جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور نوع منبع
>
فراداده های رساله تحصیلی
جستجو در
عنوان
پدیدآورنده
توصیفگر
موضوع
ناشر
زبان
نوع منبع
رشته تحصیلی
مقطع تحصیلی رساله تحصیلی
تاریخ
محل
جستجو در متن
همه موارد
برای عبارت
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
3025
تعداد رکورد ها : 30253
عنوان :
بررسی قاطعیت در گفتار زنان و مردان کردزبان در اسلامآباد غرب بر اساس رویکرد تسلّط لیکاف
نویسنده:
حدیث حاتمی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
زبانشناسی جنسیت
,
قاطعیت
,
زبانشناسی
,
رویکرد تسلط لیکاف
,
گویش کردی کلهری
چکیده :
پژوهش حاضر که در حوزۀ زبانشناسی جنسیت انجام شده، به بررسی قاطعیت در گفتار زنان و مردان کردزبان مقیم اسلامآباد غرب بر اساس رویکرد تسلّط لیکاف (۱۹۷۵) میپردازد. هدف از این تحقیق بررسی این مسأله است که آیا عامل جنسیت به بروز تفاوت در قاطعیت گفتار منجر میشود یا خیر. بر اساس دیدگاه لیکاف، گفتار و نوشتار زنان با مردان در استفاده از آهنگ خیزان در جملات خبری، رنگواژههای دقیق، صفات تهی، صورتهای بسیار مودبانه، توصیفکنندههای ضعیف، پرکنندهها، درخواست غیرمستقیم بهجای دستور آشکار، سوالات کوتاه ضمیمه و تکیه تأکیدی متفاوت است. لیکاف از این موارد با عنوان "مشخّصههای زبانی زنان" و گونۀ "زبان عاری از قدرت" یاد مینماید. در تحقیق حاضر، بر اساس روش میدانی، پرسشنامهای به منظور گردآوری دادهها طراحی شد که طبق آن از ۳۲ زن و ۳۲ مرددر دو گروه سنی و تحصیلی متفاوت مصاحبه به عمل آمد. در واقع، پیکرۀ دادههای زبانی این پژوهش مشتمل بر ۱۲۸۰ دقیقه گفتار ضبطشده است که متغیر اصلی جنسیت و دو متغیر فرعی سن و تحصیلات، آزمودنیها را به ۸ گروه اجتماعی مختلف تقسیم نمود. تحلیل آماری هر یک از مشخّصهها نشان داد که عملکرد زنان در زمینۀ مشخّصههای زبانی مذکور، با دیدگاه لیکاف سازگاری دارد و آن را تأیید میکند. بنابراین، میتوان گفت که بین جنسیت و کاربرد گفتار عاری از قدرت در گویش کردی کلهری رایج در اسلامآباد غرب رابطه معناداری وجود دارد؛ این نوع گفتار توسط زنان بیش از مردان به کار گرفته میشود. علاوه بر عامل جنسیت، دو عامل سن و تحصیلات نیز با کاربرد گفتار قدرتمند و یا عاری از قدرت مرتبطند؛ به طوری که بالا رفتن سن، موجب کاهش کاربرد تمامی مشخّصههای زبانی مذکور و بالا رفتن تحصیلات، موجب کاهش کاربرد ۴ مشخّصۀ پرکنندهها، درخواست غیرمستقیم بهجای دستور آشکار، سوالات کوتاه ضمیمه و تکیۀ تأکیدی و افزایش کاربرد ۴ مشخّصۀ رنگواژههای دقیق، صفات تهی، صورتهای بسیار مودبانه و توصیفکنندههای ضعیف میشود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آیات مورد استناد در علم اصول فقه
نویسنده:
حقپناه، رضا
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم؛ مشهد: مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی؛ دانشگاه علوم اسلامی رضوی,
چکیده :
چکیده الکترونیکی در پیوستها موجود می باشد
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی نظریه انحطاط در اندیشه معاصر (حوزه فلسفه سیاسی)
نویسنده:
مظاهری، ابوذر
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم : مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره),
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه فلسفه سیاسی (در اندیشه اسلامی)
چکیده :
---
