جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 7
هستی، انسان و مرگ: کلیدی برای هایدگر [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
James M. Demske
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University Press of Kentucky,
کلیدواژه‌های اصلی :
مرگ و فلسفه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jeff Malpas
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Routledge,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: مرگ و فلسفه این پرسش‌ها را با دیدگاه‌های متفاوتی از اگزیستانسیالیست‌ها - که از کامو، هایدگر یا سارتر گرفته شده، تا سنت‌های تحلیلی انگلیسی زبان برنارد ویلیامز یا توماس ناگل - متفاوت است، در نظر می‌گیرد. به رویکردهای غیرغربی که نمونه آن در کتاب مردگان تبتی و در اندیشه دائوئیست آمده است. مرگ و فلسفه برای فیلسوفان یا کسانی که دین و الهیات را مطالعه می کنند بسیار مورد توجه قرار می گیرد، اما وضوح و گستره آن تضمین می کند که برای هرکسی که به معنای فانی بودن فکر کرده باشد، قابل دسترسی خواهد بود.
رویداد مرگ: یک تحقیق پدیدارشناسانه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ingrid Leman-Stefanovic (auth.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer Netherlands,
چکیده :
ترجمه ماشینی: با تکیه بر «مفهوم اولیه پدیدارشناسی» که هایدگر در بخش دوم مقدمه‌ای بر Sein und zeit معرفی کرد، می‌توان گفت که پدیدارشناسی مرگ به این معناست: «اجازه دادن به مرگ، به عنوان چیزی که خود را نشان می‌دهد، از خودش دیده شود. به همان شکلی که خود را از خود نشان می‌دهد.» پس آیا این بدان معناست که یک تفسیر پدیدارشناختی درست از مرگ ممکن است برای ما آشکار کند که مرگ به‌عنوان یک رویداد واقعی چگونه است. خودش"؟ اگر چه من نمی توانم مرگ خود را برای توصیف آن تجربه کنم، آیا ممکن است نوعی استنتاج پدیدارشناسی یا «برون یابی»2 شرط یک مکاشفه منحصر به فرد و ممتاز از مرده بودن باشد؟ عنصر مهمی از توصیف پدیدارشناختی وجود دارد که چنین برون یابی را غیرمحتمل می کند، و شامل چیزی است که هوسرل در اصل تقلیل به معنا یا معنا نامیده است. هرگز نمی تواند برای پدیدارشناس صادق باشد، 1 هایدگر، مارتین، Sein und zeit، ص. 34. E. تی صفحه 58. 2 هنری دبلیو. جانستون جونیور فکر می‌کند در حالی که نمی‌توان از تجربه خواب به تجربه مرگ دیر تعمیم داد، ممکن است بتوان از پدیده lQgy خواب به پدیدارشناسی مرگ تعمیم داد. رجوع کنید به اچ دبلیو جان استون جونیور، "به سوی پدیدارشناسی مرگ"، در فلسفه و پژوهش پدیدارشناسی، جلد. XXXV، شماره 3، 1975، صفحات 396-7. رجوع کنید به
کتاب راهنمای فلسفه مرگ آکسفورد [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ben Bradley, Fred Feldman, Jens Johansson
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: مرگ از دیرباز مشغله فیلسوفان بوده است و این امر به ویژه امروزه بیشتر است. کتاب راهنمای فلسفه مرگ آکسفورد 21 مقاله جدید سفارش داده شده را جمع آوری می کند که تفکر فلسفی جاری در مورد موضوعات مرتبط با مرگ را در سراسر این رشته پوشش می دهد. اینها عبارتند از موضوعات متافیزیکی - مانند ماهیت مرگ، امکان زندگی پس از مرگ، ماهیت افراد، و اینکه چگونه تفکر ما در مورد زمان بر آنچه در مورد مرگ فکر می کنیم تاثیر می گذارد - و همچنین موضوعات ارزش شناختی، مانند اینکه آیا مرگ بد است یا خیر. برای قربانی آن، چه چیزی مرگ را بد می کند، چه نگرشی نسبت به مرگ، احتمال آسیب پس از مرگ، و مطلوبیت جاودانگی مناسب است. مشارکت‌کنندگان همچنین دیدگاه‌های فیلسوفان باستانی مانند ارسطو، افلاطون و اپیکور را در مورد موضوعات مرتبط با فلسفه مرگ، و پرسش‌هایی در اخلاق هنجاری، از جمله اینکه چه چیزی کشتن را اشتباه می‌کند، و اینکه آیا کشتن جنین‌ها اشتباه است، بررسی می‌کنند. ، حیوانات غیر انسانی، رزمندگان در جنگ و قاتلان محکوم شده. این کتاب با فصل‌هایی که توسط طیف وسیعی از متخصصان متافیزیک، اخلاق و تحلیل مفهومی نوشته شده و به منظور ارائه دیدگاهی جامع از تحولات اخیر در مطالعه فلسفی مرگ به خواننده طراحی شده است، برای مخاطبان گسترده‌ای در فلسفه، به ویژه در اخلاق و متافیزیک
