جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 30253
رابطه وسیله و هدف در فقه اسلامی [پایان نامه ترکی]
نویسنده:
Fetullah Yılmaz
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه شامل یک مقدمه و چهار فصل اصلی می باشد. 1- در این فصل ابزار مفاهیم معنی (وسائل) و مقاصد (مقاصد) در اصطلاح فقهی، راههای تعیین وسیله، مقاطع وسیله، مبانی رابطه وسیله و غایت در فقه اسلامی و تحول تاریخی آن رابطه ذکر شده است. 2. رابطه میان ابزار و هدف از نقطه نظر سلسله مراتبی، برتری، اولویت و ضرورت یکی از دیدگاه های دیگر. III. این فصل شامل قواعد و اصول حقوقی در مورد رابطه بین ابزار و اهداف است. IV. روابط بین وسیله و غایت از منظر تغییر هنجارهای قضایی بررسی شده است. در فقه اسلامی، قواعد و مبانی حقوقی در مورد رابطه وسیله و اجل وجود دارد. بر این اساس، ابزارها عموماً در پرتو اهدافی که انتظار می‌رود به دست آورند، نگریسته می‌شوند، و از نظر منطقی، این دومی بر اولی غالب است، زیرا وسایل از اهداف خود پیروی می‌کنند، نه برعکس. وقتی غایت باطل می شود یعنی باطل می شود. اگر هدف با یا بدون وسیله محقق شود، وسیله باطل می شود. معنی مخالف انگشتان پا باطل است. به همین دلیل رفتارهای خلاف اراده شارع، تضییع حقوق و تصنعات خلاف هدف دین ممنوع است. در فقه اسلامی، هدف نمی تواند به طور مطلق وسیله را توجیه کند. وقتی تعارض پایانی به معنای پایان باشد، پایان ترجیح داده می شود. اسباب حرام در صورت ضرورت مشروع می شود. اخیراً تحقیقات زیادی صورت گرفته است که می گویند وسیله قابل تغییر است و هنجارهای قطعی نیز در همین دسته قرار می گیرند. اما هیچ تغییری در هنجارهایی که دین به طور مطلق تعیین کرده است، وجود ندارد. زیرا دین هم از غایت و هم از وسایلی که برای آن غایت تعیین شده است تشکیل شده است. اما مسئولین موظفند در زمینه هایی که دین اجازه داده است، مناسب ترین وسیله را انتخاب کنند.
هیچ چیز وحشتناک تر از انسانیت: لجبازی، کناره گیری و میل در «آنتیگون» سوفوکل [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Martin Gallagher
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه با این دیدگاه که آنتیگونه سوفوکل «غیر فلسفی» است، مخالفت می‌کند و استدلال می‌کند که پرداختن به رقابت ایده‌ها در نمایشنامه نقش محوری دارد. بنابراین این یک تحقیق نه تنها در مورد خود نمایشنامه بلکه رابطه آن با فلسفه یونان باستان است. نویسنده گزارش جدیدی از رابطه آنتیگونه و کرئون ارائه می دهد، نه به عنوان متضادهای صرف، بلکه به عنوان داشتن رابطه ای قیاسی با یکدیگر. او معتقد است که نمایشنامه دیدگاهی را در مورد محدودیت های عقلانی و انسانی ارائه می دهد که نه تنها با دیدگاه ارسطو در مورد شعر، بلکه با کل رویکرد فلسفی او سازگار است. با این حال، او همچنین پیشنهاد می‌کند که این نمایشنامه دیدگاهی قهرمانانه از نیاز بشر به استفاده از خشونت را ارائه می‌کند که به آسانی با رویکردهای فلسفی موجود سازگار نیست، اما با این وجود بازتابی قابل‌توجه در موقعیت انسانی است که در نوع خود «فلسفی» است. .
