جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1080
در باب عقل پوپولیستی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ernesto Laclau
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Verso,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در این اثر جدید و بسیار بدیع، ارنستو لاکلائو به کاوش های فلسفی و سیاسی آغاز شده در هژمونی و استراتژی سوسیالیستی، تاملات جدید در انقلاب زمانه ما و رهایی (ها) ادامه می دهد. موضوع او در اینجا ساختن هویت‌های مردمی است که به معنای وسیعی دربرگیرنده مجموعه استراتژی‌هایی است که ظهور «مردم» را به عنوان یک کنشگر جمعی ممکن می‌سازد. این کتاب به طرز ماهرانه ای تحلیل نظری را با تعداد بی شماری از مراجع تجربی از زمینه های تاریخی و جغرافیایی متعدد ترکیب می کند.
چرا من یک شهروند جهانی "عصر جدید" نیستم؟ [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Peter S. Ruckman (پیتر اس. راکمن)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bible Baptist Bookstore,
چکیده :
ترجمه ماشینی: مسیحی، مانند پروردگارش، «از این جهان نیست» (یوحنا 17:16) زیرا جهان «شر» است (غلاطیان 1:4) و شیطان بر آن حکومت می کند (دوم قرنتیان 4:4). به مسیحی دستور داده شده است که دنیا را دوست نداشته باشد (اول یوحنا 2: 15-17) و با آن مطابقت نداشته باشد (رومیان 12: 1-2). با توجه به آن، دکتر راکمن پنج دلیل اساسی را بیان می کند که مسیحی معتقد به کتاب مقدس باید در برابر فشار کنونی برای پیوستن به توده مختلط «مردان میمون» که اکنون به مصیبت بزرگ فشار می آورند، مقاومت کند. اومانیست‌هایی که به همه فشار می‌آورند تا همه تفاوت‌ها را از بین ببرند تا «عصر جدیدی» از صلح، رفاه و غیره را به وجود آورند، هیچ دانش یا درک و شناختی از طبیعت، تاریخ، آزادی، آینده یا چیزهای ابدی بشر ندارند. اینها همان دلایلی هستند که شما باید در ظاهر هر چیزی و هر چیزی که با برنامه آنها مرتبط است را رد کنید. دکتر پیتر اس. راکمن مدرک لیسانس خود را از دانشگاه آلاباما دریافت کرد و تحصیلات رسمی خود را با شش سال آموزش در دانشگاه باب جونز (چهار سال کامل و دو جلسه تابستانی سریع) به پایان رساند و شرایط لازم برای کارشناسی ارشد هنر و هنر را تکمیل کرد. مدرک دکتری فلسفه. دکتر راکمن با خواندن با سرعت هفتصد کلمه در دقیقه، قبل از دریافت دکترا موفق به خواندن حدود 6500 کتاب شده بود و هنوز هم به طور متوسط ​​هر روز یک کتاب می خواند. دکتر راکمن از اقتدار مطلق نسخه مجاز دفاع می کند و از هیچ محقق شناخته شده ای در هیچ کجا به خاطر موضع خود عذرخواهی نمی کند. دکتر راکمن علاوه بر موعظه انجیل و آموزش کتاب مقدس، مجموعه ای جامع از ادبیات و منابع عذرخواهی و جدلی تهیه کرده است که از اعتبار نسخه مجاز کتاب مقدس حمایت می کند.
شخصیت: سمت و سوهای جدید در فلسفه، روانشناسی و الهیات
نویسنده:
Christian B. Miller, R. Michael Furr, Angela Knobel, William Fleeson
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
OXFORD University Press ,
چکیده :
چکیده ماشینی : این مجموعه شامل تعدادی از بهترین کارهای جدیدی است که در موضوع شخصیت از منظر فلسفه، الهیات و روانشناسی انجام شده است. از ایجاد یک شبیه‌سازی واقعیت مجازی از آزمایش‌های شوک میلگرام تا درک فضیلت فروتنی در جوامع مسلمان تا دفاع از مسئولیت اخلاقی سربازان در ارتکاب جنایات جنگی، این 31 فصل زمینه‌های جدیدی را ایجاد می‌کنند و درک ما از شخصیت را به‌طور قابل توجهی ارتقا می‌دهند. موضوعات اصلی پوشش داده شده تحت عنوان باورهای ما در مورد شخصیت، وجود و ماهیت ویژگی های شخصیت، شخصیت و نظریه اخلاقی، معرفت شناسی فضیلت، ماهیت فضایل خاص، رشد شخصیت، و چالش های شخصیت و فضیلت از علوم اعصاب و موقعیت گرایی قرار می گیرند. این مقالات از کار پروژه شخصیت (www.thecharacterproject.com) در دانشگاه ویک فارست، که سخاوتمندانه توسط بنیاد جان تمپلتون پشتیبانی می‌شود، سرچشمه می‌گیرد. این مجموعه واقعاً منحصربه‌فرد است که آثار بسیاری از صداهای جوان و پیشرو در حوزه‌های خود را با دیدگاه‌های جدید ارائه می‌دهد. کار آنها با هم به طور قابل توجهی بحث های شخصیت را برای سال های آینده شکل خواهد داد.
