جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 11
دِوی: الهه‌های هند [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
John Stratton Hawley, Donna Marie Wulff
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , کتابخانه عمومی
چکیده :
ترجمه ماشینی: من این نسخه را تحت عنوان Devi: Goddesses of India دارم که در هند منتشر شده است. من از این کتاب راضی هستم. بسیاری از کتاب ها کالی را به عنوان یک قاتل و ویرانگر بی رحم نشان می دهند، در اینجا شما در مورد جنبه نرمتر و در عین حال آزادی بخش کالی برای زنان و مردان خواهید خواند. این کتاب دارای مقالات بسیاری از مؤلفان مختلف است که واقعاً به خواننده نگاهی به طرح‌های مختلف از دیدگاه‌های مختلف می‌دهد. وقتی شروع به خواندن این کتاب کردم نتوانستم آن را زمین بگذارم. من همچنین هر چیزی را از دیوید کینزلی و کالی از الیزابت یو هاردینگ توصیه می کنم.
هندو کردن هند: دین، جامعه و سیاست دموکراسی در هند [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
David E. Ludden (دیوید ای. لودن)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این مجموعه کلاسیک توسط محققان برجسته نگاهی انتقادی به بسیج‌ها، نسب‌نامه‌ها و درگیری‌های تفسیری دارد که در تلاش‌ها برای هندو کردن هند از زمان به قدرت رسیدن احزاب سیاسی هندو از سال 1980 حضور داشته‌اند. ویرایش دوم با مقدمه‌ای جدید به روز شده است. که لودن تحلیل دقیقی از انتخابات اخیر ارائه می دهد و چگونگی عملکرد هندوتوا در جریان اصلی سیاسی هند را برجسته می کند.
لباس پوشیدن (برای) خدا: لباس به عنوان «صمیمیت مؤثر» در انجمن بین‌المللی آگاهی کریشنا [پایان‌نامه انگلیسی]
نویسنده:
Mohan, U
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
چکیده :
ترجمه ماشینی: این پایان‌نامه لباس را به‌عنوان شیوه‌های سوبژکتیزه‌کننده باکتی یا فداکاری هندو معاصر، و وسیله‌ای برای تجسم که بدن الهی، انسانی و اجتماعی را در انجمن بین‌المللی آگاهی کریشنا (Iskcon) شکل می‌دهد، بررسی می‌کند. بدن اجتماعی Iskcon به عنوان فضایی از حرکات و احساسات که از شبکه ای از بدن و مواد برای دستکاری کارایی تکنولوژیکی و کنترل جریان الوهیت استفاده می کند، تحلیل می شود. فناوری یا مطالعه تکنیک ها به عنوان کمکی در ایجاد و حفظ ارزش ها و روابط عبادی تلقی می شود. از خود گذشتگی به عنوان «صمیمیت مؤثر»، یک رابطه حسی و عاطفی با الهی است که کانالی برای ارتباط، تبادل و امکان رستگاری ایجاد می‌کند. با نگاهی به یک لنز متنی، گسترش جهانی و موعظه Iskcon با کتاب مقدس مرتبط است. در عوض، من پیشنهاد می‌کنم که مفاهیم فلسفی باید در تمرین روزانه مورد مذاکره قرار گیرند و جانبازان به همان اندازه بر کارآیی غیرگفتمانی مواد و اعمال تکیه کنند. فداییان قدرت و حضور امر مقدس را از طریق محسوس بودن شکل و ویژگی های فیزیکی خدا و ناملموس بودن کیفیت هایی که از طریق عمل و نوآوری به دست می آید، تجربه می کنند. اعمال لباس پوشیدن و لباس دوزی، فدائیان را با واسطه کردن مرزهای متخلخل بین خود و جهان، ایجاد روابط بین الاذهانی و شکل دادن به افراد به شیوه ای موقعیتی، متحول می کند. با ردیابی حالات متمایز عبادت در سراسر فضای معبد و خانه و لباس بدن انسان و خدا، استدلال می‌کنم که عبادت یک فرآیند روزمره جهت‌گیری و مقیاس‌بندی است. چنین فرآیندهایی می‌توانند با ارتباط دادن مقوله‌های درونی/بیرونی و دنیوی/آخر دنیا به جای دادن فداییان در منظر دینی معاصر کمک کنند. من پیشنهاد می‌کنم که مطالعه لباس به‌عنوان عبادت می‌تواند به ما کمک کند تا بفهمیم مردم چگونه از مواد برای ارتباط با خدا استفاده می‌کنند و مفاهیم ارزش و کارآمدی را که جامعه دینی جهانی را پیوند می‌دهند، روشن می‌کند.
