جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 30253
رسیدن به ایمان به مسیح: مطالعات موردی مسلمانان در کنیا [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
REINHOLD IMMANUEL STRÄHLER
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه فرآیند تبدیل 17 مسلمان شهری در کنیا را که تصمیم گرفتند از عیسی مسیح پیروی کنند، تجزیه و تحلیل می کند. ابتدا تغییر دین را از منظری چند رشته ای با معرفی برداشت های جامعه شناختی، روانشناختی، انسان شناختی، الهیاتی و مأموریت شناختی از چنین تغییری در وابستگی مذهبی توصیف می کند. مصاحبه های عمیق بعدی با استفاده از اصول نظریه زمینه ای تحلیل می شوند، جایی که نظریه جدید با تعامل بین داده های واقعیت، تجزیه و تحلیل و نظریه های موجود (استدلال ابداکتیو) توسعه می یابد. یافته‌های اصلی این است که تبدیل مسلمانانی که عیسی مسیح را به عنوان منجی و خداوند می‌پذیرند، فرآیندی است که در طی یک دوره زمانی، طی مراحلی با بعد شناختی و عاطفی توسعه می‌یابد. تغییرات با توجه به اعتقادات و نگرش ها به طور همزمان در چندین ویژگی یا "لایه" از هر دو بعد اتفاق می افتد. این فرآیند تحت تأثیر عوامل مهمی در قالب شرایط علّی و مداخله‌گر قرار می‌گیرد که در نتیجه پیامدهایی برای تغییر دین در قالب یک دگرگونی و همچنین در تغییر روابط با جامعه ایجاد می‌کند. جنسیت، سطح اجتماعی-اقتصادی، تحصیلات و همچنین جامعه ای که نوکیشان از آن می آیند بر این روند تأثیر می گذارند. به منظور توصیف پویایی پیچیده ای که در چنین فرآیندهای تبدیل مسلمانان در کار است، ماتریسی از فرآیندهای تبدیل ایجاد شده است که در آن حرکات چندگانه یک تبدیل در دو بعد در رابطه با شش مرحله زمانی قرار داده شده است. ماتریسی از انواع مختلف فرآیندهای تبدیل و توصیف چهار فرآیند معمولی از تجزیه و تحلیل پدیدار می شود. به منظور تسهیل فرآیندهای تبدیل، عناصر شناختی و عاطفی باید با هم مورد توجه قرار گیرند. تأثیر متقابل بین عوامل مختلف، اراده شخص و تأثیر خداوند تعیین کننده توسعه است، درکی که برای تبدیل مناسب است.
نیازهای انسان [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Gregory Wolcott
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این تحقیق در مورد نیازهای افراد انسانی است. من ادعا می‌کنم که انسان‌ها به روابطی شکوفا نیاز دارند که مبتنی بر هدیه آزادانه فضیلت عشق مهربان است. من عشق رحمت‌آمیز را به‌عنوان درگیری عاطفی واقعی یا درگیری عاطفی بالقوه با دیگری بر اساس تمایل به بخشش و/یا ارتباط با فرد نیازمند دیگر، هم به دلیل شناخت و پذیرش شخصیت دیگری و هم به‌دلیل شناخت شخصیت او تعریف می‌کنم. شخصیت خود این نیاز به عشق رحمانی از دو فراخصیصه انسان یعنی نقص و رابطه نشأت می گیرد. من همچنین ادعا می‌کنم که این نیاز به شکوفایی روابط مبتنی بر عشق رحمت‌آمیز در رابطه با یک موجود اخلاقی کامل و شایسته پرستش، که در اینجا خدا نام دارد، به‌طور کامل تحقق می‌یابد. مطلوبیت چنین رابطه‌ای ما را به ارزش این سوال می‌رساند که آیا چنین موجودی واقعاً وجود دارد یا خیر. من استدلال می‌کنم که دلایل خوبی برای ادعای وجود چنین موجودی وجود دارد، به‌ویژه با توجه به شواهدی که توسط کسانی ارائه شده است که زندگی‌شان به عشق بی‌رحمانه‌ای بی‌خود تبدیل شده است. علاوه بر این، ماهیت هدیه مانند عشق رحمانی به گونه ای است که بدون توجه به آنچه شایسته ماست ارائه می شود و فقط می توان آن را عمدی عرضه کرد. به نوبه خود، و با توجه به نقشی که در ارضای نیازهای اساسی انسان دارد، عشق رحمت‌آمیز راهی را تغییر می‌دهد که در آن زندگی خوب و جوامع خوب، از جمله آنچه به عنوان «خیر مشترک» شناخته می‌شود، تجسم می‌کنیم. به طور خاص، از آنجا که عشق رحمانی به ارزش اخلاقی اولیه تبدیل می شود و آزادی به ارزش اولیه اجتماعی تبدیل می شود که ما به دنبال برآورده