مفهوم انسان در آثار جان آموس کامنیوس
نویسنده:
Jan Čížek
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Peter Lang ,
فلسفه انسان‌شناسی ویتگنشتاین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Gebauer, Gunter; Wittgenstein, Ludwig
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Palgrave Macmillan,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه زندگی شخصی ویتگنشتاین بیش از آنچه قبلاً تصور می‌شد نقطه مرجعی برای کار فلسفی او ارائه می‌کرد. نویسنده با تمرکز بر دو مرحله کلیدی در زندگی ویتگنشتاین که طی آن جهت گیری فلسفی خود را به طرز چشمگیری تغییر داد و روش های فکری و خود را دوباره ابداع کرد، نویسنده و درک جایگزینی از ویتگنشتاین و آثارش ارائه می دهد. این کتاب ابتدا به دوره «چرخش انسان‌شناختی» او (1929-1932) می‌پردازد، که در آن ویتگنشتاین یکی از بحث‌های اصلی خود را در رابطه با نقش بدن در فراگیری زبان و قواعد عمل اجتماعی مطرح کرد. دومین مرحله کلیدی که پس از پایان جنگ جهانی دوم آغاز شد، مرحله درون نگری بود که طی آن ویتگنشتاین به شدت درگیر رویدادهای درونی، احساسات و شخصیت خود شد. همانطور که کار او تکامل یافت، جنبه های انسان شناسی در پایان عمر به کانون اصلی کار او تبدیل شد. این ترجمه با ارائه بینشی در دسترس و بدیع به آثار ویتگنشتاین و علاقه او به فلسفه قاره ای، برای مخاطبان گسترده ای جذاب خواهد بود. ادامه مطلب... چکیده: این کتاب به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه زندگی شخصی ویتگنشتاین بیش از آنچه قبلاً تصور می‌شد، نقطه مرجعی برای کار فلسفی او ایجاد کرد. ادامه مطلب...
علایق روح در مسخ شدن [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Anna-Teresa Tymieniecka (auth.), Anna-Teresa Tymieniecka (eds.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer Netherlands,
چکیده :
ترجمه ماشینی: در طول هزاره ها، فلسفه به دنبال درک نهایی از افق کامل وجودی انسانی و همچنین از سرنوشت انسان و معنای نهایی همه آن بوده است. تلاش‌های بی‌شماری برای دریافت پاسخ به این پرسش‌ها، که هر کدام رویکرد خاص خود را دارند و پیش‌داوری‌های خاص خود را دارند، طیفی از رویکردهای فلسفی مختلف را به وجود آورده‌اند، رویکردی به قدری گسترده که شکاف‌های به‌ظاهر غیرقابل پل زدن، مانع از ارتباطات ممکن و متقابل می‌شوند. و با این حال مضامین همه آنها، به عنوان مثال، کیهان غیرقابل اندازه گیری، زندگی، فردی که حامل زندگی است، فرد انسانی در دنیای خود، و آرزوهای او برای فراتر رفتن از آن جهان، ذهن انسان، عمل گرا/شناختی آن. ابزارها، کارهای خلاقانه و سوداگرانه، ثابت می مانند. آرم هایی که همه آنها به اشتراک می گذارند یکی است. اینطور نیست که طرفداران آموزه‌ها و روش‌های مختلف مورد بحث، اجمالی از اجمالی شهودی را به اشتراک بگذارند. تاریخ فلسفه در واقع با کنار هم قرار دادن نظریه ها و رویکردهای دارای مسیرهای متفاوت و با آمیختن بینش ها، عبور از مرزها و غیره مشخص می شود. اما آنچه بسیار مورد نیاز است، مقایسه عمیق آموزه های مختلف و تأملی است. در دیدگاه‌های متضاد، متضاد و متضاد که به دنبال شالوده‌ای برای همه آن‌ها در شرایط انسانی و خلاقانه است، در آن عالم کوچکی که شاخک‌های خود را به سوی دو بی‌رحمی بزرگ دراز می‌کند: بی‌رحمی بیرونی کیهان و بی‌نهایتی درونی سرنوشت متعالی.
