جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 35334
ذهن، زبان و سلطه اجتماعی؛ پیش‌فرض‌ها [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Eviatar Zerubavel
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Princeton University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: چگونه کلماتی که ما استفاده می کنیم - و استفاده نمی کنیم - هنجارهای فرهنگی غالب را تقویت می کنند چرا اصطلاح "همجنس گرا آشکارا" به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد اما "علناً مستقیم" استفاده نمی شود؟ مفروضات ناگفته ای در پس عباراتی مانند "پرستار مرد"، "مادر شاغل" و "سطل زباله سفید" چیست؟ با نگاهی آشکار و تحریک‌آمیز به انتخاب‌های کلمه‌ای که هر روز انجام می‌دهیم بدون اینکه حتی متوجه باشیم، Taken for Granted روش‌های رمزگذاری شده‌ای را که ما در مورد نژاد، جنسیت، گرایش جنسی، مذهب، موقعیت اجتماعی و موارد دیگر صحبت می‌کنیم، آشکار می‌کند. در این کتاب جذاب و روشنگر، Eviatar Zerubavel توضیح می‌دهد که چگونه کلماتی که استفاده می‌کنیم - مانند زمانی که «بهترین بازیکن زن بسکتبال» را علامت‌گذاری می‌کنیم اما همتای مرد او را بی‌نشان می‌گذاریم- سرنخ‌هایی را درباره چیزهایی که بسیاری از ما بدیهی می‌دانیم ارائه می‌دهند. با علامت گذاری "تاریخ زنان" یا "ماه تاریخ سیاه"، ما نیز عادی بودن ظاهری تاریخ مردان سفید پوست را تقویت می کنیم. وقتی چیزی را به‌عنوان خاص یا به‌نوعی قابل‌توجه علامت‌گذاری می‌کنیم، آن چیزی که بدون علامت باقی می‌ماند - مانند مردانگی، سفیدی، صاف بودن، و توانا بودن - به طور پیش‌فرض معمولی فرض می‌شود. زروباول نشان می‌دهد که چگونه این عادی‌سازی ضمنی هویت‌ها، شیوه‌ها و ایده‌ها به حفظ سلطه فرهنگی آنها کمک می‌کند - از جمله قدرت دیکته کردن آنچه دیگران بدیهی می‌دانند. کتاب کوچکی درباره یک ایده بسیار بزرگ، Taken for Granted توجه ما را به چیزی که به طور ضمنی فرض می‌کنیم عادی است، جلب می‌کند - و در این فرآیند، مفهوم عادی بودن را از بین می‌برد.
چشم‌اندازهای اجتماعی ذهن: گامی به سوی جامعه‌شناسی شناختی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Eviatar Zerubavel
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Harvard University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی: چرا ما ساردین می خوریم، اما ماهی قرمز هرگز. اردک، اما طوطی هرگز؟ چرا افزودن پنیر باعث می شود همبرگر به «چیزبرگر» تبدیل شود در حالی که افزودن سس کچاپ آن را به «کچاپ برگر» تبدیل نمی کند؟ به همین ترتیب، چگونه تعیین کنیم که چه مواردی که در یک جلسه گفته می شود باید در صورتجلسه گنجانده شود و کدام یک باید "خارج از ثبت" در نظر گرفته شود و رسماً نادیده گرفته شود؟ در این کتاب گسترده و تحریک‌آمیز، Eviatar Zerubavel استدلال می‌کند که علم شناختی نمی‌تواند به این سؤالات پاسخ دهد، زیرا شناخت را تنها در دو سطح مورد بررسی قرار می‌دهد: فردی و جهانی. برای پر کردن شکاف بین بینش رمانتیک متفکر منزوی که افکارش محصول تجربه منحصر به فرد است و دیدگاه شناختی-روانشناختی که حول جست و جوی پایه های جهانی شناخت انسانی می چرخد، زروباول قلمرو اجتماعی گسترده ای از ذهن را ترسیم می کند. - حوزه ای که بر جنبه های متعارف و هنجاری طرز تفکر ما تمرکز دارد. زروباول با حکایتی شوخ‌آمیز و قیاس آشکار، بنیان اجتماعی کنش‌های ذهنی مانند ادراک، حضور، طبقه‌بندی، به خاطر سپردن، تعیین معنا و محاسبه زمان را روشن می‌کند. او به ما یادآوری می‌کند که آنچه در ذهن ما می‌گذرد عمیقاً تحت تأثیر محیط‌های اجتماعی ما است، که معمولاً گروه‌هایی هستند که بزرگ‌تر از فرد و در عین حال بسیار کوچک‌تر از نژاد بشر هستند. بنابراین، ما یک نرم‌افزار غیرجهانی برای تفکر آمریکایی‌ها یا چینی‌ها، وکلا یا معلمان، کاتولیک‌ها یا یهودیان، بیبی بومرها یا Gen-Xers توسعه می‌دهیم. زروابول راه‌های جذابی را که در آن جوامع فکری واقعیت را می‌تراشند و طبقه‌بندی می‌کنند، معانی می‌دهند و چیزها را درک می‌کنند، بررسی می‌کند، و در این فرآیند بسیاری از مفروضات بدیهی را «آشنایی‌زدایی» می‌کند.
الفلسفة في الوطن العربي المعاصر: بحوث المؤتمر الفلسفی العربی الاول الذی نظمته الجامعة الاردنیة
نویسنده:
مجموعة مولفین
نوع منبع :
کتاب , مجموعه مقالات , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت - لبنان: مرکز دراسات الوحدة العربیة,
الخطاب السياسي في القرآن: السلطة والجماعة ومنظومة القيم
نویسنده:
عبد الرحمن الحاج الصالح
نوع منبع :
کتاب , رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
بیروت - لبنان: الشبکة العربیة للابحاث والنشر,
نظریه شخصیت ماکس وبر: فردیت، سیاست و خاورشناسی در جامعه شناسی دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Sara R. Farris
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
BRILL,
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب با ارائه بازسازی مفصلی از مفهوم شخصیت در مطالعات سیستماتیک وبر در مورد ادیان جهانی، توسعه پیچیده آن را در سه مسئله مرتبط با جامعه شناسی تاریخی تطبیقی ​​تأثیرگذار وبر - فردیت، سیاست و شرق شناسی نشان می دهد.
به رسمیت شناسی و آزادی: اندیشه سیاسی اکسل هونت [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Jonas Jakobsen; Odin Lysaker
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
BRILL,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: به رسمیت شناختن و آزادی، بحث های به روز اندیشه سیاسی اکسل هانت را توسط ده متخصص در این زمینه ارائه می دهد. همچنین شامل مصاحبه ای با هانت و مقاله ای از او در مورد آموزش و دموکراسی است که قبلاً به زبان انگلیسی منتشر نشده بود.