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
تاثیر هم نشینی برانسجام اجتماعی از منظر اسلام
نویسنده:
محمد رضا اکبری
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
جامعه شناسی فرهنگی
,
انسجام قرآن
,
همنشین
چکیده :
چکیده: در زندگى بشرى، چارهاى از دوستى و همنشینى افراد انسانى با یکدیگر نیست. تک تک انسانها با طبایع و عواطف گوناگونى که دارند، نقاط مشترک یکدیگر را مى یابند و با هم دوست و هم نشین مىگردند. از رهگذر این دوستی ها، و همنشینی ها است که نتایج متعددى به بار مىنشیند؛ خوش بختی، و یا بدبختی نصیب انسان می گردد. مسأله اثر گذاری هم نشین و همنشینی ها بر ساحت روح و روان انسان یکی از موضوعات بسیار مهم در تفکر دینی محسوب می گردد، چرا که انسان یک موجود موثر و متأثر است یعنی نه تنها بر محیط پیرامونش اثر میگذارد بلکه از آنهم تأثیر می پذیرد، اساسا زمانی که انسان وارد مجموعه از انسانها می شود به تعبیر جامعه شناسان روح جمعی حاکم بر آن مجموعه افسار مدیریت روح و روان انسان را بدست می گیرد اگر اعضای مجموعه انسان ها مزکی و تر بیت شده ای باشند روح جمعی انسان ها را بسوی سعادت رهبری می کند ولی اگر اعضا را انسان های فاجر، و فا سق تشکیل بدهند انسان به سمت انحطاط پیش می رود. لازم به یاد آوری است که میل به همنشینی، و رفاقت در دوران نوجوانی و جوانی از شدت و حدت بسیار والایی برخوردار است، لذا ضروریست که انسان درگزینش آن محتاطانه عمل نموده تا از آسیب های که شئونات زندگی مادی و معنوی آنها را دچار می کند؛ در امان باشد.جامعه شناسان ایجاد همبستگی اجتماعی و مشارکت عمومی جامعه را ناشی از عواملی چون اعتقادات و احساسات مشترک و تعادل و هماهنگی میان باورها و ارزش ها می دانند و عامل اصلی واگرایی انسانها را جدال و ستیز و کمبود امکانات مادی تلقی می کنند. در نگاه اسلامی از جمله عوامل تقویت کننده همبستگی اجتماعی و مشارکت عمومی در سطح نظری و عملیعلم و آگاهی ، باور وایمان ، مشورت و تفاهم، مهربانی و مدارا ، صفا و یکرنگی و نوعدوستی،پیمان برداری واعتماد ومحبت است وبرای رسیدن به انسجام وهمبستگی اجتماعی انتخاب یک دوست وهم نشین خوب را پیشنهاد می کند و خصوصیات را مانند : ایمان، احترام به مقدسات و مسائل دینی،راستگویی ،دوستی دوطرفه، دورو نبودن، خیرخواه بودن وخوش اخلاق بودن درنظر گرفته. وعوامل موثر در انتخاب همنشین را: همجواری، نیازها و جاذبهها و مشابهت. و عوامل موثر درهمنیشنی را: تلاش برای همرنگ کردن همنشینان، همنوایی و عدم خویشتن داری در برابر وسوسه های شیطانی می داند. وباالاخره آثار و نتایج فردی و اجتماعی برای همنشینی قایل است.واژگان کلیدى: همنشین، انسجام، همبستگی، انسان، اسلام، اثرپذیری و اثرگزاری.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی، مقایسه و نقد آراء استاد شهید مطهری و دکتر شریعتی درباره علل انحطاط مسلمین
نویسنده:
علی الهیتبار
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
انحطاط
,
اصطلاحنامه تاریخ اسلام
,
تمدن اسلامی
,
تاریخ
,
شریعتی، علی
,
انحطاط مسلمین
,
درباره مرتضی مطهری
چکیده :