کردن واقعی ترین و عمیق ترین نیاز انسان هستیم، اغلب ممکن است ملاحظات عدالت را به عنوان هدایت کننده تصمیمات اخلاقی خود تضعیف کنیم. این نتیجه گیری، هرچند چالش برانگیز و بحث برانگیز باشد، در واقع ایجاب می کند که به گونه ای زندگی کنیم که توانایی ما را در جهت دادن توجه به نیازهای انسان ها در درجه اول تقویت کنیم. علاوه بر این، کارگزارانی که با عشق رحمانی هماهنگ شده اند، نسبت به کارگزارانی که اصولاً از قواعد عدالت پیروی می کنند یا نتایجی را که اساساً مبتنی بر عدالت است، ترویج می کنند، می توانند نیازهای انسانی را در درازمدت به طور مؤثرتری برآورده کنند.
بررسی فلسفه گفتار الکساندر کمبل و کاربرد آن فلسفه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Rudy L. Morrow
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : یک بیداری مذهبی بزرگ در سال 1805 تا پایان جنگ داخلی در حال وقوع بود. بحث های مذهبی به دستور روز تبدیل شد و حداقل از نظر اهمیت با بحث های سیاسی برابری می کرد. الکساندر کمبل یکی از مناظره گران برجسته آن دوره بود. او در 12 سپتامبر 1787 در ایرلند به دنیا آمد، اما در سال 1809 به آمریکا رفت و در ویرجینیای غربی ساکن شد. در سال 1812، الکساندر و پدرش، توماس کمپبل، آنچه را که "جنبش بازسازی" نامیدند، راه اندازی کردند که در آن به دنبال اتحاد همه مسیحیان بر اساس کتاب مقدس بودند.
ویژگی معماری نهادهای اسلامی در غرب: فرهنگ معماری نهادهای اسلامی در غرب [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Hafiz-Ur-Rehman Sherali
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه ناشی از آگاهی، تقویت شده توسط تجربه طراحی شخصی، از معضلی است که در مورد شخصیت، از نظر مناسب بودن و بازنمایی اسلام، در مؤسساتی که برای مهاجران مسلمان در غرب ساخته شده است، وجود دارد. در حالی که معماران بنا در کشورهای اسلامی برای حفظ تداوم در بافت شهرهای سنتی و معاصر خود به نبردهای خود علیه مدرنیسم در معماری می‌پردازند، معماران برای جوامع مسلمان خارج از کشور به دنبال تصاویری مناسب برای نهادهای خود در فرهنگ‌هایی هستند که در طول تاریخ بوده است. غافل از ماهیت واقعی تمدن های اسلامی در جهان. این مطالعه تلاش می کند تا پیچیدگی های موجود در طراحی چنین برنامه های ساختمانی را درک کند که شامل میانجیگری بین اصرار مشتریان بر بازآفرینی سنت های معماری به جا مانده و نیروهای شهری، نمادین، اجتماعی و سیاسی فوری است. زمینه هایی که ساختمان ها را در اطراف خود می بافند و می بافند. در محدوده محدود این تلاش، بر توجه به ویژگی معماری این نهادهای مذهبی تأکید شده است. با این حال، نمی توان جنبه های دیگری از تاریخچه این بناها را که روند ساخت آنها را به تصویر می کشد، نادیده گرفت. این بناها اغلب مملو از ارجاعات تاریخی خودآگاه و کاملاً تصدیق شده، برگرفته از به اصطلاح سنت عمومی «معماری اسلامی» هستند و برای تحت تأثیر قرار دادن مؤمن یا غیر مؤمن، با تصاویر و فرم های قابل تشخیص مذهبی، کلاژ می شوند. و انجمن های ایدئولوژیک کارکردهای آنها. با این حال، این روش ارکستراسیون اغلب قلمروی ناپایدار را به جا می گذارد که در آن ارزیابی انتقادی از آنها تضادهای ذاتی را آشکار می کند. گفتمان نظری پایان نامه از یک سو به طیف وسیعی از موضوعات کلی مانند تصویر اسلام در نگاه غرب، نیاز بشر به تداوم و استفاده از گونه شناسی در معماری و از سوی دیگر خواهد پرداخت. دست، تقطیر استدلال در موضوعات خاص مانند شمایل نگاری معماری اسلامی و تفاسیر مختلف ارائه شده برای توضیح استفاده گسترده آن از هندسه و تزئینات. مطالعات موردی مساجد جمعه در لندن و رم و جماعتخانه ها در لندن و برنابی گفتگوی فوق را با گذشته گسترش داده و نشان می دهد و اساس فرمول بندی اصول طراحی را تشکیل می دهد که ممکن است در برنامه های ساختمانی آینده مورد استفاده قرار گیرد.
