چکیده :
ترجمه ماشینی :
این پایان نامه ناشی از آگاهی، تقویت شده توسط تجربه طراحی شخصی، از معضلی است که در مورد شخصیت، از نظر مناسب بودن و بازنمایی اسلام، در مؤسساتی که برای مهاجران مسلمان در غرب ساخته شده است، وجود دارد.
در حالی که معماران بنا در کشورهای اسلامی برای حفظ تداوم در بافت شهرهای سنتی و معاصر خود به نبردهای خود علیه مدرنیسم در معماری میپردازند، معماران برای جوامع مسلمان خارج از کشور به دنبال تصاویری مناسب برای نهادهای خود در فرهنگهایی هستند که در طول تاریخ بوده است.
غافل از ماهیت واقعی تمدن های اسلامی در جهان.
این مطالعه تلاش می کند تا پیچیدگی های موجود در طراحی چنین برنامه های ساختمانی را درک کند که شامل میانجیگری بین اصرار مشتریان بر بازآفرینی سنت های معماری به جا مانده و نیروهای شهری، نمادین، اجتماعی و سیاسی فوری است.
زمینه هایی که ساختمان ها را در اطراف خود می بافند و می بافند.
در محدوده محدود این تلاش، بر توجه به ویژگی معماری این نهادهای مذهبی تأکید شده است.
با این حال، نمی توان جنبه های دیگری از تاریخچه این بناها را که روند ساخت آنها را به تصویر می کشد، نادیده گرفت.
این بناها اغلب مملو از ارجاعات تاریخی خودآگاه و کاملاً تصدیق شده، برگرفته از به اصطلاح سنت عمومی «معماری اسلامی» هستند و برای تحت تأثیر قرار دادن مؤمن یا غیر مؤمن، با تصاویر و فرم های قابل تشخیص مذهبی، کلاژ می شوند.
و انجمن های ایدئولوژیک کارکردهای آنها.
با این حال، این روش ارکستراسیون اغلب قلمروی ناپایدار را به جا می گذارد که در آن ارزیابی انتقادی از آنها تضادهای ذاتی را آشکار می کند.
گفتمان نظری پایان نامه از یک سو به طیف وسیعی از موضوعات کلی مانند تصویر اسلام در نگاه غرب، نیاز بشر به تداوم و استفاده از گونه شناسی در معماری و از سوی دیگر خواهد پرداخت.
دست، تقطیر استدلال در موضوعات خاص مانند شمایل نگاری معماری اسلامی و تفاسیر مختلف ارائه شده برای توضیح استفاده گسترده آن از هندسه و تزئینات.
مطالعات موردی مساجد جمعه در لندن و رم و جماعتخانه ها در لندن و برنابی گفتگوی فوق را با گذشته گسترش داده و نشان می دهد و اساس فرمول بندی اصول طراحی را تشکیل می دهد که ممکن است در برنامه های ساختمانی آینده مورد استفاده قرار گیرد.
this thesis stems from an awareness, reinforced by personal design experience, of a dilemma which exists about character, in terms of appropriateness of and the representation of islam, in the institutions built for muslim immigrants in the west.
while architects building in islamic nations are fighting their own battles against modernism in architecture in order to maintain continuity within the context of their traditional and contemporary cities, architects building for muslim communities overseas are searching for appropriate images for their institutions in cultures which historically have been unaware of the true nature of islamic civilizations in the world.
this study attempts to understand the complexities involved in designing for such building programs, which include mediating between the clients' insistence on the re-creation of the architectural traditions which have been left behind, and the immediate urbanistic, symbolic, social and political forces of the contexts which weave and knit the buildings in their surroundings.
within the limited scope of this endeavor, emphasis is placed on consideration of the architectural character of these religious institutions.
however, one cannot completely ignore other aspects of the histories of these buildings, which illustrate the process of their making.
these buildings are often loaded with self-conscious and fully acknowledged historical references, taken from the so called generic tradition of 'islamic architecture', and are collaged to impress upon the believer or non-believer alike, with recognizable imagery and form, the religious and ideological associations of their functions.
however, this method of orchestrating often leaves an unstable territory, within which a critical evaluation of them reveals the inherent contradictions.
the theoretical discourse of the thesis will deal with, on one hand, a wide range of general issues, such as the image of islam in the eyes of the west, the human need for continuity and the use of typology in architecture, and on other hand, the distillation of arguments on specific topics such as the iconography of islamic architecture and the various interpretations put forward to explain its extensive use of geometry and ornament.
the case studies of the friday mosques in london and rome and the jamatkhanas in london and burnaby extend and demonstrate the above dialogue with the past and will form the basis of formulation of design principles which might be utilized in future building programs.