رویداد مرگ: یک تحقیق پدیدارشناسانه [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ingrid Leman-Stefanovic (auth.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer Netherlands,
چکیده :
ترجمه ماشینی: با تکیه بر «مفهوم اولیه پدیدارشناسی» که هایدگر در بخش دوم مقدمه‌ای بر Sein und zeit معرفی کرد، می‌توان گفت که پدیدارشناسی مرگ به این معناست: «اجازه دادن به مرگ، به عنوان چیزی که خود را نشان می‌دهد، از خودش دیده شود. به همان شکلی که خود را از خود نشان می‌دهد.» پس آیا این بدان معناست که یک تفسیر پدیدارشناختی درست از مرگ ممکن است برای ما آشکار کند که مرگ به‌عنوان یک رویداد واقعی چگونه است. خودش"؟ اگر چه من نمی توانم مرگ خود را برای توصیف آن تجربه کنم، آیا ممکن است نوعی استنتاج پدیدارشناسی یا «برون یابی»2 شرط یک مکاشفه منحصر به فرد و ممتاز از مرده بودن باشد؟ عنصر مهمی از توصیف پدیدارشناختی وجود دارد که چنین برون یابی را غیرمحتمل می کند، و شامل چیزی است که هوسرل در اصل تقلیل به معنا یا معنا نامیده است. هرگز نمی تواند برای پدیدارشناس صادق باشد، 1 هایدگر، مارتین، Sein und zeit، ص. 34. E. تی صفحه 58. 2 هنری دبلیو. جانستون جونیور فکر می‌کند در حالی که نمی‌توان از تجربه خواب به تجربه مرگ دیر تعمیم داد، ممکن است بتوان از پدیده lQgy خواب به پدیدارشناسی مرگ تعمیم داد. رجوع کنید به اچ دبلیو جان استون جونیور، "به سوی پدیدارشناسی مرگ"، در فلسفه و پژوهش پدیدارشناسی، جلد. XXXV، شماره 3، 1975، صفحات 396-7. رجوع کنید به
زمان و مرگ: تحلیل هایدگر از تناهی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Carol J. White
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Ashgate Publishing,
چکیده :
ترجمه ماشینی : در کتاب زمان و مرگ، کارول وایت دیدگاهی از کار مارتین هایدگر را بیان می کند که از درک جدیدی از آنچه او در بحث خود از مرگ می کوشید به آن بپردازد رشد می کند. وایت با اذعان به اینکه بحث درباره این موضوع در اثر اصلی هایدگر، هستی و زمان، اغلب روشن نیست، تفسیر جدیدی از هایدگر ارائه می‌کند که بسیاری از انتقادات سنتی را کوتاه می‌کند. وایت ادعا می کند که همه ما پس از پنجاه سال در موقعیت بهتری برای درک بینش هایدگر هستیم زیرا اکنون بخشی از خرد متعارف عقیده رایج شده است. دیدگاه او در گزارش‌های دانش در علوم فیزیکی، در مفروضات علوم اجتماعی، در هنر و فیلم، حتی در فرهنگ عامه به طور کلی نمایان می‌شود، اما این کار را به گونه‌ای انجام می‌دهد که از منشأ آنها بی‌اطلاع است. اکنون که این بینش‌ها در کل فرهنگ نفوذ کرده است، می‌توانیم هایدگر را به گونه‌ای قابل فهم کنیم که شاید خود او نمی‌توانست. وایت بهترین حالت ممکن را برای هایدگر ارائه می‌کند، و او را برای کسانی که آشنایی طولانی‌مدت با کار او دارند، کسانی که از آن بیزاری طولانی دارند و به‌ویژه برای کسانی که تازه به دنبال علاقه به آن هستند، قابل درک‌تر می‌کند. وایت مشکلاتی را که هایدگر با آنها سر و کار دارد در چارچوب مسائل فلسفه انگلیسی-آمریکایی معاصر قرار می دهد تا بتواند او را برای مخاطبان جریان اصلی تر مکان یابی کند. زبان و رویکرد کتاب می‌تواند افراد مبتدی را در خود جای دهد، اما برای محقق هایدگر نیز زمینه‌ای برای تفکر فراهم می‌کند. در زمان و مرگ، کارول وایت دیدگاهی از کار مارتین هایدگر را بیان می‌کند که از درک جدیدی