مسأله انحطاط مسلمین یا رکود تمدن اسلامی از جمله پرسش هایی که ذهن اندیشمندان معاصر جهان اسلام را به خود مشغول داشته است. در یک نگاه کلان میتوان اندیشوران این عرصه را به دو گروه تقسیم کرد: گروه اول، اسلام را عامل انحطاط میدانند و بر این باورند که اسلام در ذات آموزههای خویش، عناصری انحطاطزا دارد. گروه دوم، اسلام را عامل انحطاط نمیدانند و معتقدند اسلام در آزمون تاریخی خود سربلند بیرون آمده است و نشان داده، دینی حرکت آفرین، هدایتگر و تأمینکننده سعادت دنیوی و اخروی است. استاد مطهری و دکتر شریعتی از همین تبارند. استاد مطهری، انحطاط مسلمین را نه بهواسطه آموزههای اسلامی و ذات و اصل دین اسلام، بلکه به دلیل دورافتادگی خواص و عوام مسلمین از آموزههای اصلیش میداند که در گذر تاریخ چهره پوشانده، نیازمند غبارروبی و رونمایی دوباره است. وی گناه اصلی انحطاط را متوجه خواص میکند و رشد قشریگری و مخالفت با عقل؛ افراط در تحمیل اندیشههای به ظاهر نوآورانه و روشنفکرانه بر آموزههای اصیل اسلامی؛ بیتوجهی به توصیههای دینی در خصوص موضوعشناسی، مسألهیابی و پیروی از روش پژوهشهای علمی؛ تفکیک علوم دینی از غیردینی و عدم تبیین و تفسیر مناسب از آموزههای اسلام را از جمله خطاهای این طبقه بر میشمارد. اگرچه وی به نقش دیگر عوامل درونی و بیرونی بیتوجه نیست، اما برنقش خواص تأکید میکند و به دنبال بررسی دیگر عوامل، راهکارهای برون رفت را میجوید. او راه را همان حیات و زندگانی برگرفته از آموزههای اصیل اسلامی میداند که برمنطق قرآن استوار است؛ از اینرو است که «احیای فکری دینی» را پیشنهاد میدهد و با برجستهسازی اجتهاد پویا و مطرح نمودن سازمان روحانیت به عنوان سازمان رهبر در مسیر اصلاح و تأکید بر اتحاد و همبستگی مسلمین، بسته برنامهای خود را جهت برونرفت سامان میبخشد.دکتر شریعتی با درکی که از غرب علمی، سرمایهداری و مارکسیستی پیدا کرده بود و از سوی دیگر بر مبنای شناختی که از جامعه ایرانی ـ اسلامی داشت به طرح مسأله انحطاط و عقبافتادگی به عنوان یک مسأله فراگیر اجتماعی پرداخت و از آنجا که دغدغه دفاع از اسلام را داشت و جامعه ایرانی را دارای سرشتی دینی میدانست که تاریخی طولانی آن را پشتیبانی میکرد، این مسأله را با رویکردی مذهبی دنبال نمود. بر شمردن علل درونی انحطاط مسلمین، تحلیل وی از نقش استعمار به ویژه استعمار فرهنگی و باورش نسبت به تقدم فرهنگ اسلامی بر ایدئولوژی، او را به راهکار «پروتستانتیزم اسلامی» در مسیر تحقق «نوزایی اسلامی» رسانید. در مجموع، هر دو اندیشور، اسلام را در ذات، حرکت آفرین، حیات بخش، هدایتگر و تمدنساز میدانند. آنان در علتپژوهی خویش علتهای درونی را بر علل بیرونی مقدم دانسته، آنها را بسترساز علل بیرونی میدانند و به این لحاظ علت پژوهان درون گرا محسوب میشوند. در عین حال هر دو بر این باورند که میتوان جوامع اسلامی را در مسیر برون رفت از وضعیت فعلی قرار داد و راهکار آن نیز بازگشت به اسلام اصیل است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اعتقادات مسيحيت در قرآن و عهد جديد و برخورد آنها با قرآن کريم
نویسنده:
---
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم : مرکز اطلاعات و مدارک اسلامي، دانشکده اصول دين,
کلیدواژههای اصلی :
دین یهود
,
اصطلاحنامه علوم قرآنی
,
دین مسیحیت (دین الهی توحیدی تحریف شده)
چکیده :