یک رویکرد تازه به داستان ملائکه در کتاب متی 8-9: تحلیل ادبی به کمک تکنیک ادبی پیشرفت سه مرحله ای متی که قبلا توسط ایوانجلیست‌های اولیه به کار رفته است
نویسنده:
Gwan Seuk Ryu
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : ساختار Mt 8-9 بسیار پیچیده است و هیچ تفاهم واحدی وجود ندارد. اگر از پیشروی سه مرحله‌ای متی (MTSP) استفاده کنیم، یک تکنیک نوشتاری که مکرراً در انجیل متی یافت می‌شود، می‌توانیم از نظر الهیاتی قصد متی 8-9 را واضح‌تر از سایر توضیحات موجود توضیح دهیم. متی نه داستان معجزه را به تدریج در سه خوشه مرتب کرد (8:1-17؛ 8:23-9:8؛ 9:18-34). این سه خوشه توسط دو پریکوپه میانی تقسیم می شوند (8:18-22؛ 9:9-17). اولین خوشه عیسی را به عنوان مسیح شفابخش مهربان توصیف می کند. عیسی هر بیماری را که با آن روبرو می شود شفا می دهد. در خوشه دوم، عیسی همان موجود الهی است که به طبیعت و شیاطین فرمان می دهد. او حتی اختیار بخشش گناهان را دارد. خوشه سوم با تأکید بر انتشار اخبار عیسی، روایات معجزه را بسته است. در اینجا می‌توان نتیجه گرفت که متی 8-9 با استفاده از روش ادبی آشکار کردن هویت عیسی به تدریج در سه واحد، بر مسیح‌شناسی تمرکز دارد.
نظر ارسطو در مورد کسب ثروت: مسائل اخلاقی، اقتصادی و سیاسی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Panayiotis Kapetanakis
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : نظریه فضیلت ارسطو به عنوان سپرده اصلی رویکردهای برجسته طرفدار تجارت / بازار و ضد تجارت / بازار به اخلاق تجاری و اقتصادی در نظر گرفته می شود. با این حال، اندیشه اخلاقی و اقتصادی ارسطو به وضوح موافق یا مخالف تجارت و سایر نهادهای بازار نیست. از این رو، بیشتر نویسندگان آنچه را که باید مستقلاً اثبات کنند، فرض می کنند. اولی تمایل دارد که ادعاهای ضد تجاری خود را نادیده بگیرد، زیرا این ادعاها بیشتر در نوشته های او در مورد هنر کسب ثروت ظاهر می شود (چرماتیسم یا پولیسم؛ سیاست I.8-11). دومی خوانشی سطحی از نوشته‌های ارسطو در مورد رنگ‌شناسی، عدالت تجاری و اقتصاد می‌کند و پیامدهای طرفدار تجارت این نوشته‌ها را کم‌اهمیت می‌کند. پایان نامه من مطالعه روایت ارسطو از رنگ شناسی در رابطه با تفکر اخلاقی، سیاسی و اقتصادی اوست، زیرا در حال حاضر هیچ گونه بازسازی و تفسیر کامل کتابی از آن وجود ندارد. وظیفه تفسیری من بازسازی و تفسیر نوشته های او در رنگ شناسی است و وظیفه مهم من این است که پاسخ دهم آیا او دوست یا دشمن تجارت و سایر نهادهای بازار بوده است. در حالی که من تمام روش‌های رنگ‌شناسی را بررسی می‌کنم، سؤال اصلی تحقیق من به وضعیت اخلاقی تجارت مربوط می‌شود. در فصل اول، من ارائه می‌کنم که چگونه پرسش درباره رنگ‌شناسی در سیاست مطرح می‌شود، و چگونه با دغدغه‌های ارسطو در اخلاق و سیاست نیکوماخوس ارتباط دارد. در فصل دوم، شرح شبه تاریخی و اخلاقی ارسطو از رنگ‌شناسی را که در Pol آمده است، ارائه می‌کنم. I.8-11. در فصل سوم، من بیشتر در سیاست بررسی می‌کنم که چرا ارسطو مشاغل پایین‌تر، از جمله بازرگانی را محکوم می‌کند، و استدلال می‌کنم که نقد او همانطور