جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
بررسی شبهات ناظر به انتساب صفت ظلم به خداوند در قرآن کریم
نویسنده:
سمانه تمیزی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
ظلم و ستم یکی از رذایل اخلاقی است که تشخیص قبیح بودن آن، برای عقل انسان امری بدیهی محسوب می‌گردد. ارتکاب ظلم از سوی خداوند متعال که خالق جهان و کمال مطلق و خیر محض است، غیر ممکن می‌باشد. آیات قرآن کریم و روایات ائمه اطهار: نیز بر منزه بودن خداوند از صفت ناپسند ظلم تأکید دارند. مسئله اصلی نوشتار حاضر این است که برخی از معاندان با استفاده از آیات قرآن کریم، شبهاتی را مطرح نمودند تا ظلم خداوند را نسبت به مخلوقات اثبات کنند. در جامعۀ امروز نیز شبهات فراوانی از این دست، عنوان شده و باورهای ایمانی افراد توسط مخالفان دین اسلام مورد هجمه قرار گرفته است. بنابراین به منظور دفاع از ساحت مقدس ربوی و تأکید منویات مقام معظم رهبری نسبت به تحکیم ارزش‌های اعتقادی و رفع شبهات، ضرورت پرداختن به این بحث بیش از پیش احساس می‌شود. روش گردآوری اطلاعاتبه صورت فیش برداری از کتاب‌‌‌ها و با استفاده از نرم افزارهای مختلف صورت گرفته است. در نهایت از شبهاتی با موضوع ظالمانه بودن کشتار زنان و کودکان بی‌گناه، حیوانات و حبط اعمال بندگان و سوزاندن انسان‌های خاطی و موارد دیگر از این قبیل ایرادها که توسط معاندان مطرح شده است، این نتیجه حاصل شد که به دلایل عقلی و نقلی به هیچ وجه ظلمی از سوی خداوند متوجه مخلوقات نگشته است. از جمله مهمترین دلایل نفی ظلم از خداوند همین بس که او هرگز احدی را پیش از ابلاغ دستورات الهی و بدون اتمام حجت معذب نمی‌نماید.
  • تعداد رکورد ها : 1