فایدون [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Plato
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
فایدون (به یونانی: Φαίδων) یکی از مکالمات افلاطون است که به شرح واپسین لحظات حیات سقراط می‌پردازد. سقراط پس از توضیح راجع به علّت رد کردن پیشنهاد فرار، به شاگردان می‌گوید «دغدغه به خود راه ندهید و به خود بگویید که فقط جسم مرا به خاک خواهید گذاشت.» افلاطون در مکالمهٔ فیدون می‌نویسد که پس از گفتن این جملات، سقراط برای استحمام به اتاق دیگری می‌رود. پس از استحمام نیز مدتی در همان اتاق می‌ماند تا اینکه نزدیک غروب آفتاب به نزد شاگردانش بازمی‌گردد. همین هنگام زندانبان می‌رسد و به سقراط می‌گوید که او را نجیب‌ترین و شریف‌ترین و بهترین کسانی می‌داند که به این زندان آمده‌اند. «من می‌دانم که حتی در این وضع تو به من خشم نخواهی گرفت و خشم تو متوجه جنایتکاران حقیقی خواهد بود که آن‌ها را می‌شناسی.» زندانبان سپس با اندوه خارج می‌شود. سقراط از زندانبان در نزد شاگردانش تمجید می‌کند و او را جوان‌مرد می‌خواند. سپس از کریتو می‌خواهد که جام زهر را برایش بیاورد. کریتو به سقراط می‌گوید که عجله نکند زیرا هنوز شعاع خورشید روی تپّه‌ّاست و سقراط همچنان مجال حیات دارد؛ افراد در موقعیت او، نخست خوب می‌خورند و میاشامند و حتّی بعضی به عشق‌بازی می‌پردازند. سقراط پاسخ می‌دهد که: «آن‌ها که چنین می‌کنند بی‌دلیل نیست؛ زیرا آن‌ها خیال می‌کنند که از این کار نفعی می‌برند… من در اینکه جام زهر را دیرتر بخورم نفعی نمی‌بینم. اگر اندکی دیرتر بخورم خودم را مسخره خواهد کرد؛ زیرا خود را به زندگی علاقه‌مند نشان خواهم داد و از آنچه در نظر من هیچ است، برای خود ذخیره خواهم ساخت.» سقراط از خادمی در زندان می‌پرسد که چه باید بکند و او پاسخ می‌دهد که کاری ندارد جز اینکه زهر را سر بکشد و مدتی راه برود تا در پای خود احساس سنگینی کند، پس از آن هم باید دراز بکشد تا زهر کار خود را بکند. سقراط در میان هیاهوی فریاد و گریهٔ شاگردان چنین می‌کند، به تدریج بدنش رو به سرد و بی‌حس شدن پیش می‌رود. آخرین سخن او این بود که «ای کریتو ما باید خروسی به آسکلپیوس بدهیم؛ ادای دِین را فراموش نکنید.» توضیح آنکه مردم یونان قدیم چون از بیماری شفا می‌یافتند، خروسی نذر آسکلپیوس می‌کردند؛ و او از تب زندگی شفا یافته بود. لحظه‌ای بعد سقراط تکانی می‌خورد و چشم‌هایش بی‌حرکت می‌ماند.
نامه به منوسئوس [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Epicurus
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
اپیکور در نامه به هرودوت و نامه به فیتوکل، فلسفه خود را درباره طبیعت و در نامه به منوکئوس، آموزه های اخلاقی خود را خلاصه می کند.
فلسفه و مرگ: خواندنی های مقدماتی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Robert J. Stainton, Samantha Brennan
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Broadview Press,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: تأمل فلسفی درباره مرگ به دوران باستان بازمی‌گردد، اما مرگ همچنان عمیق‌ترین و گیج‌کننده‌ترین موضوع است. سامانتا برنان و رابرت استینتون مجموعه‌ای قانع‌کننده از خوانش‌های اصلی از ادبیات فلسفی درباره مرگ را گردآوری کرده‌اند. دیدگاه‌های نویسندگان باستانی مانند افلاطون، اپیکور و لوکرتیوس در کنار آثار شخصیت‌های معاصری مانند توماس ناگل، جان پری و جودیت جارویس تامسون تنظیم شده است. برنان و استینتون گلچین را به سه قسمت تقسیم می کنند. بخش اول به پرسش هایی درباره ماهیت مرگ و دانش ما از آن می پردازد. مرده بودن یعنی چی؟ آیا زنده ماندن از مرگ ممکن است؟ آیا پایان زندگی یک راز است؟ بخش دوم می پرسد ما چگونه باید مرگ را ببینیم. چه چیزی (اگر چیزی باشد) در مورد مردن خیلی بد است؟ اگر مرگ نیستی است، باید از آن ترسید یا پشیمان؟ بخش سوم به بررسی مسائل اخلاقی مرتبط با قتل، به ویژه سقط جنین، اتانازی و خودکشی می پردازد. آیا قتل هرگز جایز است؟ تحت چه شرایط یا شرایطی؟
  • تعداد رکورد ها : 7