جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 4
از تقوا تا کثرت گرایی: شخصیت گرایی بوستون و دوران لیبرال در الهیات متدیست آمریکایی، 1876-1953 [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Amos Yong
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : شخصگرایی بوستون به طور کلی به عنوان یک سیستم فلسفی مبتنی بر ایده آلیسم متافیزیکی شناخته شده است. با این حال، آنچه کمتر شناخته شده است این است که بنیانگذار این مکتب فکری و برخی از مشارکت کنندگان عمده در توسعه اولیه این سنت، اعضای متعهد کلیسای اسقفی متدیست بودند. هدف از این مطالعه بررسی کمک‌های شخصی‌گرایان اولیه بوستون به علت لیبرالیسم الهیات در کلیسای متدیست است. نشان داده می‌شود که فیلسوفان و الهی‌دانان شخصیت‌گرا در دانشگاه بوستون، دوران لیبرال را در الهیات متدیستی آغاز کردند و آن را تثبیت کردند. علاوه بر این، استدلال خواهد شد که مطالبات دینی فلسفه شخصی‌گرایی در نهایت برخی از اعضای سنت را از لیبرالیسم الهیاتی به مدرنیسم و آغاز پلورالیسم دینی سوق داد. به عبارت دیگر، تز این مطالعه این است که شخصیت گرایان اولیه بوستون، مبتکران الهیاتی در کلیسای متدیست بودند و این فرقه را از تقوای انجیلی قرن نوزدهم به مدرنیسم و کثرت گرایی که بخشی از پروتستانتیسم آمریکایی در اواسط قرن بیستم بود، هدایت کردند. بنابراین تمرکز این مطالعه بر دو نسل اول شخصیت گرایان در دانشگاه بوستون خواهد بود: بنیانگذار سنت شخصیت گرایی، بوردن پارکر باون، و دو تن از برجسته ترین شاگردان او، آلبرت کورنلیوس نادسون و ادگار شفیلد برایتمن. یک فصل به هر یک از شخصیت ها اختصاص یافته است که بر تأثیر فلسفه و روش شناسی شخصی آنها بر الهیات و فلسفه دین آنها و تأثیر آنها بر الهیات متدیست آمریکایی متمرکز است. دوره‌ای که این مطالعه از زمان انتصاب باون به دپارتمان فلسفه در دانشگاه بوستون در سال 1876 تا مرگ نادسون و برایتمن در سال 1953 آغاز می‌شود، نشان می‌دهد که چگونه روش‌گرایی با مفاهیم الهیاتی ناشی از پیچیدگی‌های مدرنیته و علوم نوظهور توجه به این موضوع معطوف خواهد شد که چگونه روش فلسفی شخصیت گرایان حرکت آنها را از تقوا به لیبرالیسم و به مدرنیسم و پلورالیسم دیکته کرد. به این ترتیب، این مطالعه نقش اساسی سنت شخصگرای بوستون را در توسعه الهیات در دوران لیبرال متدیسم آمریکایی نشان می دهد.
شواهد تجربی برای کیهان شناسی خداباورانه برایتمن [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Gustave H. Todrank
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف این پایان نامه ارزیابی رابطه بین شواهد تجربی و کیهان شناسی خداباورانه حاصل در فلسفه ادگار شفیلد برایتمن است. چنین ارزیابی مستلزم توصیف شواهد تجربی و کیهان‌شناسی خداباورانه حاصل است. از این رو، پنج فصل اول حوزه های مربوط به اندیشه برایتمن را توصیف می کند.
فلسفة الدين عند إدجار شيفلد برايتمان
نویسنده:
عماد الدين ابراهيم عبد الرازق
نوع منبع :
نمایه مقاله
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
مومنون بلاحدود,
کلیدواژه‌های اصلی :
الإله والإنسان: نقد شخصانية الإله من منظور حداثي
نویسنده:
محمد عثمان الخشت؛ تقدیم: عمرو شریف
نوع منبع :
کتابشناسی(نمایه کتاب) , نقد دیدگاه و آثار(دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات)
وضعیت نشر :
قاهره - مصر: دار نيوبوك للنشر والتوزيع,
  • تعداد رکورد ها : 4