که اکثر محققان معتقدند ایدئولوژیک نیست. مخالفت‌های او به دیدگاه کمال‌گرایانه‌اش درباره قانون اساسی و شهروندی استوار است. در فصل چهارم، نظریه قیمت عادلانه ارسطو را همانطور که در NE V.5 آمده است، ارائه و بررسی می کنم. من استدلال می‌کنم که قیمت بازار یک محصول دقیقاً زمانی است که سودمندی مبدل‌ها به همان اندازه برآورده شده باشد و قیمت «طبیعی» محصول را تقریبی کند. در فصل پنجم به بررسی این مطلب می پردازم که تجارت راهی ناعادلانه برای کسب ثروت است. من استدلال می کنم که ارسطو عمدتاً به تجارت به عنوان اصل کسب ثروت نامحدود و اشکال انگلی تجارت اعتراض دارد. در عوض، به نظر می رسد که او تجارتی را تایید می کند که شکاف های خودکفایی را می بندد و در محدوده قیمت های طبیعی کالاها سود ایجاد می کند. فصل ششم به بررسی این قرائت می پردازد که نهادهای اقتصادهای تجاری با فضیلت دشمنی دارند و نیاز به طمع و بی عدالتی دارند. من پیشنهاد می کنم که برای ارسطو، پول و تجارت ابزارهای خنثی هستند. طمع و اکتساب، تمایلات طبیعی هستند که مستقل از نهادهای پول و تجارت ناشی می شوند. با این حال، ارسطو نسبت به زندگی بازرگانی و اقتصاد تجاری محتاط است و فکر می کند که شهرهایی که ثروت را بالاتر از فضیلت قرار می دهند کمتر به خوشبختی کمک می کنند.
بدن هرمتیک آینه ای برای تکامل ارتدکس مسیحی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Charles Flowers
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : پس از ناپدید شدن در اروپا در بیشتر قرون وسطی، Corpus در ایتالیای رنسانس با اقتدار بیشتری ظهور کرد، به طوری که مارسیلیو فیچینو ترجمه های خود از افلاطون را کنار گذاشت تا به هرمس بپردازد، که اعتقاد بر این است که فلسفه بسیار قدیمی تر است. این مطالعه واکنش‌ها و کاربردهای Corpus Hermeticum را در طول دوره‌ای از ارتدکس مسیحی در اواخر دوران باستان ردیابی می‌کند. آگوستین در قرن پنجم از Corpus استفاده کرد تا باور صحیح مسیحی را از هترودوکسی متمایز کند، به خدایان ساخته دست بشر حمله کرد و از هرمس استفاده کرد؟ کلماتی برای نشان دادن نیرنگ دروغین شیاطین. با این حال، نویسندگان مسیحی پیشین در مورد آموزه‌های Corpus دوسوگراتر بودند. لاکتانتیوس شیاطین هرمس را دشمن خدا می‌دانست، اما از نویسنده اسطوره‌ای به عنوان مرجعی برای اثبات برتری ایمان مسیحی بر نفوذ اهریمنی متوسل شد. جولیوس فیرمیکوس ماترنوس، اخترشناس بت پرست که به مسیحیت گروید، از کورپوس و اقتدار هرمس هم در آثار طالع بینی و هم در کارهای ضد بت پرستی خود استفاده کرد. از طریق بررسی این تفاسیر مختلف، سنت هرمسی می تواند به عنوان ابزاری برای بررسی نه تنها ظهور ارتدکس مسیحی، بلکه شکل گیری مرزهای بین بت پرستی و مسیحی و قدرت رو به رشد ارتدکس مورد استفاده قرار گیرد. Corpus Hermeticum یک نفوذ متقابل از الهیات و کیهان شناسی مصر، یونان و مسیحیت اولیه را نشان می دهد. این مجموعه تغییرناپذیر که به عنوان آینه ای برای تحول فکری مداوم در نظر گرفته می شود، دیدگاه های متغیر متفکران بت پرست و مسیحی را در لحظات حساس تکامل فرهنگی و مذهبی منعکس می کند.
