جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
آینه محدب: فلسفه و علوم شوپنهاور [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Marco Segala
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Oxford University Press,
چکیده :
ترجمه ماشینی : شوپنهاور بیشتر به عنوان "فیلسوف بدبینی" شناخته می شود، نویسنده سیستمی که می آموزد چگونه هنر و اخلاق می توانند به انسان ها کمک کنند تا در "بدترین جهان های ممکن" زندگی کنند. این تصویر غالب از شوپنهاور شاخه مهمی از درخت فلسفه او را قطع کرده است: متافیزیک طبیعت و گفتگوی آن با علوم آن زمان. یک آینه محدب نور جدیدی را بر توسعه فلسفه شوپنهاور و تعامل مداوم او با علوم طبیعی می اندازد. درک متافیزیک شوپنهاور هم مستلزم بینشی در رابطه او با علم و هم درک نقش علوم طبیعی در پروژه فلسفی اوست. شوپنهاور در اولین نسخه جهان به عنوان اراده و نمایندگی (1819)، به علم در چارچوب فلسفه‌های طبیعت کانت و شلینگ پرداخت، اما سردرگمی فزاینده او با آنها او را به برداشتی بدیع و پیچیده‌تر از رابطه بین علم سوق داد. و متافیزیک بنابراین او تجدید نظر در متافیزیک طبیعت خود را آغاز کرد که در نهایت بر مفاهیم اصلی آن - یعنی اراده و ایده ها - تأثیر گذاشت و بر تصمیم او برای انتشار یک جلد مکمل (1844) به جای ویرایش اصلاح شده اثر اصلی خود تأثیر گذاشت. . رابطه در حال تکامل فلسفه شوپنهاور با علوم طبیعی ابزار تفسیری قدرتمندی است: «آینه ای محدب پراکنده» که کلیت و پیچیدگی نظام او را منعکس می کند و مفاهیم اصلی فلسفه او، مانند ساختار نظام مند فلسفه اش را روشن می کند. واقعیت و بازنمایی، آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی، چند معنایی بودن ایده‌ها، و اراده به مثابه چیزی فی نفسه.
  • تعداد رکورد ها : 1