مقاومت در برابر عبارات مذهبی در فضای عمومی: مطالعه کیفی در مورد چگونگی تأثیر بیانات مذهبی مسلمانان از هنجارهای اجتماعی رایج [پایان نامه سوئدی]
نویسنده:
Shahed Aljareh
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این مطالعه افزایش آگاهی در مورد مقاومت بیانات دینی مسلمانان در عرصه عمومی و ظهور آن بر اساس پرونده در اطراف مخالفان برای اذان بود. این مطالعه با استفاده از رویکرد تحقیق کیفی از طریق مصاحبه با خبرچینانی انجام شد که نسبت به وجود اذان عمومی در سوئد بیزاری آشکار داشتند. پرسش‌های این مطالعه با تجزیه و تحلیل مطالب تجربی با استفاده از نکات نظری مختلف پاسخ داده شده است که نشان می‌دهد چگونه استانداردهای غربی در سیستم‌های استاندارد مختلف بالاتر از دیگری ارزش دارند. نگاهی به اعمال مذهبی مسلمانان که توسط خبرچینان از طریق چارچوبی تفسیری به تصویر کشیده می‌شود که با استدلال‌های اسلام‌هراسی مشخص می‌شود که با فرهنگ غربی و اصول تلاش دولت سکولار ناسازگار تلقی می‌شود. این گونه گفتمان ها می توانند بر اساس بازنمایی های غرب از شرق شناسی تبیین شده بر اساس دانش قوم گرایانه، توزیع نابرابر قدرت را بین مسلمانان و غیرمسلمانان ایجاد کنند. نتایج نشان می‌دهد که این ارزش‌ها برگرفته از گفتمان اسلام‌هراسی و برداشت منفی از شرق است که نظام سلسله مراتبی از هنجارها را بر اساس نحوه درک و ارائه اعمال مذهبی مسلمانان ایجاد می‌کند. تعریف آزادی دینی را می توان مبهم توصیف کرد که فرصتی را برای افراد فراهم می کند تا آن را بر اساس تفاسیر ذهنی تفسیر کنند و شناخت اسلام زمانی ساخته نمی شود که دین با پدیده های منفی مرتبط باشد و نه از تجربه مسلمانان. این مطالعه با هدف ایجاد درک درستی از نحوه تولید این تفاسیر توسط غیرمسلمانان انجام می‌شود و به کاهش فرصت‌های مسلمانان برای انجام اعمال مذهبی در حوزه عمومی کمک می‌کند، جایی که اذان محرک بوده است. این می‌تواند به رفاه اجتماعی مسلمانان و احساس همبستگی که شهروندان سوئدی مانع از آن می‌شود کمک کند، زیرا اینها با مقاومتی روبرو می‌شوند که می‌تواند در سطح ساختاری و همچنین در سطح فردی از طریق هنجارهای اجتماعی مختلف که در حوزه‌های مختلف جامعه حاکم است توضیح داده شود. نهادها حق اعمال اذان، طبق استانداردهای قانونی توصیف شده به عنوان قابل قبول است، اما این حق را با هنجارهای اجتماعی که جامعه شکوفا می کند، زیر سوال می برد، و باعث عدم درک و عدم تمایل به وجود آن در سوئد می شود. این مطالعه همچنین به منظور برجسته کردن ارتباط اسلام‌هراسی پژوهش با سایر حوزه‌ها مانند نهادها و مؤسسات ساختاری توسط این اشکال جامعه و شبکه‌های امنیت اجتماعی افراد آن است، جایی که مددکاری اجتماعی نقش مهمی را ایفا می‌کند، زیرا تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که این موضوع منفی است. برخورد با مسلمانان از سوی نهادهای اجتماعی
"یک مسیحی از نظر دین و یک مسلمان از سرزمین پدری": گفتارهای مصری در مورد برابری قبطی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Carron White