در اين نوشتار، سعى شده است كه اهمّ اعتقادات آيين مسيحيت بررسى شود وهمچنين نحوه برخورد مسيحيان معاصر پيامبر اسلام (ص) با آيات قرآن ورسالت پيامبر اكرم (ص)، با توجه به آيات قرآن كريم وتاريخ صدر اسلام بررسى شود. در بخش اوّل، تاريخچهاى از دين مسيح وشرح حال حضرت عيسى (ع) با توجه به متون دينى مسيحيت مطرح شده وهمچنين حواريون حضرت ونقش آنان در گسترش دين مسيح را بازگو نمودهايم كه در اين راستا، نقش »پولس رسول« كه يكى از مؤثرترين مبلغين آيين مسيحيت است وافكار او از نظر دانشمندان مسيحى بازگو شده است. در ادامه نحوه گسترش مسيحيت در جهان، بخصوص در اروپا وانشعاباتى كه در اين آيين بوجود آمده بصورت مختصر بيان شده وسه فرقه مهم اين آيين را معرفى كردهايم. در بخش دوم به بررسى كتاب مقدس مسيحيان پرداخته شده است وكتاب عهد جديد بخصوص اناجيل اربعه را از لحاظ تاريخچه نگارش واسناد، مورد توجه قرار داده وسير تكوين اين كتاب را بازگو كردهايم وبه اين نتيجه رسيديم كه اين كتاب داراى سند الهى نيست ونمىتوان اناجيل اربعه را همان انجيلى معرفى كرد كه خداوند به حضرت عيسى (ع) داده است ودر حقيقت اين اناجيل فاقد سند معتبر هستند ودر ادامه، به انجيل برنابا اشارهاى شده است. همان انجيلى كه از طرف علماء كاملاً غير عقلى مىدانيم. در بخش آخر به نحوه برخورد مسيحيان معاصر پيامبر (ص) با آيات قرآن ودعوت پيامبر اشاره شده است كه در اين راستا آيات قرآن مطالبى را بازگو مىكند كه در خور توجه است ودر بعضى از آيات، از مسيحيان ستايش شده است به طورى كه اكثر مفسران نسبت به شأن نزول آيات كه درباره مسيحيان نازل شده است اتفاق نظر دارند واكثر افرادى كه از اهل كتاب به پيامبر ايمان آوردهاند از ميان نصارى هستند وحداقل برخوردى كه آنان داشتند قبول جزيه بوده است كه با پرداخت آن در سايه حكومت اسلامى به زندگى خود ادامه دادهاند . همچنين با بررسى تاريخى صدر اسلام بخصوص نحوه برخورد سران مسيحى حكومتهاى اطراف جزيرة العرب با نامههاى ارسالى از سوى پيامبر اسلام (ص) به اين نتيجه مىرسيم كه اين افراد برخورد محترمانهاى داشتند، بر عكس پادشاه ايران وبعضى از سران قبايل كه برخورد مغرورانهاى از خود نشان دادهاند. بطور كلى مسيحيان صدر اسلام از لحاظ روحى نسبت به يهوديان ومشركين داراى يك برخورد ملايمى بودند وداشتن همين روحيه باعث شده است كه نسبت به مسلمين مهر ومحبت نشان دهند. در پايان به اين نتيجه رسيديم كه ما مىتوانيم در جهان معاصر با مسيحيان وارد گفتمان شويم واعتقادات ونظرات خود را در باب مسايل اجتماعى وفرهنگى بازگو كنيم وسوء تفاهماتى كه بين اين دو آيين بزرگ وجود دارد را برداريم، البته اين گفتگو بايد بين علماء وانديشمندان صورت گيرد زيرا بحث حكومتهاى مسيحى از آنجا كه آميخته با سياست غربى شده است از اين مقوله خارج است، علت اين امر وجود تقابل بين انديشه اسلام ناب با اهداف شوم سلطهگرى اينگونه حكومتهاست كه مانع بزرگى بر سر راه گفتگو بين دو آيين است. والسلام
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آسیبشناسی حکومت از دیدگاه آیتالله نائینی (ره) و امام خمینی(ره)
نویسنده:
مهدیه نجفی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی , مطالعه تطبیقی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
علوم سیاسی
,
آسیب شناسی
,
علامه نائینی
,
حکومت
,
نخبگان سیاسی
,
حکومت اسلامی
,
آسیب شناسی
,
اندیشه سیاسی امام خمینی
,
امام خمینی
,
سیاست دولت
,
نظامهای سیاسی
چکیده :