از آنچه او تلاش می‌کرد رشد می‌کند. تا در بحث مرگش به آن بپردازد. وایت با اذعان به اینکه بحث درباره این موضوع در اثر اصلی هایدگر، هستی و زمان، اغلب روشن نیست، تفسیر جدیدی از هایدگر ارائه می‌کند که بسیاری از انتقادات سنتی را کوتاه می‌کند. وایت ادعا می کند که همه ما پس از پنجاه سال در موقعیت بهتری برای درک بینش هایدگر هستیم زیرا اکنون بخشی از خرد متعارف عقیده رایج شده است. دیدگاه او در گزارش‌های دانش در علوم فیزیکی، در مفروضات علوم اجتماعی، در هنر و فیلم، حتی در فرهنگ عامه به طور کلی نمایان می‌شود، اما این کار را به گونه‌ای انجام می‌دهد که از منشأ آنها بی‌اطلاع است. اکنون که این بینش‌ها در کل فرهنگ نفوذ کرده است، می‌توانیم هایدگر را به گونه‌ای قابل فهم کنیم که شاید خود او نمی‌توانست. وایت بهترین حالت ممکن را برای هایدگر ارائه می‌کند، و او را برای کسانی که آشنایی طولانی‌مدت با کار او دارند، کسانی که از آن بیزاری طولانی دارند و به‌ویژه برای کسانی که تازه به دنبال علاقه به آن هستند، قابل درک‌تر می‌کند. وایت مشکلاتی را که هایدگر با آنها سر و کار دارد در چارچوب مسائل فلسفه انگلیسی-آمریکایی معاصر قرار می دهد تا بتواند او را برای مخاطبان جریان اصلی تر مکان یابی کند. زبان و رویکرد کتاب می‌تواند افراد مبتدی را در خود جای دهد، اما برای محقق هایدگر نیز زمینه‌ای برای تفکر فراهم می‌کند.
زندگی و مرگ: مقالات فلسفی در اخلاق زیست پزشکی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Dan W Brock
نوع منبع :
کتاب , نقد و بررسی کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cambridge University Press,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: چگونه باید از قدرت های جدید و چشمگیر پزشکی مدرن برای حفظ زندگی استفاده کرد؟ چگونه باید از منابع محدود برای گسترش و بهبود کیفیت زندگی استفاده کرد؟ در این مجموعه، دن براک، فیلسوف برجسته و اخلاق زیستی و نویسنده همکار تصمیم گیری برای دیگران (کمبریج، 1989)، مسائل اخلاقی ناشی از ایده آل های جدید تصمیم گیری مشترک بین پزشکان و بیماران را بررسی می کند. این کتاب یک چارچوب اخلاقی برای تصمیم‌گیری‌ها در مورد درمان پایدار و اتانازی ایجاد می‌کند و بررسی می‌کند که چگونه این تصمیم‌های مرگ و زندگی در سیاست‌های بهداشتی تغییر می‌کنند، زمانی که تمرکز از بهترین چیز برای بیمار به چیزی که برای همه بیماران عادلانه است تغییر می‌کند. پروفسور براک تجزیه و تحلیل حاد فلسفی را با درک عمیق از واقعیت های سیاست سلامت بالینی ترکیب می کند. این یک جلد برای فیلسوفان مرتبط با اخلاق پزشکی، متخصصان خط مشی سلامت، پزشکان علاقه مند به اخلاق زیستی، و دوره های کارشناسی در اخلاق زیست پزشکی است. رضایت آگاهانه -- ایده آل تصمیم گیری مشترک بین پزشکان و بیماران -- زمانی که بیماران شایسته انتخاب های غیرمنطقی انجام می دهند / توسط استیون آ. وارتمن -- حقوق اخلاقی و قتل مجاز -- گرفتن جان انسان -- مرگ و مردن -- چشم پوشی از زندگی - حفظ آب و غذا: آیا کشنده است؟ -- اتانازی فعال داوطلبانه -- ارزش افزایش طول عمر انسان -- معیارهای کیفیت زندگی در مراقبت های بهداشتی و اخلاق پزشکی -- مشکل مراقبت های بهداشتی کم سود / هزینه بالا -- عدالت و سالمندان شدیدا زوال عقل -- عدالت ، سلامت مراقبت و سالمندان -- حقیقت یا پیامدها: نقش فیلسوفان در سیاست گذاری
  • تعداد رکورد ها : 35334