انواع گشودگی و تعهد مذهبی در هند [نمایه مقاله انگلیسی]
نویسنده:
Savitri Marigoudar, Zhuo Chen, P. J. Watson & Shanmukh V. Kamble
نوع منبع :
نمایه مقاله
چکیده :
ترجمه ماشینی: فرضیه باز بودن دینی استدلال می کند که ادیان سنتی منابعی برای ادغام عقل با ایمان دارند. در آزمون این فرضیه، دانشجویان فارغ التحصیل هندو در هند به بازتاب مذهبی هندو، نگرش به هندوئیسم، طرحواره مذهبی، جهت گیری مذهبی و مقیاس های باز بودن روانی پاسخ دادند. بازتاب دینی مبتنی بر ایمان و عقل با یکدیگر و با هر سه طرحواره دینی که همبستگی مستقیم داشتند، همبستگی مثبت داشتند. پیوند با نگرش به هندوئیسم و ​​جهت گیری های مذهبی شخصی درونی و بیرونی، سازگاری بازتاب و طرح واره دینی با تعهدات هندو را مستند کرد. انجمن‌هایی با گشودگی بیشتر به تجربه و نیاز به شناخت، باز بودن روان‌شناختی آنها را نیز تأیید می‌کنند. تعاملات بین نگرش نسبت به هندوئیسم و ​​جهت گیری درونی نشان می دهد که هندوئیسم تأثیرات مثبت بیشتری در افرادی دارد که صادقانه مذهبی تر بودند. این داده ها از هند مهمتر از همه از فرضیه باز بودن مذهبی پشتیبانی می کند.
حقیقت یوگا چیست؟ با یوگا به چه چیزهایی می رسیم؟
نویسنده:
حمیدرضا مظاهری‌سیف
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
عصر اسلام,
چکیده :
یوگا چیست؟ ورزش، دین، سنت معنوی، عرفان یا یک تکنیک روانشناسی؟ در این مقاله با تکیه بر اصلی‌ترین متن یوگا، یعنی یوگاسوتره، حقیقت یوگا بررسی شده است و رابطه آن با آیین هندوییسم، اهداف و آثار آن مورد بررسی قرار گرفته است. یوگا راهی است برای ارتباط با نیروهایی شعورمند که در طبیعت حضور دارند و یوگی را در انجام کارهای خارق العاده، قدرتمند می‌سازند.
آیین پرستش شکتی در مکاتب شیوایی
نویسنده:
محبوبه هادی نیا
نوع منبع :
مقاله , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
تهران: واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی,
چکیده :
شکتی در زبان سنسکریت به معنای نیرو و توان، و در متون مقدس هندو، به ویژه تنتره ای، عنوانی است برای نیروی خلاق مونث که منشا واحد تمام اشکال نیرو در عالم است. در مکاتب دینی تنتره یی، شکتی تنها وجود حقیقی، معرفت محض و سعادت مطلق است که سراسر هستی با تحدید نیروی او شکل گرفته است. از این رو، مانند برهمن در مکتب ادویته ودانته، سچیداننده خوانده می شود و همانند برهمن با تنزل از مرتبه اطلاق و تجلی در اشکال و صور مختلف، عالم هستی را می آفریند و به کمک «وهم» و «مایا» در حجاب کثرات، پنهان می شود و به سیطره درک هیچ دانشی در نمی آید. شکتی حرکت و نیروی عالم هستی را اداره می کند و در پایان زمان، همه یروهای عالم را به سوی خود می کشد و بدین ترتیب، عالم هستی را محو و نابود می سازد. از این رو، شکتی نیروی آفرینش، و در عالی ترین مفهوم علی خود، خدا مادری است که همه عالم از زهدان پاک او جاری می گردد و در تکمیل سیر وجودی خود میل بازگشت به سوی او دارد.
