جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 3
منطق تماشایی در هگل و دوبور: چرا همه چیز آنگونه است که به نظر می رسد [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Eric-John Russell
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bloomsbury Academic,
چکیده :
ترجمه ماشینی : اریک جان راسل با مرور مجدد اثر اصلی گای دوبور، جامعه تماشایی (1967)، آثار دوبور را در میراث مکتب نظریه انتقادی فرانکفورت قرار می دهد. با تعمیق تحلیل بین دوبور و مارکس با آشکار ساختن محوریت منطق نظری هگل برای هر دو، بدهی فکری دوبور به هگل به گونه‌ای مشقت‌آمیز ردیابی می‌شود که زمینه جدیدی را برای نظریه انتقادی پیش می‌برد. با کنکاش در این نقش‌های محوری، که توسط فلسفه نظری هگل ایفا می‌شود، و نقد پی در پی مارکس از اقتصاد سیاسی، نقش کلیدی نظریه‌پردازی با پیامدهای عمیق برای نظریه‌های انتقادی جامعه به منصه ظهور می‌رسد. فراتر رفتن از ارتباطات آشکارتر بین دوبور و مارکس، امکان خوانش‌های جدیدی از آثار هگل را فراهم می‌آورد که به انجمن نمایش مربوط می‌شود. برگرفته از پدیدارشناسی روح (1807) و علم منطق (1812)، برای نشان دادن تأثیر ماندگار نظریه انتقادی دوبور از سرمایه داری قرن بیستم، و آشکار کردن احتمالات جدید برای نقد سرمایه داری. یکی از این امکان‌ها ما را ملزم می‌کند که سرمایه‌داری را از نظر منطق ظواهر کاملاً درک کنیم، و به همراه آن، متن دوبور را از نو به‌عنوان منبعی ناشناخته و در عین حال بالقوه عمیق برای نظریه انتقادی معاصر ببینیم. با حذف هرگونه تلفیق خام ایده‌ها بین دوبور و مارکس، مفهوم منظره به‌عنوان کمکی اصیل به نظریه‌های انتقادی جامعه مجدداً قرار می‌گیرد. این رویکرد جدید به متن اصلی دوبور راهی را از طریق سبک قصیده او ارائه می‌کند و متن اصلی را با دقت فلسفی و ارتباط معاصر دوباره تزریق می‌کند. این کتاب به بررسی آثار گای دوبور، نویسنده جامعه نمایش و نظریه‌پرداز برجسته انترناسیونال موقعیت‌گرا (SI) می‌پردازد و استدلال می‌کند که چگونه نمایش مقوله‌ای است که به طور سیستماتیک هم از نقد مارکس از اقتصاد سیاسی و هم از پویایی اقتصاد هگل ناشی می‌شود. فلسفه نظری جامعه نمایش شامل شکل خاصی از سلطه است که از طریق خودمختاری اقتصاد کالایی در درون شیوه تولید سرمایه داری ایجاد می شود که در آن فعالیت های انسانی توسط اشکال عینی ظاهر ساختار می یابد. با این حال، بحث اصلی این است که دوبور صرفاً در فلسفه هگل زبان لازم برای صحبت با مشکلات جامعه سرمایه داری را نیافته است، بلکه منطق نظری هگل به عنوان یک عقلانیت واقعاً موجود، یک نیروی فعال در جهان ظاهر می شود که انسجام ساختاری می بخشد. به سازماندهی ظواهر در جامعه. در یک کلام، استدلال می‌شود که سطح تفکر مفهومی موجود در فلسفه نظری هگل، واقعیت جامعه نمایش را تشکیل می‌دهد. در هسته خود، نظریه دوبور در مورد عینک، منطقی از قیاس پذیری است، هویتی و درونی تفاوت که از لحاظ تاریخی بر اساس اصل مبادله کالایی استوار است که بدون از بین بردن تمایزات کیفی در رابطه هم ارزی، بازتولید می شود. به همین دلیل، استدلال می‌شود که این منظره ساختار اجتماعی وحدت در جدایی است که بر اساس عناصر پدیدارشناسی روح و علم منطق هگل الگوبرداری شده است، که به دوگانگی‌ها و تضادهای ظاهری هویت نظری می‌دهد. این ماهیت گمانه زنی نمایش است. این کتاب به این ترتیب دوبور را از گفتمان‌هایی که معمولاً در آن قرار دارد، مانند مطالعات رسانه‌ای و تاریخ هنر آوانگارد دور می‌کند و در عوض آثار او را در دودمان ایده‌آلیسم آلمانی، هگلیسم چپ، مارکسیسم هگل، هگلیسم مارکسیستی و مکتب فرانکفورت بررسی می‌کند. نظریه انتقادی. ردیابی تشخیص دوبور از این اصل و نسب، شایستگی نظریه‌پردازی سرمایه‌داری را بر حسب شیوه ظاهر شدن، با تأکید بر دشواری دیدن جهان نه آن‌گونه که واقعاً هست، آشکار می‌کند.