مدرن بودن در لاهور: اسلام، طبقات در پاکستان شهری [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Ammara Maqsood
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه، بر اساس 14 ماه کار میدانی، لاهور طبقه متوسط را بررسی می کند، محیطی که نه تنها نگران افزایش خشونت مذهبی در کشور است، بلکه از دولت و وعده های دروغین پیشرفت آن نیز ناامید شده است. این قوم نگاری به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه چنین تنش هایی ایده هایی را در مورد تقوای شخصی و عمومی شکل می دهد که به نوبه خود بر مفاهیم مدرنیته و «زندگی موفق» تأثیر می گذارد. من حضور رو به رشد نوعی از دینداری را بررسی می کنم که بر مطالعه شخصی قرآن و سایر متون اسلامی تأکید دارد. محبوبیت فزاینده مدارس قرآن و محافل مطالعاتی، گفتگوهای علمای اسلامی مستقر در تلویزیون، و بحث در منازل حاکی از حساسیتی است که افراد را تشویق می کند تا با درک قرآن برای خود، اسلام «واقعی» و «عقلانی» را کشف کنند. اگرچه این دینداری حول محور فرد و پرورش اخلاق شخصی است، اما جنبه عمومی قابل توجهی نیز دارد. بسیاری بر این باورند که اخلاق اکتسابی اسلامی نه تنها به موفقیت دنیوی و اخروی کمک می کند، بلکه مشکلات اجتماعی مانند فساد، خویشاوندی و نابسامانی اقتصادی را نیز حل می کند. اگرچه چنین عقایدی در کنار این باور به وجود آمده است که دولت ناکارآمد است، اما با این وجود بسیاری از گفتمان های تولید شده توسط دولت در مورد دین، اخلاق و مدرنیته را بازتولید می کند. در سطح وسیع‌تر، تز من به این موضوع می‌پردازد که پاکستان طبقه متوسط چگونه خود و موقعیتش در جهان را درک می‌کند. من استدلال می کنم که ایده های غالب در مورد اسلام با افزایش ارتباط با مهاجران آسیای جنوبی در خارج از کشور شکل گرفته است و در پاسخ به دو مبارزه توسعه یافته است. اولاً، طبقه متوسط نوظهور از این دینداری برای به چالش کشیدن سلطه اخلاقی و اقتصادی نخبگان مستقر قدیمی پول استفاده می کند. دوم، نگرانی در مورد نگاه یک بیگانه انتزاعی - معمولا غرب به جهان اسلام - بازنمایی طبقه متوسط از خود را شکل می دهد.
