جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
جستجو در برای عبارت
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1
زندگی زیباتر از ایده ها است: اومانیسم اگزیستانسیالیستی، بین الاذهانیت و تعالی در اومانیسم مدنی واحد ابوعلی احمد بن محمد بن یعقوب مسکویه
نویسنده:
John Peter Radez
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه بررسی می کند که چگونه می توان سه اثر اولیه در متافیزیک، تاریخ و فلسفه اخلاق مسکویه، اخلاق شناس اسلامی قرن یازدهم را به عنوان یک اثر وجودی خواند که سه ویژگی وجودی سارتری، یعنی مادی شدن خود، مواجهه را به نمایش می گذارد. از خود، و تعریف خود. تحقیق من بر این متمرکز است که چگونه سه اثر مسکویه در یک اثر وجودی با دو مضمون غالب اومانیستی اسلامی - بین الاذهانی (یعنی یادگیری در مورد دیگری برای کشف حقیقت درباره خود) و متعالی (یعنی رابطه با الوهیت) با یکدیگر تلاقی می کنند. ). من با ارائه گزارشی از زندگی مسکویه در قرن یازدهم بغداد شروع می کنم. سپس بررسی می کنم که چگونه شغل او به عنوان کتابدار دربار سلطنتی الهام بخش او به عنوان یک مورخ و فیلسوف بود. در ادامه، من به کمک مسکویه به اومانیسم اسلامی قرن یازدهم می پردازم و اینکه چگونه این مشارکت ها مسکویه را به ایجاد نوعی اومانیسم مدنی که فلسفه اخلاقی او را شکل می دهد، سوق داد. در نهایت، با این استدلال به پایان می‌برم که میسکاویه یک انسان‌گرای اگزیستانسیالیست اسلامی بود که کی‌یرکگارد و سارتر را پیش‌بینی می‌کرد. پژوهش سنتی مسکویه عمدتاً بر مسکویه به عنوان فیلسوف ارسطویی در سنت اندیشه سیاسی و فرهنگ درباری ایرانی متمرکز بوده است. پژوهش من فراتر از این مفهوم است و در عوض نشان می دهد که فلسفه مسکویه به طور خاص – و فلسفه اسلامی به طور کلی – صرفاً مشتق از فلسفه یونان نیست.
  • تعداد رکورد ها : 1