یکی از موضوعات قابل توجه در هر نظام و حکومتی آسیبهای آن نظام است. در همین راستا آسیب شناسی حکومت از دیدگاه آیت ا... نائینی و امام خمینی مسأله این پژوهش توصیفی ـ تحلیلی قرار گرفت. حکومت از دیدگاه این دو اندیشمند، در دو بخش ساختاری و کارکردی قابل طبقه بندی است.با توجه به آنچه در رساله حاضر آمده، اهم دستاوردهای رساله حاضر چنین است: در حوزۀ آسیبهای ساختاری حکومت، آسیب ضرورت تشکیل حکومت که از نظر آیت الله نائینی انحراف حاکمان از انجام امور نوعیۀ مردم است اما از نظر امام خمینی آسیب ضرورت تشکیل حکومت اجرا نکردن احکام اسلام است. در آسیب عناصر و نهادهای حکومت که از آسیبهای ساختاری میباشد، آسیب نهاد رهبری بررسی شد. آیت الله نائینی حاکم و رهبر را پادشاه میداند و بر این اساس آسیب آن را سلطنت نامحدود و تجاوز از انجام امور نوعیه مردم بر میشمرد اما امام خمینی رهبر را ولی فقیه میداند و بر این اساس آسیب آن را بر شمرده است. در بررسی آسیب قوۀ مجریه آیت الله نائینی به طور کلی آسیب قوۀ مجریه را استبدادی شدن قوۀ مجریه بر شمرد اما نهادی بنام ریاست جمهوری را مورد بررسی قرار نداد. اما امام خمینی نهاد ریاست جمهوری را در ذیل قوۀ مجریه به طور مفصل مورد آسیبشناسی قرار داد. در بررسی آسیبهای قوۀ مقننه هر دو فقیه بزرگوار شرایطی را برای نمایندگان در نظر گرفته-اند که نبود آن شرایط در آنها، باعث اختلال در انجام وظایف آنها خواهد شد. در بررسی آسیبشناسی قوۀ قضائیه آیت الله نائینی به طور مختصر و اجمالی این نهاد را مورد آسیبشناسی قرار داد اما امام خمینی به طور مفصل این نهاد را بررسی نمودهاند. در بررسی آسیب مرزهای قدرت دولت که در ساختارهای حکومت جای میگیرد آیت الله نائینی مرزهای دولت را مرزهای ملی میداند در صورتیکه امام خمینی آسیب مرزهای دولت را مرزهای ملی میداند. در بررسی آسیب شبکۀ قدرت دولت که در ذیل ساختارهای حکومت قرار میگیرد. آیت الله نائینی در مورد ورود زنان به درون شبکۀ قدرت اظهار نظر نکردند اما ورود اقلیتها را در حد امور محلی و نمایندگی مجلس پذیرفتهاند و تجاوز از آن حد را آسیب شمردهاند. در ذیل آسیبهای کارکردی حکومت آسیب مرکز تصمیمگیری، آسیب دامنۀ قدرت دولت، آسیب جریان قدرت دولت و آسیب باز خورد حکومت قابل بررسی است. در بررسی آسیب مرکز تصمیمگیری، آیت الله نائینی مرکز تصمیمگیری را فقها و مردم با هم میداند اما امام خمینی مرکز تصمیمگیری را فقیه جامع الشرایط میداند و بر این اساس آسیبهای متفاوتی را برای آن بر می-شمرند آیت الله نائینی و اما خمینی هر دو آسیب قلمرو دخالت دولت را، دخالت دولت در حوزۀ خصوصی افراد میدانند. این دو فقیه بزرگوار آسیب جریان قدرت را یک طرفه شدن جریان قدرت بر میشمرند. آیت الله نائینی و امام خمینی هر دو ترک امر به معروف و نهی از منکر را از آسیبهای باز خوردی حکومت بر شمردهاند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ارائه روشی ترکیبی برای دستهبندی موضوعی صفحات وب به صورت خودکار
نویسنده:
یوشا مندنی پور
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
داده کاوی
,
هستیشناسی
,
پردازش اطلاعات
,
تجزیه و تحلیل محتوا
,
علوم و علوم کاربردی
,
خودکار سازی
,
صفحه وب
,
مدل بیزی خام
چکیده :