درباره امر نرمال و امر آسیب‌شناختی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Georges Canguilhem (ژرژ کانگیلم)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Netherlands: Springer,
چکیده :
ترجمه ماشینی: نوشته میشل فوکو همه می‌دانند که در فرانسه منطق‌دانان کمی وجود دارند، اما تاریخ‌دانان علم بسیارند. و اینکه در «تاسیسات فلسفی» - اعم از تدریس یا تحقیق - جایگاه قابل توجهی را اشغال کرده اند. اما آیا دقیقاً می دانیم که در طول این پانزده یا بیست سال گذشته، تا همان مرزهای تأسیس، «اثری» مانند ژرژ کانگویلهم می تواند برای آن افرادی که از آن جدا شده اند داشته باشد. ، یا به چالش کشیده است، استقرار؟ بله، می دانم، تئاترهای پر سر و صدای تری نیز وجود داشته است: روانکاوی، مارکسیسم، زبان شناسی، قوم شناسی. اما این واقعیت را فراموش نکنیم که همانطور که می‌خواهید به جامعه‌شناسی محیط‌های فکری فرانسه، عملکرد مؤسسات دانشگاهی یا نظام ارزش‌های فرهنگی ما بستگی دارد: در تمام بحث‌های سیاسی یا علمی این شصت سال عجیب گذشته، نقش «فیلسوفان» - منظورم صرفاً کسانی است که تحصیلات دانشگاهی خود را در گروه فلسفه گذرانده بودند - مهم بوده است: شاید برای خوشایند برخی افراد بسیار مهم باشد. و به طور مستقیم یا غیرمستقیم، همه یا تقریباً همه این فیلسوفان مجبور شده‌اند با تعلیمات و کتاب‌های ژرژ کانگویلهم «سازگار شوند». از اینجا، یک تناقض: این مرد که کارش ریاضت‌آمیز است، عمداً و با دقت به حوزه‌ای خاص در تاریخ علم محدود می‌شود، که به هر حال برای رشته‌ای دیدنی نمی‌گذرد، به نوعی خود را در بحث‌هایی که در آن‌ها حضور داشته است، یافته است. خودش مواظب بود که هیچوقت نفهمد.
مکتب فلسفه پزشکی لهستان: از تایتوس چالوبینسکی (1820-1889) تا لودویک فلک (1896-1961) [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ilana Löwy (auth.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Netherlands: Springer ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: "کشف" من از مکتب فلسفه پزشکی لهستان از مطالعات من در پیدایش معرفت شناسی لودویک فلک نشات گرفت. این مطالعات، و علاقه من به ریشه های علمی معرفت شناسی فلک، نتیجه تقریباً «طبیعی» زندگی نامه من بود: من مانند فلک آموزش دیده بودم، به عنوان ایمونولوژیست کار کرده بودم و بعداً به مطالعات تاریخ اجتماعی روی آوردم. پزشکی و زیست شناسی علاوه بر این، چنین شد که کتاب فلک، پیدایش و توسعه یک واقعیت علمی - توصیف یک علم آنگونه که هست، نه آنطور که باید باشد - اولین مطالعه معرفت شناختی بود که در آن پژواک هایی از تجربه خود را در آزمایشگاه یافتم. علاقه من به فلک نیز با این واقعیت برجسته شد که در آثار او، و همانطور که بعداً متوجه شدم، در آثار پیشینیان او در مکتب فلسفه پزشکی لهستان، مشکلی که علاقه من را به تاریخ پزشکی و زیست شناسی، و هنوز در تحقیقات کنونی من مرکزی است: روابط بین دانش بیولوژیکی و عملکرد بالینی. نگارش کتاب با کمک بسیاری از همکاران و دوستان امکان پذیر شد. حمایت بی‌وقفه از تحقیقات من، هر موضوعی که ممکن است باشد، توسط همکارانم از واحد 158 INSERM و به‌ویژه از جانب رئیس آن پاتریس پینل، مطالعه من در مورد مدرسه لهستانی را ممکن ساخته است.