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در گفتمان مربوط به به حاشیه راندن اجتماعی و سیاسی جامعه مسیحی قبطی مصر، این فرض گسترده وجود دارد که یک دولت سکولار و لیبرال مصر تنها نوع دولتی است که به منافع قبطی ها احترام می گذارد و دموکراسی و برابری را ترویج می کند. با این حال، قبطی‌های معاصر در مصر به نمایش نگرش‌های سنتی خود نسبت به مسائل محوری مانند قانون وضعیت شخصی و محدودیت‌های استقلال شخصی ادامه داده‌اند، روندی که نشان می‌دهد نوع سکولاریسم مورد حمایت قبطی‌ها پیچیده و متمایز از سکولاریسم در بافت غربی است. این تمایزات را می توان به ارزش های فرهنگی مصر نسبت داد که قبطی ها با مصریان مسلمان در نتیجه تجربه تاریخی ادغام قبطی ها در جامعه مصر مشترک هستند. افزایش خشونت‌های فرقه‌ای از قرن بیستم و فشارهای یک دولت استبدادی، همراه با ابهامات مداوم در مورد هویت مصری و تفرقه افکنی پژوهش‌های مربوطه، این واقعیت را که قبطی‌ها و مسلمانان در چارچوب مرجع مصری مشترک مشترک هستند، پنهان کرده است. در این پایان نامه تلاش شده است تا ضمن مقایسه نگرش روشنفکران و فعالان قبطی با اسلام گرایان معتدل مصری، این شرایط را در نظر بگیرد. در حالی که قبطی ها و اسلام گرایان قطعاً در تعدادی از مسائل با هم تفاوت دارند، اشتراکات قابل توجهی وجود دارد که بر یکپارچگی اجتماعی و فرهنگی جامعه قبطی تأکید می کند. روشنفکران قبطی اغلب اصلاحات را بر اساس ارزش ها و منافع مشترک مصریان در کل تصور می کنند. به جای اینکه به مسائل به عنوان یک گروه اقلیت متمایز و منزوی برخورد کنیم که فقط به ترویج منافع خاص مشغول است. اسلام گرایان میانه رو مصری نیز تفسیرهای گسترده ای در مورد نگرانی های قبطی ها ارائه کرده اند و از استدلال مستقل برای حمایت از اعتبار ارائه شهروندی و حقوق سیاسی برابر قبطی ها مطابق با اصول اسلامی استفاده کرده اند، تلاشی که بر شناخت آنها از مسیحیان قبطی به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر از مصر تأکید می کند.
مسئولیت اجتماعی گروهی در اسلام [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jawed Akhtar Mohammed
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : مفاهیم مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) برای سازگاری با دیدگاه اسلامی از جامعه پیشنهاد شده است. در واقع، ارزش‌ها و اصولی که از زمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در اسلام نقش محوری داشته‌اند، ممکن است به‌عنوان پایه‌ای برای مفاهیم مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (CSR) مشابه مفاهیم موجود در غرب عمل کنند. با این حال، بسیاری از بحث‌های معاصر در مورد CSR این را به رسمیت نمی‌شناسند. این بحث‌ها عمدتاً مبتنی بر جهت‌گیری غربی بوده است که بر اساس ارزش‌های دینی غرب است. علاوه بر این، CSR به معنای واقعی کلمه در پاسخ به مسائل یا مشکلات خاصی که مختص کسب‌وکارها در یک بافت غربی است، تکامل یافته است. این منجر به فقدان یک زمینه جهانی جامع شد که چشم انداز وسیع تری از CSR باید در آن قرار گیرد. از سوی دیگر، مفهوم مسئولیت اجتماعی و عدالت در طول قریب به 14 قرن جزء لاینفک جامعه اسلامی بوده است. با این حال، ادبیات