جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
صفحه اصلی کتابخانه > جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در برای عبارت
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
 
شامل عبارت باشد
شامل عبارت باشد
تنها فراداده‌های دارای منابع دیجیتالی را بازیابی کن
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  *برای جستجوی عین عبارت , عبارت مورد نظر را درون گیومه ("") قرار دهید . مانند : "تاریخ ایران"
  • تعداد رکورد ها : 298938
چرا فرشتگان عذاب به هنگام داخل كردن مجرمين به دوزخ روي صفت تكبر آنان تكيه مي كنند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : در آيه 71 سوره ي زمر مي خوانيم: «قيل ادخلوا ابوا جهنّم خالدين فيها و بئس مثوي المتكبرين» به آنها گفته مي شود از درهاي جهنم وارد شويد جاودانه در آن بمانيد چه بد جايگاهي است جايگاه متكبران. در اين آيه از تمام صفات رذيله انسان روي صفت تكبر پافشار بیشتر ...
کلیدواژه‌های فرعی :
آیا کمیل بن زیاد توسط امام علی(ع) توبیخ شده و حد خورد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
چرا سلام فرشتگان در آیه 69 هود به شکل منصوب آمده، ولی حضرت ابراهیم(ع) به شکل مرفوع سلام را پاسخ داده‌‌اند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ , کتابخانه عمومی
پاسخ تفصیلی:
داستان ورود فرشتگان بر حضرت ابراهیم(ع) و پذیرایی این پیامبر خدا از آنان، در دو جای قرآن بدین شکل مطرح شده است: «آیا خبر مهمانان ارجمند ابراهیم به تو رسید؟ چون بر او درآمدند پس سلام گفتند. گفت: «سلام، مردمى ناشناسید.»؛ پس آهسته به سوى زنش رفت و گوساله بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
چرا مجرمان درخواست (تقاضاي مرگ) خود را مستقيم از خدا نمي خواهند بلكه توسط مالك دوزخ در خواست را از خدا مي نمايند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : انتقال درخواست بوسيله ي فرشته ي عذاب دو دليل دارد، اول آنكه، مجرمان در آن روز از پروردگار خود محجوبند چنانكه در آيه 15 سوره مطففين مي خوانيم: «كلّا انّهم عن ربّهم يومئذ لمحجوبون»، لذا تقاضاي خود را به وسيله فرشته ي عذاب مطرح مي كنند و از طرفي بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
کلیدواژه‌های فرعی :
بزرگترين عذاب دوزخيان چيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : در سوره ي مطففين آمده است: «كلّا انّهم عن ربهم لمحجوبون»(1): اين گناهكاران محجوب از پروردگارشان مي شوند در حالي كه نيكان و پاكان به جوار قرب او راه مي يابند و از لذت ديدار محجوب و شهود باطني او كه برترين لذت ممكن است بهره مي گيرند و اين دوزخيا بیشتر ...
منظور از «النّار الكبري» (آتش بزرگ) چيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : در سوره ي مباركه ي اعلي مي خوانيم: «يتجنّبها الاشقي الذي يصلي النّار الكبري»(1)، بد بختيرن افراد كه از نصايح پيامبر دوري مي گزينند همانها كه در آتش بزرگ دوزخ وارد مي شوند. و منظور ازآتش بزرگ، پائين ترين طبقه ي جهنم و «اسفل السافلين» است چراكه بیشتر ...
کلیدواژه‌های فرعی :
لباس كافران در آتش چيست؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : در آيه اي از سوره حج مي فرمايد: «فالذين كفروا قطعت لهم ثياب من نار»(91): كساني كه كافر شدند لباسهايي ازآتش براي آنها بريده مي شود. و اين آيه ممكن است اشاره به آن باشد كه واقعاً قطعاتي از آتش به صورت لباس براي آنها بريده و دوخته مي شود ويا كناي بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
کلیدواژه‌های فرعی :
آیا انسان ظرفیت عشق به خداوند را دارد؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
هدف از عشق مجازی رسیدن به عشق حقیقی بوده و اگر همراه با عفت باشد، انسان را بعد از تحولات و دگرگونی­هایی بنیادین به آستانۀ عشق الاهی خواهد رساند[1] که مطلوب اصلی دین و باطن حقیقی آن چیزی جز رسیدن به مقام محبت الاهی نیست؛ به­ویژه در اسلام توجه عمده­ای بیشتر ...
چرا قرآن از عذاب جهنم به عنوان «عذاب غليظ» ياد مي كند؟
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
پاسخ : چهار مورد در قرآن كريم از عذاب هاي جهنم به «عذاب غليظ» توصيف شده است و بر شدت عذاب تكيه دارد چرا كه هر اندازه عذاب دنيا شديد باشد باز در برابر عذاب آخرت خفيف و كم اهميت است. از جمله آيه ي مباركه كه مي فرمايد: «فلننبئن الذين كفروا بما عملوا و ل بیشتر ...
کلیدواژه‌های فرعی :
اسفار اربعه یا سفرهای چهارگانه در عرفان و سیر و سلوک را بیان نمایید.
نوع منبع :
پرسش و پاسخ
پاسخ تفصیلی:
سفر به معنای حرکت از یک جایگاه و پیمودن مراحل، جهت رسیدن به مقصد است. سفر یا صوری و ظاهری است یا معنوی. سفر صوری و ظاهری همان حرکت از یک مکان مادی به مکان مادی دیگر است. این نوع سفر نیاز به توضیح و تفسیر ندارد. اما سفر معنوی از نظر عارفان مراحلی دارد بیشتر ...
کلیدواژه‌های اصلی :
  • تعداد رکورد ها : 298938