جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
اختراع مجدد رستگاری: دکترین متدیستی کفاره در بریتانیا و آمریکا در قرن طولانی نوزدهم
نویسنده:
W. Andrew Tooley
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی مناقشه پیرامون دکترین کفاره در میان متدیست های فراآتلانتیک در دوران ویکتوریا و پیشرو می پردازد. با آغاز قرن هجدهم، نظریه‌های غالب کفاره را که در میان متدیست‌های انگلیسی و آمریکایی و جهان‌بینی فرهنگی-فلسفی متدیست‌ها برای حمایت از این نظریه‌ها استفاده می‌کردند، ایجاد می‌کند. سپس به بررسی میزانی می پردازد که متدیست های معمولی و تأثیرگذار در طول قرن نوزدهم نظرات سنتی را در مورد این دکترین پیش از بررسی دقیق تر مناقشات پیرامون این دکترین در آغاز قرن بیستم ارائه کردند. این نشان می‌دهد که از سال‌های 1750 تا 1830 متدیست‌های فراآتلانتیک از طیفی از دیدگاه‌های جایگزین در مورد کفاره حمایت می‌کردند، از نظریه‌های رضایت و کریستوس ویکتور گرفته تا یک کفاره جانشین با تأکیدات کیفری. از دهه 1830 تا دهه 1870 ادامه یافت، متدیست‌های فراآتلانتیک ویژگی‌های نظریه حکومت اخلاقی را با درجات مختلف پذیرفتند، در حالی که بر نظریه‌های جایگزین سنتی تأکید داشتند. متدیست ها در این دوره مدیون جهان بینی روشنگری بودند. بین سال‌های 1880 و 1914 متدیست‌های فراآتلانتیک به تدریج دیدگاه فلسفی رمانتیک را پذیرفتند و در نتیجه شروع به تغییر تصورات خود از کفاره کردند. متدیست ها در این دوره تمایل به حرکت در سه جهت داشتند. متدیست‌های مترقی دیدگاه‌های غالب در مورد کفاره را کنار گذاشتند و ترجیح می‌دادند که نظریه نفوذ اخلاقی را بپذیرند. متدیست‌های میانجی نظریه‌های ساخته‌شده سنتی را به دلایل مشابه به چالش می‌کشند، اما تمایل داشتند از نظریه‌ای حمایت کنند که در آن خدا به عنوان خدای دوست‌تر در نظر گرفته می‌شد و در عین حال مفاهیم جایگزینی از کفاره را حفظ می‌کرد. محافظه کاران رویکردی محافظه کارانه داشتند که به موجب آن از مفاهیم سنتی کفاره به شدت دفاع می شد. علاوه بر این، اینکه متدیست‌های فراآتلانتیک در بحث‌های مهمی پیرامون تجدیدنظر در الهیات کفاره‌شان در پرتو مدرنیسم در سال‌های حوالی 1900 شرکت داشتند، به باقی ماندن آنها در حاشیه بنیادگرایی-مدرنیستی در دهه‌های بعدی کمک کرد.
  • تعداد رکورد ها : 1