اسلامی پراکنده، پراکنده و فاقد چارچوب منسجمی است که اجازه دهد چنین مفهومی در اسلام نظام‌مند شود. در حالی که فلسفه اسلامی سرشار از احکام مرتبط با مسئولیت اجتماعی است، این احکام هنوز به طور رسمی ترکیب نشده اند تا مدلی سیستماتیک با مفهوم صریح CSR در اسلام ارائه کنند. بنابراین، هم در ادبیات غربی و هم در ادبیات اسلامی خلأ وجود دارد. این امر در این مطالعه برای پیشبرد درک مفهوم CSR در یک محیط فرهنگی و مذهبی گسترده‌تر مورد استفاده قرار گرفت. این پژوهش به بررسی این قلمرو جدید و ارائه چارچوبی مفهومی از CSR در اسلام مبتنی بر شریعت (نظام حقوقی و اجتماعی اسلامی) برگرفته از قرآن کریم و حدیث است. این هر دو، همتا و هم یک پایگاه قابل مقایسه در مطالعه موضوعات مختلف مرتبط با CSR و تجارت بین‌المللی از منظر جهانی بسیار گسترده‌تر فراهم کرد. همچنین بینش قابل توجهی در مورد فقه اسلامی (فقه) در مورد عملکرد تجاری ارائه کرد. سازگاری چارچوب مفهومی CSR در اسلام با شیوه‌های تجاری معاصر با استفاده از بررسی بانک‌های اسلامی واقع در نقاط مختلف جهان مورد بررسی قرار گرفت. این نظرسنجی نشان داد که بسیاری از شیوه های فعلی بانک های اسلامی منعکس کننده رفتارها یا عملکردهای مورد انتظار تولید شده در چارچوب اسلامی است. در واقع، می‌توان تشخیص داد که سازمان‌های مورد بررسی قوانین رفتار اسلامی را نسبتاً گسترده اجرا می‌کنند. با این پیشینه، سازگاری با چارچوب CSR در اسلام ارائه شده در این مطالعه شناسایی شد. با این حال، چنین سازگاری ناشی از الزامات قانونی در پایبندی به شریعت بود تا درک صریح یا پیگیری CSR. فقدان یک چارچوب سیستماتیک با مفاهیم صریح CSR از منظر اسلامی باعث ایجاد مانع در اجرای شیوه های CSR در سازمان های اسلامی شد. نتیجه این است که این مطالعه با ارائه چارچوبی منظم و منسجم از CSR در اسلام، گامی متوسط در جهت پر کردن این خلأ بود.
مسیحیت آمریکایی در جهان دریایی: چالش‌های ایمان در دوره ملی اولیه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Thomas Allen DeShong
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : دریانورد کلیشه ای قرن هجدهم مردی خرافاتی بود که توجه چندانی به مسیحیت نداشت. در حالی که این درست است که بیشتر دریانوردان در این زمان ایمانی ترکیبی داشتند، مورخان تأثیر مسیحیت را به حداقل رسانده اند. این پایان نامه چالش های مختلف ایدئولوژیک و معنوی منحصر به فرد مسیحیان آمریکایی را که در دوران اولیه ملی (1775-1815) در دنیای دریایی زندگی می کردند، تحلیل می کند. فصل اول به بررسی رابطه مسیحیت آمریکایی و اسلام می پردازد. سپس تمرکز به مشیت گرایی آمریکایی می رود، تلاش مسیحیان آمریکایی برای تفسیر آنچه اراده خدا در امور بشری بود. فصل آخر به بررسی نقش روحانیون نیروی دریایی و مبارزاتی که آنها در انجام مسئولیت‌های معنوی خود با آن روبه‌رو بودند، می‌پردازد. این پایان نامه تلاشی است برای بررسی مجدد زندگی دریایی از دریچه دینی. در حالی که مسیحیت مطمئناً در این شرایط زنده ماند، رشد نکرد. در بسیاری از موارد، اصول مسیحیت توسط فرهنگ دریایی به چالش کشیده شد یا تضعیف شد.
