جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 16
چرايي تعقل و انديشه
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
وجه مميز انسان از موجودات ديگر، عقل او است، و آدمى با تعقل به حيات انسانى خويش ادامه مىدهد. به فرموده امام علىعليه السلام الانسان بعقله؛ (1) «انسان به عقل خود انسان است.» و باز مىفرمايند: اصل الانسان لبه؛ (2) «اصل انسان خرد او است.» بنابراين تاريخ تع بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
جايگاه تفکر در اسلام
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
حضرت امام خميني (رحمه الله) در تعريف تفكر ابتدا به همان تعريف كلي و منطقي آن اشاره مي كنند و تفكر را فرايندي مي دانند كه در طي آن سلسله اي از امور معلوم و مشخص در كنار هم قرار مي گيرند تا امري مجهول را، واضح و روشن سازند(شرح چهل حديث، ص، 191)كه اين ه بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
تفکر و روش تقويت فکر
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
اولين قدم و مرحله اي که انسان بايد در مسير خودسازي طي کند، تفکر است. انسان موجود انديشمندي است که قدرت تفکر او را از ساير موجودات و حيوانات ممتاز مي سازد. عقل و فکر معيار اصلي انسانيت انسان است، يعني انسان با تعقل و تفکر انسان مي شود و از مرتبه حيوان بیشتر ...
معيار هاي بندگان خوب خدا؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
همه ما دوست داريم نزد خدا محبوب باشيم. شايد برخي اوقات با خود فكر كرده‌ باشيم كه آيا تا حالا توانسته‌ايم بنده خوب خدا بوده و نظر خدا را جلب كنيم؟ روشن است كه بندگان خوب خدا از ويژگي‌هاي خاصي برخوردارند. اما آن ويژگي ها كدامند؟ توجه به روايت زير از پي بیشتر ...
آثار جهل و بي خردي
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
ملاحظه آنچه اسلام در ابواب مختلف معرفت‌شناختى آورده، نشان مي‌دهد كه اين آيين الهى، براى ساختن جامعه ارزشىِ مورد نظر خود، پيش و بيش از هر چيز ديگر، به انديشه و شناخت و آگاهى، اهمّيت داده و انسان‌ها را از خطر «جهل» و ناداني و به كار نينداختن انديشه، بر بیشتر ...
قدرت تفکر و تقويت انديشه
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
از اينكه در سنين جواني در پي کسب فضائل و گام نهادن در مسير خدا هستيد، خوشحاليم و اميدواريم بتوانيم پاسخي مناسب براي سؤالتان ارائه دهيم. دانشجوي گرامی؛ برای عقل معاني و اقسام مختلفي وجود دارد که شایسته است ابتدا معناي آن را معيّن و بعد به راههاي تقويّ بیشتر ...
اهميت تفکر در اسلام
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
دين اسلام كه راه رشد و سعادت انسان است، آميزه اي از آموزه هاي عقلاني و آموزه هاي عرفاني است. انسان هم آميزه اي از عقل و احساس است. پس اولا اين دو با هم هماهنگ هستند و ثانيا انسان با پيمودن دو راه عقل و راه عشق و عرفان به كمال و سعادت مي رسد. تفکر ابز بیشتر ...
ويژگي هاي انسان عاقل
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
منظور از انسان با شعور همان انسان عاقل است. بنابراين در پاسخ شما ويژگي هاي انسان عاقل آمده است. هر كس اين نعمت بزرگ الهي –يعني عقل – را در زندگي خويش بكار گيرد , به سعادت دنيا و آخرت دست يافته است و آنها كه عقل را چراغ راه زندگي قرار نداده اند , بجز بیشتر ...
ضرورت تفکر و تعقل
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
وجه مميز انسان از موجودات ديگر، عقل او است، و آدمى با تعقل به حيات انسانى خويش ادامه مىدهد. به فرموده امام علىعليه السلام الانسان بعقله؛ (1) «انسان به عقل خود انسان است.» و باز مىفرمايند: اصل الانسان لبه؛ (2) «اصل انسان خرد او است.» بنابراين تاريخ تع بیشتر ...
شناخت خرافه و حقیقت
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
خرافه، يعني رويدادهايي را كه انتظار رخ دادن آن را نداريم را به پديده هايي نسبت دهيم كه هيچ رابطه منطقي اي ميان آنها وجود ندارد مثل اينكه گمان كنيم عبور از زير نردبان، سبب بروز فلان حادثه رانندگي مي شود. در صورتي كه اين رويدادها هيچ اثري بر هيچ چيز دي بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
  • تعداد رکورد ها : 16