جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 56
قيامت كودكان
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در پاسخ به اين پرسش به چند نکته اشاره مي شود: 1. کفر و ايمان والدين فرد نابالغ- که از دنيا رفته- تأثيري در دوزخي يا بهشتي شدن فرزند آنها ندارد. چنانکه خداوند در قرآن کريم مي فرمايد: « وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى‏ وَ ما كُنّا مُعَذِّبينَ حَتّى بیشتر ...
امتحان الهي و مجازات در آخرت
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
سنت امتحان : يکی از سنت های الهی سنت آزمايش يا امتحان يا ابتلا است. تفاوت امتحان الهی و امتحان بشری در این است که امتحان بشری برای از بین رفتن نادانی بشر نسبت به ماهیت موضوعی است اما امتحان الهی در حقیقت به منزله ی ایجاد زمینه های مختلف برای ظهور و ب بیشتر ...
مجازات جاهل به گناه
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در پاسخ به اين سؤال به چند مسأله اشاره مى‏شود : اگر منظور شما از نادان ، فرد مجنون و ديوانه است بايد گفت اين افراد شرعا مكلف به احكام ديني نيستند چون يكي از شرايط تكليف ، عقل است كه در اين افراد وجود ندارد يا مرتبه بسيار ضعيفي ازعقل در اين افراد وجود بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
پاداش زنان و مردان بهشتي
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
1- اينكه گفته شد حور العين ظهور عفت مومن است ؛ در جاي خود سخني خرد پذير است . ؛ اما اولا اين بدان معنا نيست كه حور العين جزاي ديگر اعمال نيست ؛ ثانيا تنها ظهور عفت نيست.ثالثا بعدي ندارد كه پارهاي از ظهورات اعمال به لحاظ جهات مختلفي كه چه بسا يكي از بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
کلیدواژه‌های فرعی :
پاداش كافران
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:

بايد گفت ديدگاه اسلام نسبت به پاداش اخروي و ورود به بهشت بر دو محور تمركز يافته است: ايمان (حسن فاعلي) و عمل شايسته (حسن فعلي)؛ چنان كه فرمود: «والعصر * إِنَّ الانسان لَفي خُسْر * إِلَّا الَذينَ امَنُوا وَ عَمِلُوا الصالِحات...» اعمال کافران , جزای اعمال , مجازات کافران
کلیدواژه‌های فرعی :
آثار وضعي اعمال
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
باید گفت اساساً گناه داراى آثار وضعى است و بسيارى از گناهان مكافاتى در اين جهان دارند. به تعبير ديگر يكى از حكمت‏هاى الهى در نظام آفرينش اين است كه نظام هستى نسبت به كردارهاى انسان بى‏تفاوت نيست و در برابر نيك و بد اعمال آدمى واكنش مناسب نشان مى‏دهد. بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
اعمال غيرمسلمانان‏
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
در برابر اين پرسش سه رويكرد وجود دارد : يك. انحصار گرايى سخت‏گيرانه‏ براساس اين گمانه در ميان همه اهل زمين تنها پيروان دين و مذهب و فرقه واحدى اهل نجات و رستگارى‏اند. به عنوان مثال تنها مسلمان شيعه دوازده امامى پايبند به همه اصول مذهب و احكام شريعت ا بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
حسابرسی امت بدون امام
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
اولا: حسابرسی دقيق وهمگانی است : اين که خداوند از همه حسابرسی می کند , ترديد ناپذير است.سوره جمعه آيه 8: «ثم تردون الى عالم الغيب و الشهادة فينبئكم بما كنتم تعملون.» «سپس به سوى كسى كه داناى پنهان و آشكار است بازگردانده مى‏شويد, آنگاه شما را از آنچه بیشتر ...
نه بهشت  نه جهنم!
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
بله، ممکن است ، تا زماني که تکليفش معلوم نشده ،در محلي به نام اعراف قرار بگيرد. اعراف؛ بنا به آنچه در روايات اهل بيت عليهم السلام آمده مکاني و يا مکان هايي است بلند، بين بهشت و دوزخ که بر آنها اشراف دارد. مرحوم علامه در الميزان مي فرمايد: «از بررسي آ بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
مجازات ظالم در دنيا
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
اينکه خداوند ، عده اي را به سبب تکبر وظلم و گناهانشان؛ در اين دنيا،نيز، مجازات کند، در آيات قرآن به آن اشاره شده است مانند : سوره الزخرف: آيه 48 وَ أَخَذْناهُمْ بِالْعَذابِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ- يعنى ما آنان را به عذاب دنيايى گرفتيم، به اميد اينكه بیشتر ...
  • تعداد رکورد ها : 56