رفاه نامتقارن در مورد معنای زندگی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Chad Mason Stevenson
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه با این سؤال هدایت می شود: چه چیزی یک زندگی را معنادار می کند؟ پاسخ من به این سوال، رفاه نامتقارن درباره معنای زندگی است. بر اساس رفاه نامتقارن، معنای زندگی به دو عامل بستگی دارد. اولاً، به زندگی تا آنجایی معنا داده می شود که رفاه سایر افراد رفاه را ارتقاء دهد یا از آن محافظت کند. ثانیاً، زندگی تا آنجا بی معنا می شود که رفاه سایر افراد رفاهی را کاهش یا به حداقل برساند. معنای زندگی با تعادل خالص بین این دو عامل تعیین می شود. هر چه خوب بیشتر از بد باشد، زندگی معنادارتر است. من استدلال می کنم که رفاه نامتقارن معقول ترین نظریه در مورد معنای زندگی است. برای انجام این کار، من نشان می‌دهم که چگونه چنین دیدگاهی شهودهای مختلفی را در مورد معنای زندگی به تصویر می‌کشد و در عین حال از آن در برابر مخالفت‌ها دفاع می‌کند. این موضوع مربوط به فصل‌های 1، 2 و 3 است. به‌طور خاص، فصل 1 زمینه را ایجاد می‌کند، فصل 2 پرونده را به نفع رفاه‌گرایی نامتقارن پیش می‌برد، در حالی که فصل 3 از رفاه نامتقارن در برابر ایرادات دفاع می‌کند. اما برخی از ایرادات را نمی توان به این راحتی با یک استدلال صرف کرد. چنین اعتراضاتی نه تنها در برابر رفاه نامتقارن حساب می شود، بلکه از نظریه های رقیب نیز حمایت می کند. برای غلبه بر هر دو، نشان می‌دهم که چگونه چنین مخالفت‌ها و نظریه‌هایی که برانگیخته می‌شوند، به‌عنوان ردیابی بعد ارزیابی متفاوت، اما مرتبط، یک زندگی بهتر درک می‌شوند. این موضوع مربوط به فصل‌های 4، 5، و 6 است. به‌طور خاص، فصل 4 استدلال می‌کند که نظریه‌های ذهنی به بهترین شکل در مورد تحقق درک می‌شوند، فصل 5 استدلال می‌کند که نظریه‌های هدف به بهترین شکل در مورد هدف درک می‌شوند، و فصل 6 استدلال می‌کند که دیدگاه‌های متفاوت در مورد نقش اخلاق، اخلاق و اهمیت را با معنا اشتباه می گیرند. این ابعاد ارزیابی دیگر که در کنار معنا در زندگی قرار دارند عبارتند از: تحقق، هدف، اهمیت، اخلاق و ارزش احتیاطی.
من سیاه و زیبا هستم: بررسی کلیسای قبطی سیاه به عنوان تجلی الهیات رهایی بخش [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Leonard McKinnis
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : کلیسای قبطی سیاه چه چیزی برای مطالعه الهیات سیاهان ارائه می دهد؟ این پرسش اساسی است که این پایان نامه به دنبال بررسی آن از طریق تحلیلی توصیفی و سازنده است. من ارائه می‌دهم که فرمول‌بندی اعتقادی الهیات رهایی‌بخش سیاه‌پوستان در کلیسای قبطی سیاه‌پوست، که تأسیس شد، قابل یافتن است، و هنوز هم بزرگترین عضویت خود را در شیکاگو دارد. این سنت است که پیشینه اعتقادی من را مشخص کرده است و نقش فوق العاده ای در اعتقادات الهیات قبلی من داشته است. در واقع، من در کودکی جذب این سنت شدم، زیرا به نظر می‌رسید که به پیروانش احساس عزت و غرور همراه با رشد معنوی ارائه می‌دهد. بنابراین، من به این پروژه از منظر آکادمیک دور نگاه نمی کنم. برعکس، من یک ناظر مشارکت‌کننده هستم که معتقدم این سنت ایمانی، تبیین‌های کنونی الهیات سیاه‌پوست را ریزه‌کاری می‌کند و برنامه‌ای الهیاتی را ترویج می‌کند که آن را به کاندیدایی مناسب برای تلاقی الهیات سیاه و دین سیاه تبدیل می‌کند. این پایان نامه به بررسی تقاطع الهیات سیاهان که از نظر آکادمیک تصور می شود و الهیات رهایی بخش به عنوان قلب چارچوب الهیات در کلیسای قبطی سیاه، که توسط پیامبر سیسرو پترسون تأسیس شده است، می پردازد. ایرا رید در کتاب خود در یک کلید کوچک به طور خلاصه به این کلیسا اشاره کرد. با این حال، فراتر از این، هیچ تحقیق علمی بزرگی در رابطه با این فرقه مسیحی سیاه پوست انجام نشده است. ادعای من این است که این کلیسای مسیحی نه تنها نمونه عمل الهیات سیاهپوستان است، بلکه مبانی الهیاتی و کلیسایی آن چیزی برای ارائه درک از پیش تثبیت شده الهیات آزادی سیاهان دارد. بنابراین، این پایان نامه ابتدا تحلیلی توصیفی از تاریخ، الهیات، آموزه‌ها و اعمال کلیسای قبطی سیاه ارائه می‌کند که این کلیسا را ​​منحصربه‌فرد می‌سازد، و ثانیا، ساختاری تحلیلی از راه‌هایی را ارائه می‌دهد که در آن این کلیسا درک ما را از آزادی سیاهان بیشتر می‌کند
  • تعداد رکورد ها : 30253