جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 46
عدم تعقّل کافران یا بی‌خردی دانشمندان در« نقد قرآن»!
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
دکتر سها با استناد به آیات زیر ادعا می‌کند که از نظر قرآن کافران عقل ندارند، پس دانشمندان کافر بدون عقل هستند،[1] بنابراین لازم است آیات ونکات تفسیری آنها مورد بررسی قرار گیرد:
إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللّهِ الَّذِينَ كَفَرُوا فَهُ بیشتر ...
نقد، شبهه و مغالطه، نقد دکتر سها
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
* نقد
نقد به معني ارزيابي، بررسي، شناسايي نمودن، زير و رو کردن، عيب ها را نماياندن و پنهان ها را رو کردن است1. نقد يافتن و نشان دادن است تا اگر کسي خواست، راهش را بيابد و اگر نخواست عذري نداشته باشد2. و در اصطلاح، وارسي و بررسي بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
قطعی پنداشتن تئوری‌های علمی در «نقد قرآن»!
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
سوم: ابطال‌‌پذیری
در واکنش به نظریه پوزیتیویست‌های منطقی که با اشکالات و تناقضات اساسی و متعددی همراه بود، برخی مانند «کارل ریموند پوپر»[49] فیلسوف اتریشی که مدت‌ها جزو پوزیتیویست‌های منطقی شمرده می‌شد و در واقع بزرگ‌ترین منتقد ا بیشتر ...
نظریه تکامل جدید (2)
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
دو نظریه اساسی در مورد پیدایش جانداران (ثبات انواع و تکامل) وجود دارد، لیکن در دهه‌های اخیر دیدگاه سومی نیز به عنوان تفصیل بین خلقت انسان (به صورت معجزه‌آسا از خاک) و خلقت جانداران دیگر طبق سیر تکامل اظهار شده است.
آری، انحصار نگرش آیات قرآن کریم بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
همه چیز در قرآن!، نقد دکتر سها
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
نخست باید دانست؛زبان و ادبیات قرآن دارای شبکه معنایی می باشد . و گستردگی مفاهیم الفاظ قرآن و چند لایگی معانی آن از ویژگی های بارز این کتاب آسمانی است . به گونه ای که ظاهر آیات قران برای عموم مردم قابل فهم و متناسب با ادبیات عمومی می باشد . و علاوه بیشتر ...
استدلال ناتمام، نقد «نقدقرآن دکتر سها»
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:

اول این که، ادعایی ساده بودن استدلال خلاف واقع و حقیقت است، چرا که اگر ساده بود همه آن را می فهمیدند و نیازی نبود این همه مطالب جمع آوری شود و کتابی در860 صفحه عرضه گردد.
دوم این که، هم در ساختار قیاس ( کبری بیشتر ...
تکرارهای هدفمند قرآن، نقد دکتر سها
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
دکتر سها، در اولین قسمت فصل معرفی قرآن گفته قرآن تکرار دارد و نمونه هایی آورده و مدعی شده است با حذف تکرارها حجم قرآن 20% می شود! و بدین وسیله خواسته ضعف و نقص به قرآن وارد کند، اما به اهداف، اسرار و حکمت تکرارها توجه نکرده و یا توجه کرده اما نخواسته بیشتر ...
اصالت ادبیات عرب در برابر قرآن در نقد قرآن!
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
یکی از پیش‌فرض‌های دکتر سها در کتاب نقد قرآن آن بوده است که ادبیات عرب (صرف، نحو، معانی، بیان و ...) اصل ثابت است که باید آیات قرآن را بر آنها عرضه کنیم هر چه موافق دستور زبان عربی بود صحیح است و هر چه مخالف بود غلط است.
در حالی که عرف علمی در هم بیشتر ...
نیروی جاذبه (ستون‌های نگه‌دارنده آسمان) در «نقد قرآن»
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
دکتر سها آیه مربوط به نیروی جاذبه (لقمان/ 10) را مطرح کرده و با انکار وجود ستون‌های نگه‌دارنده آسمان می‌نویسد:
«در آیه زیر قرآن نگه‌داری آسمان را به ستون نسبت داده است:
خَلَقَ السَّماوَاتِ بِغَيْرِ عَمَدٍ تَرَوْنَهَ (لقمان/ بیشتر ...
عذاب عادلانه منافقان یا عذاب ظالمانه ی خدا
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:

درباره هدایت گری و گمراه سازی از سوی خداوند باید دانست؛ هدایت گری خداوند بنابر یک تقسیم بندی سه نوع می باشد.
نخست: هدایت تکوینی، که در راستای ساختار وجودی همه موجودات است. بر اساس آیه شریفه «ربنا الذی اعطی کل بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
  • تعداد رکورد ها : 46