کرامت انسانی و لیبرالیسم معاصر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Brad Stetson
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: نویسنده کتاب کرامت انسانی و لیبرالیسم معاصر استدلال می کند که ماهیت و کاربرد لیبرالیسم معاصر به طور قابل توجهی با عمیق ترین تمایلات و پایدارترین احساسات اخلاقی انسان ها ناسازگار است و بنابراین درک خود انسان را مخدوش می کند و کرامت انسانی را مخدوش می کند. این عدم تطابق بین ماهیت انسان و جوهر لیبرالیسم معاصر، زندگی عمومی ما را دچار مشکل می‌کند، و - نویسنده پیشنهاد می‌کند - گره گوردی است که اگر هزاره جدید می‌خواهد یک شهروند آمریکایی انسانی‌تر و رضایت‌بخش‌تر را نشان دهد، باید از بین برود. این کتاب گسترده با بحث در مورد پیامدها و پیامدهای خاص تأکید شدید لیبرالیسم معاصر بر حقوق فردی آغاز می شود و به تأملی در دو مقوله کلی از کرامت انسانی می پردازد و نشان می دهد که در اندیشه لیبرال معاصر فقدان وضوح در مورد معنا وجود دارد. و گرانش این مفهوم. سپس تمرکز به ایده بیابان یا «استحقاق» می‌رود. زنده ماندن بیابان، که به درستی درک شده است، به عنوان یک مفهوم کلی مفید برای درک زندگی عمومی آمریکا، و به عنوان ابزار مهمی برای بازگرداندن اندازه ای از عقل سلیم به سیاست ما پیش می رود. بخش دوم کتاب بر کاربرد واقعی ارزش‌های لیبرالیسم معاصر که از دهه 1960 رخ داده است، به‌ویژه در زمینه‌های بحث‌انگیز فرهنگی نژاد و سقط جنین متمرکز است. برآمده از این بررسی، تصویری نامطلوب از یک پارادایم سیاسی است که به گفته نویسنده، اگر آمریکا بخواهد موضعی از شدت اخلاقی و درک واقعی اجتماعی داشته باشد، باید کنار گذاشته شود، یا حداقل به طور اساسی تجدید نظر شود.
کرامت انسانی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
George Kateb (جرج کاتب)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Belknap Press of Harvard University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: ما اغلب از کرامتی که به یک شخص بدهکار است صحبت می کنیم. و کرامت کلمه ای است که مرتباً در سخنرانی های سیاسی آمده است. منشورها به نام آن منتشر می شوند و زمانی که مردم در سراسر جهان برای دستیابی به حقوق خود تلاش می کنند، به آن متوسل می شوند. اما واقعاً کرامت چیست؟ وقتی فردی به دیگری حمله فیزیکی می‌کند، احساس می‌کنیم اشتباهی که می‌خواهد محکومیت فوری و مجازات قانونی است. در حالی که زمانی که فردی تحقیر می‌کند یا بدون فکر از دیگری استفاده می‌کند، اشتباه را تشخیص می‌دهیم و به چاره‌ای امیدوار می‌شویم، اما واکنش اجتماعی کمتر واضح است. ممکن است تعیین کمیت آسیب به خودی خود دشوار باشد. با توجه به نگرانی ما در مورد کرامت انسانی، عجیب است که بررسی های نسبتا کمی دریافت کرده است. در اینجا جرج کاتب می پرسد کرامت انسانی چیست و چرا برای ادعای حقوق اهمیت دارد. او پیشنهاد می کند که کرامت یک ارزش «وجودی» است که به هویت یک فرد به عنوان یک انسان مربوط می شود. صدمه زدن یا حتی تلاش برای از بین بردن حیثیت و حیثیت شخصی، به معنای برخورد با آن شخص به عنوان یک انسان یا کمتر از انسان است - به عنوان یک چیز یا ابزار یا موجودی مادون بشر. کاتب مفهوم کرامت را محدود به افراد نمی کند، بلکه آن را به نوع انسان نیز تعمیم می دهد. شأن نوع انسان به منحصر به فرد بودن ما در میان سایر گونه ها بستگی دارد. در بخش پایانی کتاب، او استدلال می‌کند که علیرغم ویرانی‌هایی که ما به آن وارد کرده‌ایم، طبیعت بدون انسانیت بدتر خواهد بود. وظیفه عالی بشریت را می‌توان «سرپرست» طبیعت دانست. این دفاع غیرمذهبی از کرامت انسانی - اولین تلاشی که در نوع خود در حد یک کتاب است - تاج کار یک متفکر سیاسی برجسته است.
  • تعداد رکورد ها : 1080