وساطت پادشاهی مقدس: تغییر دین و حاکمیت در ایران مغول [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jonathan Z Brack
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان‌نامه بر شکل‌گیری گفتمان‌های جدید درباره اقتدار و پادشاهی مقدس در ایران در قرن سیزدهم و چهاردهم متمرکز است. بررسی می‌کند که چگونه بوروکرات‌های یهودی و مسلمان (اعم از شیعه و سنی)، مورخان دربار، دانشمندان و درباریان در دربار مغول با پارادایم‌های الهیات و سیاسی ایرانی و اسلامی برای بیان، تأیید مجدد و بازتعریف الهیات سیاسی مغول از حق الهی که سرمایه‌گذاری کرده بود، آزمایش کردند. چنگیز خان و فرزندانش با کاریزمای مقدس و اتهام تسلط بر جهان. این مطالعه استدلال می‌کند که واسطه‌ها در اواخر قرون وسطی ایران، در تلاش خود برای میانجی‌گری در فهم مغول از حاکم چنگیز به‌عنوان منبعی از قانون و حکمت الهی، پایه‌های یک اصطلاح جدید پادشاهی مسلمانان مقدس را پایه‌گذاری کردند. این مطالعه بر دو عرصه تعامل و تبادل تمرکز دارد: مبارزات جانشینی سلسله‌ای، و محیط بین مذهبی، جهانی و رقابتی دربار مغول. گفت‌وگوهای مذهبی - عمدتاً بودایی‌ها، مسلمانان و یهودیان - بر سر نفوذ و دسترسی به فرمانروایان مغول با نشان دادن مهارت‌های خود در توضیح و تقویت ادعاهای حامیان خود در مورد ارث اقتدار چنگیزید به رقابت پرداختند. دلالان فرهنگی دربار مغول در ایران به طرز زیرکانه ای از مجموعه ای غنی از نوشته های سیاسی و کلامی اسلامی ایرانی-اسلامی استفاده کردند تا حامیان مغول خود را به عنوان پادشاهان قانون گذار، حاکمان مهدوی-اصلاح طلب و شاهان مقدس محمد وار معرفی کنند. پژوهش‌های اخیر ظهور نوع جدیدی از امپراطور مسلمان مقدس و مسیحی را از قرن پانزدهم به بعد به تجدید حیات جنبش‌های شیعی و هزاره‌ای و گسترش گفتمان‌های صوفیانه و غیبی در پی خلاء حاکمیتی که با سقوط خلافت به وجود آمد، اختصاص می‌دهد. به مغول‌ها در سال 1258. با این حال، این مطالعه استدلال می‌کند که درگیری مسلمانان با ادعای چنگیزیان مبنی بر اقتدار انحصاری الهی بدون واسطه بود که باعث ایجاد درک جدیدی از جایگاه سلطنت در روایت نجات اسلامی شد. بنابراین، این مطالعه اولین تحقیقی است که به کمک مفاهیم سیاسی و دلالان فرهنگی مغول در اواخر قرون وسطی ایران در تقدس بخشیدن به حاکمیت مسلمانان می‌پردازد.
دین و معنویت در عمل بالینی: کاوشی از بی میلی در میان پزشکان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
David Drew
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در سراسر ایالات متحده، اکثریت قریب به اتفاق جمعیت ادعا می کنند که اعتقادات مذهبی و معنویت جهان بینی آنها را شکل می دهد و به مقابله با استرس های زندگی کمک می کند. با این حال، ادبیات نشان داده است که پزشکان سلامت روان ناراحتی را در ادغام دین و معنوی در عملکرد بالینی گزارش کرده‌اند. هدف از این مطالعه بررسی این موضوع بود که آیا متخصصان سلامت روان دارای مجوز در کالیفرنیای جنوبی نسبت به پرداختن به دین/معنویت با مشتریان خود بی‌میل هستند یا خیر. از طریق نمونه گیری گلوله برفی، 52 پزشک متشکل از مددکاران اجتماعی، مشاوران، درمانگران ازدواج و خانواده، پرستاران، روانشناسان و روانپزشکان در سراسر کالیفرنیای جنوبی (N = 52) انتخاب شدند. شرکت کنندگان به صورت توصیفی بر اساس (الف) اعتماد به توانایی آنها در ادغام باورهای مشتری در درمان و (ب) راحتی آنها در بحث در مورد موضوعات مرتبط با RS با مشتریان خود اندازه گیری شدند. نتایج نشان داد که سطح کلی بی‌میلی از 15 درصد (برای راحتی) تا 25 درصد (برای توانایی) در میان شرکت‌کنندگان در مطالعه متغیر است. مددکاران اجتماعی بالینی دارای مجوز، سطح بی میلی اندکی کمتر از سایر متخصصان دارای مجوز را گزارش کردند. پیامدهای یافته ها مورد بحث قرار گرفت.