اهمیت دسته بندی موضوعی صفحات وب باعث شده با پیدایش اولین سایت های اینترنتیشرکت های بزرگی مانند یاهو و AOL به فکر ارائه سرویس های فهرست وب که وب سایت های مختلف را با کمک نیروی انسانی بر اساس موضوع دسته بندی می کند بیفتند. با افزایش روز افزون تعداد صفحات وب و عدم امکان دسته بندی صفحات وب به صورت دستی و همچنین پیدایش کاربرد های دیگری برای دسته بندی خودکار صفحات وب از قبیل فیلترینگ هوشمند و ایجاد نسل آینده موتور های جستجو گر، تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفته که متاسفانه تا کنون نتیجه ای مطلوب و کاربردی حاصل نشده است. در اکثر تحقیقات پیشین در زمینه دسته بندی خودکار صفحات وب تنها از یک، دو و یا نهایتا سه مورد از ویژگی های قابل استخراج از صفحات وب استفاده گردیده است. از جمله این ویژگی ها می توان به استفاده از خواص تگ هایHTML از قبیل تگ های متا،عنوان صفحات، تگ های تاکید، پیوند ها و صفحات همسایه، آدرس صفحات ، موقعیت مکانی کلمات و فرکانس تکرار آنها و نیز استفاده از تکنیک های آنتالوژیاشاره کرد. در روش پیشنهادی که در این پایان نامه ارائه شده است بر روی ترکیب این موارد تمرکز شده و نشان داده شده است که استفاده همزمان از ویژگی های مختلف می تواند به افزایش دقت دسته بندی صفحات وب کمک کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
بررسی انتقادی مبانی انسان شناختی نظریه فرهنگ مکتب فرانکفورت براساس انسان شناسی اسلامی
نویسنده:
مهدی یاراحمدیان
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
زبان :
فارسی
کلیدواژههای اصلی :
03. انسان شناسی Human nature
,
خردگرایی (فلسفه)
,
نظریه انتقادی
,
فناوری
,
مکتب فرانکفورت
,
صنعت فرهنگ
,
آزادی اجتماعی
,
فلسفه اسلامی
,
انسان باوری
,
مارکسیسم
,
فرانوگرایی
,
علوم اجتماعی (میان رشته ای)
چکیده :
موسسۀ تحقيقات اجتماعي وابسته به دانشگاه فرانکفورت، يکي از دستاوردهاي مهم مارکسيسم غربي پس از لوکاچ بود که در سال 1923 در شهر فرانکفورت آلمان تاسيس شد. ميراث فکري و نظري اين موسسه، بعدها با نام«مکتب فرانکفورت» يا «نظريه انتقادي» مشهور شد. نقد مدرنیسم، صنعت تکنولوژی، نقد فرهنگ و فرآیند عقلانیت جامعة مدرن از «عصر روشنگری» تاکنون، مهمترین محورهای اندیشه اصحاب مکتب فرانکفورت است.مکتب فرانکفورت با ارائۀ نظریۀ فرهنگ، در واقع به دنبالاحیای آرمانهای اومانیستیای بود که در نظام سرمایهداری توسط صنعت فرهنگ مورد غفلت قرار گرفته بود. بر اساس مبانی انسانشناختی نظریه فرهنگ مکتب فرانکفورت، انسان به واسطه خرد خودبسنده خویش میتواند مسیر خود را بیابد و به سعادت برسد. در انتقاد از مبانی انسانشناختی نظریه فرهنگ مکتب فرانکفورت از منظر انسانشناسی اسلام باید گفت، به رغم خودبنیادی ذاتی انسان در اندیشه اصحاب فرانکفورت، در انسانشناسی اسلامی فردیت، خرد، استقلال ارادۀ انسان و خودمختاری او دارای «منشاء ماوراء طبیعی» است. دین اسلام انسان را در ارتباط با ماورای طبیعت تعریف و شأن و منزلت انسان را با بعد «متعالی» او و در نسبت با نظام هستی و خدا تبیین میکند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ترجمه و تحقيق شطری از كتاب تلخيصالبيان فیمجازاتالقرآن تأليف الشريفالرضی
نویسنده:
---
نوع منبع :
رساله تحصیلی , خلاصه اثر , ترجمه اثر , کتابخانه عمومی
وضعیت نشر :
قم : مرکز اطلاعات و مدارک اسلامي، معاونت پژوهشي، دفتر تبليغات اسلامي,
کلیدواژههای اصلی :
اصطلاحنامه علوم قرآنی
چکیده :
نويسنده پاياننامه حدود يكصد و پنج صفحه متن كتاب تلخيص البيان فى شرح مجازات القرآن را ـ كه حاوى پانزده جزء قرآن كريم است ـ ترجمه و تحقيق كرده و احيانا مطلبى را كه مؤلف نياورده تدارك كرده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
3025
تعداد رکورد ها : 30253
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید