جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 31
الهیات سیستماتیک
نویسنده:
نويسنده: پل تیلیش؛ مترجم: حسین نوروزی
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , ترجمه اثر
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
تهران - تهران: محراب,
الهیات سیستماتیک [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Paul Tilich (پل تیلیش)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University of Chicago Press ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این نسخه تک جلدی نسخه پشت جلد کتاب الهیات سیستماتیک تیلیچ است که در سه جلد در طول دو دهه منتشر شد. تیلیش، در مجموعه‌ای از الهیات سیستماتیک، به مشکل کلی معنا و بی‌معنای در دوران مدرن می‌پردازد. الاهیات تیلیش که در اواسط قرن بیستم نوشته شده است، بسیار متاثر از تحولات فکری فلسفه های اواخر قرن نوزدهم/اوایل قرن بیستم، از جمله مکاتب فکری مانند پدیدارشناسی (هوسرل، هایدگر، و غیره) و همچنین اگزیستانسیالیسم و ​​در مسائل خاصی مانند "مرگ خدا" گمانه زنی های فلسفی/الهیاتی. الهیات تیلیش همچنین به طور قابل توجهی تحت تأثیر (همانطور تحولات فکری که او بخشی از آن بود) رویدادهای تاریخی بزرگتری مانند جنگ جهانی اول و دوم است. تیلیش، اهل آلمان، در جنگ خندق جنگ جهانی اول، که در آن به عنوان کشیش خدمت می کرد، بی معنی را از نزدیک دید. او همچنین مشکلاتی را در ظهور حزب نازی، نه فقط برای مسائل سیاسی و فرهنگی، بلکه در مسائل الهیاتی (مانند بت پرستی دولت نسبت به خدا) می دید. تیلیش که در طول ظهور قدرت نازی از آلمان خارج شده بود، باقیمانده دوران حرفه ای خود را به تدریس در دانشگاه ها و حوزه های علمیه در ایالات متحده گذراند. این جلد اول از کار اصلی او در الهیات سیستماتیک در سال 1950 تولید شد، زمانی که او در مدرسه الهیات اتحادیه در شهر نیویورک اقامت داشت، که توسط دوست و همکارش الهیات راینهولد نیبور به آنجا کشیده شد. در بخش اول، تیلیش منابع الهیات را همانطور که می بیند - کتاب مقدس (هم متن و هم وقایع پشت متن)، تاریخ کلیسا و سنت، و سنت ها و تاریخ دین در جهان گسترده تر، مورد بحث قرار می دهد. تیلیچ با دیدن تجربه به‌عنوان منبع مشکل دارد، اما ترجیح می‌دهد این موضوع به‌عنوان رسانه‌ای که از طریق آن منابع درک و تحلیل می‌شوند، به‌طور مناسب‌تر دیده شود. تیلیش هنجارها و ماهیت عقلانی الهیات سیستماتیک را معرفی می کند - تیلیش از بسیاری جهات برای فیلسوفانی نوشته می شود که اعتبار الهیات را در دنیای مدرن نادیده گرفته اند. او با تأکید بر جنبه های عقلی و منطقی در نظام خود، وزن بیشتری در آن جامعه دارد. تیلیش همچنین روش معروف خود را برای همبستگی توسعه می دهد، یک سیستم دیالکتیکی درگیر شدن بین موقعیت زمانی و ابدی در یک فرآیند مداوم. تیلیش جنبه‌های مختلف و رابطه عقل و وحی را بررسی می‌کند، از جمله روش‌های تلاش برای معنا بخشیدن به وحی‌ها به شیوه‌ای عقلانی، از جمله آنچه که وحی نهایی را تشکیل می‌دهد. از اینجا، تیلیچ به ساخت‌های هستی‌شناختی خود ادامه می‌دهد - یکی از کلیدهای الهیات کلی تیلیش در اینجا موجود است، که در آن خدا «زمینه وجود» است. برخی تیلیچ را به بی خدا بودن اگزیستانسیال متهم کرده اند، زیرا شنیده اند که تیلیش ادعا می کند که خدا وجود ندارد - در حالی که درست است که برای تیلیش، خدا وجود ندارد، درست نیست که خدا وجود ندارد. تیلیش اصطلاح «وجود» را «آنچه آفریده می‌شود» تعریف می‌کند، و چون خدا موجود مخلوق نیست، خدا نمی‌تواند وجود داشته باشد. بلکه خدا چیزی بزرگتر است، چیزی عمیقتر - زمینه وجودی. خدا همچنین تنها «نگرانی نهایی» مناسب (یکی دیگر از عناصر کلیدی در الهیات تیلیش) می شود - این مفهوم در این جلد نیز توسعه یافته است. بخش دوم در درجه اول مسیح شناسی تیلیش است. تیلیش بخش کوچکی دارد که جلد دوم را به جلد اول ربط می دهد و برخی نکات اصلی را از بخش اول بازگو می کند، اما خیلی سریع به مفاهیم هستی/اگزیستانسیالیسم و ​​الهیات مسیحی می پردازد و از آنجا مفاهیم گناه و بیگانگی انسان را توسعه می دهد. صحنه برای مسیح و نجات / رستگاری در وجود جدید مسیح). از نظر تیلیش، مسئله اصلی عصر، مسئله معناست، و مسیح، به عنوان موجودی جدید، معنادار است، که دارای یکتایی و جهانی بودن است، اما نه به روش های الهیاتی معمولی مسیحی. بخش سوم تیلیش به موضوعاتی از زندگی در روح می پردازد، اینکه چگونه ساختارهای کلامی او از خدا به عنوان نگرانی نهایی و زمینه وجود، که از طریق بیگانگی و رستگاری بشریت از طریق مسیح به عنوان موجود جدید ترجمه شده است، می تواند بر زندگی خود ما تأثیر بگذارد. تیلیش ایده های خودشکوفایی و خلاقیت خود، حضور معنوی در ایمان و عشق، حضور معنوی که در موقعیت های تاریخی متجلی می شود و ابهامات مختلف را توسعه می دهد. این یک نقطه عالی برای بحث در مورد موضوعات جزمی مانند تثلیث گرایی است، ساختاری مشکل ساز حتی برای عقلانی ترین و سنتی ترین الهیات. تیلیش با بحث در مورد آخرت‌شناسی، ایده «آخر زمان» (که با رمان‌های «چپ پشت» اشتباه گرفته نشود) و اینکه چگونه ملکوت خدا در واقعیت گذشته و حال حاضر است، به پایان می‌رسد. این همچنین به موضوعاتی مانند جاودانگی و ابدیت می‌پردازد - تیلیش بیان می‌کند که مسیحیت به طور سنتی مشارکت فردی در زندگی ابدی را بر حسب جاودانگی و رستاخیز می‌دید، اما در واقع جاودانگی یک اصطلاح کتاب مقدسی نیست - این یک ایده افلاطونی است که توسط مسیحیان مورد توجه قرار گرفته است. کلیسا الاهیات تیلیش در مجلدات نوشته شده بود: جلد اول در سال 1950، جلد دوم در 1957 و جلد سوم در سال 1963، چند سال قبل از مرگ تیلیش در 1965. روی هم رفته، این الهیات نشان دهنده یک نیروی الهیات عمده در قرن بیستم است، و یکی که موظف است همچنان برای نسل‌های بعدی تأثیر بگذارد
الهیات سیستماتیک جلد 1: اخلاق [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
James William McClendon (جیمز ویلیام مک کلندون)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: هنگامی که برای اولین بار در سال 1986 ظاهر شد، اخلاق جیمز مک کلندون ادعای دو ایده الهیات قانع کننده را داشت. اول، اینکه دیدگاه الهیاتی بسیار متمایز، وارثان اصلاحات بنیادی قرن شانزدهم را مشخص می کند. در قلب این دیدگاه چیزی است که مک کلندون آن را دید باپتیست می نامد، راهی برای درک انجیل که بر تمایز کلیسا از جهان، و تداوم آن با کلیسای عهد جدید تأکید می کند. ثانیاً، این دیدگاه اصلاح‌طلبی رادیکال، به دلیل تأکید بر محوریت شاگردی، اصرار دارد که اولین وظیفه الهیات کشف و کشف شکل زندگی مشترک کلیسا به عنوان بدن مسیح است. از این رو تصمیم بدیع مک کلندون برای شروع کار نوشتن یک الهیات سیستماتیک با یک جلد در مورد اخلاق است. اخلاق از اولین انتشارش توسط دکترین (1994) و شاهد (2000) دنبال شده است. تکمیل کار کلی، بسیاری از مسائل و نگرانی های الهیاتی و اخلاقی را در مرکز سنت باپتیست متمرکز کرده است. در این نسخه اصلاح شده اخلاق، مک کلندون ادعای خود را مبنی بر اولویت اخلاق در وظیفه الهیاتی با فوریت جدیدی القا می کند، که ناشی از تعریف کامل تر و کامل تر از بینش باپتیست است که دکترین و شاهد آن را ممکن ساخته اند. او به ما یادآوری می کند که اخلاق محوری است، زیرا ایمان کتاب مقدس بر مجموعه ای از اعمال متمایز استوار است که از قرار گرفتن ما در یک داستان مسیحی بزرگتر ناشی می شود. مک‌کلندون در بازنگری‌های خود توضیح کامل‌تری درباره نحوه تعامل اعمال وفادارانه و داستان انجیل ارائه می‌دهد که باعث ایجاد شیوه‌ای از زندگی کاملاً مسیحی می‌شود.
چرخش های تاریکی و روشنایی: مقالاتی در الهیات فلسفی و سیستماتیک [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Kenneth Surin
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این مجموعه مقالات که بین سالهای 1975 تا 1987 نوشته شده است، موضوعاتی از جمله آموزه قیاس، تثلیث، واقع گرایی الهیاتی، مشکلات شر و رنج، کلیسای شناسی و به اصطلاح براهین خداباوری را پوشش می دهد. نوشته‌های قبلی بازتاب آموزش نویسنده به عنوان یک فیلسوف در سنت تحلیلی انگلیسی-آمریکایی است. مقالات متأخر به طور صریح تری تمرکز الهیاتی دارند و سعی می کنند از طریق هرمنوتیک و نظریه ادبی و اجتماعی به سنت بپردازند و فراتر از آن حرکت کنند. بنابراین، این مجموعه به فهرستی وسیع‌تر از موضوعات معمول در آثار الهیات فلسفی می‌پردازد و در استفاده از روش‌ها و رویکردهای بین‌رشته‌ای منحصربه‌فرد است.
نظم اشیا: کاوش در الهیات علمی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Alister E. McGrath
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Wiley-Blackwell ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: کتاب «نظم اشیا» تحریک‌آمیز و کاملاً آگاهانه نشان‌دهنده کمکی اساسی و بدیع به حوزه‌های الهیات نظام‌مند، الهیات تاریخی، و گفت‌وگوی علم و دین است. آلیستر ای. مک‌گراث، الهی‌دان برجسته، چگونگی استفاده از روش‌های کاری و مفروضات علوم طبیعی را برای اطلاع‌رسانی و تحریک الهیات نظام‌مند بررسی می‌کند. نوشته شده توسط یکی از مشهورترین نویسندگان مسیحی امروزی بررسی می کند که چگونه روش های کاری و مفروضات علوم طبیعی را می توان برای اطلاع رسانی و تحریک الهیات سیستماتیک مورد استفاده قرار داد. شامل یک تجزیه و تحلیل گسترده و برجسته از اینکه آیا توسعه عقیدتی را می توان با استفاده از مدل های تکاملی داروینی توضیح داد یا خیر، و کاوش در مورد چگونگی انتقال از "الهیات علمی" به "جزمی شناسی علمی" آینده. که در حال حاضر بهترین مقدمه مختصر برای اندیشه اوست.
الهیات سیستماتیک جلد 1: خدای سه‌گانه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Robert W. Jenson
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press ,
چکیده :
ترجمه ماشینی: خدای سه گانه، همراه با جلد دوم آتی، «آثار خدا»، بیانیه ای جامع از الهیات مسیحی را در سنت جمع بندی قرون وسطایی یا آثار مدرنی مانند آثار شلایرماخر و بارت توسعه می دهد. الاهیات، همانطور که در اینجا فهمیده می شود، گفتمان مستمر کلیسای مسیحی در مورد هدف مشترک خاص اوست. این انعکاس هرمنوتیک و انتقادی درونی وظیفه کلیسا برای بیان انجیل، به جهان به عنوان پیام و به خدا در درخواست و ستایش است. بنابراین، این جلد و جانشین آن به خدمت کلیسای واحد اعتقادات اختصاص یافته است. برای هیچ فرقه یا اعتراف خاصی نیست. گفت‌وگوکنندگان تحلیل‌ها و پیشنهادهای این اثر از هر کجای سنت جهان‌شناختی ممکن است به یک پرسش منتهی شود: به متکلمان و سنت‌های باستانی، قرون وسطایی، یا مدرن. شرقی یا غربی؛ کاتولیک یا پروتستان.
الهیات در محاکمه: کی یرکگور و تیلیش درباره جایگاه الهیات [کتابشناسی انگلیسی]
نویسنده:
John Losee (جان لازی)
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , مطالعه تطبیقی
چکیده :
ترجمه ماشینی: سورن کی یرکگارد به دنبال این بود که معنای مسیحی بودن را روشن کند. او به این نتیجه رسید که برای مواجهه با «پارادوکس مطلق» که به عنوان موجودی تغییرناپذیر وارد شده و در تاریخ بشریت دگرگون می‌شود، تعریف می‌شود، رابطه‌ای یک به یک با خدا لازم است. دیدگاه مبهم کی یرکگور از الهیات نظام مند مسیحی شامل مشغله ای با بیان الهیاتی است که توجه را از وظیفه اساسی دستیابی به رابطه شخصی با عیسی مسیح منحرف می کند. از سوی دیگر، الهیات پل تیلیش مبتنی بر رابطه سه گانه هستی، نیستی و خود هستی (خدا)، آموزه نمادها، و تفسیر مجدد از تجسم است. این پرسش‌ها و نگرانی‌های یک فرهنگ را با پیام مسیحی به معیارهای معینی از مقبولیت مرتبط می‌سازد که از نظر تیلیش، باید «اصل پروتستانی» را برآورده کند، و تصریح می‌کند که یک نظام الهیاتی هم پیام مسیحی کنونی را بازگو می‌کند و هم تصدیق می‌کند که این بیان مجدد نمی‌تواند بیان قطعی و نهایی آن پیام الهیات در محاکمه نشان می‌دهد و ارزیابی می‌کند که آیا و تا چه حد، الهیات تیلیش معیارهای مقبولیت خود را برآورده می‌کند. یک الهیات قابل قبول باید از نظر منطقی سازگار و عاری از ابهام باشد. بخش پایانی کتاب به بررسی دیدگاه های هر نویسنده از دیدگاه دیگری می پردازد.
الهیات سیستماتیک پنطیکاستی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Stanley M. Horton (استنلی ام. هورتون)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: بیست مربی و نویسنده محترم ضمن پرداختن به نقاط قوت و ضعف دیدگاه های مختلف، ایمان پنطیکاستی را بررسی می کنند. فصول عبارتند از: تثلیث مقدس، کار نجات دهنده مسیح، تعمید در روح القدس، شفای الهی، کلام الهام شده خدا، خدای یگانه، هدایای روحانی، و سایر زمینه ها.
الهیات سیستماتیک چیست؟ [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Robert M. Doran (رابرت ام. دوران)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University of Toronto Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: برنارد لونرگان در اثر کلاسیک خود «روش در الهیات»، سؤالات بسیاری را در رابطه با رفتارش با سیستماتیک بی پاسخ گذاشت. در الهیات سیستماتیک چیست؟ رابرت ام.دوران تلاش می کند تا این پرسش ها را بیان کند و به آنها پاسخ دهد. دوران با پذیرش چهار تاکید ارائه شده توسط لونرگان در مورد سیستماتیک آغاز می کند: اول اینکه کارکرد اصلی آن درک فرضی و قیاسی اسرار ایمان است. دوم، این که باید با آن اسرار ایمان آغاز شود که دارای مقام جزمی شده اند. ثالثاً، این امر باید به‌جای «ترتیب اکتشاف» به «ترتیب آموزش» پیش رود. و آخر اینکه باید توضیحی باشد تا صرفاً توصیفی. او سپس به سؤالاتی می پردازد که با هر یک از این تأکیدات مطرح می شود. الهیات سیستماتیک چیست؟ کامل ترین تلاشی است که تا به امروز برای پیشبرد برنامه لونرگان برای سیستماتیک انجام شده است، کاملاً مطابق با روح کار او اما با پرداختن به مسائلی که او به دیگران واگذار کرده است. ایده دوران درباره مجموعه اصلی معانی سیستماتیک - یا «ساختار میدانی یکپارچه» - بسیار بدیع است، همانطور که ادغام آرمان سیستماتیک و آگاهی تاریخی معاصر است.
مبانی الهیات سیستماتیک [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Thomas G. Guarino (توماس جی. گوارینو)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
T&T CLARK INTERNATIONAL,
چکیده :
ترجمه ماشینی: به طور کلی، تاریخ رستگاری از خدای عادل و مهربانی صحبت می کند که قوم زمینی اسرائیل را هدایت و همراهی می کند و در زمان کامل، پسر یگانه خود را می فرستد تا هم بشریت گناهکار را نجات دهد و هم بشریت خود را با آنها در میان بگذارد. زندگی درونی. این روایت رستگاری زمینی، بدون جلوگیری از دیگران در زمینه‌های فرازمینی گذشته، حال و آینده اعمال می‌شود که در آن روح‌های دارای شرایط جسمانی می‌توانند مسئول اعمال خود تلقی شوند، ممکن است به عنوان یک داستان عاشقانه خوانده شود: یکی از خدایی که نه تنها مخلوقات خود را نجات می‌دهد. از گناه، اما کسی که از طریق صلیب و رستاخیز مسیح، به طور کامل بر تأثیرات مهیب شیطان پیروز می شود: رنج، تراژدی، تحقیر و مرگ. "زیبایی" آموزه زیبایی تعادل و وضوح، درک و تناسب زیبایی شناختی است. این شکلی است که به منظور واسطه در شکوه وحی، حیات درونی و اقتصادی پدر، کلام متجسد و روح القدس است. اتین ژیلسون، با تکیه بر آکویناس، به ما کمک می کند تا ماهیت دقیق شکل اعتقادی را درک کنیم: زیبایی در چیست؟ از یکپارچگی، تناسب، هماهنگی، روشنایی و وضوح تشکیل شده است. «به راستی که همه چیز به اندازه داشتن صورت زیباست... و این شکل نوعی مشارکت در شفافیت الهی است». نویسنده در این کتاب استدلال می‌کند که شکل اعتقادی ایمان مسیحی، در ویژگی‌های اساسی‌اش، نیازمند ضرورت‌های نظری خاصی است. این بدان معناست که تناسب و زیبایی فرم صرفاً با هیچ پیش فرضی تأمین یا روشن نمی شود. در عوض، اگر بخواهيم ايمان و آموزه مسيحي شكلي قابل شناسايي و ميانجي مناسب را حفظ كند، به درك قاطعي از فلسفه اول، از ماهيت حقيقت، از نظريه هرمنوتيكي، از پيشگويي زبان و همبستگي متقابل نياز است. عدم ارائه اصول خاص یا به ادعای ساده ای از حقیقت مسیحی منجر می شود، در این صورت شکل مسیحیت کمتر قابل درک و جذاب می شود - یا فرد جایگزین شکلی کاملاً تغییر یافته می شود که خود برای نمایش روایت وحیانی بنیادین ایمان نامناسب است. خانه ایمان مسیحی دارای نسبت معینی از ساختار است. اگر یک مورد زیر بند را بردارید، یا اگر یک تیر با شکل یا اندازه متغیر جایگزین شود، فرم به شدت افت می کند. زیبایی فرم یا پنهان می شود، دیگر به وضوح قابل مشاهده نخواهد بود، یا فرم به چیزی کاملاً متفاوت تبدیل می شود، که دیگر از نظر معماری با آنچه در ابتدا بود مرتبط نیست. هدف این کتاب بحث در مورد آن دسته از ویژگی های اعتقادی است که برای ایمان مسیحی اساسی است، به عنوان محافظ شکل وحیانی آن، و در کنار آن، بررسی اصول نظری مورد نیاز برای اینکه چنین شکلی هم قابل فهم و هم زیبا بماند. پروفسور گوارینو به‌عنوان یک الهی‌دان کاتولیک رومی (با علایق جدی جهان‌شمول)، متعهد به حقیقت ایمان مسیحی، می‌نویسد و می‌پرسد که این ایمان، با توجه به ساختار متناسب خود، تا چه اندازه به ضرورت‌های اساسی خاصی نیاز دارد.
  • تعداد رکورد ها : 31