الیزابت وایتار کم موعظه: پیشگام مورمون غیر معمول [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Denise McLaurin
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه به بررسی زندگی یک زن پیشگام مورمون به نام الیزابت وایتار سرمون کام می پردازد که با رویای خاص رسیدن به یوتا و زندگی در میان دیگر اعضای ایمانش به ایالات متحده مهاجرت کرد. وقتی او با شرکت مارتین گاری دستی از دشت ها عبور کرد، همه چیز به طرز وحشتناکی خراب شد، که به دلیل اوایل زمستان و جیره غذایی کمیاب به یکی از بدترین فاجعه های مهاجرت به غرب در تاریخ آمریکا تبدیل شد. هنگامی که شوهر الیزابت در طول این سفر به غرب درگذشت، زندگی او تغییر چشمگیری پیدا کرد. این مطالعه از گزارش‌های دست اول، گزارش‌های زندگی‌نامه و مقالات روزنامه استفاده می‌کند تا نتیجه زندگی الیزابت را با زنان دیگر در گروه سنی او مقایسه کند که هنگام عبور از دشت‌ها با شرکت مارتین گاری دستی بیوه شدند. تجربه الیزابت معمولی نیست و دیدگاه جدیدی به این رویداد اضافه می کند.
رسیدن به ایمان به مسیح: مطالعات موردی مسلمانان در کنیا [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
REINHOLD IMMANUEL STRÄHLER
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه فرآیند تبدیل 17 مسلمان شهری در کنیا را که تصمیم گرفتند از عیسی مسیح پیروی کنند، تجزیه و تحلیل می کند. ابتدا تغییر دین را از منظری چند رشته ای با معرفی برداشت های جامعه شناختی، روانشناختی، انسان شناختی، الهیاتی و مأموریت شناختی از چنین تغییری در وابستگی مذهبی توصیف می کند. مصاحبه های عمیق بعدی با استفاده از اصول نظریه زمینه ای تحلیل می شوند، جایی که نظریه جدید با تعامل بین داده های واقعیت، تجزیه و تحلیل و نظریه های موجود (استدلال ابداکتیو) توسعه می یابد. یافته‌های اصلی این است که تبدیل مسلمانانی که عیسی مسیح را به عنوان منجی و خداوند می‌پذیرند، فرآیندی است که در طی یک دوره زمانی، طی مراحلی با بعد شناختی و عاطفی توسعه می‌یابد. تغییرات با توجه به اعتقادات و نگرش ها به طور همزمان در چندین ویژگی یا "لایه" از هر دو بعد اتفاق می افتد. این فرآیند تحت تأثیر عوامل مهمی در قالب شرایط علّی و مداخله‌گر قرار می‌گیرد که در نتیجه پیامدهایی برای تغییر دین در قالب یک دگرگونی و همچنین در تغییر روابط با جامعه ایجاد می‌کند. جنسیت، سطح اجتماعی-اقتصادی، تحصیلات و همچنین جامعه ای که نوکیشان از آن می آیند بر این روند تأثیر می گذارند. به منظور توصیف پویایی پیچیده ای که در چنین فرآیندهای تبدیل مسلمانان در کار است، ماتریسی از فرآیندهای تبدیل ایجاد شده است که در آن حرکات چندگانه یک تبدیل در دو بعد در رابطه با شش مرحله زمانی قرار داده شده است. ماتریسی از انواع مختلف فرآیندهای تبدیل و توصیف چهار فرآیند معمولی از تجزیه و تحلیل پدیدار می شود. به منظور تسهیل فرآیندهای تبدیل، عناصر شناختی و عاطفی باید با هم مورد توجه قرار گیرند. تأثیر متقابل بین عوامل مختلف، اراده شخص و تأثیر خداوند تعیین کننده توسعه است، درکی که برای تبدیل مناسب است.
  • تعداد رکورد ها : 30253