منطق تماشایی در هگل و دوبور: چرا همه چیز همانطور که به نظر می رسد [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Eric-John Russell
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bloomsbury,
چرا همه چیز آنگونه است که به نظر می رسد: منطق نظری هگل در «جامعه نمایش» گای دوبور [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Eric John Russell
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی کار گای دوبور، نویسنده «جامعه نمایش» و نظریه پرداز برجسته انترناسیونال موقعیت گرا می پردازد و استدلال می کند که چگونه نمایش مقوله ای است که به طور سیستماتیک هم از نقد مارکس از اقتصاد سیاسی و هم از پویایی نظریات هگل ناشی می شود. فلسفه جامعه نمایش شامل شکل خاصی از سلطه است که از طریق خودمختاری اقتصاد کالایی در درون شیوه تولید سرمایه داری توسعه یافته است که در آن فعالیت های انسانی توسط اشکال عینی ظاهر ساختار می یابد. با این حال، تز اصلی این است که دوبور صرفاً در درون فلسفه هگل زبان لازم برای صحبت با مشکلات جامعه سرمایه داری را نیافته است، بلکه منطق نظری هگل به عنوان یک واقعیت موجود عقلانیت، نیروی فعال در جهان، که انسجام ساختاری می بخشد، ظهور می کند. به سازماندهی ظواهر در جامعه. در یک کلام، سطح تفکر مفهومی که در فلسفه نظری هگل یافت می‌شود، استدلال می‌شود که واقعیت جامعه نمایش را تشکیل می‌دهد. در هسته خود، نظریه دوبور در مورد عینک، منطق قیاس پذیری است، هویتی و درونی تفاوت که از لحاظ تاریخی بر اساس اصل مبادله کالا بنا شده است که بدون از بین بردن تمایزات کیفی در رابطه هم ارزی، بازتولید می شود. به همین دلیل، استدلال می‌شود که این منظره ساختار اجتماعی وحدت در جدایی است که بر اساس عناصر «پدیدارشناسی روح» و «علم منطق» هگل الگوبرداری شده است، که به دوگانگی‌ها و ضدیت‌های ظاهری هویت نظری می‌دهد. این ماهیت گمانه زنی نمایش است. این پایان‌نامه دوبور را از گفتمان‌هایی که معمولاً در آن قرار دارد، مانند مطالعات رسانه‌ای و تاریخ هنر آوانگارد دور می‌کند و در عوض آثار او را در دودمان ایده‌آلیسم آلمانی، هگلیسم چپ، مارکسیسم هگل، هگلیسم مارکسیستی و مکتب انتقادی فرانکفورت بررسی می‌کند. تئوری. ردیابی تشخیص دوبور از این اصل و نسب، شایستگی نظریه پردازی سرمایه داری را از نظر شیوه ظاهر شدن با تأکید بر دشواری دیدن جهان «نه آنگونه که واقعاً هست» آشکار می کند.
  • تعداد رکورد ها : 3