صفحات :
از صفحه 175 تا 201
فریدریش مکس مولر و علم ادیان
نویسنده:
مهدی لک زایی
نوع منبع :
مقاله
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
تهران: واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی,
چکیده :
مطالعات علمی ادیان از قرن 19 میلادی و با کوشش های مکس مولر آغاز شد و به لحاظ ماهیت کاملا با آنچه که دین داران و متکلمان درباره دین خود آموختند و یا آموزش می دادند، تفاوت داشت. از مکس مولر به عنوان بنیان گذار مطالعات علمی ادیان یا همان علم دین یاد می شود، اما در کنار او باید از کرنلیوس پترس تیله هم یاد کرد که کوشید رهیافتی متفاوت از متکلمان در زمینه پژوهش درباره پدیدارهای دینی ارایه دهد. رهیافتی که در نهایت به پیدایش «علم دین» انجامید. این مقاله بیشتر عهده دار بررسی نظریات و آثار مکس مولر است. او با تاکید بر رهیافت تجربی و غیرهنجاری در خصوص مطالعات ادیان، در صدد برآمد تا روش تطبیقی را در این حوزه به کار بندد. کار اصلی او بیشتر درباره ادیان هند است. او متخصص در حوزه زبان و ادبیات سنسکریت و اسطوره شناسی بود. هر چند که نظریات بدیع او در حوزه اسطوره شناسی و تعمیم آن به حوزه ادیان با اقبال دین پژوهان مواجه نشد، اما او را به عنوان پدر علم دین و یکی از چهره های سرشناس این حوزه بر سر زبان ها انداخت. نظریات علمی- تجربی او درباره اساطیر و پیدایش دین تا مدت ها ذهن محققان را به خود معطوف کرده بود. دیدگاه او درباره پیدایش دین هندویی از اسطوره، به ویژه اسطوره شناسی خورشیدی موجب شد تا بسیاری از محققان علیه نظریه های او موضع گیری کنند.
صفحات :
از صفحه 137 تا 151
مفهوم قربانی (یجنه / یسنه) در هند و ایران باستان
نویسنده:
محمد رضا عدلی
نوع منبع :
مقاله , مدخل مفاهیم(دانشنامه مفاهیم)
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
تهران: واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی,
چکیده :
در روزگار باستان آیین قربانی، در هند و ایران، مهمترین آیین دینی تلقی می شد. در هند آیین قربانی رفته رفته از آیینی ابتدایی به چنان نظام پیچیده ای بدل شد که در دوره ای برای برگزاری آن حضور چندین دین یار ضروری بود و نظام تمام کائنات وابسته به این عمل تصور می شد. شرح این آیین با جزییات تمام در متونی موسوم به براهمنه ها نقل شده است. براهمنه ها در واقع بازتاب دوره ای از حیات دین هندوست که در آن آیین گرایی محض حکمفرما بود و دین یاران هندو حاکمان مطلق جامعه بودند. در ایران باستان نیز این آیین از رونق زیادی برخوردار بود و دین زردشتی رسمی بر برگزاری این آیین بسیار تاکید می کرد که بازتاب آن در متن یسنه مشهود است. بررسی این دو سنت از وجود شباهت هایی قابل توجه خبر می دهد: نخست اینکه این رسم ریشه در پیشینه مشترک هندو- ایرانیان دارد. در ریگ ودا اگرچه به قربانی اشاره می شود اما تاکید بر عمل قربانی در دوره بعد (در براهمنه ها) صورت می گیرد. از سوی دیگر در گاهان زردشت به نظر می رسد قربانی چندان عمل خوشایندی نیست، اما در دوره بعد (در یسنه) آیین محوری دین زردشتی محسوب می شود. در هند این آیین به سبب باطن گرایی دوره های بعد افول کرد و در ایران نیز بر اثر عوامل خارجی (ظهور اسلام) از رونق افتاد.
صفحات :
از صفحه 101 تا 135
  • تعداد رکورد ها : 11