشتاین مطمئناً آنها را نشنیده بود، اما، همانطور که راسل گفت، موضوعات با هم مورد بحث قرار گرفتند. و بدهی تراکتاتوس به دیدگاه های مطالب سخنرانی ها آشکار است. از آنجایی که ویتگنشتاین شاگرد و راسل معلم بود، علیرغم تأثیر متقابل، ممکن است فرض کنیم که تأثیر بیشتر اثر راسل بوده است. هیچ فضایی وجود ندارد که بتوان در آن به تحلیل کامل پیشینیان ویتگنشتاین و تأثیراتی که بر وی وارد شد پرداخت. علاوه بر این، داده های کافی وجود ندارد. با این حال، یک سرنخ به ما داده شده است. یکی از دوستان او به ما اطلاع داده است که ویتگنشتاین در روش فلسفی خود 1 «افلاطون را خوانده و از آن لذت می‌برد» و «ویژگی‌های همبستگی را می‌شناسد»، اگرچه به یقین گفته نمی‌شود که ویتگنشتاین خواننده بزرگی در فلسفه بوده است.
اخلاق بدون فلسفه: ویتگنشتاین و زندگی اخلاقی [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
James C. Edwards
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب)
وضعیت نشر :
University Press of Florida,
فلسفه شعری زبان: اکسپرسیویسم نیچه و ویتگنشتاین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Philip Mills
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bloomsbury Academic,
چکیده :
ترجمه ماشینی : فیلیپ میلز با پیوند دادن شعر و فلسفه زبان، شکاف قاره ای و تحلیلی را با کنار هم قرار دادن نوشته های نیچه و ویتگنشتاین پر می کند. او از طریق یک فلسفه شعر بیان گرایانه استدلال می کند که ما می توانیم برخی از سؤالات اصلی در فلسفه زبان را درک کنیم. میلز تداوم زبان شعر با زبان معمولی را برجسته می کند و تفکر نیچه و ویتگنشتاین را روشن ترین راه برای بسط فلسفه شعر می داند. این مطالعه با ردیابی سنت اکسپرسیویستی فلسفه زبان، ریشه های آن را در رمانتیسیسم آلمانی دقیقاً در آثار اکسپرسیویست های معاصری مانند هاو پرایس و رابرت براندوم قرار می دهد. در جایی که درک شعر با ابزارهای سنتی فلسفی مورد استفاده زیبایی‌شناسان دشوار بوده است، «فلسفه شاعرانه زبان» در تقاطع بین فلسفه هنر و زبان عمل می‌کند و فلسفه جدیدی از شعر را با ظرفیت‌های گسترده پیشنهاد می‌کند.
روح واقع گرایانه: ویتگنشتاین، فلسفه و ذهن [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Cora Diamond
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
The MIT Press,
ویتگنشتاین و فلسفه تحلیلی: مقالاتی برای پی ام اس هکر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Hans-Johann Glock, John Hyman
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press, USA,
زبان و گفتمان الهیاتی در آدولف گشه [پایان نامه پرتغالی]
نویسنده:
Alexandre Patucci de Lima
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : زبان به موضوع اصلی در اندیشه معاصر تبدیل شد. در سنت کلاسیک تا اوایل قرن بیستم، اساساً به عنوان ابزار فکری صرف طراحی شده بود. این رویکرد به زبان به عنوان ابزار تفکر، منجر به جستجوی زبانی جهانی، خنثی و عینی با هدف ساختن علم شد. به این ترتیب، فلسفه نیز در اوایل قرن بیستم، از برخی جریان‌ها (پوزیتیویسم، فلسفه تحلیلی، حلقه وین) به عنوان تحلیل زبان پیش رفت تا آنچه را که باید گزاره‌های معنادار تلقی شود که دانش را تجمیع می‌کند، از تحلیل منطقی-ریاضی. و به ویژه از تأیید تجربی. در پرداختن این فیلسوفان، گزاره های متافیزیک، اخلاق، دین و الهیات بی معنا تلقی می شوند. این رویکرد، همراه با عوامل دیگر، زبان کلامی را زیر سؤال می برد. با این حال، در قلب فلسفه، مسائلی عمیق تر شد که امکان بازیابی ارزش چندین شکل دیگر از زبان ها را فراهم کرد. فهمیده شد که زبان علمی تنها زبانی نیست که دانش را منتقل می کند، بلکه بازی های زبانی وجود دارد. رویکردهایی مانند ویتگنشتاین، هایدگر، لویناس و پل ریکور چنین جنبه متکثری زبان را تعمیق بخشیدند. بنابراین، راه‌هایی گشوده شد که الهیات بتواند (و باید) ماهیت زبان خود را بازتاب دهد. به این ترتیب آدولف گشه به وجود می آید. او به طور سیستماتیک به موضوع زبان الهیات نمی پردازد، حتی الهیات او نیز به صورت سیستمی یا کتابچه راهنمای بزرگ ساختار یافته است. او بخش‌هایی از تأمل را ارائه می‌کند که به ما امکان می‌دهد به موضوع فکر کنیم. به عقیده گشه، باید دوباره شنید و ارزش سخنان ایمان را بازیابی کرد. از نظر او، الهیات سخنی کاملاً در مورد انسان و برای انسان دارد. در گفتگو با فرهنگ معاصر، گشه قصد دارد عقلانیت خاص زبان و گفتمان ایمان را نشان دهد و از این طریق اعلام کند که خداوند مژده ای برای انسان است.
  • تعداد رکورد ها : 598