جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
و سپس، فرش طرح دار خود را تا می کند: واقعیت سرکوبگر و روح ابدی در ولادیمیر ناباکوف [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Elizabeth Kaye Cook
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در حالی که ولادیمیر ناباکوف به شایستگی به‌عنوان سبک‌نویس چیزهای عجیب و غریب به شهرت رسیده است، اکثر منتقدانی که رمان‌های او را مطالعه می‌کنند، شخصیت‌های پوچ و زیبای او را چیزی بیش از قربانیان شکسته‌شده واقعیتی کاملاً ذهنی می‌بینند. تشدید این سوء تفاهم، بحث خسته کننده در مورد این است که آیا لولیتا ادبی، پورنوگرافیک، یا یک بازی بی رحمانه موش و گربه است که در آن ناباکوف کنترل حس اخلاقی خوانندگانش را به دست می گیرد. با این حال، منتقدانی که ناباکوف را چیزی بیش از یک استایلیست دستکاری می‌خوانند، از درک این موضوع غفلت می‌کنند که شخصیت‌های او دچار چنین تحریف‌های پوچ روحی و ذهنی می‌شوند، زیرا محیط آنها - واقعیت «متوسط» زمان و مکان محدود - ظاهراً روح بی‌نهایت فردی را کوتوله می‌کند. . در این پایان نامه، من سه اثر بعدی ناباکوف را تحلیل می‌کنم تا الگوهای تصادفی را کشف کنم که نشان می‌دهد فرد برای ابدیت نجات خواهد یافت و نیروهای تعمیم‌یافته مرگ و فاجعه از بین خواهند رفت. آتش رنگ پریده، صحبت، خاطره و دعوت به سر بریدن هر کدام به بررسی این سوال می پردازند که چگونه فرد می تواند حداقل حضور حقیقت عینی را با ترتیب دادن روایت تجربه ذهنی خود، اگر نه به صورت گزاره ای تشخیص دهد. ناباکوف در تطابق با عشق به فرد و رویکرد ذهنی به حقیقت عینی، در هر یک از سه کتاب خود الگوهای متفاوتی از حقیقت دارد. همانطور که کی یرکگور می نویسد، تجربه ذهنی فرد را به ایمان الهی پیوند می زند، و برای ناباکوف جستجوی همان الگوی معنایی در چنین داستان های متفاوتی به معنای تحمیل همان نیروی نامطلوب بر رمان هایش است که نیروی تکاملی مکان و زمان محدود تحمیل می کند. بر روح فردی در این سه کتاب، ناباکوف تلاش می کند تا افراد ضعیف، پوچ و به حاشیه رانده شده را به شفا برساند، با هر کتابی که نشان دهنده رویکرد جدیدی برای الگوبرداری از امید به زندگی های مرگبار است، به طوری که شخصیت های ضعیف و به حاشیه رانده شده او را می توان به ابدیت بازگرداند
  • تعداد رکورد ها : 1