جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 2
أزمة العلم المعاصر
نویسنده:
فريق شبكة العالم الثالث؛ مترجم: هبة ناصر
نوع منبع :
کتاب , مطالعه تطبیقی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
عراق/ کربلا: مرکز الإسلامي,
چکیده :
کتاب "أزمة العلم المعاصر" به نقش مدرنیته در هژمونی کشورهای استعماری و سلطه نظام سرمایه داری می پردازد این کتاب خلاصه ای از مقالات ارائه شده در همایش "بحران دنیای مدرن" است که در سال 1986 مالزی برگزار شد در این کتاب آمده است: نشانه هایی وجود دارد که منطق علم مدرن و کاربردهای آن ، جهان را در معرض خطرات بزرگی قرار می دهد. علم به ابزاری در دست كشورهای ثروتمند تبدیل شده است كه از آن با فاكتورهای اقتصادی و اجتماعی برای كنترل جهان سوم بهره برداری می كنند. شکی نیست که از علم و فناوری معاصر به عنوان ابزاری استفاده شده است که در حقیقت با آنچه نیاز به جهان سوم دارد مغایرت دارد. علم و فناوری باعث بهبود شرایط مادی و معنوی جمعیت جهان به طور کلی نمی شود ، و ساکنان جهان سوم به طور خاص را با استثمار می کشاند
تصویر شهر تهران در سینمای داستانی ایران (پس از انقلاب)
نویسنده:
راودراد اعظم, محمودی بهارک
نوع منبع :
کتابخانه عمومی , نمایه مقاله
چکیده :
هدف از نگارش این مقاله توصیف شهر و تجربه مدرنیته در ایران پس از انقلاب از دریچه سینماست. در واقع قصد داریم با میانجی گری سینما و تصویری که از شهر ارایه کرده، تاملی انتقادی داشته باشیم بر تجربه مدرنیته در ایران بعد از انقلاب، چرا که شهر تهران در آثار سینمایی همواره نماد امری مدرن و در تقابل با سنت قرار گرفته است.آرای تنی چند از اندیشمندان انتقادی همچون تضاد و تناقض درونی مدرنیسم در اندیشه برمن، تراژدی فرهنگ مدرن، فرهنگ عینی و فرهنگ ذهنی در اندیشه زیمل، چهارچوب نظری این مقاله را تشکیل داده است. علاوه بر آن مفاهیمی همچون ازخودبیگانگی و بت وارگی در آرای مارکس برای تحلیل فیلم ها به کار گرفته شده است. هدف این است که با کمک گرفتن از این چهارچوب نظری و مفاهیم مرتبط با آن در قاب سینما به درکی انتقادی از مدرنیته شهری در ایران پس از انقلاب دست یابیم. بدین منظور فیلم هایی را مطالعه کردیم که شهر در کانون آن قرار داشتند. در هر دهه چند فیلم نمایا انتخاب شدند و سپس با کمک روش تفسیر انتقادی به نقد و تحلیل تصویر شهر تهران در سینمای بعد از انقلاب پرداختیم.
صفحات :
از صفحه 1 تا 25
  • تعداد رکورد ها : 2